BDI – Indikator budućnosti

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska BDI – Indikator budućnosti

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Znači ovako. krajem osmog mjeseca gklemenc najavljuje pad vozarina. Tjedan nakon vozarine krenu padati i padnu do sad skoro 70%. E sad, to nije najavljeno krajem 12 mjeseca, kad se zna da će vozarine zbog sezonalnosti sigurno pasti u 1Q nego je najavljeno prije 4Q, koji je po sezonalnosti najjaci za brodare. Se slažete? To je kao da kazes da će u hrvtskoj turisti zaraditi više u predsezoni nego u sezoni. Čovjek bi pomislio da si lud. I do čega onda dolazimo? Ekipa koja je sve fulala, i imala izjave kao “ovo ne pada ispod 450kn”, “siguran sam 100% da panamaxi ne idu ispod 15.000$”, itd. zazivaju ignoriranje onih koji su sve pogodili, i da nastavite čitati samo one koji su sve fulali. Da živimo bilo gdje drugdje, a ne u hrvatskoj, mnogi bi se začudili nad takvom idejom, ali ne i ovdje. Zašto? Pa zato jer je svaki hrvat najpametniji na svijetu, i ne može netko drugi njemu nešto objasniti da nije u pravu. Sjecam se prije nekih 6 godina, bilo na plodovima zemlje, kad je agrokor otvarao neku farmu za rajčice. I zvali izraelce, koji po stabljici (govorim okvirno) dobivaju 20kg rajčice, a oni samo 5kg, da kako su to napravili. I sad izraelci gledaju kako ovi to rade i kažu; “pa vi i krivo orete”. Ništa ne znamo, ali smo zato u svemu najbolji. Žalosno, ali tako je. Zato je i hrvatska tu gdje je. Upravo zbog pametnjakovica kao vi ekipa. Uzivajte, i slobodno pametujte koliko vas volja.

Samo za kraj. Šta mislite, koliko bi bila cijena ATPL-a da je na efikasnoj burzi, a ne u ovoj našoj bari? I još nešto, i to nek se javi samo onaj koji je to napravio. Dal je itko od vas ikad napravio analizu ATPL-a? Evo samo to. JESTE LI IKAD NAPRAVILI ANALIZU TOG BRODARA? Ako jeste da usporedimo brojke, a ne da ovako pricamo napamet, pa onda bubate glu.posti po forumu.


Mittko, kako ovaj članak utjece na kompanije koje se uopce nisu nit krenule pripremati za tu novu emisiju? jer, bude li se sumpor jos smanjivao u gorivu, ne znači li to da će nafta biti samo skuplja i skuplja? Uz to, oni jos nisu ugradili ni filtere za balasne vode, a koji dođu nešto niže od scubbera. Ako BWTS dođu oko 75 milijuna kuna, a njega MORAJU ugraditi ove godine, koliko će to na kraju ispasti dobiti za 2020 godinu? Imaš neka predviđanja?

Evo malo informacija od glavnog direktora:

“Nakon toga krećemo s pripremama za ugradnju uređaja za tretman balastnih voda. Prvi uređaji su već ugrađeni na brodovima AP Dubrava i AP Revelin dok ćemo ostatak flote opremiti tijekom 2021. i 2022. godine. Sukladno tome većinu priprema za ugradnju planiramo obaviti tijekom 2020. godine.”

https://dubrovacki.slobodnadalmacija.hr/zupanija/dubrovnik/clanak/id/633632/na-batali-gradimo-stambeni-poslovni-centar-od-preko-100-stambenih-jedinica-i-poslovnih-prostora-s-parkiralistem-na-tri-podzemne-etaze

Da li to znači da ipak ne moraju ugraditi filtere za balastne vode ove godine?

Life all comes down to a few moments. This is one of them.

Budfox

Odlicno. Hvala na informaciji. Kad radis analizu, onda dublje ne radis analizu onog najskupljeg brodara, nego najjeftinijeg. Pogotovo ako nema shorta. Zato vjerujem da ekipa ovdje zna bolje nego ja gdje naci ovakve informacije. Još jednom hvala. No, to opet ne mjenja činjenicu da će im to u sljedeće dvije godine izbiti 50 ili 60 milijuna kuna dobiti. Amortizirali oni to ili ne. Jel gledam, vi zdušno pišete kako će zaraditi na stanovima, a ne pišete kako će više od zarade na stanovima popuš.iti na filterima. Jel tako? Zašto hvaliti samo zaradu od stanova, a ne navesti i ovo kao problem? I jos nesto. Šta vi ovdje mislite da je ATPL-ov menadžment donio odluku da se ne ugrađuju scrubberi zato jer su posebno pametni, ili zato što nije bilo kinte?

Kad pada Kineska nova godina? Hvala


Mittko, kako ovaj članak utjece na kompanije koje se uopce nisu nit krenule pripremati za tu novu emisiju? jer, bude li se sumpor jos smanjivao u gorivu, ne znači li to da će nafta biti samo skuplja i skuplja? Uz to, oni jos nisu ugradili ni filtere za balasne vode, a koji dođu nešto niže od scubbera. Ako BWTS dođu oko 75 milijuna kuna, a njega MORAJU ugraditi ove godine, koliko će to na kraju ispasti dobiti za 2020 godinu? Imaš neka predviđanja?

Opet neznanje ili namjerno iznošenje neistina.
Prvo, u članku koji je postao mitkko govori se o emisijama stakleničkih plinova, dakle prvenstveno CO2, a ne SOx. Nema to veze s prelaskom na goriva s manjim udjelom sumpora. Ali zato ima veze s potrošnjom goriva. Slow steaming je jedan od načina smanjena potrošnje goriva i time smanjenja emisija CO2. Vlasnici brodova s ugrađenim scrubberima biti će manje skloni smanjenju brzine plovidbe i takvi brodovi će emitirati više CO2 od onih koji koriste VLSFO.
Drugo, opremanje brodova sa sustavom za pročišćavanje otpadnih voda ne mora se provesti do kraja 2020., već do rujna 2022.
Citiram:
Međunarodna konvencija o nadzoru i upravljanju brodskim balastnim vodama i
talozima donesena je u veljači 2004. godine, a dostatan broj država ju je ratificirao tek
u rujnu 2016. godine. Najvažniji dio Konvencije je Standard D-2 koji zahtijeva ugradnju
sustava za obradu balastnih voda na postojeće brodove i novogradnje. Tako je stvoreno
tržište koje čine: brodari, proizvođači sustava za obradu balastnih voda, brodogradilišta,
priznate organizacije, ustanove za ispitivanje učinkovitosti rada sustava i pomorske
uprave obalnih država zadužene za primjenu standarda Konvencije. Kako bi se
brodarima omogućilo dostatno vrijeme za primjenu standarda D-2, dan im je rok od pet
godina, pa je ugradnja sustava vezana uz prvo obnavljanje Međunarodne svjedodžbe
o sprječavanju onečišćenja mora uljima nakon rujna 2017. godine. Neki brodari će
odgoditi ugradnju sustava za pet godina ranijim obnavljanjem svjedodžbe, što su
mnoge države čiju zastavu brod vije, odobrile u svojim okružnicama. Više od 60 sustava
za obradu balasta koji su trenutno na tržištu već je dobilo homologaciju od zemalja
čiju zastavu brodovi viju, no mali broj sustava dobio je homologaciju od američke
Pomorske uprave. Zato većina brodara još čeka s početkom planiranja i ugrađivanja
sustava na postojeće brodove, što vodi do traženja daljnjih odgoda. Ipak, mnogi
proizvođači tvrde da su spremni za pojačanu potražnju njihovih sustava na tržištu, te da
će dodatnim zapošljavanjem radne snage, širenjem svojih pogona i dobrom suradnjom
s brodogradilištima, pokušati zadovoljiti potrebe tržišta.

Treće,
cijene ugradnje su u rasponu od 400.000 do 1.500.000 dolara, što ovisi o veličini broda, tj. zapremine balastnih tankova. Barem dva broda u floti AP već su opremljena. Tako da je procjena od 11 milijuna USD blago rečeno pretjerana.


Kad pada Kineska nova godina? Hvala

25 siječnja 2020 – godina pacova /štakora, i to bijelog

Baltic Dry Index Rises 0.26% to 774 in London

#Capesize +2.6% to $9,438
#Panamax -2.17% to $5,603
#Supramax 58k tons -1.96% to $6,267
#Handysize -3.2% to $5,386

Evo, pričekao sam dan dal će se netko javiti i vidim nitko se nije javio. Znači, ja raspravljam s ljudima koji u životu nisu napravili analizu ATPL-a, i ne samo to, nego je nit ne znaju napraviti, i onda pametuju po forumu da drugi pričaju gluposti. Zamislite koliko je to žalosno? I umjesto da ucite od ljudi koji se time bave, i koji su, još jednom, sve pogodili, vi ih napadate da izvrču činjenice, a sami ne znate dal su te činjenice točne ili ne. Mittko je dobro napisao, o mišljenjima se može rapravljati, o činjenicama ne. Ukratko, želim istaknuti da su svi “pozitivci” ovdje na temi tipičan primjer zadrtog najpametnijeg hrvata koji sve zna i kojem se ništa ne treba objašnjavati. Naucit tako nećete nikad. Evo za kraj bih vam preporucio da odete na seekingalpha i tamo si potražite neku dionicu koja vas zanima. Onda će vam izbaciti analize koji su drugi pisali, i tu odite do dna i bit će vam komentari na analizu. Onda ćete vidjeti da ima i pozitivnih i negativnih komentara i da nitko nikoga ne napada ako ovaj iznosi svoje mišljenje ili, ne dao bog, činjenice. To je jednostavno razmjenjivanje znanja. Ono sta bih vam jos savjetovao je da si rađe pročitate negativne komentare, jer ćete od njih moguće i nešto novo naučiti, jednostavno iz razloga što najpozitivnije pišu samo oni koji imaju dionicu i potpuno su neobjektivni, kao vi ovdje. Uglavnom, za kraj zelim reci da mi je uopce zao sta sam ovo napisao, jer sam potrošio 5 minuta života, a vama to ništa nece pomoci jer se vi sad mislite “kome ovaj soli pamet”. Bacenih 5 min u vjetar. pozzz



Mittko, kako ovaj članak utjece na kompanije koje se uopce nisu nit krenule pripremati za tu novu emisiju? jer, bude li se sumpor jos smanjivao u gorivu, ne znači li to da će nafta biti samo skuplja i skuplja? Uz to, oni jos nisu ugradili ni filtere za balasne vode, a koji dođu nešto niže od scubbera. Ako BWTS dođu oko 75 milijuna kuna, a njega MORAJU ugraditi ove godine, koliko će to na kraju ispasti dobiti za 2020 godinu? Imaš neka predviđanja?

Evo malo informacija od glavnog direktora:

"Nakon toga krećemo s pripremama za ugradnju uređaja za tretman balastnih voda. Prvi uređaji su već ugrađeni na brodovima AP Dubrava i AP Revelin dok ćemo ostatak flote opremiti tijekom 2021. i 2022. godine. Sukladno tome većinu priprema za ugradnju planiramo obaviti tijekom 2020. godine."

https://dubrovacki.slobodnadalmacija.hr/zupanija/dubrovnik/clanak/id/633632/na-batali-gradimo-stambeni-poslovni-centar-od-preko-100-stambenih-jedinica-i-poslovnih-prostora-s-parkiralistem-na-tri-podzemne-etaze

Da li to znači da ipak ne moraju ugraditi filtere za balastne vode ove godine?

[/quote]
Obveza ugradnje filtera za brodove koji ih nemaju primjenjuje se na prvom redovnom petogodišnjem remontu broda nakon rujna 2019.

Oni koji rastu zadnji rastu najviše.


Evo, pričekao sam dan dal će se netko javiti i vidim nitko se nije javio. Znači, ja raspravljam s ljudima koji u životu nisu napravili analizu ATPL-a, i ne samo to, nego je nit ne znaju napraviti, i onda pametuju po forumu da drugi pričaju gluposti. Zamislite koliko je to žalosno? I umjesto da ucite od ljudi koji se time bave, i koji su, još jednom, sve pogodili, vi ih napadate da izvrču činjenice, a sami ne znate dal su te činjenice točne ili ne. Mittko je dobro napisao, o mišljenjima se može rapravljati, o činjenicama ne. Ukratko, želim istaknuti da su svi "pozitivci" ovdje na temi tipičan primjer zadrtog najpametnijeg hrvata koji sve zna i kojem se ništa ne treba objašnjavati. Naucit tako nećete nikad. Evo za kraj bih vam preporucio da odete na seekingalpha i tamo si potražite neku dionicu koja vas zanima. Onda će vam izbaciti analize koji su drugi pisali, i tu odite do dna i bit će vam komentari na analizu. Onda ćete vidjeti da ima i pozitivnih i negativnih komentara i da nitko nikoga ne napada ako ovaj iznosi svoje mišljenje ili, ne dao bog, činjenice. To je jednostavno razmjenjivanje znanja. Ono sta bih vam jos savjetovao je da si rađe pročitate negativne komentare, jer ćete od njih moguće i nešto novo naučiti, jednostavno iz razloga što najpozitivnije pišu samo oni koji imaju dionicu i potpuno su neobjektivni, kao vi ovdje. Uglavnom, za kraj zelim reci da mi je uopce zao sta sam ovo napisao, jer sam potrošio 5 minuta života, a vama to ništa nece pomoci jer se vi sad mislite "kome ovaj soli pamet". Bacenih 5 min u vjetar. pozzz

Koji je motiv vaseg pisanja na forumu o ATPL? Jeste li imali dionicu? Imate li je sada? Planirate li ju imati u buducnosti?


Budfox

Odlicno. Hvala na informaciji. Kad radis analizu, onda dublje ne radis analizu onog najskupljeg brodara, nego najjeftinijeg. Pogotovo ako nema shorta. Zato vjerujem da ekipa ovdje zna bolje nego ja gdje naci ovakve informacije. Još jednom hvala. No, to opet ne mjenja činjenicu da će im to u sljedeće dvije godine izbiti 50 ili 60 milijuna kuna dobiti. Amortizirali oni to ili ne. Jel gledam, vi zdušno pišete kako će zaraditi na stanovima, a ne pišete kako će više od zarade na stanovima popuš.iti na filterima. Jel tako? Zašto hvaliti samo zaradu od stanova, a ne navesti i ovo kao problem? I jos nesto. Šta vi ovdje mislite da je ATPL-ov menadžment donio odluku da se ne ugrađuju scrubberi zato jer su posebno pametni, ili zato što nije bilo kinte?

Evo malo vise o scrubberima od strane zamjenika predsjednika Upravnog odbora AP:

“Ugradnju tzv. scrubbera kao pročišćivača jeftinijeg goriva lošije kvalitete zasad smo stavili u drugi plan iz više razloga. Investicijski, to bi bio iznimno zahtjevan projekt s neizvjesnim ishodom zna li se da su neke države poput Kine, Njemačke i Belgije već zabranile upotrebu scrubbera u svojim vodama. Govorimo o sustavu koji sumpor iz goriva, umjesto u zrak, otpušta direktno u more i po nama je pitanje trenutka kada će postati ekološki neprihvatljiv u cijelom svijetu”.

https://novac.jutarnji.hr/makro-mikro/pero-kulas-nadzorni-odbor-smo-ukinuli-da-bismo-brze-donosili-i-provodili-odluke/9264371/

Life all comes down to a few moments. This is one of them.

Postroje open loop i closed loop scrubberi. Jedni mogu ulaziti u te zemlje, drugi ne. Tako da im to ne drži vodu da je zabranjeno.

New Report

Close