BDI – Indikator budućnosti

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska BDI – Indikator budućnosti

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

•Panamax +0.99% to $9,051
•Supramax 58k tons +0.52% to $8,138

Freight futures
Capesize flat
Panamax up ~1%

Novi report od Breakwave advisors-aa:

https://static1.squarespace.com/static/5a4d1d26e5dd5b537a6647c5/t/5dcac3077b9b4d409e20d837/1573569288292/Breakwave+November+12+2019+Report.pdf

Napomena: Ovaj komentar nije preporuka za kupnju ili prodaju dionica. Udijeli koji like, znam da imaš! Vratit ću 100%, majke mi!

Breakwave advisors

“We expect Capesize rates to turn up soon, although fundamentals are now
less favorable – Following a slump of about 50% from their highs reached
in early September, Capesize rates seem to have stabilized and we expect a
short-term rebound before the end of November.”

https://static1.squarespace.com/static/5a4d1d26e5dd5b537a6647c5/t/5dcac3077b9b4d409e20d837/1573569288292/Breakwave+November+12+2019+Report.pdf

Napomena: Ovaj komentar nije preporuka za kupnju ili prodaju dionica. Udijeli koji like, znam da imaš! Vratit ću 100%, majke mi!

https://finance.yahoo.com/news/diana-shipping-inc-announces-direct-142200404.html
The gross charter rate is US$11,000 per day, minus a 4.75% commission paid to third parties, for a period of minimum eleven (11) months ..(for Post-Panamax dry bulk vessel, the m/v Polymnia).
Diana Shipping Inc.’s fleet will consist of 42 dry bulk vessels (4 Newcastlemax, 14 Capesize, 5 Post-Panamax, 5 Kamsarmax and 14 Panamax). As of today, the combined carrying capacity of the Company’s fleet, including the m/v Clio, is approximately 5.3 million dwt with a weighted average age of 9.50 years..”

@rakam

Da se nadovežem na ovu priču o DSX, zanimljiv članak:

Are Investors Undervaluing Diana Shipping (DSX) Right Now?

https://finance.yahoo.com/news/investors-undervaluing-diana-shipping-dsx-141002211.html

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

@rakam

Još jedna zanimljivost vezana za ovaj tvoj članak koji si objavio.

DSX kažu da su produžili time-charter za taj svoj jedan panamax i objavili planirani prihod po brodu. E sada, ta brojka možda meni i tebi nešto znači, ali većini ovdje vjerojatno ne govori puno sama za sebe. Ali ako onda odeš na njihovu web stranicu, pogledaš kada je time-charter ugovoren (lijepo od njih što su objavili taj podatak), vidiš na koji minimalni rok je charter ugovoren, vidiš čak i kolika je ugovorena dnevna vozarina, onda se lijepo čudiš kako su uspjeli danas ugovoriti brod za 11.000 USD, a trenutno su brodarine na spotu jedva 9.000 USD. Onda još malo čačkaš po njihovoj stranici pa vidiš da neki panamaxi imaju ugovoren time-charter i po bitno višim cijenama, čak do 14.000 USD. A spot trenutno na samo 9000? Kako to?

Onda shvatiš da postoji svijet i izvan tih dnevnih promjena cijena vozarina i da su stvari ipak malo složenije pa se onda prestaneš objašnjavati ovdje na forumu sa osobenjacima koji svakodnevno navijaju za dnevni pad/rast vozarina i temeljem toga formiraju svoje stavove, pa kasnije onda opet lamentiraju oko toga jesu li ili nisu futuresi važni, itd.

PS Ovaj sarkazam nema veze sa tobom osobno, samo sam se nadovezao na ovaj članak koji si objavio da naglas kažem šta mislim o pisanju nekih drugih na ovoj temi.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

I kako sada ovo, Cape toliko danas zaronio, a ove strane dionice baš puno i ne trzaju:

https://finance.yahoo.com/quotes/gogl%2Csalt%2Cnmm%2Cnm%2Csb%2Csblk%2Cship%2Cdrys%2Cdsx%2Cegle%2Cesea%2Cgnk/view/v1?ltr=1&bypass=true&guccounter=2

Onda se opet vraćamo na futurese i ovu vijest vezanu za današnje stanje na tržištu futuresa:
“Capes holding steady with traders still building length on nearby Dec expecting a bounce. Panamax again printed the 10k handle a few times and once again met with resistance.”

Kako sada futuresi za panamax za prosinac 10.000, a spot jedva 9.000 USD? Capeovi na spotu danas toliko rone, a na futuresima se drže i očekuju preokret? Pa kakve veze futuersi imaju sa stvarnim životom?

Ali onda opet pogledaš US i Trumpa, i vidiš da se opet svađa sa Kinezima, burza oni, pa ti sada opet ništa nije jasno.

PS Opet sarkazam za kolegu kojemu su futuresi nevažni i ne bi ih trebalo ovdje pratiti.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

Zakljucak:Svijet zivi i lova se vrti usprkos Trumpovim tweetovima…Svejedno na kraju ce biti onako kako ce g.Trump odluciti.Navlaci za j.jca cijeli Svijet al nema jos puno vremena do izbora tako da ce ovo stanje potrajati max.6 mjeseci.



@rakam

Još jedna zanimljivost vezana za ovaj tvoj članak koji si objavio.

DSX kažu da su produžili time-charter za taj svoj jedan panamax i objavili planirani prihod po brodu. E sada, ta brojka možda meni i tebi nešto znači, ali većini ovdje vjerojatno ne govori puno sama za sebe. Ali ako onda odeš na njihovu web stranicu, pogledaš kada je time-charter ugovoren (lijepo od njih što su objavili taj podatak), vidiš na koji minimalni rok je charter ugovoren, vidiš čak i kolika je ugovorena dnevna vozarina, onda se lijepo čudiš kako su uspjeli danas ugovoriti brod za 11.000 USD, a trenutno su brodarine na spotu jedva 9.000 USD. Onda još malo čačkaš po njihovoj stranici pa vidiš da neki panamaxi imaju ugovoren time-charter i po bitno višim cijenama, čak do 14.000 USD. A spot trenutno na samo 9000? Kako to?

Onda shvatiš da postoji svijet i izvan tih dnevnih promjena cijena vozarina i da su stvari ipak malo složenije pa se onda prestaneš objašnjavati ovdje na forumu sa osobenjacima koji svakodnevno navijaju za dnevni pad/rast vozarina i temeljem toga formiraju svoje stavove, pa kasnije onda opet lamentiraju oko toga jesu li ili nisu futuresi važni, itd.

PS Ovaj sarkazam nema veze sa tobom osobno, samo sam se nadovezao na ovaj članak koji si objavio da naglas kažem šta mislim o pisanju nekih drugih na ovoj temi.

Mittko, nije to bas tako kako pises. Zato sam i ja prije nekoliko dana postavio pitanje koliko je ATPL ugovorila brodova na time-charter u najboljem razdoblju ove godine (3Q) i odgovor je 0 (nula). Znači, oni mogu ugovoriti na duzi period brod za veci iznos samo onda kada je spot oko te cijene. Ako se očekuje da će spot rasti onda će kompanije koje unajmljuju brodove htjeti iznajmiti brod na duzi period po nešto višoj cijeni od spota, ali to je vrlo rijetko. Na što duzi period se brod iznajmljuje, to ce cijena unajmljivanja biti niža od spota. Drugim rijecima, kad je spot kao sad oko 9000$, znaci da kompanija koja je to dugorocno unajmila za 11.000$ na 11 mjeseci vjeruje da je to poštena cijena i da neće previše prijevoz rasti niti padati. E sad, to znaci i da DSX vjeruje da cijena neće previše rasti od ove, pa su zadovoljni s postignutom cijenom. I jos nesto; ovo su cijene indexa (na spotu) unajmljivanja za brodove prosjecne starosti. Zato sam ja onda pisao o prosjeku vozarina, a ne samo o pojedinoj kompaniji. Noviji brodovi postizu višu cijenu. Polymnia koju ovdje spominjete je stara7 godin i također je post-panamax sa 25.000 tona viška za prijevoz od obicnog panamaxa kakve ima atpl, pa je i zato skuplji. Dakle, atpl sad ne bi mogao na duzi period iznajmiti brod za više od spota nit pod razno.

Ukratko, u 7, 8 i 9mj ATPL nije iznajmila niti jedan brod na duzi period (to se moze provjeriti na njihovim stranicama) jer su brodovi koji nisu na spotu vjerovatno u tom periodu bili bookirani. Dakle, oni od viših cijena vozarina nisu ništa uspjeli napraviti osim spota, a koji će se dijelom računati u 3Q, a dijelom u 4Q. Sve ovisi iz koje luke u koju su prevozili robu, odnosno koliko je prijevoz trajao.

I sto se tice futursa isto nije bas tako. Kao i svugdje u financijama, postoji futurse krivulja koja je u backwardation-u i contangu. Većina ugovora je u contangu, sto ne znaci da će se to u budućnosti i dogoditi. Nemam bas volje objasnjavati sta je to dvoje jer i onako vecinu ovdje znanje ne zanima. Eto toliko.

Sad nek me budfox uništi izjavom; “to nije tako”

Školovana budala je veća budala od one neškolovane

Kao i svugdje u financijama, postoji futurse krivulja koja je u backwardation-u i contangu. Većina ugovora je u contangu, sto ne znaci da će se to u budućnosti i dogoditi. Nemam bas volje objasnjavati sta je to dvoje jer i onako vecinu ovdje znanje ne zanima. Eto toliko.
Sad nek me budfox uništi izjavom; “to nije tako”

To nije tako…Zanima me ovo gore, pa ako imate vremena slobodno objasnite…

Napomena: Ovaj komentar nije preporuka za kupnju ili prodaju dionica. Udijeli koji like, znam da imaš! Vratit ću 100%, majke mi!

Znaci kod futursa su u contangu cijene u budućnosti veće od spota. Npr sad šećer. Cijena je na spotu nekih 12.75c, a za godinu dana 13.15. Nije velika razlika, ali dajem kao primjer. Dakle, ti sad mozes kupiti taj secer u buducnosti, ako vjerujes da je dobra cijena. Onda si siguran da ga neces morati placati više. To je pogotovo dobro za neke proizvodace. Ali to ne znaci da ce sljedece godine u 10 mjesecu cijena stvarno biti na 13.15. Spot može biti sasvim drukciji. Ti si lockao cijenu za sebe, ali mozda si fulao, a mozda si pogodio. Mozda si mogao platiti manje sljedeće godine na spotu pa si se zeznuo, ali ti si s cijenom zadovoljan sad i to je tebi najvaznije.

Za naftu je sad drugi par rukava. Cijena futursa je sad (WTI) oko 57$ na spotu, a za 10. mj sljedeće godine je 52.50$, sto znaci da je u backwardationu (cijena niza u buducnosti nego sad). To ne znaci da će nafta tad biti ta cijena. Jedan ce pogoditi, a drugi ce fulati kad se bude kladio. Ali ono bitno, sve cijene na futursima se mjenjaju ovisno o spotu.

Ono što je kod brodara zanimljivo je da nema smisla uzimati brod u najam sljedece godine, jer je sve toliko nepredvidivo. Meni futures na BDI nema nikakvog smisla. Brodari dosta lose (ne samo atpl) upravljaju svojom flotom, jer cim vozarine dosta porastu (kao sad) vrlo ih malo locka dugorocno neki kvalitetan ugovor, jer misle da će vozarine i dalje rasti, pa ne žele propustiti spot cijenu. Na kraju izvise. Sjecam se 2007 i 2008 kad su vozarine bile najvise, jedino je uljanik plovidba ugovorila na najvisim cijenama ugovore i do 3 godine. Atpl nije ugovorila skoro nista, nego je sve brodove ostavila na spotu. Zato kad je krenuo tako nagli pad vozarina, nitko od unajmljivaca nije htio vise uzeti brodove dugorocno, jer se kraj pada nije vidio, i sve kompanije su smrvljene. Ukratko, kompanije su prepohlepne, što ih na kraju i košta.

Školovana budala je veća budala od one neškolovane

Hvala na pojašnjenju, a jasno mi je i zašto je većina brodara nastradala u onoj krizi
od 2008. nadalje. Jednostavno su bili prepohlepni i naručili su previše novih brodova,
dok je potražnja za prijevozom tereta drastično pala zbog krize i to je to. Sada mi
se čini da su brodari ipak puno oprezniji nego prije, te ne naručuju nove brodove
zbog kratkoročne špekulacije, već gledaju da li će se rast održati na
zadovoljavajućem nivou ili će se nastaviti volatilnost, kao ove godine, kada se
desila savršena oluja početkom godine u jednom smjeru, a sredinom godine u
drugom smjeru. Hoću reći da je teško išta planirati kada ti vozarine cijelo
vrijeme luduju. Ono, što bi moglo eventualno pozitivno utjecati na brodare, to sam
negdje pročitao, možda čak i od mitkka, je to da će stariji brodovi iduće godine od
3. mjeseca ići pojačano u rezališta, jer neće moći zadovoljiti norme koje se od njih
traže, ali otom potom. Kratkoročni moment koji bi mogao najviše utjecati na cijenu
brodarskih indeksa je svakako ishod 17. po redu pregovora na relaciji Kina SAD, te
ako eventualno ove godine potpišu fazu 1 trade deal-a.

Napomena: Ovaj komentar nije preporuka za kupnju ili prodaju dionica. Udijeli koji like, znam da imaš! Vratit ću 100%, majke mi!

To je istina. Najvise ce profitirati manji brodovi jer su i oni najstariji. no, sve ovisi o cijeni prijevoza. Ako bude dovoljno visok ponovo ce kompanije odugovlaciti s rezalistem i nista od oporavka. Svega je oko 15 mil tona brodova koji bi se mogli maknuti s trzista, a ako vozarine budu niske to se onda penje na 40 mil tona. U toj su skupini brodovi stari izmedu 20-24 godine i njih nije ekonomski valjano upgradeati (vidis kako analiza od 20.000 sati dobro dođe). Ono gdje opet nisi tocan je o pameti kompanija. Nikad u svojoj povijesti oni nisu bili pametni, nego su uvijek, čim su vozarine porasle, krenuli naručivati nove brodove. Ovo je prva godina manjih narudzbi, ali to nije jer su se opametili, nego zbog sve ove nove regulative ne znaju sta im je ciniti. Cim se to razjasni, a vozarine budu opet nešto više, mislim da će brodari istim smjerom. Ovo je bio zadnji voz gdje su vozarine trebale jace porasti i zato mislim da je i nastao ovakav pad BDI-a, jer su svi mislili da će brodovi kao ludi u škverove i da nitko neće imati brod za iznajmiti. Sad, kad su vijedili da ima dovoljno brodova, i da se kompanije dobro nose s time, sad je bdi dosao na razine standardne profitabilnosti. Ono, po meni, sta mislim dugorocnije, a to je za ovaj sektor 3 ili 4 godine, je da će bdi nešto i porasti, ali nikad više do onolike profitabilnosti kao nekad. Brodova ima dovoljno, nesto vise od 800 mil DWT-a i ovih 40 mil ako ode s trzista je svega 5%. Rast trgovine se očekuje oko 3%, kao i novih brodova oko 3%. Novih brodova je sigurno da dolaze, trgovine bas i nije. Uglavnom, panamaxi bi trebali biti sretni s 15.000$ prevozom, a sve iznad je premija. Ekstra profite od kojih boli glava teško da će više biti. To sam 100%.

Školovana budala je veća budala od one neškolovane

New Report

Close