BDI – Indikator budućnosti

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska BDI – Indikator budućnosti

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://finance.yahoo.com/quote/BDRY/&ved=2ahUKEwijhPTjy_P5AhVDDewKHaMxABIQFnoECCEQAQ&usg=AOvVaw3j-tVMBnR_l8jby3W3Y134

https://finance.yahoo.com/quotes/gogl%2Csalt%2Cnmm%2Cnm%2Csb%2Csblk%2Cship%2Cdrys%2Cdsx%2Cegle%2Cesea%2Cgnk/view/v1?ltr=1&bypass=true

Malo svjetla na kraju tunela.

Doci ce sve to na svoje mjesto, samo strpljivo.

 

Vani brodari neprestano rastu već 2 mjeseca bez obzira na pad vozarina.

Istina je da će sad već krenuti rast istih na neke normalne razine.

Kod nas budući da nismo uopće rasli već više od pola godine već zapravo padali, trebalo bi sad već doći do oporavka cijena.

Zato nije pametno prodavati sad tik prije obrata.

Atpl prodaje cerp. Neka. Uvijek časte.

Jako zanimljiv graf koji pokazuje odnos 1Y TC vozarina i vrijednost 15y starih Capesize brodova. Povijesna korelacija je vrlo jasna i logična. Trenutno je nesrazmjer ogroman, nešto će uskoro popustiti – ili će vozarine snažno porasti (ovdje ne govorimo o spot vozarinama!) ili ne vrijednost brodova jako pasti.

Samo logirani korisnici mogu vidjeti privitke.
You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

Ja mislim da će puno starih brodova zbog novih ekoloških standarda ove godine u rezalište. To će dovesti do porasta vozarina 2024 godine.

Slažem se sa tobom inače.

@Marielena

Kada su vozarine bile astronomske ti stari brodovi su bili pravi slatkisi – jeftini, brzo dostupni i brutalno zaradjuju unatoc svih svojim manama i neucinkovitostima. Sada kada su stvari dijametralno suprotne ce ti stari brodovi predstavljati ozbiljan uteg koji ce brodari gledati da rijese prodajom ili skartiranjem. Ponuda na prodaji ce biti velika pa ce im cijena znacajnije pasti, a i scrap vrijednost je u zadnjih godinu dana znacajno pala (cijena celika je jako pala).

.

Hocu reci da uzrok tom padu cijena i povecanom skartiranju nece biti nove ekoloske mjere, vec uzasno lose vozarine. Ekoloskim mjerama mogu i stariji brodovi udovoljiti, i to bi im bila opcija da su vozarine na zadovoljavajucim razinama, ali u ovakvim okolnostima to nije opcija.

.

Pogledaj za primjer GOGL ili SBLK, neki dan su im izasla izvjesca. Mi se ovdje pitamo zasto oni rastu unatoc losim vozarinama, a stvar je upravo u karakteristikama njihove flote – imaju mladu flotu, velik dio dugorocnih ugovora i ogroman dio flote ima.ugradjene scrubbere. Zanimljivo, ali njima su cak i ove gotovo nula vozarine i dalje iznad break evena.

.

In the fourth quarter of 2022, Golden Ocean’s Capesizes averaged $21,000 per day, $7,000 per day or 50% above the average index level. Its Panamaxes (bulkers with capacity of 65,000-90,000 DWT) earned $19,000 per day, $5,000 per day or 36% above average index levels….

.

“The premiums are driven by our modern fuel-efficient fleet, fixing paying [time charter] contracts, and scrubber premiums,” explained Andersen.

.

Pogledajmo nase brodare, JDPL i ATPL. JDPL ima jako staru i neucinkovitu flotu i njoj ce ove niske vozatine biti veliki problem. Za razliku od njih ATPL tu puno bolje stoji i bolje ce proci. JDPL je bio dobra kupnja u situaciji rastucih i jako visokih vozarina, floti koja je bila na spotu i valuaciji koja je bila visestruko jeftinija u odnosu na ATPL… sada je dijametralno suprotna prica. Valuacije JDPL i ATPL su sada vrlo bliske tako da sada ove karakteristike daju konkretnu prevagu za ATPL. Usporedite im samo razine break evena.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

@mitkko

Zalis i zalit ces za Jdpl. Ne mozes kupit tebi dovoljne kolicine a da ne dignes cijenu.

Druskane moj u Jdpl prosjek starosti brodova je 12 god (racunam i novi brod koji uskoro dolazi). Znaci flota od 7 brodova. 2 LPG koja ce vozit na ugovorenim vozarinama, Split vozi po 10 mil$ godisnje, sv. Dujam opet Izgled ide voziti ukrajinski zito(zadnji put su vozili po 34tis $), i jos 3 bulka koja voze po nesto losijim vozarinama, jer trenutno je takvo trziste.

Atpl za tvoju info ima starosnu flotu od 11 god.

@diokidina

Neću se više s tobom raspravljati, ti ne razlikuješ krušku od jabuke… vrijeme će sve pokazati.

Budi dobar!

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

@mitkko

To sam i rekla. Zbog nižih vozarina neće se ulagati u propisane ekološke standarde za stare brodove jer se ne isplati. Povećati će se škartiranje starih brodova. To će smanjiti dostupan broj brodova na tržištu uz nedostatak novogradnje i povećati vozarine u 2024 godini.

Vani brodari rastu zbog očekivanja. Kod nas zbog prošlosti. Mi smo neefikasno tržište.

https://www.seebiz.eu/trzista/sjajna-veljaca-za-dolar/288232/

Kako pojedinci pisu stvari kojima su njima bitna, nemoj da zaboravimo i ovaj segment, koje vrlo, vrlo nama bitan.

Kakve veze ima ovaj članak sa BDIem?

Povećanje kamatnih stopa općenito nije dobro za burze.

 

Looks like the more realistic dry bulk articles are starting to come out. Yield chasers will likely be disappointed by falling drybulk dividends. The brokers we speak with are generally pessimistic for 2023 and some don’t see a recovery until 2024.

.

https://seekingalpha.com/article/4579843-star-bulk-carriers-a-quality-holding-but-a-further-dividend-reduction-should-be-expected?source=copy_to_clipboard

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

New Report

Close