A Panamaxi u Kini pali za 3.5%, sto nije tako strasno
@budfox
očito nisi shvatio pitanje. ne zanima me 4q jer to je prošlost, zanima me poslovanje sa SADAŠNJIM vozarinama, tj nose li one plus ili gubitak npr. panamaxi?
nit su 4.q vozili po max. vozarinama.. niti sada po ovim… naši brodari su odavno na ATL vrijednostima,, a ako mislite da ćete atpl uhvatiti na nižim vrijednostima, prodajte je, vjerujem da će bit zainteresiranih..
uglavnom TC vozarine su i dalje više nego pozitivne.
https://www.hellenicshippingnews.com/category/report-analysis/weekly-dry-time-charter-estimates/
@budfox
očito nisi shvatio pitanje. ne zanima me 4q jer to je prošlost, zanima me poslovanje sa SADAŠNJIM vozarinama, tj nose li one plus ili gubitak npr. panamaxi?
nit su 4.q vozili po max. vozarinama.. niti sada po ovim… naši brodari su odavno na ATL vrijednostima,, a ako mislite da ćete atpl uhvatiti na nižim vrijednostima, prodajte je, vjerujem da će bit zainteresiranih..
uglavnom TC vozarine su i dalje više nego pozitivne.
https://www.hellenicshippingnews.com/category/report-analysis/weekly-dry-time-charter-estimates/
[/quote]
Nisu na ATL vrijednostima…a i da jesu…ne znam kakva vam to utjeha može biti…neć sigurno ni tako skoro na 600 kn…zar ne? S ovakvim trendom vozarina…a i da je bdi na 2000…ne bi bilo nekog razloga za optimizam…a ovako još manje…
Kapital vam je trenutno zaključan u brodarima…neki plešu po rubu stečaja i delista…dok kod drugih…oni koji su cijenu dizali prije u nebesa, nemaju očito više bjesomučno kupovati na burzi i dizati cijenu…tim više što vozarine brutalno padaju…i moguće je da će se opet uključiti u ozbiljniju kupnju ponovno na 100 kn…
Ne mislim na atpl, nego druge brodare koji su na ATL… a ni ATPL nije daleko od ATL na koji je dosla nepotrebno, ali hvala bogu da je, kad bi inace imao priliku uzeti nesto tako jeftino :)))
@budfox
očito nisi shvatio pitanje. ne zanima me 4q jer to je prošlost, zanima me poslovanje sa SADAŠNJIM vozarinama, tj nose li one plus ili gubitak npr. panamaxi?
Panamax i supramax brodovi troše oko 20 tona nafte dnevno. Kako nisu ugradili scrubbere oni skuplju naftu placaju 5000$ dnevno više od onih što su ih ugradili. Trenutna visina vozarina ATPL-u pokriva samo cijenu nafte.
@budfox
očito nisi shvatio pitanje. ne zanima me 4q jer to je prošlost, zanima me poslovanje sa SADAŠNJIM vozarinama, tj nose li one plus ili gubitak npr. panamaxi?
Panamax i supramax brodovi troše oko 20 tona nafte dnevno. Kako nisu ugradili scrubbere oni skuplju naftu placaju 5000$ dnevno više od onih što su ih ugradili. Trenutna visina vozarina ATPL-u pokriva samo cijenu nafte.
[/quote]
Zanimljivo je kako sam sebi postavljas pitanja i onda odgovaras, a sve u svrhu diskreditacije mog pisanja.
Nakon mjeseci analiziranja si dosao do tog zakljucka i na tome ti cestitam, ali jos nisi napisao da li je onda ATPL poslovala s plusom ili ne u Q3, te da li ce poslovati s plusom i kolikim u Q4?
Pa vec i slucajni promatraci na ovoj temi znaju da je 1. kvartal svake godine isti, tj. najslabiji, a vi sad bacate analize samo i iskljucivo za Q1, a zaboravljate sve sto slijedi poslije, a to je Q2, Q3 i Q4, kad vec moram crtati kao djetetu…
Takodjer, analizatori kao ti bi se trebali baviti i predvidjanjima (ne iz kugle kao ja, koji ne vidim dobro), pa mi reci sto bi se moglo na proljece dogoditi sa vozarinama ako se uskoro potpise 1. faza trade deala i krene prijevoz 50 milijardi dolara vrijednih poljoprivrednih proizvoda iz SAD u Kinu?
Takodjer, ako se radi smanjenja potrosnje skupljeg goriva smanji i brzina prijevoza, pa potrosnja goriva bude manja, dakle troskovi onda ostaju tu negdje. Kako to, kako to?
Zasto bi onda netko unajmljivao brodove ATPL-a i plaćao im prijevoz koji traje dulje? Znači, umjesto da plaćaju prijevoz 10 dana oni bi plaćali 15? Kojom logikom? Sve veće kompanije ugradile scrubbere, a eto atpl najpametniji nije.
Bitno je naglasiti da AP svoje brodove daje (gotovo isključivo) u Time charter, pto kratkoročni, što dugoročni. U takvim ugovorima charterer plaća putne troškove (uključivo i gorivo), za razliku od spot chartera gdje sve troškove podnosi shipper.
Ako pogledate revizorska izvješća za 2017 i 2018, možete vidjeti koliki je bio ukupni trošak goriva i maziva na razini godine – beznačajan, što potvrđuje ovu tezu.
Tako ove teze kolege @gklemenca gdje se sam sa sobom dopisuje (ima nove nickove – @percepcija, @hrvalin, @american, a možda i još koji, teško je to više pratiti) kako trenutne vozarine jedva pokrivaju troškove goriva jednostavno ne stoje. Tu pokazuje nepoznavanje gradiva (namjerno ili nenamjerno, ne znam).
Bitno je pojasniti na koji način Baltic Exchange dolazi do dnevnih indeksa vozarina i šta one uopće znače. Dakle, indeksi vozarina se izračunavaju na način da se skupe podaci o vrijednostima pojedinih voyage ugovora za pojedine rute po pojedinim tipovima brodova na taj dan (izraženo u $/ton), ti iznosi se pretvore u $/day, oduzmu se troškovi goriva i drugi voyage troškovi i u konačnici se dobije prosječni iznos vozarine po danu (Time charter equivalent). To je neto iznos koji brodari uprihode po danu, tu su već oduzeti troškovi goriva i voyage troškovi.
Dalje, ovaj veliki pad vozarina zadnjih dana ima dva uzroka – jedan je sezonalnost, a drugi je jednostavno utjecaj IMO 2020.
Sezonalnost neću posebno pojašnjavati, svima koji prate dry bulk je to već poznato. Prosinac i siječanj su najslabiji mjeseci. Kineska nova godina je 25. siječnja, do tada će se pad vozarina vjerojatno nastaviti, nakon čega bi trebao uslijediti povrat u normalu.
IMO2020 je imao veliki utjecaj na izračun vozarina. Kako se vozarine izražavaju u TCE (trošak goriva se oduzima od ugovorenog dnevnog prihoda broda) očekivano je da su tako izražene vozarine sada bitno manje jer je cijena novog goriva bitno veća. Npr., uzmite isti voyage ugovor i izračunajte vozarinu 31.12.2019. i 1.1.2020. – vozarine 1.1. će biti iskazane bitno manje jer je cijena goriva koji se uzima u izračun (VLSO) bitno veći, a trošak goriva u ukupnom trošku broda je vrlo visok.
Još jedna bita stvar koja trenutno utječe na vozarine je činjenica da brodovi koji su ugradili scrubbere zadnjih par mjeseci svjesno nisu ugovarali nove time charter ugovore jer nije bilo jasno koliki će biti spread između novog i starog goriva i koliku će premiju moći postići početkom ove godine na spotu. Ti brodovi sada imaju ekstra profit, ali istovremeno zbog neuobičajeno velikog broja brodova na spotu, vozarine padaju. Ovo će tržište brzo regulirati, pa će i vozarine naći fer vrijednost.
Even after the spread is known – and many are predicting it could be as high as $150-300 per ton of fuel – dry cargo shippers may be compelled to transport goods on a spot basis because ship owners will seek to put all of the fuel savings from scrubbers into their own pockets, because they need to cover the cost of installing the scrubbers.
“Essentially, we intend for our entire fleet or as near to the entire fleet as we can arrange to be on [spot] voyage charters as of the beginning of 2020,” said Hamish Norton, president of Star Bulk. “The fuel will be our expense and the fuel savings will be our benefit.”
However, it appears unrealistic that all scrubber-fitted bulkers can remain in the spot market indefinitely. “Some ships will try to keep in the spot market to take the maximum advantage [of scrubbers], but this is not always possible. For example, the Panamax and post-Panamax markets are time-charter-oriented,” said Hajiouannou.
Uz sve ovo gore rečeno, ja sam prilično siguran da je AP na vrijeme sve svoje brodove fiksirala na time charteru prije početka ove godine. Kako nemaju ugrađene scrubbere time će “prebrikati” ovaj prvi dio godine gdje će vladati neizvjesnost dok se vozarine ne ustabile, nepoznanice razriješe i ponovo ne uspostavi red. To mi je jedino logično.
AP je već ranije pokazala da znaju upravljati flotom. Pogledajte opet FI za recimo Q1 i Q2 2019., vozarine na spotu su bile vrlo niske, a AP je zbog dugoročnih ranije ugovorenih time chartera mirno taj period godine prebrodila. Pogledajte razliku ostvarenih vozarina koje je imala AP u odnosu na proječne vozarine na spotu u tom periodu.