BDI – Indikator budućnosti

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska BDI – Indikator budućnosti

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

U budućem periodu očekujem da će flota generalno smanjiti brzinu (to su radili i u prijašnjim razdobljima kada je cijena nafte bila visoka) čime će amortizirati utjecaj veće cijene novog goriva (brod manje troši kada vozi sporije)i istovremeno smanjiti supply jer će se time vremenski produžiti rute, cijena novog goriva će se stabilizirati i pasti kada se opskrba i kvaliteta goriva ustali, puno brodova će i u ovoj godini ići na dokovanje kako bi ugradili scrubbere što će manjiti supply, scrap će se bitno povećati jer stariji brodovi više neće imati ekonomsku isplativost što će opet smanjiti supply.

Sve ovo će pogurati cijene vozarina prema gore.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

“Let’s be clear. IMO 2020 is going to be good for every ship owner, including those who are not putting on any scrubbers. When a ship is burning low-sulfur fuel, that’s expensive fuel, and clearly the vast majority of the dry bulk fleet is going to be burning low-sulfur fuel.

“Either the rates go up, or the fleet will have to slow down,” he said, referring to the fact that reducing ship speed has an exponential effect on fuel savings.

Norton continued, “If the fleet slows down, not as much cargo can be carried. But there’s kind of an inflexible demand for the [dry bulk] cargo that needs to be carried. If the same amount of cargo needs to be carried, the fleet cannot slow down and the rate needs to go up to match the increase in fuel price. So, everybody [in dry bulk shipping] is going to benefit – although those with scrubbers will benefit more.”

@gklemenc, čemu ti multinickovi? Time samo ispadaš zlonamjeran. Uvijek je bilo i bit će “navijača/drukera”, ne možeš se s time boriti, ali ovako sa multinickovima se i ti svrstavaš u tu skupinu.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

Još ću dodati i ovo a onda moram ići, na skijanju sam, žena me “mrko” gleda što sam za laptopom 🙂

Prema mojim projekcijama, EBITDA u Q4 bi trebala biti negdje oko 43 milijuna, što ukupno za 2019 daje oko 154 milijuna. To je za 32% bolje nego u 2018. i za 83% bolje nego u 2017., unatoč piz..rijama sa Trumpom i Valeom.

Također, moramo uzeti u obzir i 1. fazu trade deal-a koja je pred potpisom. Kako će se to odraziti na vozarine?

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.



@budfox
očito nisi shvatio pitanje. ne zanima me 4q jer to je prošlost, zanima me poslovanje sa SADAŠNJIM vozarinama, tj nose li one plus ili gubitak npr. panamaxi?

Panamax i supramax brodovi troše oko 20 tona nafte dnevno. Kako nisu ugradili scrubbere oni skuplju naftu placaju 5000$ dnevno više od onih što su ih ugradili. Trenutna visina vozarina ATPL-u pokriva samo cijenu nafte.
[/quote]

Ako si ovdje onda znas tko placa gorivo 🙂

ovo je u najmnaju ruku manipulacija informacijama. Referiras se na trenutni spot koji je cca 30% niži od onog na dan kad je taj weekly time charter objavljen. Zar stvarno mislis da kada objave novi koji ce biti relevantniji da se na njemu nece vidjeti ovoliki pad spota? Ako ne rokne sav time charter odmah za 2-3k bit ce premija.



@budfox
očito nisi shvatio pitanje. ne zanima me 4q jer to je prošlost, zanima me poslovanje sa SADAŠNJIM vozarinama, tj nose li one plus ili gubitak npr. panamaxi?

nit su 4.q vozili po max. vozarinama.. niti sada po ovim… naši brodari su odavno na ATL vrijednostima,, a ako mislite da ćete atpl uhvatiti na nižim vrijednostima, prodajte je, vjerujem da će bit zainteresiranih..

uglavnom TC vozarine su i dalje više nego pozitivne.
https://www.hellenicshippingnews.com/category/report-analysis/weekly-dry-time-charter-estimates/

[/quote]

Meni je zanimljivo…kako kad bdi zaroni ispod 1000 poena…a svi su ga čekali na debelo iznad 2000…obda se javi neki tamo mitkko sa 7 uzastopnih postova…kao vatrogasac Sam…kao požarni…da nam rastumači kako se računa bdi…
Interesantno…kako se nije javio kad je isti bio preko 2000….
Vozarine su u banani…kao i poslovanje brodara…kao i ono što će se sve odigrati u 2020.
To potpisivanje se čeka već dobrih godinu dana..
Brosolomac je na ovoj temi objavio n postova kako slijedi potpisivanje sporazuma oko trade deala…i još uvijek nije potpisan…

@marcipan

Svašta se ovdje piše zadnjih dana pa mi se učinilo važnim staviti stvari u kontekst. Izgleda da ipak treba pojasniti kako se računa BDI.

Ako te još nešto zanima rado će ti “neki tamo mitkko” to pojasniti.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

@gigic24

I? Evo ja sam marcipan, gklemenc, percepcija a u biti sam Zdravko Mamic. (Ako te takve stvari bas zanimaju, pricaj sa moderatorom i vidi sa koje imamo IP-eve svi, odakle pisemo)
Na argument ti odgovaras nekakvim teorijama zavjere i zamagljujes da se upravo dogada suprotno od onoga najavljuvanoga od strane tebe i jos tu dosta usera (da ih ne imenujem, mozda si to sve ti, multinick ovo ono 😉 )
Cinjenica je da je bdi potonuo(!!!) i da se lose pise prodarima, sve ostalo su uzaludna naklapanja i “moje zelje i moji snovi”
Druga cinjenica je da AP ima 6 brodova u dugorocnom a 6 u kratkorocnom najmu i da sisaju bdi za kojih 500-800 dolara u prosjeku.
Po nekoj zdravoj logici, ako je ovakav pad kratkorocan, onda se on nece odraziti na poslovanje, znacajno. Ako je ovaj pad (vise od 10 %) duzi, onda ce imati impact na ukupno poslovanje.

P.s. jako puno dobrih informacija sam pokupio sa foruma, ali od kad sam dosao na njega, prica se o “eksploziji brodara” i takve nerealne stvari se iseravaju da mi je ovo postalo smijesno. Ljudi gube novce vasim bajkama. Pogubili ste se, zestoko.

P.p.s. i ja imam atpl, svida mi se nacin poslovanja i stezanje remena, kao i sama vlasnicka struktura i ako se dogodi ta ‘eksplozija brodara’ niko sretniji od mene, ali treba biti realan.



@marcipan

Svašta se ovdje piše zadnjih dana pa mi se učinilo važnim staviti stvari u kontekst. Izgleda da ipak treba pojasniti kako se računa BDI.

Ako te još nešto zanima rado će ti "neki tamo mitkko" to pojasniti.

Da da…
Ja bi rekao da se svašta tu piše već par godina…a u tih par godina…vozarine su se trunkicu mrdnule od povijesnih minimuma…eto…šta onda nisi sipao pamet po forumu…a možda i jesi…

@marcipan

Koji je tvoj problem? Koji dio teksta koji sam ovdje napisao ti smeta ili smatraš da nije točan? I zašto nije točan? Po čemu je ovo “sipanje pameti”? Po čemu je ovo drukanje? Jesam ja ovime koga nagovarao na kupnju?

Nije me briga šta ćeš ti ili drugi ovdje sa svojim novcima. Ne želim vjerovati da nam ZSE i kretanje cijene dionica ovisi o drukanjima ovdje na forumu. Ovdje je tema BDI i pisat ću ako i kada mislim da imam šta za reći. Ti ne moraš čitati i ne moraš se s time slagati, meni je svejedno.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

mittko

ja bi nešto i napisao koliko je netocnih informacija ovdje nabrojano ali čemu? nema koristi. pisanje i rasprava na ovoj temi je potpuni gubitak vrremena. glavni zakljucak, ako nemas argumenata, je da netko ima 20 nickova i piše sam sa sobom. Ovdje ljudi nit ne znaju koliko atpl brodova ima na time-u, a koliko na spotu. tvoj zakljucak je da su oni sigurno ušli na time u pravo vrijeme, ali odakle ti ta informacija? ništa nisu objavili na svojim stranicama. Koliko je znam, oni imaju pola brodova na time pola na spotu. ovih pola na spotu će biti u teškim gubitcima jer nit cijenu nafte neće moci pokriti. Jučer sam pokušavao pronaci tekst o cijeni nafte za brodove koji nisu gradili scrubbere i trošak (dnevni) se krece od 4000$ za manje brodove, pa do 16.000$ za Capove. Ako su za panamaxe vozarine trenutno 7000$, sami zaključite koliko im 5000$ skuplja nafta uzima. Do sad su negativno poslovali kad je cijena goriva bila niska (bez tih dodatnih 5000$) i kad su vozarine bile preko 11.000$, pa me baš zanima koliki je plus sa skupljim gorivom i nižim vozarinama. Ali, kako sam rekao, nemam volje za raspravama. Javim se s drugog nicka uskoro. gklemenc ili macola ili hrvatin ili marcipan.

China trade delegation to travel to Washington on January 13 to sign phase one deal
The Chinese trade delegation tentatively plans to travel to Washington on January 13 for the signing of the phase one agreement that would herald a truce in the costly trade war between the world’s two largest economies. They will return on January 16, a source briefed on the matter has told the South China Morning Post.
The Chinese delegation, led by vice-premier Liu He, had originally planned to set off earlier in the month but had to change their travel schedule after Donald Trump sent a surprising tweet on New Year’s Eve claiming that he would sign the deal with “high representatives” from Beijing on January 15 in the White House.
While the two sides had been expected to wrap up their phrase one negotiations by January, the Chinese had not expected the US leader to make a unilateral announcement about the date or that he would be willing to sign the deal even if President Xi Jinping was not available.
https://www.scmp.com/economy/china-economy/article/3044741/trade-war-chinese-put-back-visit-sign-truce-after-donald

New Report

Close