BDI – Indikator budućnosti

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska BDI – Indikator budućnosti

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.


Raspravljate se s čovjekom koji ne razumije ni najosnovnije stvari u brodarstvu,koji ne zna što je time charter trip, time charter period, spot.
I piše o prosjecnom BDI-u, a ne zna ni što to znači.
Mister smart, tj. pametni.

Tješi me kad vidim tko piše da ja nešto ne razumijem, ‘gospar’ koji je jednom napisao da treba Warrenu Buffettu skrenuti pozornost na ATPL. 🙂

Koliko ja razumijem burzu i špekulaciju, da se ne vraćam previše unazad, možda najbolje pokazuje moj post od početka prosinca 2017.g. (ATPL str. 3249) kada je IB napucavao ATPL i kada je cijena došla na 620 kn.


Burza je ništa drugo nego li špekulacija i bit iste je za male igrače većinom kratkoročna zarada. Sa obzirom da većina vas nema snagu (kapital) za pomicanje tržišta tj. određene dionice, jedino što možete je pratiti one koji to mogu, u ovom slučaju Bilbija. Koji su razlozi njegova ulaska sa priličnom velikim kapitalom u ATPL, teško je reći, ali fundamenti ili neka sjajna perspektiva sigurno nije.

Mislim, ATPL je visoko zadužena kompanija koja je već par godina pritisnuta od strane kreditora na rješavanje istih prodajom imovine. Dakle, dugove ne mogu rješavati iz poslovanja pa su tako prvo prodali sve hotele, a onda su prešli na prodaju brodova, da bi potom iste uzimali u najam. Cilj? Izbjegavanje bankrota, nista drugo i održavanje bilance kako takvom, donekle urednom.
Oporavak brodarskog tržišta? Ne znam uopće koliko i do koje razine je to moguće, a najviše sa obzirom da trenutno na tržištu ima duplo više brodova nego u ona bajna vremena, koja su bila prije više od 10 godina. Hm da, brodarsko tržište je jako puno u krizi, puno više od svih očekivanja i oporavak se nije dogodio. Postanje kretanja BDI indexa i njegove dnevne, tjedne, čak i mjesečne promjene je potpuno beznačajno jer su brodovi ionako pod ugovornim i unaprijed dogovorenim najmom na određeni period. Ti ugovori se mogu prilagođavati jedino kod neke izuzetne promjene istog, x2 ili slično, što se neće dogoditi tek tako.
Također, bitno je napomenuti, da i u ona bajna vremena, ATPL nije ogroman novac zaradila iz redovnog poslovanja, već makinacijama tipa špekulacija na burzi.

Neka vam to bude vodilja za daljnje ulaganje u dionice. Kupuj kad krene rast, a prodavaj kad krene pad, a ne obratno. Mnogi su dokupljivali dionice, posebno građevinare i brodare kad je počeo pad, pa tako na -30%, pa na -50%, na -70%, -90%…da bi iste pale za -95%, čak i -98%. Mnogi će vratiti uloženo nikad, a možda ni tad. To je nažalost većina ulagača doživjela na našoj burzi, zato rijetki i ulažu.
Posebno kupuj kad je kristalno jasno da u dionicu ulazi ili iz nje izlazi veliki kapital. Razlozi vas ne trebaju zamarati, ono što je bitno je kupiti dionicu po npr. 200 kn, a prodati je po 400 kn ili 500 kn, svejedno. Ako ista dođe na 600kn, a vi je niste prodali jer čekate npr. 1000 kn, te se ista vrati na 500 kn, prodavaj! Nemojte čekati da se vrati na 200 kn ili čak ispod, to je najveća greška koja će kasnije potpuno poremetiti vašu psihu za daljnje ulaganje/špekuliranje.

Sjetite se KORFa i ulaska Bakića, sada ATPLe i ulaska Bilbije i vidite odmah sličnost, zar ne!? Nakon što su se pozicionirali, krenuli su novinski članci i hvalospjevi, ulaze mali i tako krene vlakić. Nešto slično kao sa Bitcoin-om na globalnoj razini. Prvo se veliki pozicioniraju, krene medijska pompa, veliki drže i dižu kupnju sa jakim kapitalom, uključuju se milioni malih i cijena ide u nebo. Da me krivo ne shvatite, ja nemam ništa protiv toga, dapače. Jer, onaj tko to prepozna na vrijeme, zaradit će novac, možda i veliki novac, a to je cilj dobre špekulacije. Kako i zašto raste? Koga briga na koncu.

Evo kako ta moja sugestija izleda kada danas pogledaš na graf, kada smo već kod predviđanja i vaših prozivki.

Puno lakše je pričati o novcu nego ga stvarati - Voltaire

Znači, ja sam pogriješio jer sam na preko 400 kn ATPL i 1600 BDI pisao da ne vidim nikakvu perspektivu brodarskog sektora u nadolazećem periodu, kao ni funadamentalnu podlogu za rast cijene dionice tada, bez obzira što je cijena ATPL pod strogom kontrolom sada na 300 kn, a BDI na 600 bodova!?



Raspravljate se s čovjekom koji ne razumije ni najosnovnije stvari u brodarstvu,koji ne zna što je time charter trip, time charter period, spot.
I piše o prosjecnom BDI-u, a ne zna ni što to znači.
Mister smart, tj. pametni.

pročitao sam puno stranica unazad i ono što se iz toga može zaključiti je da su forumaši smart i marcipan u 90% procjena bili u pravu, a velika većina među kojima i vi- u krivu. ne budite zato jalni, ne napadajte druge "ad personam" nego čitajte njihove postove i naučite nešto od kolega pa će vam ulaganja biti bolja, s manje gubitaka i više dobitaka.
lp
[/quote]

a zašto ih brojevi brutalno demantiraju u zadnje 3g?
ovih vaših 90% u pravu je bliže 90% u krivu.
proučite u promatranom razdoblju kretanje avg vozarina i FI.
evo najnovije od jednog od vodećih svjetkih dry bulk brodara.
http://www.poslovni.hr/forum/tema/brodari-i-usporedba-brodara-314?page=152#post_1890964
2016 gubitak masivan
2017 oko nule
2018 dobit 85 Musd
p.s.
brodar je značajno izložen cape segmentu koji je najviše odstupio od očekivanja u 4q

smart@
dali i dalje NE vidiš “perspektivu”?
a trend u zadnje 3g?
na dobrom si tragu pogledaj još jednom svoj graf pa ga dovedi u svezu sa ovim izvješćem i to nam sve ovdje prokomentiraj,nama nestručnjacima koji neznamo ali imamo sreće po zarađujemo.
🙂

ne pozivam na kupnju-prodaju,očekujem da me netko svojim razmišljanjima i argumentima potakne na novo razmišljanje.isprike na dužini posta,tipfelerima...

Global dry bulk fleet utilization (calculated as total demand in tonnemiles transported divided by total available fleet capacity) dropped by 1.4% in the fourth quarter of 2018, reflecting the trend observed in the
GOLDEN OCEAN GROUP LIMITED, FOURTH QUARTER 20186rate environment. According to Maritime Analytics, global fleet utilization was 85.8% in the fourth quarter of2018, down from 87.2% in the third quarter of 2018 and 86.7% in the fourth quarter of 2017. According to the same source, total seaborne transportation of dry bulk goods was 1,147 mt in the fourth quarter of 2018, compared to 1,178 mt in the third quarterof 2018 and 1,115 mt in the fourth quarter of 2017. This 2.7% year-over-year growth in transported volumes was largely offset by growth in available vessel supply.

http://hugin.info/132879/R/2235561/880096.pdf

Voda nikad ne zavrije dok je gledaš.

cape -6.9%

Voda nikad ne zavrije dok je gledaš.

To je dobro jer će se otkazati opcijske novogradnje kojih je nekoliko desetaka.
Capesize
I cape scrap će se povećati.

BDI -1.24%, 635

Capesize -6.85% to $6,646

Panamax +1.7% to $5,147

Supramax 58k tons +4.33% to $7,159

Handysize +4.33% to $4,845

Veliki pozdrav glavnom kreativcu foruma Woodironu, My Moonu, ali ne manji Bubimiru. AJMO PROMATRAT 😀😎✌🤘🤙🖐👌👍🤚👋👋

sve se oporavlja osim cape segmenta koji je pod pritiskom perfect storma i dalje.

ne pozivam na kupnju-prodaju,očekujem da me netko svojim razmišljanjima i argumentima potakne na novo razmišljanje.isprike na dužini posta,tipfelerima...

ULK:BALTIC DRY-INDEKSEN -2,1% TIL 622 POENG
Oslo (TDN Direkt): Baltic Dry-indeksen er ned 2,1 prosent til 622 poeng, ifølge The Baltic Exchange onsdag.

Baltic Dry -2,1%
Capesize -8,3%
Panamax +1,6%
Handysize +3,0%
Supramax +3,3%

Dato BDI Capesize Panamax Handysize Supramax
20.02.19 622 6.095 5.229 4.988 7.393
19.02.19 635 6.646 5.147 4.845 7.159
18.02.19 643 7.135 5.061 4.644 6.862
15.02.19 639 7.308 5.029 4.544 6.529
14.02.19 628 7.342 4.988 4.486 6.161
13.02.19 608 7.284 4.919 4.372 5.634
12.02.19 598 7.326 4.828 4.285 5.345
11.02.19 595 7.561 4.714 4.229 5.038
08.02.19 601 7.911 4.618 4.202 4.870
07.02.19 610 8.230 4.506 4.198 4.840
06.02.19 629 8.757 4.439 4.268 4.837
05.02.19 629 8.722 4.442 4.264 4.911
04.02.19 634 8.748 4.435 4.365 5.049

Ovo je idealan scenarij za Atlantsku i ostale koji nemaju Capesize brodove, da vozarine svih klasa rastu a capeova ne.


Ovo je idealan scenarij za Atlantsku i ostale koji nemaju Capesize brodove, da vozarine svih klasa rastu a capeova ne.

Skidaj s aska onda…
Nema oporavka…pitanje je dana kad će opet svi okrenut u minus…
Nitko se nije udostojio zalijepit svoje prognoze…jedino marcipan…a nije ni čudno kad cijelu prošlu godinu prognozirate krivo…

Property giants including China Vanke, Country Garden splash out US$16 billion on 80 plots of land in Greater Bay Area
China Poly Group was the most aggressive, spending 42.9 billion yuan on land in the area, according to property data consultant Real Estate Foresight
The Greater Bay Area, the size of Croatia, is destined to be China’s new innovation and financial powerhouse
https://www.scmp.com/business/article/2186844/property-giants-including-china-vanke-country-garden-splash-out-us16


..a nije ni čudno kad cijelu prošlu godinu prognozirate krivo…

Misliš prošlo desetljeće? 🙂

Puno lakše je pričati o novcu nego ga stvarati - Voltaire

New Report

Close