BDI – Indikator budućnosti

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska BDI – Indikator budućnosti

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

BULK: SENTIMENT LIKELY TO PESSIMISTIC AFTER THE COLLAPSE-CLARKSONS PLATOU
Oslo (TDN Direct): Clarkson’s Platou Securities believes the sentiment in the dry bulk shipping market is probably too pessimistic after Vale’s dam collapse in Brazil, according to an update Wednesday afternoon.

Vale reported late on Tuesday that the company would shut down iron ore production corresponding to annual capacity of 40 million tonnes, while the company wound up all its dam plants that were built according to the upstream method. The fall in production will be partly offset by an increase from other production systems Vale has.

Clarkson’s metal and mining team estimates that Anglo-American may increase its iron ore production by 16 million tonnes and that Vale may pull 8 million tonnes from stock. Assuming that Vale’s production falls 15 million tonnes, the net effect may be that Brazil’s production will increase by 8 million tonnes this year, instead of previous estimates of 23 million tonnes, according to the brokerage house.

“Compared to our base case, this reduction in our model will reduce capesize rates by $ 1,500 a day to $ 21,000 a day,” Clarksons writes.

Overall, Clarkson Platou is less concerned about the situation now, as there is no reduction in iron ore demand, only the supply, with other manufacturers in Australia and elsewhere that are likely to produce more.

According to the brokerage house, there are a number of factors that should support the dry bulk market in 2019, with scrubber installations that can remove up to one percent of the fleet and next year where it is likely that slow steaming will remove two percent capacity.

Pa ja bih volio čuti ostatak zajednice ovdje što misli…vidim da ionako pojedinim forumašima smetaju moje prognoze…tim više što su se pokazale točne…
što Vi mislite kud će i dokle nakon te kineske nove godine?
O toj kineskoj novoj godini svake godine slušam…kreće preokret nakon kineske nove godine…i tako od nove godine do nove godine…
Budući da će ubrzo doći i ta velika proslava kineske Nove godine – godine svinje…ja bih samo pozvao na oprez sve one koji misle da je ovo povoljna prilika za kupovinu…znate onu s Wall Streeta…a koja je prigodna s obzirom na tu novu godinu…
Bulls make money, bears make money and pigs get slaughtered.
Ja se nadam da nećete gledati povijesne minimume…ali…niti jedan scenarij nije nemoguć…

meni ne smeta iznošenje točnih statističkih podataka a oni govore da usprkosgodišnjoj i trenutnoj volatilnosti avg dry bulk index +18% u 2018
vrhovi i dna su ponekad interesantni kao razbibriga ali zamene jedini pravi relevantni pokazatelji su avg vozarine.
i dallje su značajno ispod dugogodišnjih prosjeka što implicira da ima značajnog prostora za rast.
dali će se on dogoditi pokazat će vrijeme,za sada ima više razloga koji podržavaju ali i spriječavaju takav rasplet.
donedavno si navještao smak svita na usa tržištu pa je nakon toga raslo 15%,ne znači da neće i opet padati ali..
svi su u pravu i zagovornici i protivnici ulaganja u brodare a zna se tko i što će presuditi novom trendu.
izgledniji je dogovor nego nedogovor peking-wash.
sezonalni pad indexa je naglašeniji od očekivanja ali znamo i što je uzrokovaloovaj perfect storm.
nadajmo se da će pojačati scrap,odgodu isporuka novogradnji.
sve veći broj luka najavljuje zabranu za open loop što će pojačati efekt smanjenja brzine kao posljedice značajno skupljeg goriva za godinu dana.
ima svega i pozitive i negative pa ćer svatko naći za sebe što mu odgovara.
bilo je i bitno boljih tajminga za izlazak što ne garantira da nije bolje i sada ali ni ne garantira da ovo(do kraja kineske nove godine) nije opet dobar tajming za ulazak.
vani su brodari krenuli sa otkupom dionica u trezor jer im se to čini kao bolja odluka od kupnje novih brodova.
nove brodove naručuju uglavnom jake brodograditeljske nacije kako bi podržale i održale vlastitu brodogradnju iako brodova ima i više nego dovoljno na SH marketu za svakoga.

rizici su veći nego na drugim sektorima ali znamo svi što ide u tom paketu.
svima nama po našem izboru

p.s.
čini se da prvi rezultat za 4qi pokazuju značajno bolji od očekivanja večine a posebice pesimista.
znam i zašto se je to dogodilo ali značajno se istopio taj potencijal za budućnost i sad je vrijeme da avg vozarine potegnu gore jer će krenuti kotač u suprotnom smjeru.
mnogi su u strahu već povukli svoje poteze jer ne očekuju rast avg vozarina.
sretno svima,tu smo da rezimiramo,ne pita nas se za želje.
tko je siguran da zna neka povuče poteze i pohvali se ovdje.
pesimisti mogu i shortati vani ako su sigurni u svoje procjene.

ne pozivam na kupnju-prodaju,očekujem da me netko svojim razmišljanjima i argumentima potakne na novo razmišljanje.isprike na dužini posta,tipfelerima...


Pa ja bih volio čuti ostatak zajednice ovdje što misli…vidim da ionako pojedinim forumašima smetaju moje prognoze…tim više što su se pokazale točne…
što Vi mislite kud će i dokle nakon te kineske nove godine?
O toj kineskoj novoj godini svake godine slušam…kreće preokret nakon kineske nove godine…i tako od nove godine do nove godine…
Budući da će ubrzo doći i ta velika proslava kineske Nove godine – godine svinje…ja bih samo pozvao na oprez sve one koji misle da je ovo povoljna prilika za kupovinu…znate onu s Wall Streeta…a koja je prigodna s obzirom na tu novu godinu…
Bulls make money, bears make money and pigs get slaughtered.
Ja se nadam da nećete gledati povijesne minimume…ali…niti jedan scenarij nije nemoguć…

meni ne smeta iznošenje točnih statističkih podataka a oni govore da usprkosgodišnjoj i trenutnoj volatilnosti avg dry bulk index +18% u 2018
vrhovi i dna su ponekad interesantni kao razbibriga ali zamene jedini pravi relevantni pokazatelji su avg vozarine.
i dallje su značajno ispod dugogodišnjih prosjeka što implicira da ima značajnog prostora za rast.
dali će se on dogoditi pokazat će vrijeme,za sada ima više razloga koji podržavaju ali i spriječavaju takav rasplet.
donedavno si navještao smak svita na usa tržištu pa je nakon toga raslo 15%,ne znači da neće i opet padati ali..
svi su u pravu i zagovornici i protivnici ulaganja u brodare a zna se tko i što će presuditi novom trendu.
izgledniji je dogovor nego nedogovor peking-wash.
sezonalni pad indexa je naglašeniji od očekivanja ali znamo i što je uzrokovaloovaj perfect storm.
nadajmo se da će pojačati scrap,odgodu isporuka novogradnji.
sve veći broj luka najavljuje zabranu za open loop što će pojačati efekt smanjenja brzine kao posljedice značajno skupljeg goriva za godinu dana.
ima svega i pozitive i negative pa ćer svatko naći za sebe što mu odgovara.
bilo je i bitno boljih tajminga za izlazak što ne garantira da nije bolje i sada ali ni ne garantira da ovo(do kraja kineske nove godine) nije opet dobar tajming za ulazak.
vani su brodari krenuli sa otkupom dionica u trezor jer im se to čini kao bolja odluka od kupnje novih brodova.
nove brodove naručuju uglavnom jake brodograditeljske nacije kako bi podržale i održale vlastitu brodogradnju iako brodova ima i više nego dovoljno na SH marketu za svakoga.

rizici su veći nego na drugim sektorima ali znamo svi što ide u tom paketu.
svima nama po našem izboru

p.s.
čini se da prvi rezultat za 4qi pokazuju značajno bolji od očekivanja večine a posebice pesimista.
znam i zašto se je to dogodilo ali značajno se istopio taj potencijal za budućnost i sad je vrijeme da avg vozarine potegnu gore jer će krenuti kotač u suprotnom smjeru.
mnogi su u strahu već povukli svoje poteze jer ne očekuju rast avg vozarina.
sretno svima,tu smo da rezimiramo,ne pita nas se za želje.
tko je siguran da zna neka povuče poteze i pohvali se ovdje.
pesimisti mogu i shortati vani ako su sigurni u svoje procjene.

[/quote]
Migra,
Sve stoji, ali vrhovi i dna utjecu na avg vozarine i sto su veci i duzi imaju sve veci ponder. Osim toga bitni su i kod definiranja linija trenda (TA).
Trenutno glavni problem sektora je da su avg vozarine u q4 i za sad u q1 debelo ispod avg 2017/18 u tom razdoblju (nisam provjeravao ali bih se kladio u ovo) i sto je najgore pad ubrzava.
P.s. jos nisam siguran hocu li danas ostavit kupovni nalog, potvrdena recesija u Italiji mi je smanjila m.da

Rastimo zajedno...

https://www.index.hr/mobile/clanak.aspx?category=vijesti&id=2060681

Migra,
Sve stoji, ali vrhovi i dna utjecu na avg vozarine i sto su veci i duzi imaju sve veci ponder. Osim toga bitni su i kod definiranja linija trenda (TA).
Trenutno glavni problem sektora je da su avg vozarine u q4 i za sad u q1 debelo ispod avg 2017/18 u tom razdoblju (nisam provjeravao ali bih se kladio u ovo) i sto je najgore pad ubrzava.
P.s. jos nisam siguran hocu li danas ostavit kupovni nalog, potvrdena recesija u Italiji mi je smanjila m.da


italija?
ne zvuči dobro
avg vozarine su za 4q nešto manje nego u 2017 ali niti približno tako loše kakva je percepcija čak i kod optimista.
kvaka je u tome da su u 4q2017 i dalje usprkos velikom skoku na spotu stari ugovori bili na vrlo niskim razinama i držali nmiski prosjek što se je ispravilo tokom 2018.
tog efekta više nema i došao je trunutak istine.
ili je kod večine brodara opet na djelu neutemeljeni optimizam koji će imati svoje bolne posljedice ili će krenuti stvarni oporavak vozarina na zdravim temeljima.
trenutno se čini kao perfect storm i reakcija investitora je takva,iskustvo nas uči da je često preuveličana,vale ima potencijal za nadoknaditi izgubljeno,jedan Trump twit i budućnost brodara bi izgledala potpuno suprotno od današnje.
da nije kako je nebi se moglo kako se može zar ne?
zabrana open loopa mogla bi se pokazati kao značajan vjetar u leđa iako sada kratkoročno možda i sa suprotnim efektom jer će jedan dio brodova odustati od ugradnje i izostat će očekivano smanjenje raspoložive tonaže u razmjerima u kojima se to donedavno očekivalo.
to će izgledno i pojačati scrap u 2019.
jedna odluka kine o povečanju ili smanjenju domaće proizvodnje čin veliku razliku.
nemoguće je ukalkulirati što bi se moglo i što će se događati u 2019.
zato i je rizik povečan + ono drugo što ide u paketu za one koji si tako izaberu.
očekivali smo manje neizvjesnosti pa ne čudi trenutni sentiment.
to je samo sentiment i trenutan je pa…
naravno može biti i bolji ali i gori.
možda je trenutno dobro razmotriti neku manju okladu pa makar i kratkoročnu protiv prevladavajućeg sentimenta,ili možda nakon trumpovog twitta iako mora se priznat da se nije na to lako odlučiti.
očekujem neki barem kratkoročan odbijanac od trenutnog trenda kao posljedica dosta manje loših od očekivanja rezultata za 4q što bi barem na kratki rok moglo ponovo podgrijati nadu i ponuditi neki prinos.
možda griješim,nebi bilo….

ne pozivam na kupnju-prodaju,očekujem da me netko svojim razmišljanjima i argumentima potakne na novo razmišljanje.isprike na dužini posta,tipfelerima...

Malo BDI pada pre brzo , moje mišljenje.
Manipulacija ???

Al bi oporavak isto mogao biti žestok .

Samo strpljenje

meni ne smeta iznošenje točnih statističkih podataka a oni govore da usprkosgodišnjoj i trenutnoj volatilnosti avg dry bulk index +18% u 2018

gle, skrivati se sada iza prosječnih vozarina za 2018…je deplasirano u najmanju ruku…
prosječne vozarine za 2018. su rezultat nekih prošlih događaja…a tu se trubi da se kupuje budućnost…
pa kakva se kupuje budućnost ako sadašnje vozarine rone prema minimumu…one će isto tako utjecati na prosječne vozarine u budućnosti? neće li?

BALTIC CAPESIZE-INDEKS -3,5%

razni crnogorci, bjelogorci, zorangutani, amadeo, mikardo, persuric i ostali infantili bez muda su na ignoru..a možda je to sve jedna jadna osoba.


meni ne smeta iznošenje točnih statističkih podataka a oni govore da usprkosgodišnjoj i trenutnoj volatilnosti avg dry bulk index +18% u 2018

gle, skrivati se sada iza prosječnih vozarina za 2018…je deplasirano u najmanju ruku…
prosječne vozarine za 2018. su rezultat nekih prošlih događaja…a tu se trubi da se kupuje budućnost…
pa kakva se kupuje budućnost ako sadašnje vozarine rone prema minimumu…one će isto tako utjecati na prosječne vozarine u budućnosti? neće li?
[/quote]
2018 je završila prije mjesec dana i ne vidim kako je to deplasirano a posebice s obzirom na promatrani period od 12 mjeseci.
želiš reći da nije deplasirano da ti na temelju jednog mjeseca izvlačiš zaključke za sljedećih 11?
dali si prije 12 mjeseci pridviđao rast prosječnih vozarina za 18% u 2018?
nisi?
a za koliko si predviđao?
ne tvrdim ništa samo primjećujem da trebaš doraditi svoj kalkulator.
trenutne su vozarine posljedica perfect storma koji nije čest događaj i često se kasnije nadoknade posljedice u nekom razmjeru.
bilo bi neozbiljno samo na temelju toga izvlačiti zaključke za sljedećih 11mj?
slažem se da nije dobro i poželjno ali sve upučuje da će se to u značajnoj mjeri tokom godine nadoknaditi.
uostalom pogledaj ugovore na duže pa ćeš uvidjeti da je to miljama daleko od spota.
nije li to dokaz gore napisanog?
možda si u pravu ali budi spreman i na novi poraz svog klalkulatora kroz meni najvažniji segment statistike a to su avg vozarine.
vrhovi i dna mogu biti zanimljivi ali manje važni od prosjeka koji bitno više utjeću na FI.
sam si spomenuo budućnost kao najvažniji dio,pa pričekajmo malo za hop.
i mene zanima i kopka rasplet kao rezultat ali i kao dio cjeloživotnog učenja,evolucije…
oduvijek su nesreće vezane uz ovaj sektor imale utjecaj na kretanje indexa vozarina i dionice brodara pa nije ni sada iznimka.zato i inzistiram na avg vozarinama i to prije svega kroz FI jer kao što znaš na značajan dio svj flote ovaj pad vozarina kao posljedica pucanje brane u brazilu neće imati utjecaj jer su te vozarine definirane prije tog događaja i na duži period.
imajući u vidu da neki svjesno ili podsvjesno zanemaruju ove bitne činjenice najavio sam i da će isti biti neugodno iznenađeni rezultatima za 4q jer oni neće u potpunosti reflektirati kroz spot market vidljive cijene vozarina koje su bile dosta niže od očekivanih.
očekujem da će rezultati za 4q biti bolji od očekivanja večine,odnosno biti će manje loši od očekivanja.
kratkoročno su moguća i neka cijenovna kolebanja koja se po istima ponovo nebi trebala događati.
tako je to na marketu,nismo tu da nam se ispunjavaju želje.
nego da smo sluge pokorne i da to naplatimo ako si tako izaberemo.
tako je bilo i teško da neće opet tako biti.
time will tell

p.s.
greške su uvijek moguće.nebi bilo….

ne pozivam na kupnju-prodaju,očekujem da me netko svojim razmišljanjima i argumentima potakne na novo razmišljanje.isprike na dužini posta,tipfelerima...

Evo preporuke za kupnju bulkera uz prosječan povrat od 100% na sadašnje cijene dionica.
https://www.cleaves.no/single-post/2019/01/30/Dry-Bulk-Shipping-Update-BUY—Tragedy-Hits

Ali takvih preporuka bilo je i lani pa vidimo kako je ispalo.

Voda nikad ne zavrije dok je gledaš.

2018 je završila prije mjesec dana i ne vidim kako je to deplasirano a posebice s obzirom na promatrani period od 12 mjeseci.
želiš reći da nije deplasirano da ti na temelju jednog mjeseca izvlačiš zaključke za sljedećih 11?
dali si prije 12 mjeseci pridviđao rast prosječnih vozarina za 18% u 2018?
nisi?
a za koliko si predviđao?
ne tvrdim ništa samo primjećujem da trebaš doraditi svoj kalkulator.
trenutne su vozarine posljedica perfect storma koji nije čest događaj i često se kasnije nadoknade posljedice u nekom razmjeru.
bilo bi neozbiljno samo na temelju toga izvlačiti zaključke za sljedećih 11mj?
slažem se da nije dobro i poželjno ali sve upučuje da će se to u značajnoj mjeri tokom godine nadoknaditi.
uostalom pogledaj ugovore na duže pa ćeš uvidjeti da je to miljama daleko od spota.
nije li to dokaz gore napisanog?
možda si u pravu ali budi spreman i na novi poraz svog klalkulatora kroz meni najvažniji segment statistike a to su avg vozarine.
vrhovi i dna mogu biti zanimljivi ali manje važni od prosjeka koji bitno više utjeću na FI.
sam si spomenuo budućnost kao najvažniji dio,pa pričekajmo malo za hop.
i mene zanima i kopka rasplet kao rezultat ali i kao dio cjeloživotnog učenja,evolucije…
oduvijek su nesreće vezane uz ovaj sektor imale utjecaj na kretanje indexa vozarina i dionice brodara pa nije ni sada iznimka.zato i inzistiram na avg vozarinama i to prije svega kroz FI jer kao što znaš na značajan dio svj flote ovaj pad vozarina kao posljedica pucanje brane u brazilu neće imati utjecaj jer su te vozarine definirane prije tog događaja i na duži period.
imajući u vidu da neki svjesno ili podsvjesno zanemaruju ove bitne činjenice najavio sam i da će isti biti neugodno iznenađeni rezultatima za 4q jer oni neće u potpunosti reflektirati kroz spot market vidljive cijene vozarina koje su bile dosta niže od očekivanih.
očekujem da će rezultati za 4q biti bolji od očekivanja večine,odnosno biti će manje loši od očekivanja.
kratkoročno su moguća i neka cijenovna kolebanja koja se po istima ponovo nebi trebala događati.
tako je to na marketu,nismo tu da nam se ispunjavaju želje.
nego da smo sluge pokorne i da to naplatimo ako si tako izaberemo.
tako je bilo i teško da neće opet tako biti.
time will tell

p.s.
greške su uvijek moguće.nebi bilo….

Sada pišeš i glorificiraš tih 18% kao da su pri tome brodari zaradili tonu love…18% su veće u odnosu na prošlu godinu koja je bila nikakva…
I s tim povećanjem prosječnih vozarina…koje je eto takvo…ništa posebno…plovili su s gubitcima…
Stvari se ne žele nazvati onakvima kakve jesu…sad je “perfect storm” kriv za ovaj drastičan pad vozarina…to nitko nije mogao predvidjeti…i takve se stvari dešavaju jednom u 1000 godina…da nije bilo toga…bdi bi već odavno bio preko 2000…
Pa ne znam koliko vam ta teorija baš drži vodu…
Ja sam rekao kuda idu vozarine…dok su drugi vidjeli nešto drugo…izgleda da ja opet vidim nešto drugo…slabljenje svjetske ekonomije, usporavanje Kine koje nije bilo nikad veće…neizvjesnost oko trgovinskog rata koja će još potrajati ohoho, postepeni ulazak EU u recesiju, a kasnije i svih ostalih…ali…ništa od toga nema veze…već su puknuće brane, višemjesečne kiše krive za pad cijena vozarina…
Ajde..vidjet ćemo tko je bio u pravu…i što čeka brodare…

Baltic Dry -3,4%
Capesize -3,5%
Panamax -2,4%
Handysize -5,3%

razni crnogorci, bjelogorci, zorangutani, amadeo, mikardo, persuric i ostali infantili bez muda su na ignoru..a možda je to sve jedna jadna osoba.

New Report

Close