BDI – Indikator budućnosti

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska BDI – Indikator budućnosti

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Kako se ocekivalo tradicionalno 4Q da ce biti najjaci dio godine sa najvisim vozarinama medutim zbog velikog broja brodara koji su odgodili ugradnju scrubera za 1Q/2020 vozarine su puno nize a takoder i zbog trgovinske neravnoteze na relaciji usa-china tako da imamo klasicnu situaciju povecane ponude na smanjenu potraznju a i zima je do sad bila blaga.Bit ce zanimljiv 1Q/2020 prvenstveno zbog dogovora usa-china za koji ocekujem da ce se dogoditi do kraja mjeseca a tada stupa novi moment gdje ce se ponuda i dalje smanjivati a potraznja jacati sto ce vozarine pogurnuti osjetno prema gore i dogodit ce se situacija gdje ce 1-2.mj.2020. biti profitabilniji od 10-11.2019.

@amerikanec

Sve rečeno lijepo i sažeto, pogodio si u srž.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

Korisno za procitati, posebno za ove sto rade analize po 7-8 mjeseci, mozda mogu iskoristit nesto i od ovoga:

https://finance.yahoo.com/news/near-term-outlook-shipping-stocks-130401381.html

Ovaj tekst nije nagovor na kupnju/prodaju predmetnih dionica.


..
Ovo je graf BDRY, ETF koji prati kretanje BDI indeksa.

“..You cannot directly trade the BDI, although an exchange-traded fund has been developedBreakwave Dry Bulk Shipping ETF on (NYSE: BDRY) to approximate its moves through the purchase of futures contracts pegged to the underlying time-charter indices:
https://finviz.com/quote.ashx?t=BDRY
+technical chart on:
https://www.barchart.com/etfs-funds/quotes/BDRY/technical-chart?plot=CANDLE&volume=total&data=DO&density=M&pricesOn=1&asPctChange=0&logscale=0&indicators=CHKOSC;BBANDS(20,2);OBV&sym=BDRY&grid=1&height=500&studyheight=100

šesto_culo

sta mislis, dal ce panamaxi pasti ispod 15.000$ i koliko si siguran u to

Školovana budala je veća budala od one neškolovane

Zasto ovdje nitko od genijalaca ne odgovara na konkretno postavljena pitanja?

1. mittko. dal onaj link za jeftiniju naftu s niskim sumporom znaci da će BDI rasti ili padati zbog toga?

2. na koliko su panamax brodovi računovodstveno na nuli? (kad ja očito krivo radim analize). Molim konkretnu brojku. Ne da maštamo kako dablo kaze.

3. zasto je atpl poslovala negativno u 3Q iako su operativno pozitivni ispod 10.500$ koje sam ja naveo, a tijekom cijelog razdoblja su vozarine bile debelo iznad te razine?

4. Ako su u ranijim kvartalima vozili na time charter, a ne na spot, koliko ugovora su ugovorili na time-u u najboljem razdoblju ove godine (3Q), pa ste sigurni da će 4Q biti puno profitabilniji od 3Q?

Evo, na ta pitanja bih molio odgovor od Budxofa, mittka, gigica, brodolomca, dabla, login-a, sestog_cula i ostale ekipe koja jedina ne druka na ovom forumu, a siguran sam da ove informacije imaju u malom prstu.

Hvala

Ili ekipa odgovore na ta pitanja riješi samo pozitivom?

Školovana budala je veća budala od one neškolovane

@rakam

Evo update onog mog grafa za BDRY od prije tjedan dana. Cijena se zadržala i konsolidirala na prvoj razini otpora, svi indikatori se razvijaju u pozitivno, idemo dalje prema gore do prve razine otpora koja je cca 11% veća od jučerašnje zaključne cijene. Za dalje ćemo promatrat.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

@gklemenc

Evo ti hint:

– prvo si skineš sva izvješća sa ZSE, po kvartalima, za cijelu ovu godinu i barem cijelu prethodnu,
– onda si složiš bazu podataka, po kvartalima, tako da pregledno imaš promjene svih parametara po kvartalima,
– onda iz popratnih komentara iz izvješća, opet po kvartalima, izvučeš podatke koliko su imali brodova, koliko ih je bilo na time-charteru, koliko na spotu, i to sve razdvojiš po tipovima brodova,
– na to dodaš, kao posebnu kategoriju, i one brodove koje su imali samo u tehničkom i komercijalnom managementu, opet po kvartalima (da bi to znao, moraš analizirati sve objave na ZSE gdje su objavljivali kupnju/prodaju brodova, preuzimanje u management, koji brodovi i kada su bili na dokovanju i slično),
– onda u tu istu bazu podataka ubaciš podatke o dnevnim promjenama indeksa vozarina i cijena vozarina po pojedinim tipovima brodova za cijelo to promatrano razdoblje,

PRIHODI:
– onda napraviš model kojim analiziraš prihode po pojedinom brodu uzimajući u obzir prosječnu vozarinu na spotu po pojedinom kvartalu, u obzir uzmeš naravno broj operativnih, raspoloživih i broj dana u floti iz tih istih FI, sve kalibriraš prema podacima iz FI o prosječno postignutoj vozarini iz FI (opet po kvartalima, a kako se one u FI iskazuju kumulativno, moraš znati to razložiti na kvartale), a sve to kako bi došao do podataka o vrijednosti time-charter ugovora za one brodove koji nisu na spotu,
– kako ni ovo nije dovoljno da bi došao do TCE, moraš uzeti u obzir kako se u FI obračunavaju prihodi od time-chartera i ugovora za spot, pa tako moraš modelirati i prosječnu duljinu trajanja jedne rute jer shvatiš da cijene na spotu se ne odražavaju trenutno u prihodima već sa zakašnjenjem,
– kada to sve napraviš, ona dobiješ jasniju sliku o prihodima i možeš relativno pouzdano projicirati prihode i na tekući kvartal, odnosno neki budući period,
– kako je brodarstvo izuzetno volatilno tržište, uvijek moraš pratiti tržišna kretanja koječega (novogradnje, scrapp, import/export sirovina, projekcije rasta/pada gospodarstava, IMO2020, pa i Trumpove tweetove i ostalo) i suklado novim informacijama prilagođavati svoje modele,
– i opet, ni to nije dovoljno da bi imao relativno točnu projekciju prihoda jer i dalje ne znaš (uz pretpostavku da si sve ovo prethodno točno postavio) kakve su im odredbe time-charter ugovora (pritom prvenstveno mislim na profit sharing klauzule) i na koji period su ugovoreni, kada ističu i jesu li u međuvremenu ugovoreni novi – iz FI znaš samo da su na period preko 1 godine,
– tu naravno ne smiješ zanemariti prihode od Batale jer gledaš kako će se to odraziti na likvidnost, dug, možda kupnju novog broda i slično,

RASHODI:
– isto tako modeliraš i rashode, što operativne, što financijske,
– tu opet ima puno varijabli u igri pa tu između ostalog dolazimo i do ovog tvog pitanja o trošku goriva,
– analiziramo i dug tj. troškove kamata kao bitnu stavku, pa moramo uzeti u obzir refinanciranje kredita, razduživanje, modeliramo prema prijašnjim podacima EKS i projiciramo na budućnost, uz to sve pratimo i kretanje LIBOR-a kao bitne stavke i uključujemo u računicu,
– onda dođeš i do amortizacije pa shvatiš zašto je onda ove godine bitno različita u odnosu na prošlu,

ZAKLJUČAK:
– kada sve ovo napraviš onda dobiješ puno jasniju sliku i ne gledaš više samo BDI i smiješno ti je ovo drukanje na forumu, nabacivanje netočnih informacija i reakcije tržišta na potpuno nebitne podatke,
– pa sam kreneš računati pokazatelje poslovanja i uspoređivati sa peer grupom,
– i to sve onda projiciraš na budući period i donosiš zaključke o poslovanju i perspektivi firme,

Kada sve ovo napraviš, onda znaš i točan OPEX, break even i ostalo i odlučiš ulagati ili ne ulagati u ovu dionicu i možeš biti relativno siguran u svoju procjenu.

Eto toliko. Pozdrav!

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.



@rakam

Evo update onog mog grafa za BDRY od prije tjedan dana. Cijena se zadržala i konsolidirala na prvoj razini otpora, svi indikatori se razvijaju u pozitivno, idemo dalje prema gore do prve razine otpora koja je cca 11% veća od jučerašnje zaključne cijene. Za dalje ćemo promatrat.


razvijaju se dobro, samo ne razumijem zašto ovdje nisi koristio barem neke indikatore (ili oscilatore) o kojima si ranije pričao (CMF).. na streaming chart (baš kao i ATPL chart-u) ->klikni desni klik->odaberi indikator, iz obilja ponuđenog materijala.
tu postoji i KST momentum oscilator (Know Sure Thing) za malo konzervativnije ulagače…meni je Chaikin dovoljno dobar (vidi graf ATPL), čak bolji ovdje, dok je za BDRY odradio CMF i previše..
https://school.stockcharts.com/doku.php?id=technical_indicators:know_sure_thing_kst
..A rising and negative KST line indicates that downside momentum is waning. Conversely, a falling and positive KST line indicates that upside momentum is waning.”

Engine power limitation proposals suffer setback at IMO

Engine power limitation proposals suffer setback at IMO

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

Stavit ću ovdje link na jedan odličan članak koji opisuje dva različita pristupa u analiziranju stvari i donošenju zaključaka, ne samo vezano za ulaganja, već se može primijeniti na bilo koje drugo područje u životu. U njemu će se neki prepoznati, možda im pomogne drugačije gledati na stvari. Inače, inženjeri obično koriste ovaj drugi praktični pristup, dok se teoretičari često zapetljaju kako je tu lijepo opisano. Primjenjivo je na BDI temu i ova analiziranja od 20.000 sati 🙂

Ruthless Reductionism and Occam’s Razor

Ruthless Reductionism and Occam’s Razor

Zaklučak je, uvijek se koncentrirati na šumu, ne na drvo.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

IMO Edges Closer to Reducing Ship Speeds

https://shipandbunker.com/news/world/502116-imo-edges-closer-to-reducing-ship-speeds

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

New Report

Close