A što će katastrofičari pisati kad BDI krene rasti?
Da je to samo prolazno i opet čekati crveno?
Vidim da neki ovdje "znaju" na koliko će BDI biti sutra, i za mjesec dana i na kraju godine?!
A što će se dogoditi ako (kad) okrene trend, a to najavljuju čak i dežurni pesimisti (da slijedi "malo veći" rast BDI-a).
A što se tiče ino brodara, oni pad koji je trajao mjesec dana nadoknade u jednom danu, jer kod njih su promjene od 10, 20, 30% u 1 danu ko "dobar dan".
Toliko o tome, pa nek radi tko kako želi.
Ono što ja vidim da neki ne znaju…a govorili su početkom godine da ide bdi u visine….sad se više baš i ne javljaju s prognozama…bit će da su im potonule lađe…u prenesenom i doslovnom smislu…
[/quote]
Dragi Marcipan, krasno vrijeme u Dubrovniku i sve pršti optimizmom. Počinje novo doba. Rađa se nova Velika priča 😎👍
Nije me bilo nešto duže vremena na brodarima , ali koliko vidim , nisam ništa bitno propustio.
Uglavnom , pad bdi- očekivan , uslijedio pad željeza , praznici kod žutih , koji tajfun , stanka sa scrappingom, itd., sad je taj stađun.
Ono što me je ugodno iznenadilo , to je da je (opet !? ) počeo rast vrijednosti polovnih brodova , doduše kont. i tekući predvode , rasuti pomalo za njima , što je dobro za optimiste , a za crvene upravo suprotno..
Uglavnom , da remiziram , na jesen ( a možda i prije zbog ovog rasta cijena ) slijedi ponovo zaokret i rast bdi-a .
Nije me bilo nešto duže vremena na brodarima , ali koliko vidim , nisam ništa bitno propustio.
Uglavnom , pad bdi- očekivan , uslijedio pad željeza , praznici kod žutih , koji tajfun , stanka sa scrappingom, itd., sad je taj stađun.
Ono što me je ugodno iznenadilo , to je da je (opet !? ) počeo rast vrijednosti polovnih brodova , doduše kont. i tekući predvode , rasuti pomalo za njima , što je dobro za optimiste , a za crvene upravo suprotno..
Uglavnom , da remiziram , na jesen ( a možda i prije zbog ovog rasta cijena ) slijedi ponovo zaokret i rast bdi-a .
a koliko će do jeseni pasti?
i koja je realnost onda? nek na jesen i raste…do koliko? opet 1200 bodova?
da li u tim i takvim uvjetima brodari mogu poslovati pozitivno?
Dragi Marcipan, krasno vrijeme u Dubrovniku i sve pršti optimizmom. Počinje novo doba. Rađa se nova Velika priča 😎👍
opet si gledao vremensku prognozu?
Nije me bilo nešto duže vremena na brodarima , ali koliko vidim , nisam ništa bitno propustio.
Uglavnom , pad bdi- očekivan , uslijedio pad željeza , praznici kod žutih , koji tajfun , stanka sa scrappingom, itd., sad je taj stađun.
Ono što me je ugodno iznenadilo , to je da je (opet !? ) počeo rast vrijednosti polovnih brodova , doduše kont. i tekući predvode , rasuti pomalo za njima , što je dobro za optimiste , a za crvene upravo suprotno..
Uglavnom , da remiziram , na jesen ( a možda i prije zbog ovog rasta cijena ) slijedi ponovo zaokret i rast bdi-a .
a koliko će do jeseni pasti?
i koja je realnost onda? nek na jesen i raste…do koliko? opet 1200 bodova?
da li u tim i takvim uvjetima brodari mogu poslovati pozitivno?
[/quote]
sam postavljaš pitanja i sam odgovaraš na njih, ne treba ti moj komentar.
a sad da li si točno odgovorio, to je posebna tema u koju ne želim ulaziti , jer je neozbiljna.
Falco
Bdi sve goviri i tako već godinama, kapital brodara je se dobro istopio a kod nas neki kupuju ap po cijeni oko 1 booka.
Pozdrav
ovdje se koliko vidim rasprava svodi na dnevne promjene BDI Index-a kao da je to apsolutni indikator buduceg cah flow-a i vrijednosti ATPL
To bi bilo OK i BDI bi imao ozbiljan weigh on earnings kada bi ATPL bila izlozena 100% spot market-u. Na zalost u izvjescima ATPL mi ne mozemo vidjeti (barem ja nisam, i ako netko ima uvid bilo bi dobro da podijeli s nama koliku izlozenost ATPL ima prema Spot marketu), ali po mojoj procjeni su dosta konzervativni pa bih rekao da je to ispod 25%.
Drugim rjecima, ako cemo raspravljati o buducoj operativnoj dobiti/gubitku ATPL, mislim da bi se trebali usredotociti na FFA market umjesto na BDI i pratiti TCE vrijednosti koje po ovome imaju 75% tezine.
Jos jedna stvar jest da ATPL ako se ne varam 90% flote ima u Atlantiku, a tek 10% na dalekom istoku
Takodjer, trebal bi uzeti u obzir i efikasnost management-a kompanije kod ugovaranja brodova koji je u 2016. ostvario prosjecan rezultat od 41.75 USD (po DWT) /day sto je 20% bolje nego prosjek od 34.5 USD/day
Po ovome i sam naziv teme je kontradiktoran “BDI – Indikator buducnosti”, jer se radi o spot marketu koji daje uvid u sadasnje stanje trzista rasutih tereta, ali ne govori o buducnosti
robinh
Hoteli su prodani, jer su trebali cash za vracanje kredita koji je dospjevao, to je bila jedina opcija u tom trenutku, na tragu toga su prodali i zadnja 2 broda LIBERTAS i IMPERIJAL koji su bili vezani kreditom koji dospjeva u 2017. godini (116 MHRK)
Ali, to ne iscitava buducnost, ovdje po meni citava prica ima tezinu na suppy strani krizaljke i to za sada izgleda dobro:
U moru je sada 2498 Panamax-a i 3510 Handymax-a
Orderbook: 135 Panamax i 207 Handymax dakle, 5.4% i 5.9% ukupne flote
Postoji 230 Panamax-a i 376 Handymax-a koji su stari preko 20 godina
U 9. mjesecu ove godine stupa na snagu Ballast Water treatment regulativa gdje ce svi brodovi morati ugraditi BWM System i ne mogu se vratiti u more nakon dry docking-a. Ugradnja sistema kosta cca pola mliona USD. Problem je kod starih brodova (stariji od 2004. godine) jer nemaju prostor za ugradnju BWM systema tako da ce ugradnja biti neisplativa kod niskih vozarina i veliki broj brodova ce zavrsiti u rezalistu.
Covjek koji je usao u ovu dionicu s velikim kapitalom nije to napravio zbog BDI vrijednosti nego zbog ovoga sto sam naveo. Naravno da se stvar moze okreniti u potpuno suprotnom smjeru, ako vlasnici pocnu masovno narucivati brodove, ali to sada nije slucaj.
Swami136
Bdi sve govori o višku brodova u sektoru.
U ovome sektoru je pitanje tko neće u stečaj ili dokap?
OK
Visak brodova ili trenutak u kojem supply premasuje demand
Apsolutno si u pravu da u zadnjih 8 godina supply premasuje demand u velikoj mjeri i utilization rate je bila vrlo niska sto se odrazilo na vozarine i kulminiralo u 1. kvartalu 2016. godine
BDI govori o trenutnom supply/demand odnosu i relevantan je 24 sata
Sto se stecaja tice taj period je prosao 2016. godine kada su brodovi bili utrzivi za vrlo male iznose, stecaj (restrukturiranje gdje su dionicari bili razvodnjeni) je prosao npr. GOGL i ako se ne varam GNK, ali sada je situacija dosta daleko od opcija stecaja