BDI – Indikator budućnosti

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska BDI – Indikator budućnosti

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Trump: China deal coming along great
United States President Donald Trump said on Monday that the issues that would need to be dealt with in Phase II of the trade talks with China are in “many ways a lot easier than Phase I issues.” He also confirmed that China is purchasing agricultural products and that “trade deal with China is coming along great.”
US Trade Representative Robert Lighthizer said that the US goal is to have “Phase I trade deal with China by the time of Chile APEC summit” but that there are still “issues to be resolved.”
Breaking the News / TF
https://www.teletrader.com/trump-china-deal-coming-along-great/news/details/49939723?internal=1

Mittko

Mogu se složiti s ovime šta ste napisali. Evo kako sam ja to opisao u analizi prije dvije godine:

Prosječna starost brodova koji se odvoze u rezališta ponovo je narasla u odnosu na 2016. godinu, kao što je i bilo za očekivati s obzirom na rast BDI-a.

Nešto što je daleko najvažnije za investitore u skorijoj budućnosti, dolazi od nove odredbe za pročišćavanje balastnih voda koja je stupila na snagu ove godine, a čija se provedba očekuje u naredne tri. Novi sustavi koji bi se trebali koristiti za ovu namjenu, mogli bi potaknuti snažniji odljev brodova u staro željezo iz razloga jer troškovi tih sustava, s cijenom između 0,5-5 milijuna dolara po brodu, ovisno o njihovoj veličini, nisu ekonomski opravdani. Analitičari očekuju da bi se prosječne brojke starosti scrapa u skorom razdoblju trebale smanjiti na svega 22. godine, što nam govori da bi se s tržišta trebalo maknuti oko 35 milijuna tona puno bržim tempom nego su mnogi očekivali. Ni rast vozarina to ne može promjeniti. Takvo smanjenje moglo bi biti presudno za dugoročnu održivost samog sektora.

To je za balasne vode.

Ajmo za sumpor. Jel znate koliko će to povećati troškove, kao i ovo s blasnim vodama? Znaci, veći prihodi, veći troškovi, marža nula.

Ajmo za povećanje aluminija. Jeste pročitali izvjesce Alcoe, jednog od najvecih proizvodaca aluminija na svijetu? Uz to pad prodaje automobila u EU, Kini već godinu dana. Jedino amerika na nuli. Teško da će aluminij toliko rasti. Ali procitajte izvjece alcoe.

Ajmo ugljen. Mozda je ugljen porastao, ali kako sam rekao onaj losiji izmedu indonezije i kine, gdje je putovanje mnogo krace, pa zahtjeva i manje brodova.

Tu cu stati i samo reci da sve ovo sta kazete ima nekog smisla dugorocno, i stvarno se neke od ovih stvari mogu dogoditi. ALI ono najvažnije sta gigic i budfox govore, ZAŠTO će se to baš od sutra dogoditi? Ta stvar mene zanima. Kako je njihov um toliko razvijen da pogađaju u dan? Čak se dam kladiti da znaju i u minutu kad dolazi do promjene, ali se ne žele hvaliti. Kužite? To je moja poanta o djecarcima koji bubaju “od sutra, od sutra”

Školovana budala je veća budala od one neškolovane

i ajmo zakucat sa krizom, na kraju (jer možda je već ovdje):
“..Guverner FED-a Jerome Powell ističe da će Fed djelovat prema potrebi kako bi se zadržala ekspanzija. Guverner FED-a Jerome Powell naglasio je da će, ukoliko se ekonomija dodatno uspori, opsežniji redoslijed smanjenja kamatnih stopa biti prikladniji. Također, u svrhu povećanja likvidnosti, povećanje bilance Fed-a možemo očekivati prije 2020. godine. U fokusu su informacije o razvoju događaja u pogledu političke i trgovinske nesigurnosti proizašle iz trgovinskog rata na relaciji Kina – SAD, kretanje globalnog rasta te ekonomije i inflacije u SAD-u. Odluka o smanjenju i očekivanjima o daljnjem kretanju stope nije bila jednoglasna. Sudionici tržišta očekuju da će na sastanku u listopadu doći do daljnjeg smanjenja stope, za dodatnih 25 baznih poena. Predstavnici Fed-a smatraju da će do značajnijeg oporavka ekonomije doći od 2021. godine na dalje, što možemo iščitati iz njihovih očekivanja o kretanju stopa na više razine…
ECB je također smanjila depozitnu kamatnu stopu sa -0,40% na -0,50%. Uz smanjenje referentne stope u daljnji negativni teritorij ECB je najavila i ponovno pokretanje programa kvantitativnog popuštanja (QE), na neodređeni vremenski period. Od 01.studenog na dalje, ECB će na tržištu kupovati vrijednosne papire u iznosu od EUR 20 milijardi mjesečno sve dok ne postigne željenu razinu inflacije…”

Evo još jedan tekst: IMO 2020, The catalyst of the decade. Preporučam pročitati.

https://static1.squarespace.com/static/5a4d1d26e5dd5b537a6647c5/t/5d6fc94c1a92380001c9923d/1567607116592/Dry+bulk+and+IMO+2020.pdf

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

“How high can rates go?
Freight rates have historically exhibited very high
volatility around events that disrupt the logistical
efficiency of operations. The extremely inelastic
nature of shipping supply and the commoditized
nature of freight makes any prediction of pricing
impossible during periods of strain. In addition, cargo
owners and operators have limited ability to withhold
cargo for long periods of time waiting for freight
prices to return to normal levels.
There are not a lot of past instances of similar
disruptions to look into. The most prominent
logistical impact on dry bulk was in 2007, when
significant port congestion caused dry bulk rates to
spike in an environment of strong demand from
China and limited fleet supply. Rates reached
200,000/day for Capesize vessels.
As a result, we believe in an environment like the one
described above, the potential for significant spikes
in rates is real (albeit not at the same magnitude).
That does not mean rates will remain elevated or that
there is any sustainability of such an environment. On
the contrary, we believe the fundamentals of dry bulk
shipping are not favorable currently, as demand is
suffering from slower economic growth while supply
is still growing, albeit at low rates compared to
history. Overall, we view the risk/reward as favorable in an
environment of relatively steady demand for dry
bulk transportation and potential supply issues
affecting the active global dry bulk fleet.”

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

Mittko

Probajte naci analize BIMCO-a ili s hellenica ili ostalih analiticara koji se smatraju znalcima tržišta rasturih tereta, ali od 2008. godine do danas. Malo se potrudite i uzmite si vremena. Meni je analiza ovog sektora uzela gotovo tri mjeseca jer je stvarno ogromna. Ukratko, zakljucak, NITKO nije pogodio gdje će sektor i sta ce se događati ovih 10 godina. Teško da će išta bolje pogoditi ovaj put. Ili da pitate budfoxa ili gigica ili nabiduiasku. Moguce da će oni imati dubljih saznanja, jer ako decki kazu od sutra ja im stvarno vjerujem. Gigic mi je napisao na pp da sve sta ja izanaliziram, da on zna mjesecima unaprijed, i to bez analize i čitanja. Samo umom. Za svaku pohvalu

Školovana budala je veća budala od one neškolovane

Kolega gklemenc…..iz vašeg pisanje može se vidjeti kako detaljno proučavate pojedine sektore…..npr brodarstvo ili autoind. jel ste pisali i na temi adpl…..međutim, osim što ste se na svakoj temi na kojoj ste pisali uspjeli “zakačiti” sa gotovo svima nisam primjetio da ste napisali ništa korisno o dionici na čijoj ste temi pisali, osim što ste se “razbacivali” svojom stručnošću…..možda je to vama previše prizemno, ali nas ovdje,vjerovatno večina traži dionicu u kojoj će najviše zaraditi uz neki umjereni pa sve do visoki rizik isključujući “stečejuše” i one koje ce to uskoro postati…..pa stoga recite vi nama dal treba atpl kupiti sad ko ju nema ili prodati ko ju ima?…..ili da vremenski nekako ograničimo, hoće li atpl za 3-6 mjeseci koštati isto, više ili manje prema vašim višemjesečnim istraživanjima tog sektora?….naravno ni vaše ni moje ni predviđanja drugih kolega nisu nagovor ili savjet za kupnju dionica….

Ne znam kako vi, ali ja sam balls deep u ATPL. Ovo sve sto je gore navedeno govori mi da ce stanje na trzistu za brodare biti povoljno, barem za sljedecu godinu, a dalje cemo pratiti. Dnevne promjene cijena i vozarina me ne zanimaju.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

Ja na adpl-u nisam pisao nista osim da krivo citaju podatke. jer sve ja to pratim. Prijavljen sam na toliko portala da dnevno dobivam sigurno preko 150 mailova sta se događa na trzistu kapitala po svijetu svaki dan. A ljudi tamo nisu prijavljeni ni na glavni portal za registraciji automobila u EU, što je ful povezano s dionicamo ADPL-a? Pa tko moze imati dionicu i ne biti prijavljen na tako bitan portal? Jel to vama normalno? autoindustriju analizu nisam radio 5 godina sigurno. Tako da ja tamo nista drugo nisam rekao osim da rast prodaje od 14,5% u rujnu nema veze s vezom oporavka tog trzista. Ljudi poludili da pricam protiv ADPL-a. Glupost

Brodarski sektor pratim nesto više od 15 godina i ATPL mi je bila jedna od prvih dionica. Napisao sam i diplomski rad o njoj.

Ja sam zadnju analizu, kako sam i rekao, radio prije dvije godine kad je ATPL bila 680kn, a JDPL 45kn. Preporuka je bila ATPL prodati, a jadroplov strong sell. Sada se moze reci da je ATPL na razumnim razinama u odnosu na BDI, ali za veću analizu bi opet trebao bar mjesec dana izdvojiti. Zato se ja olako ne razbacujem prognozama dok ne znam baš sve od dionici i očekivanjima. Zakljucke koje ovdje donosim su od čitanja koji dnevno traje barem 16 sati, ali trenutno sam u nekim drugim analizama i ne mogu sa sigurnoscu tvrditi nešto u sta nisam 100% siguran, kao ekipa “od sutra krecemo”. Znaci ja sam rekao zbog cega ce bdi uskoro krenuti padati, a onda kad je pao ovdje su govorili da kreće raketa, a ja sam napisao da uopće ne vidim rast, nego stagnaciju ili pad i objasnio zasto. Evo u 2 mjeseca se upravo to i dogodilo. Ono od cega mene sracka hvata su tipovi poput ovih koji misle da nesto znaju, a vrhunac znanja im je bubnuti da će nešto rasti ili padati, bez ikakvog objasnjenja zasto ili kada. Šta mislite zasto svi ovdje pišu “od sutra krece rast bdi-a”, a kad ja pisam “zašto?” odjednom se odjave s foruma? Ma pojma nema ta balavurdija, a dok je BDI rastao su me prozivali kako pojma nemam. Kad je krenuo padati kao lud nitko nije napisao vidi ovaj je u pravu, nego su me proglasili nekim insitucionalcem koji piše svasta samo da uništim sve hrvatsko. Ista fora i na onom ADPL-u. Napises da se ne slazes s necime, i oni umjesto da napisu “ok, to je vase misljenje” oni te napadnu. Toliko je ovaj forum balav da je to za poludit. Samo smijes pisati pozitivno, inace se jadna djecica uvrijede. I nema veze dali si u pravu. Jednostavno pises protiv i to je loše. Neshvatljivo. Onda mi onaj “one” napise da se obrazujem ahahahah, a covjek kaze da nema ni skole nego osjeca dionice. Sta reci na to? Svi ovdje neki osjecajni balavci s prinosima od 600%. I sta ja onda napravim? Sprdam ih. Jer me to veseli.

Školovana budala je veća budala od one neškolovane

Hbga, 16 sati na dan citas i radis analize i toliko falis po pitanju okreta BDI-a iz povjesno najnizih vrijednosti i porasta atpl… ok, tu je vecinu IB zeznuo jer je pocistio sve 2016 … nekako badava onda to citanje i analize

Ja falio okret? Vratite se kad je ATPL bio 100kn i kad sam pisao da se treba poceti kupovati

Školovana budala je veća budala od one neškolovane

Gklemenc

onda nemojte sprdat ljude već se pokušajte ukljućit u konstruktivnu raspravu ako imate znanje i argumente ….ali nemojte zaboraviti da je i cijena dionice itekako bitna večini koja piše na forumu pa tako i meni…..jer, npr. ako je bdi porstao, bubam sad 300% i sad će u korekciju 20% nakon čega ce poceti ponovo rasti ili biti u “flatu” koga briga za to kad je jasno da će dionica u toj situaciji najvjerovatnoje rasti…..a vi se postavljate sa tezom “bdi pada”….i što sad?….bitno je da li na tim vozarinama atpl zarađuje ili gubi lovu…..a ovisno o tome tamo će i dionica….

New Report

Close