istina, relativno su stabilne, odnosno klize dosta sporo prema spotu. vidjet cemo iducih tjedana hoce li se odrzati oko ovih razina
Time charter vozarine su i dalje dosta više, a ATPL uglavnom vozi TC
[/quote]
[/quote]
Evo novih time charter vozarina, te mi i dalje izgledaju dobro
[/quote]
Zelim samo pohvaliti menadžment i ekipu koja ih ovdje hvali, na odličnoj odluci o ugradnji scrubbera. Ono za što se ekipa ovdje drži je da dionice brodara vani puno manje padaju, ali naravno da oni ne kuže da ti brodari imaju scrubbere i da plove po puno većim cijenama. Tako da spominjanje njih mozete okaciti macku o rep. Kad bdi ovako snažno pada, iako je 1Q, ali on pada već od 4Q, to znači da se brodovi bez scrubbera jako teško iznajmljuju i da opet plove za ono “daj što daš”. Stvarno će trebati pričekati do 2Q da se vidi dal će biti ikakvog oporavka, ali nit tad ne očekujte previše. Uzmemo li još da je cijena ATPL-a najmanje 50% iznad realne (Jer sjetitte se da sam napisao da su safe bulkersi ugradili scubbere i filtere kao cijeli MCap ATPL-a, a ne vrijede nit duplo), ne bih se cudio da dionica još lijepo potone. A oni što spominju ekipu iz TOP 10 nek samo pogledaju preko na temu IGH. Tamo je tip kupio kontroli paket tog dragulja za 860kn po dionici, a sad ih prodaje po 100kn. Isto je trial spominjao kako ekipa koja govori protiv pojma nema, kad je tip genij kupio po 860, i svi su mu bili bud.ale. Evo mu sad tog ruskog genija. Sad govori da jos bolje da ode jer nema pojma. I on je u ATPL-u. Toliko o ekipi koja se busa da ima ovu dionicu
AP nema ugrađene scrubbere, isto kao i većina svjetske flote. Ove današnje vozarine na spotu uistinu se odnose na neto prihod izražen u USD po danu za sve one brodove koji nemaju scrubbere. Ove trenutne vozarine su ispod razine isplativosti i bilo bi problematično kada bi kao takve i dugoročno ostale. Ono što ja očekujem je da će se stvari ubrzo normalizirati poslije kineske nove godine. Dobra stvar u svemu ovome je što AP u pravilu (barem u zadnje dvije godine) radi "time charter" ugovore, tako da ove niske vozarine ako ostanu kratkoročne kako očekujem, neće imati utjecaj na prihode.
Mislim da samo 10-tak% svjetske flote ima ugrađene scrubbere, a brodovima sa
scrubberima je zabranjen ulazak u Kinu i većinu zemalja EU. Također, koliko znam,
AP ugovara time charter ugovore, za čiju sam novu tablicu vozarina stavio link, te
koji nisu toliko pali kao ostale vozarine. Kineska Nova godina je za 2 dana 25.01., a
poslije tradicionalno, pretpostavljam, opet počinje dugi rast vozarina.
Nemoj slusati mittka kad nije napravio analizu kao i ti. On isto kao i vi samo čita linkove, a ne njihova izvješća i šta kažu njihovi CEO-i. Lijepo napravi analizu ovih brodara i onda mi reci koji od njih nema bar 50% ugrađenih scrubbera. Ja sam radio analizu prije 2 mj, tako da ih sad imaju još i više jer su rekli dosta toga ugraditi u 4Q kao i početkom ove godine. Najveci i najkvalitetniji brodari su ugradili. Klošari nisu. ATPL tu spada
Budući se neki ne skidaju sa scrubbera, nastojeći ponoviti neistinu dovoljan broj puta puta kako bi ju pretvorili u ‘istinu’ treba podsjetiti da sve brodarske kompanije u dry bulku ne ugrađuju scrubbere, niti na sve klase brodova. Trenutno 15 do 20% capeova ima ugrađene scrubbere, a do kraja godine očekuje se da to bude do 35%. Za manje klase ti postoci su puno manji, na handyima zanemarivi. Tako da će daleko najveći dio svjetske dry bulk flote biti bez scrubbera.
Nemoj slusati mittka kad nije napravio analizu kao i ti. On isto kao i vi samo čita linkove, a ne njihova izvješća i šta kažu njihovi CEO-i. Lijepo napravi analizu ovih brodara i onda mi reci koji od njih nema bar 50% ugrađenih scrubbera. Ja sam radio analizu prije 2 mj, tako da ih sad imaju još i više jer su rekli dosta toga ugraditi u 4Q kao i početkom ove godine. Najveci i najkvalitetniji brodari su ugradili. Klošari nisu. ATPL tu spada
Nisi u pravu!
Da pojednostavnimo, svi oni koji su imali narudžbe i trenutno preuzimaju novogradnje imaju motore sa ugrađenim scrubber-ima i logično, svaki novi brod će povećavati njihov udio na tržištu.
Međutim, u ovom trenutku, broj brodova koji imaju ugrađene uređaje, manji je od svih proiciranih postotaka, odnosno predviđanja najstručnijih analitičara u doba dok još nije počela upotreba teških goriva sa manje od 0,5 % sumpora.
Puno “velikih” se nije odlučilo na ugradnju, cijene i dostupnost svih vrsta goriva i maziva su potuno drugačije od prethodno proiciranih.
Jesu li zbog toga i svi oni koji nisu točno predvidili zbivanja u tim industrijama klošari?
Jednadžba(e) – pokazalo se, uopće nije bila jednoznačna i lako predvidljiva…
I za kraj, pođimo od pretpostavke da ATLP stvarno nije imala sredstava ni energije (ili po tvom (legitimnom) gledištu – poslovne vizije) da u pravom trenutku krene u ugradnju scrubber-a na svojim brodovima i da je odredila (a je) druge prioritete za period od naredne 2-3 godine.
Poslovna odluka koju su oni evidentno donjeli je – Odluka.
A ona, ovakva kakva je, ne može biti uzrok da ih neko pa makar i na ovome Forumu etiketira i naziva “klošarima”.
Vrijeme će pokazati dali su oni i svi oni koji vjeruju u njih bili u pravu.
Svi oni koji misle kao i ti, klonit će se ulaganja u ovu dionicu (makar na ovim razinama) i svoje zadovoljstvo pronaći će u isplativijim i boljim ulaganjima.
Ali to ne treba značiti da klošarima kako ih etiketiraš i onima koji u njih vjeruju ne treba zaželiti svu sreću.
Netko je upitao predvidjanja za ovu godinu pa evo:
BDI ce imati maximum iznad 2700 do 3400bodova a prosjek oko 1700 bodova.
Samo predvidjanje.
Pakistan bans use of open-loop scrubbers to clean fuel in local waters
Malaysia, Singapore and Fujairah in the United Arab Emirates, all marine refueling hubs, have banned the use of open-loop scrubbers. China is also set to extend a ban on scrubber discharge to more coastal regions.
Users of the devices argue that there is no conclusive scientific research showing that discharges from open loop scrubbers – which wash out the sulphur – cause environmental harm. Analysts warn of the possibility of tighter restrictions, which would add to the costs of those investing in them.
The IMO has encouraged further study into the impact of scrubbers on the environment.
Pakistan bans use of open-loop scrubbers to clean fuel in local waters
cape srondao dodatnih -14.2%
možda sronda u minus?
More.
Freight futures am update (danas)
Capesize flat
Panamax flat
Evo od prije 10 dana vijest. Od onda bdi pao jos 20%. https://seekingalpha.com/news/3531439-dry-bulk-freight-rates-three-year-low-s-and-p-global-platts?utm_medium=email&utm_source=seeking_alpha#email_link