Zanimljiv graf koji zorno prikazuje koliko su Cape vozarine trenutno zakucane.
.
Ispod sadasnjih razina je Cape povijesno proveo samo 0,9% vremena.
.
Ovo se nikako ne moze okarakterizirati kao “samo jos jedna sezonalna slabost”.
2016. – povijesno najnizi BDI
2019. – pucanje brane u Brazilu
2020. – Covid
2023. – recesija
Mitko, stvarno ga već lagano pretjeruješ sa crnim prognozama.
Sada već pričaju da recesije neće biti ili hoće ali lagana recesija,
kao lagana prehlada, pa možda bidne samo crvena prognoza,
tko zna. Tko se ove godine kladio na pad tržišta, taj je već u
velikom gubitku, možda ostatak godine bude drukčiji, ki bi da bi.
U cemu to tocno pretjerujem? Ovo sto sam 2023. godinu opisao kao “recesija”? Bas sam si mislio da ce netko to morati iskomentirati cim sam napisao taj post, ali ga nisam vise poslije mogao editirati.
.
Bud, nije to uopce ovdje poanta. Nazovi ovaj potres na trzistu kako god hoces (mozda “usporavanje gospodarstva”, mozda QT…), poanta je ista. Cape je trenutno na razinama usporedivim sa ovim prijasnjim katastrofama na trzistu, mislim da ne mozemo ovo pripisati sezonalnoj slabosti.
.
Cape na danasnji dan 2016. godine je bio $2,642, danas je $2,354.
Prije dvije godine smo imali savrsenu oluju za bulkere, hrpa okolnosti se poklopila. Danas vise svega toga nema ni u najavi, i stvarno se pitam na cemu entuzijasti ovdje temelje optimizam.
.
Eno Kina se otvorila, Nova godina im prosla, sada vise nisam sigiran sta jos tocno cekamo, valjda Uskrsnog zeku.
.
Centralne banke cijelog svijeta se trude svim silama ugusiti rast svojih gospodarstava, a mi ovdje unatoc tome ocekujemo eksploziju investicija pa time onda i brodara. Jedno s drugim ne ide. Don’t fight the FED.
.
Stvarno bih volio cuti par konstruktivnih argumenata kontra ovome sto ja pisem.
BDI je trenutno na niskim razinama. Gledajući dionice brodara vani one uopće nisu pale. Mislim da je sada mala vjerojatnost da će i pasti.
BDI će vjerojatno rasti kroz drugi i treći kvartal. Onda vjerojatno kreće sezonalni pad, a 2024 godine ćemo imati oporavak vozarina zbog povijesno niskog orderbooka. Tome će pridonijeti ono što je i mitkko pisao, da stari brodovi idu u škartiranje. Djelomično zbog loših vozarina, djelomično zbog novih ekoloških standarda.
Čekala sam i ja Atpl na 340-350 kuna da budem iskrena, ali mislim da su brodari trenutno na dnu.
Ko bi da bi. Budemo vidjeli 🙂
To sam i rekla. Zbog nižih vozarina neće se ulagati u propisane ekološke standarde za stare brodove jer se ne isplati. Povećati će se škartiranje starih brodova. To će smanjiti dostupan broj brodova na tržištu uz nedostatak novogradnje i povećati vozarine u 2024 godini.
Vani brodari rastu zbog očekivanja. Kod nas zbog prošlosti. Mi smo neefikasno tržište.
Evou prilogu jedan svjezi report na ovu temu.
BDRY danas znacajno raste, volumen je dobar. Izgleda da je ovaj zadnji pad bio laznjak, na sto je ukazivala RSI divergencija.
.
Ova zadnja 4 mjeseca izgleda kao double bottom, gdje je drugi leg napravio undercut (taj laznjak), sto je zapravo skolski primjer double bottoma.