Ne. Jer on govori za ATPL. Svakako treba uzeti u obir i to da BDI pada jer se slabije iznajmljuju brodovi bez scrubbera pa im zato i tako naglo cijene padaju. Uzmemo li u obzir i skuplje gorivo koje ATPL placa (5000$ dnevno) vidimo da su dobro izabrali što nisu išli ugraditi scrubbere. Pun pogodak menadžmenta
Evo samo za gklemenca (percepcija, hrvalin, american… nastavi niz) screenshot sa Baltic Exchange-a, navedeni su svi parametri koji ulaze u izračun indeksa (ovdje konkretno za Supramax).
Trenutno se događa to da imamo IMO202 koji već sam po sebi radi potres na tržištu brodara, a onda imamo još nezgodaciju da se to sve događa sada na početku godine kada je inače sezonski vrlo slaba aktivnost brodova. Tako dobijete ovakvu veliku volatilnost – trenutno je slab promet robe, vozarine već zbog toga sezonski jako padaju (vidite moj prethodni post), na to sve sada dodamo neuobičajeno povećani broj brodova sa scrubberima koji čuče na spotu jer se nisu htjeli fiksirati na TC kako bi sada mogli ubirati premiju na spotu, na to još dodamo duplo veću cijenu novog goriva što nije popraćeno porastom vozarina jer je trenutni supply/demand takav da to ne podupire, na to dodamo drukanje gklemenca i njegovih doppelgangera, i evo panike.
Ne radi se o tome kako gklemec kaže da sada voze samo brodovi sa scrubberima a ovi drugi stoje usidreni. Nije se dogodio nikakav potres na tržištu koji bi narušio odnos supply/demand a što bi utjecalo na pad vozarina. Tržište će iznivelirati vozarine čim prođe sezonsko mrtvilo i promet se pokrene. Jako mali dio flote ima ugrađene scrubbere i ti brodovi će uživati ekstra profite (barem još neko vrijeme dok se cijena i opskrba novog goriva ne ustali).
Evo opet pišem više postova za redom, @marcipan, nemoj zamjeriti 🙂 Nisam ja profsionalni druker kao vi, nemam vremena sjediti za kompjuterom cijeli dan i pratiti forum pa pišem ovako kada mi se skupi 🙂
ako cijena goriva poraste nisam siguran da brodari koji nisu ugradjivali scrubere nece biti prisiljeni iste ugradjivati pogotovo ako dojde do rata izmedju USD i Irana
Malo je offtopic ali ovdje ce ekstraprofit pokupiti remontna brodogradilista jer nikome nece biti u interesu kupovati skupo gorivo ciji trosak nemoze prevaliti na krajnjeg kupca
Mittko, tek sam kasnije vidio da si neke stvari dobro pisao. Samo, iskreno, ne citam nešto tvoje postove nego ih više preletim. Nemam ja bas vremena kako ti mislis. I jedini je ovo nick, vjerovao ti ili ne. Ali koga briga. Sezonalnost kažeš. Daj nađi kakva je to sezonalnost da BDI pada u 3 i 4Q? Spominješ da je mali broj brodova ugradio scrubbere. Ja sam napravio analizu 7 brodara i svi (osim ATPL-a) su ugradili scrubbere u dio flote, a ostatak se očekuje u 4Q i ove godine. ATPL uopce to ne planira. Kažeš da će 4Q biti dobar za ATPL. Ne znam dal znas da za prelazak na novu naftu treba očistiti sve motore od stare. To je dokovanje za sve brodove ATPL-a od 10 dana najmanje. Kazes da će se smiriti tržište. Naravno. Nekima prije, nekima kasnije
Mittko, tek sam kasnije vidio da si neke stvari dobro pisao. Samo, iskreno, ne citam nešto tvoje postove nego ih više preletim. Nemam ja bas vremena kako ti mislis. I jedini je ovo nick, vjerovao ti ili ne. Ali koga briga. Sezonalnost kažeš. Daj nađi kakva je to sezonalnost da BDI pada u 3 i 4Q? Spominješ da je mali broj brodova ugradio scrubbere. Ja sam napravio analizu 7 brodara i svi (osim ATPL-a) su ugradili scrubbere u dio flote, a ostatak se očekuje u 4Q i ove godine. ATPL uopce to ne planira. Kažeš da će 4Q biti dobar za ATPL. Ne znam dal znas da za prelazak na novu naftu treba očistiti sve motore od stare. To je dokovanje za sve brodove ATPL-a od 10 dana najmanje. Kazes da će se smiriti tržište. Naravno. Nekima prije, nekima kasnije
Ovo je prestrasno kako ti manipuliras i iskrivljavas podatke. Jedino ne znam sto si se zalijepio za ovu dionicu kao pijan plota. Imas i drugih, ali ne ti tamburas ovdje cijeli dan kao maksim po diviziji…
Mittko:
“Zanimljivo je kako svake godine sezonalnost iznenadi, nešto kao što svake godine zimsku službu iznenadi snijeg 🙂
Vidi, pad BDI-a u periodu prosinac-siječanj:
2012 – 1862-680 – pad 63%
2013 – 1097-760 – pad 30%
2014 – 2299-1110 – pad 52%
2015 – 1119-608 – pad 46%
2016 – 574-325 – pad 43%
2017 – 1727-1191 – pad 31%
2018 – 1372-721 – pad 47%
2019 – 1606-791 – pad 50% (do sada)
Ono što je bitno ponovo napomenuti jer kolegi gklemencu (percepcija, hrvalin, american itd.) još uvijek nije jasno je da su zbog IMO2020 i bitno skupljeg goriva BDI i ostali indeksi trenutno iskrivljeni, tj. ne odražavaju relativnu promjenu u odnosu na prije 1. siječnja. Pročitao sam u nekom članku (ne mogu ga sada naći) da je za jednu analiziranu rutu TCE za panamax manji za cca 20% za spread u cijeni goriva od 188$. Kako je trenutno spread oko 300$, ova razlika je još bitno veća (proporcionalnost nije linearna).
Zamislite da se svake godine čudimo kako RIVP u Q1 i Q4 radi sa gubitkom i onda svi panično rasprodajemo, onda u sezoni kada pokažu profit svi opet manično kupujemo.”
Svaka čast kolega, tko ovo ne zna taj nije za burzu !!!
kako se ekipa uskokodakala na temi…cijene vozarina u slobodnom padu…sada uporno nama “neznalicama” i svima ostalima žele ovdje nešto dokazati…a ujedno kažu da ne vjeruju da njihovo piskaranje ne može utjecati na trgovanje na zse…dečki, trebali ste u vatrogasce….
@ mittko…fino si izvukao pad BDI-ja za proteklih 8 godina za prosinac…ajde molim te sada stavi pored tih brojki da vidimo kako je poslovala ATPL na ovim razinama BDI-ja…neovisno o tim padovima od 40-60%…ono, godišnja izvješća…ako ti ne bi bio problem…pa da probamo doći do nekog zaključka…
Ovo je prestrasno kako ti manipuliras i iskrivljavas podatke. Jedino ne znam sto si se zalijepio za ovu dionicu kao pijan plota. Imas i drugih, ali ne ti tamburas ovdje cijeli dan kao maksim po diviziji…
a šta ti radiš cijeli dan ovdje?
Percepcija oliti gklemenc se dohvatio scrubbera kao pijan plota, a pojma o tome nema, sudeći po njegovom pisanju ili namjerno iznosi neistine.
Kao prvo, sve brodarske kompanije u dry bulku ne ugrađuju scrubbere, niti na sve klase brodova. Trenutno 15 do 20% capeova ima ugrađene scrubbere, a do kraja godine očekuje se da to bude do 35%. Za manje klase ti postoci su puno manji, na handyima zanemarivi. Tako da će daleko najveći dio svjetske dry bulk flote biti bez scrubbera.
Drugo, za prelazak na VLSFO čiste se tankovi s gorivom, u tome je priblem, a ne motori.
Treće, za čišćenje tankova nije nužno ići na suhi dok, može se to napraviti i dok je brod operativan.
Četvrto, tvrditi da za to treba 10 dana je van svake pameti.
Zašto brodari vani rastu, zna li tko?
P.S. ATPL je već pala 40% od vrha prošle godine, a vani su brodari pali 15%
od vrha, te sada i rastu…Pa vi vidite tko manipulira i izvrće činjenice!
Kako to, kako to?