BDI – Indikator budućnosti

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska BDI – Indikator budućnosti

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Tko sada prodaje brodare taj stvarno ne voli novce. Kupi jeftino, prodaj skupo – tako bi se trebala igrati ova igra. Znam da svi to znate, ja samo podsjećam. U trenucima kada nas mediji bombardiraju vijestima o smaku svijeta (čitaj – epidemija) ljudi znaju panično reagirati.

Ovaj Kung Flu virus je prolongirao kineske praznike, ljudi nisu na svojim radnim mjestima i cijelo gospodarstvo pauzira. Ovaj black swan je došao u trenutku kada je već sezonalna slabost u brodarstvu i sada imamo ovakve rekordno niske vozarine.

Ovaj virus je prvi egzotični virus koji je zahvatio veći broj ljudi i mediji to naravno stavljaju kao “breaking news”. Na stranu to da je smrtnost svega 2% (više ljudi umire od obične gripe). Mediji vole senzaciju, a u doba globalizacije i interneta začas dobijete masovnu histeriju. Nakon zadnje epidemije SARS-a nitko se toga više nakon 6 mjeseci nije više niti sjećao, gospodarstvo je nadoknadilo sve zaostatke koji su se nakupili za vrijeme zastoja dok se zaraza nije suzbila, a mediji nisu to ovako svakodnevno i senzacionalistički prenosili. I svijet je nastavio dalje neokrznut.

Čitam u nekim vijestima da je neka žena zazivala američku vladu da bombardiraju jedan putnički avion kako ne bi slučajno sletio u zračnu luku jer je među putnicima navodno bio jedan putnik zaražen virusom. Pa zamislite tu paranoju?!

Trenutne vozarine su, mogu generalizirati, ispod break-evena za sve kategorije brodova, čak i ispod OPEX-a (tablica u prilogu). Zar ekipa ovdje stvarno misli da je to održivo i da će vozarine dulje vrijeme biti ovako niske? Gdje je tu ekonomska i životna logika? Bitno je uz ovo naravno shvatiti da poslovanje brodara ne ovisi direktno o kratkoročnim i svakodnevnim kretanjima spot vozarina. Vozarine su seoznalne i jako volatilne pa je zato važno shvatiti strukturu prihoda, vrsti ugovora koje pojedini brodari imaju i trenutku ugovaranja posla. O tome sam ovdje već pisao i neću se ponavljati. Koga zanima neka pretraži njekoliko stranica unazad. Ekipa trolova ovdje će vas naravno uvjeravati u suprotno. To vam je kao da se ljutite na trgovce jer nakon blagdana imaju 50%-70% rasprodaje i trolovi na forumu vas temeljem toga uvjeravaju da da će im godina zbog toga biti katastrofalna. Svašta!

Ovo je trenutno perfect storm koji je zakucao vozarine i brodare, a storm nikada ne traje vječno. Ako ovo nije prilika za kupnju, ne znam šta je.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

Seanergy
“Capesize period inquiries from major charterers on the rise. Good news for capesize.”

Breakwave Advisors
Is this an opportunity? – When it comes to investing, every dramatic decline brings up the natural question of opportunity. The easy answer is yes, as rates currently stand well below historical averages, let alone below operating expenses, something that by itself is unsustainable.

Although rates are well below the supply/demand equilibrium according to our models, the virus epidemic should be the focus of investors in the near term. Any indication of a slower virus spread that can eventually lead to a restart of the Chinese logistics and transportation chain, and dry bulk will experience a sharp recovery from the extremely low levels it is currently trading. As with most investors out there, we have no idea if and when that happens, but we believe the normal market balance is for rates at multiples of current levels. The futures market is already pricing some recovery into the second quarter, but we think this is highly dependent on the above factors.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

Cleaves Securities

After downgrading the dry bulk segment to HOLD in November, & to underweight in early January, we now upgrade to BUY. Share & asset prices have plummeted, in-line with our forecast, but sooner than expected. We keep our TPs close to unch, but upgrade due to the recent rout in shares. Although the near-term direction is uncertain, we do see our share index +50% in 1y & +121% in 2y against one of the longest expansionary cycles since the 1740s.

Glavni analitičar u ovoj firmi je temeljem svojih rezultata proglašen za br. 1 shipping analitičara. Od kada ga ja pratim stvarno je sve točno predvidio, i za dry bulk i za tankere. Ovih dana je dao buy preporuku za dry bulk. Također, očekuje konstantan rast dry bulka i u sljedećim godinama.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

jel pogodio ovaj pad?

Sa ovim vozarinama čak i brodovi sa scrubberima voze sa minusom.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

@percepcija

Pogodio je. Pročitaj njegova izvješća, svaki tjedan ih objavljuje.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.


Do sada nezabilježeno, BCI u negativi

Baltic Capesize Index [BCI] Feb 04, 2020 -133.00
Baltic Capesize Index [BCI] Feb 03, 2020 -102.00
Baltic Capesize Index [BCI] Jan 31, 2020 -20.00
Baltic Capesize Index [BCI] Jan 30, 2020 92.00

armagedon…

na ignore: retard "nabiduasku", plankovic, tizian, pific, barbosa....



marcipan -ajmo okladu bacit -svatko stavlja svoje dionice na stol -pobjednik nosi sve
ja tvrdim da ovaj tjedan bdi prelazi 2000, vi vjerojatno stavljate na to da neće -ajmo vidjet 🙂
p.s. a već sam se pitao gdje ste

perice, perice…drž se ti kladionice i tamo se kladi…
marcipan je rekao da ste blizu peaka…dal će otić još 100 bodova gore..svejedno…ali uskoro kreće pullback do razine 1200-1300 bodova…a onda ćemo vidjeti…
tu sam ja…ali nemam potrebe komentirati na dnevnoj razini…a ne biste trebali ni vi…ako znate da se cijene vozarina gledaju ipak malo dugoročnije….
[/quote]


@diokidina

Evo ti kad ste napadali 2000…kad je bdi bio u naletu…
Post od 14.7.2019….
Sad izvuci ti svoj koji…sa svojim predviđanjima…
[/quote]

Nisam svizac da predviđam. Ostavi se ćorava posla.

Čim dodju naznake da ova epidemija usporava, da se smanjuje broj zaraženih i stanje se smiruje, očekujem da će vozarine snažno poskočiti. Kina sada upucava velike novce u svoje gospodarstvo da umanji gospodarske posljedice epidemije, zalihe sirovina se iscrpljuju i trebat ce ih nadoknaditi, a i sezonski ce doci vrijeme kada će trebati uvoziti žitarice. To bi mogao biti perfect storm u pozitivnom smislu koji bi mogao nadoknaditi sve dosadašnje negativne efekte. Tako je bilo i prije u ovakvim situacijama pa ne vidim zašto bi sada bilo drugačije. Pratim dosta detaljno vijesti oko ove epidemije i vec sada opada dnevni broj novo zarazenih.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

@marcipan

Vidim da u ovom svom gore postu koji si izvukao konstatiras nesto sa cime se i ja aspolutno slazem i sto cijelo vrijeme ovdje tvrdim:

mitkko, 04.02.2020. u 21:13
“ali nemam potrebe komentirati na dnevnoj razini…a ne biste trebali ni vi…ako znate da se cijene vozarina gledaju ipak malo dugoročnije….

Sta se od tada promijenilo? Zasto sada gledas vozarine na dnevnoj bazi i temeljem njih predvidjas propast. Jel ne bi ipak trebao gledati malo dugorocnije? Zar stvarno mislis da ce se ova ekstremno niska razina vozarina dugorocno odrzati?

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

Širenje virusa usporava i eto odmah brodari okrenuli.

https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

https://www.finviz.com/screener.ashx?v=111&f=ind_shipping&o=-change

https://finance.yahoo.com/quotes/gogl%2Csalt%2Cnmm%2Cnm%2Csb%2Csblk%2Cship%2Cdrys%2Cdsx%2Cegle%2Cesea%2Cgnk/view/v1?ltr=1&bypass=true&guccounter=1

New Report

Close