I jos nesto. ne cini mi se da sam bio dovoljno jasan kod objasnjavanja contanga i futursa za BDI. Znaci, kako je vecina ugovora za robu u contangu, jer se smatra ca ce cijena većine robe rasti u buducnosti, tako bi onda trebalo biti i za vozarine. Dakle, ako je panamax sad na spotu 9000$ on bi u contangu u 10 mj sljedece godine trebao vrijediti npr. 11.000$. Tko bi se upustio u takvo nesto kad zna da moze unajmiti brod, recimo, u 1 ili 2Q kad su vozarine puno niže, na godinu dana za 7000$. Mislim, nista nije sigurno, ali ako je nesto tako zadnjih 15 godina, valjda bude i sad. Iako se kod BDI-a ne radi tako dugo futures, samo sam htio objasniti zasto on nema smisla
A za futurse i spot i korelaciju, pa to je sasvim normalno i logicno. Ako spot sad poraste, sigurno da će i futurse porasti, mozda ne u istom iznosu, ali hoce. Nema smisla da npr. kava sad poraste, a da za futurse u 4. mjesecu sljedece godine padne. Kod futursa za BDI za sljedeći dan, on ima jako malu korelaciju u vremenu velike volatilnosti, zato jer je teško pogoditi sta ce se zaista dogoditi sutra. mnogi se misle, kao i svi mi, da ako cijena Cape-a padne 6% danas, da će vjerovatno sutra okrenuti. Kad ne okrene onda se misle sad je padao dva dana pa će od preksutra okrenuti. Ali poveznice i tocnog pogađanja nema kad je trziste u ovakom padu i ovoliko volatilno. Futuri su nista drugo od pogađanja. Jedan pogodi, drugi pogrijesi, kao i mi kod dionica
China ramps up coal power in face of emissions efforts. Study shows new plants being added equivalent to entire capacity of EU.
“While the rest of the world has been largely reducing coal-powered capacity over the past two years, China is building so much coal power that it more than offsets the decline elsewhere.”
Novi obrat, haha, ludo 🙂 tko ih ne zna, skupo bi ih platio 🙂
China denies ‘outside rumors’ about trade talks
Samo jos jedna spustalica 🙂 valjda sam takav. te nove elektrane nece povecati potrebu za ugljenom. ako ista drugo one ce ga i smanjiti jer se grade efikasnije elektrane koje će samo zamjeniti stare, koji su puno veći oneciscivaci, a slabije delaju. nisu kao bandic
U Kini svi indeksi u porastu, malom, ali čovjeka veseli!
Ovo bi isto trebala biti dobra vijest:
“Latest figures from Clarkson Research Services show the huge hesitancy among owners to place orders this year.
Describing newbuilding contraactiung in the year to date as “subdued”, Clarkson data carried in its latest weekly report shows that 708 new vessels have been reported in 2019 to date, a year-on-year decline of 40% on an annualised basis.”
cape, panamax? tnx
BALTIC CAPESIZE INDEX -1.4% TO USD 18,350 / DAY
Hvala kolega jasko
Baltic Dry index is down 0.4 percent to 1,255 points, writes TDN Direkt.
Capesize is down 1.4 percent to 18,350
Panamax is up 0.2 percent to 9,066
Handysize drops 0.3 percent to 7,193
Supramax gains 2.0 percent to 8,300
@rakam
…
DSX kažu da su produžili time-charter za taj svoj jedan panamax i objavili planirani prihod po brodu. E sada, ta brojka možda meni i tebi nešto znači, ali većini ovdje vjerojatno ne govori puno sama za sebe. Ali ako onda odeš na njihovu web stranicu, ..
nisam uspio iščitati u koji flotu točno spadaju post-Panamax or super-Panamax.brodovi?
General characteristics New Panamax
Tonnage: 120,000 DWT
Length: 366 m (1,201 ft)
Beam: 51.25 m (168 ft)
Height: 57.91 m (190 ft)
Draft: 15.2 m (50 ft)
Capacity: 13,000 TEU
..According to the Panama Canal Authority or ACP, approximately 96 percent of the world’s vessels are now able to transit the canal with this new expansion. This leaves very few cargo or cruise ships that can’t travel through the canal. These ships maintain the distinction of Post-Panamax vessels.”
@rakam,
taj brod prevozi kontejnere.