BDI – Indikator budućnosti

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska BDI – Indikator budućnosti

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

@percepcija

Pročitaj još jednom što sam ranije napisao. AP ima brodove gotovo u pravilu na TC – govorim od 2017. do danas, ne znam kako je bilo ranije. Pogledaj u FI trošak goriva, u 2018. je bio samo 7 milijjuna kn (u 2017. 12 milijuna). To je iznos koji jedva pokriva godišnji trošak goriva za jedan brod. Još ako uzmeš u obzir da su i svi ostali brodovi imali nekakav trošak goriva jer nisu 100% vremena u time charteru, onda dođeš do toga da je u 2018. možda samo jedan brod bio na spotu i to možda samo 6 mjeseci. To su brojke.

Pogledaj još jednom tablične prikaze pregleda zaposlenja brodova u FI. Tamo se navodi da im je u 2018. 7 brodova bilo u dugoročnom najmu, a 6 brodova u kratkoročnom najmu/spotu. Od ovih zadnjih 6 brodova vjerojatno je samo 1 bio na spotu i to samo 6 mjeseci (ili možda jedan handy cijele godine na spotu, ili neka slična varijacija), a ostalih 5 su bili u kratkoročnom najmu. Navedeno ti je da je to najam kraći od 1 god. Onda pogledaj FI za Q2 i Q3/2019., tu je navedeno da je svih tih 6 brodova u kratkoročnom najmu (nema više “/spot”). Onda pogledaš Q1/2019 i vidiš da je tamo opet navedeno “/spot”, a ako znaš da su u Q1 vratili vlasniku brod “City of Dubrovnik” koji je u AP bio u bareboatu, onda ti bude jasno da to taj jedan panamax koji je bio na spotu.

Slijedom navedenoga, kada su im već zadnje dvije godine praktično svi brodovi na time charteru, mogu sa velikom vjerojatnošću zaključiti da su im i u Q4 svi brodovi bili na time charteru, a ako uzmemo u obzir da je već dugo vremena jasno da će se zbog IMO2020 cijena goriva praktično poduplati, nije mi nevjerojatno pretpostaviti da su se u AP-u potrudili da im brodovi svakako budu na time charteru i početkom 2020.

Eto. Tako zaključujem da ne znaš o čemu pričaš.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

Ja ne znam tko je tu onda lud. Ako su svi brodovi na timeu, zašto bi onda 4q bio imalo bolji od nekog drugog q? pa vi ljudi sami sebi skacete u usta

inače, fi za 3q konsolidirano u pdf-u: https://zse.hr/userdocsimages/financ/ATPL-fin2019-3Q-NotREV-K-HR.pdf
strana 6 lijepo piše; 6 brodova dugoročno, 6 kratkoročno

Godišnji izvještaj za 2018: https://zse.hr/userdocsimages/financ/ATPL-fin2018-1Y-REV-K-HR.pdf

7 str. 7 brodova dugoročno, 6 kratkoročno (spot)

Uvijek tako imaju. Onda ja nemam pojma o čemu govorim? A još nemam nit dionice. Za pohvalu je ekipa, svaka čast

@percepcija

“Ja ne znam tko je tu onda lud. Ako su svi brodovi na timeu, zašto bi onda 4q bio imalo bolji od nekog drugog q? pa vi ljudi sami sebi skacete u usta”

Pa valjda zato što i TC ugovor ima svoj rok trajanja pa se obnavlja, a vrijednost ugovora ovisi o trenutnim kretanjima vozarina na spotu i budućim očekivanjima.

“inače, fi za 3q konsolidirano u pdf-u: https://zse.hr/userdocsimages/financ/ATPL-fin2019-3Q-NotREV-K-HR.pdf [zse.hr]
strana 6 lijepo piše; 6 brodova dugoročno, 6 kratkoročno”

Bravo, upravo tako.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

@percepcija

Problem je što ti podrazumijevaš da izraz “kratkoročni najam” podrazumijeva “spot”. Uzmi si još 1000 sati pa to malo prouči. Odgovor sam ti već ponudio u ovom svom postu iznad.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

Kratkoročno možeš vidjeti da smatraju spot u godišnjem izvješću. U zagradi ti lijepo stoji (kratkoročno (spot)). Ili pročitaj ostale godine gdje govore da pola flote drze na spotu da mogu uhvatiti promjene na tržištu. Inače, kad im neki brod izlazi iz time chartera onda to objave na burzi. U 3 i 4Q nisu imali niti jednu objavu. Ali, sve se to vrlo lako može potražiti. Kako rekoh, ja nemam volje za raspravom. Sad objavi kako imam 16 nickova i dobio si i ovu raspravu. A još niti ne govorim o cijeni ATPL-a. Bože me sacuvaj koliko je ta dionica skupa u odnosu na konkurenciju. Ni za to nemam volje. Uzivajte

@percepcija

Opet sve krivo.

Ovo što objavljuju na ZSE nisu Time charter ugovori, već Bareboat charter ugovori!!!

Time charter je samo vrsta ugovora, to ne određuje njegovo vremensko trajanje. Ti možeš hvatati promjene na tržištu i sa kratkoročnim TC ugovorima. Pokaži mi gdje navode da ugovaraju voyage charter za tih 6 brodova.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.



@marcipan

Koji je tvoj problem? Koji dio teksta koji sam ovdje napisao ti smeta ili smatraš da nije točan? I zašto nije točan? Po čemu je ovo "sipanje pameti"? Po čemu je ovo drukanje? Jesam ja ovime koga nagovarao na kupnju?

Nije me briga šta ćeš ti ili drugi ovdje sa svojim novcima. Ne želim vjerovati da nam ZSE i kretanje cijene dionica ovisi o drukanjima ovdje na forumu. Ovdje je tema BDI i pisat ću ako i kada mislim da imam šta za reći. Ti ne moraš čitati i ne moraš se s time slagati, meni je svejedno.

nije drukanje…uopće…bdi je roknuo s 2000 bodova na ispod 1000…pa si imao potrebu u 6-7 uzastopnih postova objasniti kako je sve u redu…i kako će ATPL imati dobar 4q….
a naravno…istovremeno ne želiš vjerovati kako pisanje na forumu nema utjecaja na ovakvom plitkom tržištu kao što je zse….
piši ti šta hoćeš, ima tu još “znalaca” koji su svašta ovdje predviđali…pa su nickovi zamrli….a pojavili se novi…
eto…a kako ti imaš šta za reć…onda imam i ja na to tvoje pisanje i tvoje analize…kao i od svih onih koji u posljednje dvije godine ovdje pišu kako ide oporavak cijenaa vozarina, bolja vremena za brodare i imatelje njihovih dionica itd. itd…

Vidi marcipan, pitam te opet, šta od ovoga što sam napisao nije točno? Daj demantiraj me u nečemu ili obrazloži svoje viđenje stvari, pa da imamo konstruktivnu raspravu.

Je li drukanje ako netko navodi činjenice? Zašto ti to smeta?

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

http://marine-transportation.capitallink.com/indices/capital_link_maritime_chart.html?ticker=CLTI

Repriza od petka
Baltic Capesize-indeks er ned 9,6 prosent til 9.783 pr dag, ifølge The Baltic Exchange mandag.

Oni koji rastu zadnji rastu najviše.

New Report

Close