hvala ti na tvom elaboriranju…ali…veliš ekonomija, kao i indeksi i leading indicatorsi su se oporavili zahvaljujući upumpavanju novaca…i što sad dalje? ide dizanje kamatnih stopa…kako će se to reflektirati na daljnja ekonomska kretanja?
što se tiče supply/demand odnosa….bojim se da je to začaran krug…i zato neće doći do oporavka ni bdi-ija ni cijena vozarina….
prije si napisao da u 9. mjesecu ide regulativa koja će otjerati u rezalište dobar dio brodova zbog nemogućnosti ugradnje BWM sustava….hoće li to rezultirati i novim narudžbama?
koliko god bi se trebali veseliti scrappingu…što direktno utječe na odnos supply/demand…kao i na cijenu vozarina…taj isti scrapping povlači za sobom i nove nardužbe…što opet narušava odnos supply/demand..kao i cijenu vozarina….
što se tiče ugljena…čini mi se da Kina prelazi na zeleno…i ne samo da ga neće nastaviti sama proizvoditi…već će i smanjiti uvoz istog…
Trumpovo povlačenje iz Pariškog sporazuma, koliko se dobro čini, iz njega će opet najviše profitirati Kinezi…te dodatno učvrstiti svoj položaj na globalnom marketu što se tiče čiste energije…te me ne bi začudilo da u 2. kvartalu opet rasture u proizvodnji i korištenju obnovljivih izvora energije…
trenutno u svijetu u tom sektoru radi 9.8 milijuna radnika…a predviđanja su da bi do 2030. ta brojka mogla narasti na 24 milijuna….
in the meanwhile…
BDI na 830…što tehničari vele na to?
ma sve 5…
samo mi objasni…
prije 5 godina…DOW je bio na cca 12800 poena…jučer na 21140…
prije 5 godina BDI je bio na cca 900-1000 poena….jučer na 850….
za 2012. godinu je atpl objavila izvješće….75 milja minusa….pogledajte od onda pa nadalje godišnja izvješća iste….
pogledajte onda isto tako sve one indikatore koje ste naveli kao pokazatelje…koliki su bili 2012., koliki su danas….pa mi onda argumentirajte zašto bi trebali imati pozitivna očekivanja od brodara?
marcipan
DOW je rastao zbog novog ekonomskog ciklusa cija expanzija traje potaknuta upumpavanjem novca sredisnjih banaka
BDI Index je bio u spirali propadanja prvenstveno zbog supply dijela krizaljke gdje je narucena enormna kolicina brodova u nekoliko valova potaknuta spekulativnim kapitalom i niskim kamatnim stopama gdje je order book stajao na +30% flote i kolicina brodova koji su svake godine isporucivani su u velikoj mjeri nadilazili potraznju
Atlantska plovidba je kao i kompletna bdi flota u svijetu godinama biljezila gubitke uz dodatan imaprement asset-a
LEADING INDICATORs koje sam naveo su jedan od temeljnih nacina informiranja svih iole ozbiljnijih investitora jer ukazuju na stanje ekonomije U BUDUCNOSTI (zato se zovu leading) i tocno predvidjaju GDP trend u buducnosti i mogucu recesiju (ako PMI index ima tendenciju pada nekoliko mjeseci te prodje trigger 43)
Ono sto je bitno promatrati (definitivno ne proslost, a kamoli 2012.) je odnos supply/demand kakav ce biti sutra:
– supply koji se konacno istopio i dosao na najnize razine u zadnjih 30 godina je vrlo pozitivan znak
– narudzbe brodova su minimalne, ako se sektor pocne oporavljati i vlasnici pocnu narucivati brodove to ce biti smrt za bulk sektor
– scrapping je usporio, mada nam treba jos scrappinga za balanse i to je negativno
– Iron Ore & Crops ce konstantno rasti s svjetskim GDP-em jer za to nema alternative
– Coal je enigma, ali treba uzeti u obzir da Chine uvozi samo 7% ugljena a 93% sama proizvodi. Ako China nastavi s planovima zatvaranja proizvodnih kapaciteta to ce biti ogroman boost za uvozni ugljen
-Trump efekt ili njegova najava investiranja u USA infraastrukturu i povlacenje iz Pariskog sporazuma mogu imati vrlo pozitivne ucinke po Bulk sektor
Na kraju. Ovo je dionica velikog risk/reward koeficijenta i ako netko zeli investirati ovdje treba odraditi domacu zadacu i imati dobar insight sta se zbiva, inace reward outcome nece biti dobar.
[/quote]
Napokon na temi netko.ko vidi šumu i logično i argumentirano razmišlja. Ono što je još znacajnije je kako se kompanija ponaša odnosno kojom brzinom i dinamikom prilagođava krizi. Kako to provjeriti? Najjednostavnije kroz FI. Zašto je AP imala +Q1, a ostatak peer grupe nije ? Opet jednostavno,zato jer neusppredivo najbolje upravlja flotom uključivo prihode i rashode. U ovom ttenutku je AP definitivno najefikasnija svjetska dry bulk kompanija. Ali nije to sve, biti će još bolja ✌
Zašto, pa sve kreće od vlasničke i operativne sinergije. Tradicija, ambicija,poštenje i vrhunsko znanje i to je to….😃
Siguran sam da će se to dramatično vidjeti na usporedbi H1 rezultata sa ostalima.
Voli Vas forumski drug.
A recite vi meni dežurni optimisti…
Kako ćete u sve to ukomponirati povećanje ref. kamatnih stopa ?
U USA su već krenuli a u Europi kroz god do dvije će krenuti.
Demand će stoga pasti, razhmislite, kad dode recesijica pa tko će uvoziti ugljen.
Problem je što kad ti BDI i železo cijena skoće odmah skoči i cijena polovnih brodova pa se manje režu.
Rebalans će biti ali ima još do tada oh oho
Slična je priča bila u Nafti pred godinu i pol. Pala na 32$ Barel. Svi govorili sad će gore. Došla do 50. I ništa. Pa pade na 45, pa nazad na 50
OPEC reže a drugi proizvode.
Morate znati da i shipyardi su u banani te su spremni napraviti brod za male pare ili ćak sa malim gubitkom samo da nisu idle.
Ali na nafti pri 50 USD se dobrano zarađuje, a brodari na ovim razinama BDI-a ne, stoga vozarine moraju rasti.
A ovaj pad je bio sezonskog karaktera, BDI svake godine u 5 mj. pada, a onda sad 6, 7, 8. mj. raste.
There is a general fall in the BDI Index from the beginning of January to early February. It is prominent in the composite and the bear market years while in bull market conditions, the Index is flat during this period.
The Index rallies robustly from early February to early March and then falls off from mid-March to mid-April regardless of market trend.
BDI rises in a steady manner from mid-April until late May (bear market years) or early June (bull and overall market years).
In bear years, the Baltic Dry Index undergoes a steep decline from late May thru mid-June and then steadies during the early summer. Beginning in late July it undergoes a steady downtick for the remainder of the year.
For overall and bull market composites, the BDI is flat and oscillating during the summer months. Then it goes mostly higher from mid-September thru early December, except for a pause in late October to mid-November.
In all cases, there is a significant drop-off in the Baltic Dry Index during the second and third weeks of December. The BDI is not posted from Christmas thru New Year’s.
http://www.kitco.com/commentaries/2016-12-21/The-14-Year-Record-of-the-Baltic-Dry-Index.html
A recite vi meni dežurni optimisti…
Kako ćete u sve to ukomponirati povećanje ref. kamatnih stopa ?
U USA su već krenuli a u Europi kroz god do dvije će krenuti.
Demand će stoga pasti, razhmislite, kad dode recesijica pa tko će uvoziti ugljen.
Problem je što kad ti BDI i železo cijena skoće odmah skoči i cijena polovnih brodova pa se manje režu.
Rebalans će biti ali ima još do tada oh oho
Ti si pobrkao sve lončiće pa.ne znaš gdje je ni početak niti kraj. Naravno imaš na to pravo, jer tako i postupaš u investiranju. Obzirom kako si zaključio nečinjenje je najbolja operacija. Gledaj i uživaj kao u casinu kako drugi gube ili dobivaju i zamišljaj da si nešto naučio post festum 😃
Frende ja imam nešto ATPL al stvarno sitno.
Znam ja dobro di je početak a di kraj.
Uživaj frende jer “sitno nije bitno”. Pa ako na kraju prepoznaš početak i kraj, moći ćeš to i potvrditi 😃