BDI – Indikator budućnosti

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska BDI – Indikator budućnosti

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Aha. Evo podataka zasto je BDI toliki tj. neke kompanije ne prate ovaj pad bdi-a. https://e24.no/boers-og-finans/i/kJLzVX/stor-scrubber-effekt-for-skip-i-tynget-toerrlastmarked

Znači, Capovi jos uvijek zarađuju 21.000$, tj. samo oni koji imaju scrubbere. Oni dobivaju premiju. ATPL nema scrubbere pa je njima ovaj BDI koji je trenutno zapravo točan (6000$ za panamaxe). Dobro su se pripremili, svaka čast. Kao forumaši ovdje

Zar to ne znači da je u stvari kolega mitkko u pravu, tj. da kompanije
dobivaju puno više po danu, nego je trenutni BDI indeks?


Bitno je pojasniti na koji način Baltic Exchange dolazi do dnevnih indeksa vozarina i šta one uopće znače. Dakle, indeksi vozarina se izračunavaju na način da se skupe podaci o vrijednostima pojedinih voyage ugovora za pojedine rute po pojedinim tipovima brodova na taj dan (izraženo u $/ton), ti iznosi se pretvore u $/day, oduzmu se troškovi goriva i drugi voyage troškovi i u konačnici se dobije prosječni iznos vozarine po danu (Time charter equivalent). To je neto iznos koji brodari uprihode po danu, tu su već oduzeti troškovi goriva i voyage troškovi.

Anonimno, 07.01.2020. u 11:25
… the measurement is time-charter equivalent or TCE. In a time-charter (TC) contract, the charterer pays for fuel and voyage expenses, and the contract is in dollars per day. In a spot voyage deal, the contract is in dollars per ton of cargo, and the vessel interest pays for fuel. To convert a spot contract to a TCE rate, various assumptions are made and the cost of fuel and other voyage expenses are added into the equation before it is converted to dollars per day.

Dalje, ovaj veliki pad vozarina zadnjih dana ima dva uzroka – jedan je sezonalnost, a drugi je jednostavno utjecaj IMO 2020.

Sezonalnost neću posebno pojašnjavati, svima koji prate dry bulk je to već poznato. Prosinac i siječanj su najslabiji mjeseci. Kineska nova godina je 25. siječnja, do tada će se pad vozarina vjerojatno nastaviti, nakon čega bi trebao uslijediti povrat u normalu.

IMO2020 je imao veliki utjecaj na izračun vozarina. Kako se vozarine izražavaju u TCE (trošak goriva se oduzima od ugovorenog dnevnog prihoda broda) očekivano je da su tako izražene vozarine sada bitno manje jer je cijena novog goriva bitno veća. Npr., uzmite isti voyage ugovor i izračunajte vozarinu 31.12.2019. i 1.1.2020. – vozarine 1.1. će biti iskazane bitno manje jer je cijena goriva koji se uzima u izračun (VLSO) bitno veći, a trošak goriva u ukupnom trošku broda je vrlo visok.
[/quote]

Ponavljam post od kolege, gdje sve objašnjava..

Ne. Jer on govori za ATPL. Svakako treba uzeti u obir i to da BDI pada jer se slabije iznajmljuju brodovi bez scrubbera pa im zato i tako naglo cijene padaju. Uzmemo li u obzir i skuplje gorivo koje ATPL placa (5000$ dnevno) vidimo da su dobro izabrali što nisu išli ugraditi scrubbere. Pun pogodak menadžmenta

Kako smo vidjeli ino brodari uopće ne padaju, jer je jasno da je ovo tek trenutačan pad koji će brzo biti nadoknađen.
Gore je navedeno da je od 01.01.2020. drukčija metoda obračuna indeksa i da je zato iskazan niže nego u 2019.

Inače usput

Capeovi -7,8%, 9.022$

može netko staviti novo stanje cape, pnmx?
thx

Baltic Dry-indeksen svekkes for 20. dag på rad. Indeksen er ned 6,3 prosent til 791 poeng tirsdag. Indeksen er halvert siden 3. desember, da den sto i 1.606 poeng.

Capesize faller 7,8 prosent til 9.022 dollar pr. dag. Panamax svekkes med 6,1 prosent til 6.273 dollar dagen. Supramax er ned 4,8 prosent til 6.723 dollar, mens Handysize går i rødt med 2,8 prosent til 5.839 dollar.
https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/01/07/7486810/baltic-fall-for-20.-dag-pa-rad

Oni koji rastu zadnji rastu najviše.

držimo se prosjeka ljudi, ipak je on još uvijek 350 za Atpl, nemojmo paničariti prije drugih, naš gubitak je due lipe u odnosu na svjetsku flotu

Znači došli smo do toga da sada plove sa gubicima.
Nevjerojatno!

halfte trinken, halfte Šarcu geben



Vidi marcipan, pitam te opet, šta od ovoga što sam napisao nije točno? Daj demantiraj me u nečemu ili obrazloži svoje viđenje stvari, pa da imamo konstruktivnu raspravu.

Je li drukanje ako netko navodi činjenice? Zašto ti to smeta?

Prijane, ja sam svoje viđenje stvari ovdje već nekoliko puta iznosio…
znaš kako to završi nakon nekoliko postova?
javi se tvoja ekipa…gigić&co…koja ne skida ružičaste naočale…i onda krenu pljucat…a eto…dovoljno je samo pogledat gdje je bdi i gdje su vozarine…da ne idemo dalje u dubinu…zadržimo se samo na tome…
eto…ja vam tvrdim ovdje od 2018. da vam oporavka vozarina nema…s druge strane ekipa koja vidi oporavak vozarina i sektora….i koja vidi još bolju budućnost…i tako to eto već dvije godine…
eto…jedina nepobitna činjenica je ovdje…da je bdi ispod 900 bodova…ove tvoje zaključke koje izvodiš iz FI ATPL…to je sve tako…poznato je koliko su transparentni u AP…i upitno je koliko se možete lovit za ono što je objavljeno u FI….
[/quote]

Haha, zanimljivo, kada nemaš argumenata, onda konstatiraš da je sve to ok, ali da se zapravo podacima iz FI ne može vjerovati. Svašta. Nezgodno je što su to podaci iz Deloitteovog izvješća, ne znam koliko njima možemo vjerovati.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.


Gadan pad BDI.
U ovom se brodarskom poslu čovjek zbilja ne može osloniti na ništa, niti na strane, niti na domaće izvore, vijesti i predviđanja.
Nadam se da ću se ove godine riješiti tog smeća, valjda će biti kakav oporavak.

Zanimljivo je kako svake godine sezonalnost iznenadi, nešto kao što svake godine zimsku službu iznenadi snijeg 🙂

Vidi, pad BDI-a u periodu prosinac-siječanj:

2012 – 1862-680 – pad 63%
2013 – 1097-760 – pad 30%
2014 – 2299-1110 – pad 52%
2015 – 1119-608 – pad 46%
2016 – 574-325 – pad 43%
2017 – 1727-1191 – pad 31%
2018 – 1372-721 – pad 47%
2019 – 1606-791 – pad 50% (do sada)

Ono što je bitno ponovo napomenuti jer kolegi gklemencu (percepcija, hrvalin, american itd.) još uvijek nije jasno je da su zbog IMO2020 i bitno skupljeg goriva BDI i ostali indeksi trenutno iskrivljeni, tj. ne odražavaju relativnu promjenu u odnosu na prije 1. siječnja. Pročitao sam u nekom članku (ne mogu ga sada naći) da je za jednu analiziranu rutu TCE za panamax manji za cca 20% za spread u cijeni goriva od 188$. Kako je trenutno spread oko 300$, ova razlika je još bitno veća (proporcionalnost nije linearna).

Zamislite da se svake godine čudimo kako RIVP u Q1 i Q4 radi sa gubitkom i onda svi panično rasprodajemo, onda u sezoni kada pokažu profit svi opet manično kupujemo.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

New Report

Close