Svakako će imati pozitivan efekt, ali ograničenog opsega odnosno ne toliko da stvori neko usko grlo zbog povećanog demanda. U 2020 u segmentu poljoprivrede porast je planiran za total od 12,5 milijardi, ali podijeljenih na sektore u prilogu. Dobar dio toga nema nikakve veze s dry bulkom (tablica u prilogu). A i ako "moraju" kupiti to iz USA, dio toga onda neće kupovati od onih od kojih su ranije kupovali. Tako da će neto efekt na dodatnu potražnju na globalnoj razini biti daleko manji od apsolutnog iznosa predstavljenih brojki. Sve u svemu, poticajno je, ali ne bi trebalo dovesti ni do kakve eksplozije vozarina…
Mislim da si samo djelomicno u pravu. Vjerojatno se nece povecati ukupni volumen robe koju ce Kina uvoziti, ali za brodare je jako bitna cinjenica da ce sada rute za transport te robe biti duze, sto direktno povecava potraznju.
Evo malo stiva na tu temu:
“Shipping demand is not measured in tons, but rather in ton-miles: volume multiplied by distance. If two ships carry the same cargo tonnage but the second one travels twice the distance, it accounts for twice as much demand as the first ship.
…
On the dry bulk side of the equation, Nolan said, “Similar to oil, this is unlikely to change underlying commodity consumption, but increased grain trade to China could lengthen ton-mile demand, which would be particularly good for Kamsarmax and Ultramax owners such as Star Bulk [NASDAQ: SBLK] and Scorpio Bulkers [NYSE: SALT].” A Kamsarmax bulker has a capacity of 82,000-83,000 deadweight tons (DWT), a Supramax 45,000-60,000 DWT.
There could also be an opportunity for increased U.S. coal exports, which totaled just 800,000 tons in 2019, down 75% from 3.2 million tons in 2017.”
Baltic Dry Index Falls 1.82% to 754 in London
•Capesize -5.1% to $8,352
•Panamax +1.61% to $6,494
•Supramax 58k tons +0.08% to $6,156
•Handysize -1.52% to $4,859
Baltic Dry Index Falls 1.82% to 754 in London
•Capesize -5.1% to $8,352
•Panamax +1.61% to $6,494
•Supramax 58k tons +0.08% to $6,156
•Handysize -1.52% to $4,859
Kakav bi ekvivalent ove današnje vozarine imale sa prijašnjim izračunom vozarina…….za capove,panamaxa,supre,handye?……zna li itko?
Uzmimo da je novo gorivo skuplje za 300 USD, recimo da Panamax troški 20 tona dnevno, to je 6.000 USD dnevno veći trošak goriva. Ako to dodamo na ovu vozarinu od 6.500 USD, dobijemo ekvivalent vozarinu od 12.500 USD.
Ovo je vrlo pojednostavljeni izračun, ali daje okvir.
Izračunaj sam ako ne vjeruješ. I to nikako nije ni blizu maksimuma iz prošle godine.
mittko pise a kuzi. znaci, kad arpl ima vozarine 10500 je negdje na nuli. to je vrijedilo prije i sad jer gorivo ne racunaju. znaci, kad sad vozarine dodu do ondje, su na nuli. gorivo ne ubrajas. a ono sta imaju na spotu je teza katastrofa. ako nemaju spota kako mitko kaze, onda kad se podupla tc ce biti na nuli