BDI – Indikator budućnosti

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska BDI – Indikator budućnosti

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)[/color]



Ne trebate toliko brinuti, BDI je prvenstveno pao zahvaljujući capeovima, a Atlantska plovidba ih nema. Predlažem vam da pratite BPI, BSI i BHSI, odnosno pripadajuće TC Avg vozarine koje su relevantne za brodara kojeg komentirate. Da vas dodatno umirim, jučer su vozarine za panamax, supre i handye bile veće nego prošle godine na isti dan.


Slažem se da ne izgleda dobro, samo što BDI pada zbog najvećeg udjela BCI indexa u njemu koji jako pada od kraja listopada…

Očito ste me zamijenili sa nekim, znam ja zašto BDI pada sada i zašto raste npr. kad Cape-ovi potegnu, samo što se to onda drugačije prezentira po medijima ili po forumu. No, ionako sam rekao da je prosjek važniji za ATPL što sam vam nedavno tu i prilagao sa chartovima, bez obzira što je taj prosjek jadan i nikakav.


@brodolomac

Vidim da si jako fokusiran na Kinu od kada si se tu registrirao, dakle od prije godinu i pol i očito je da očekuješ već dulje vrijeme neki brutalan preokret kod GDP-a, a koji će kao preokrenuti brodarsko tržište opako prema gore. Pa evo, moram ti reći da se to neće dogoditi što ti očekuješ. Kina je postala opako zadužena o čemu sam i pisao tu prije cca. godinu dana kada je dug po BDP-u bio oko 235%. IMF predviđa da bi Kina do 2022.g. mogla doseći dug od 300% po BDP-u. Dakle, to ukratko znači da bi se Kina za level BDP-a koji je imala npr. 2007.g. morala zadužiti 4 puta više sada, što je nemoguće jer se u 2017.g. Kina više zadužila od US EU, UK i Japana zajedno. Dakle, treba lijepo čitati brojke, sve piše i onda upotrijebiti malo logike i razuma kada se piše o tome, treba biti realan i ne navijati ili ako ne razumiješ dovoljno dobro, onda ne treba pisati o tome.

Što se tiče Kine i njenog BDP-a, evo u prilogu kako to izgleda od 2000-2018 i kakva je tendencija, a upravo zbog ovoga što sam napisao sada, a o čemu sam pisao i prije tu.

[/quote]

Tvoja replika nema baš nikakve poveznice sa sadržajem koji sam napisao. O Kini nije bilo ni spomena, niti sam ikad davao prognoze gospodarskog rasta Kine.

[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)[/color]



Ne ulazeći u razgovor o tome je li neka dionica podcijenjena ili precijenjena…kolega mislim da niste u pravu u pogledu smjera, gledajući višegodišnji trend BDI je u porastu…

…ali dugoročna ili višegodišnja tendencija je porast BDi to je lako iščitati iz izvješća brodarskih kompanija u zadnjih 5 godina…

U proteklih 10 godina BDI je jedino u porastu od 02/2016 kada je dodirnuo dno od 290 bodova, pa do danas (prilog), što nije nikakvo mjerilo. U tom periodu je prosjek BDI-a 1076 bodova, a po mom grafu možete vidjeti da je razina od cca. 1700 očito plafon. Prvi put kada je dohvaćena u 12/2017 BDI se vratio -45,6% na ispod 1000 bodova. Slijedeći put kad je ista razina dohvaćena nedavno u 07/2018 vidimo da BDI opet ponire nazad prema 1000, tu je i za sada je opet -40% od tog peaka.

Što se tiče proteklih 5 godina na kojima ti vidiš taj "oporavak", prosjek BDI-a je 1015 bodova, i trenutno se nalazi na -54% od najviše razine u tom periodu, koji je bio davne 2013.g. tj. na 2337 bodova i konstantno je ispod nje u 5 proteklih godina.

Nije mi jasno zašto konstantno zatvarate oči pred konkretnim činjenicama i pokazateljima?

[/quote]

Evo čvrstih činjenica relevantnih za ovu temu:[/b]
Prosječne vozarine za panamaxe, supre i handye prošli put su bile veće tek davne 2011.

[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)[/color]

Je bile su vece… al ako nema održivog rasta, vratit će se one gdje su bile… ispod tih razina.

Već se izgubio nekad čvrsti link izmedju vozarina i cijena rabljenih brodova (vjerojatno i zato jer vozarine vise nisu idealan pokazatelj stanja na trzistu) odnosno održivosti dugorocnih trendova. Bulk brodarstvo je jednostavan biznis, ali sto uključiš vise varijabli to se točnost procjene odnosno njezina pouzdanost rapidno smanjuje. Očito je da se trenutno u njemu ne zaradjuju značajniji novci, a budućnost je neizvjesna, ponajprije zbog idiosinkratskih rizika, te političkih dogadjaja odnosno neizvjesnosti oko eskalacije trgovinskog rata.

[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)[/color]

Vezano uz trgovinski rat, po pitanju dry bulka, eventualna daljnja eskalacija trgovinskog rata izravno neće više puno utjecati, jer su carine nažalost implementirane na skoro sve stavke/volumen i s jedne i s druge strane. Dosta je te trgovine i preusmjereno, pa su posljedice ublažene. Uzevši to u obzir, vozarine su dobre. Puno više bi se eskalacija osjetila na kontejnerskom prijevozu. Govorim o izravnim učincima trgovinskog rata.

Trump se trenutno nalazi pritisnut s raznih strana, izgubio je Predstavnički dom, usamljeniji je, glavni pokazatelj uspješnosti njegovog mandata je u padu – burza i treba mu nešto s čime se može pohvaliti, prikazati kao pobjedu i zazelenjeti burzu. Neka vrsta sporazuma s Kinom bi mogla biti baš to što treba. Komunikacija je ponovo uspostavljena s Kinom, dogovoren sastanak oba predsjednika, a Navarro, glavni zagovornik protiv Kine, izgleda da je stavljen na led. Možda od sporazuma nešto i bude.

[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)[/color]

Moj je dojam da ti konstantno podcjenjuješ rizike. Ja zaista ne znam sto će biti s Trumpom i njegovom politikom na unutar- i vanjsko-trgovinskom planu, a ni sto će biti u odnosima SAD-a i Kine, ali ne bih podcjenjivao te rizike, a pogotovo ga uljepšavao nekom svojom verzijom “istine”.

Jedina konstanta je stalna mijena i idiosinkratski karakter rizika koji proizlazi iz stalne volatilnosti Trumpove politike. Pitanje je i koliki je on postao teret sustavu, pa ako jest, pitanje je ako negativni dogadjaji odu predaleko, hoće li narušenu stabilnost biti moguće vratiti na tocku rasta ili barem Status-Quo ravnoteže. Ne treba smetnuti s uma da bi trgovinski rat mogao značiti i značajno gospodarsko usporavanje u Kini, a na već popriličnu unutarnju zaduženost, eventualni pad kineskog outputa neće biti moguće bas lako nadomjestiti unutarnjom potražnjom. Pa nakon kontejneraša, kriza može zadesiti i druge grane pomorskog prijevoza roba.

[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)[/color]

Nitko ne zna što će biti s i oko Trumpa. Alternativa nekoj vrsti sporazuma/primirja je daljnja eskalacija sukoba, koji se može preseliti i u vojnu domenu. A tada je sve moguće, pa i svjetski rat. Toga su svjesne obje strane. Uzevši to u obzir, logičnije je da netko popusti po pitanju trgovine, prije ili kasnije.

[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)[/color]

Ne kuzim kaj ti to sad znaci… ja mislim da je vjerojatnost za svjetski rat jako malena, al za trgovinski rat i gospodarsko usporavanje (po)prilični.

Ideš u potpune krajnosti. Ja ne bih filozofirao kibidabi nego bi se držao mišljenja i scenarija ljudi koji se i inače bave problematikom financijske stabilnosti i procjena gospodarskih kretanja. To nije sveto pismo, ali je vrlo, vrlo solidna polazišna točka za presjek trenutnog stanja i očekivanih odnsono mogucih trendova i buducih kretanja.

https://www.imf.org/~/media/Files/Publications/WEO/2018/October/English/main-report/Text.ashx?la=en

https://www.imf.org/en/Publications/GFSR/Issues/2018/09/25/Global-Financial-Stability-Report-October-2018#Summary

[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)[/color]



Ne trebate toliko brinuti, BDI je prvenstveno pao zahvaljujući capeovima, a Atlantska plovidba ih nema. Predlažem vam da pratite BPI, BSI i BHSI, odnosno pripadajuće TC Avg vozarine koje su relevantne za brodara kojeg komentirate. Da vas dodatno umirim, jučer su vozarine za panamax, supre i handye bile veće nego prošle godine na isti dan.


Slažem se da ne izgleda dobro, samo što BDI pada zbog najvećeg udjela BCI indexa u njemu koji jako pada od kraja listopada…

Očito ste me zamijenili sa nekim, znam ja zašto BDI pada sada i zašto raste npr. kad Cape-ovi potegnu, samo što se to onda drugačije prezentira po medijima ili po forumu. No, ionako sam rekao da je prosjek važniji za ATPL što sam vam nedavno tu i prilagao sa chartovima, bez obzira što je taj prosjek jadan i nikakav.


@brodolomac

Vidim da si jako fokusiran na Kinu od kada si se tu registrirao, dakle od prije godinu i pol i očito je da očekuješ već dulje vrijeme neki brutalan preokret kod GDP-a, a koji će kao preokrenuti brodarsko tržište opako prema gore. Pa evo, moram ti reći da se to neće dogoditi što ti očekuješ. Kina je postala opako zadužena o čemu sam i pisao tu prije cca. godinu dana kada je dug po BDP-u bio oko 235%. IMF predviđa da bi Kina do 2022.g. mogla doseći dug od 300% po BDP-u. Dakle, to ukratko znači da bi se Kina za level BDP-a koji je imala npr. 2007.g. morala zadužiti 4 puta više sada, što je nemoguće jer se u 2017.g. Kina više zadužila od US EU, UK i Japana zajedno. Dakle, treba lijepo čitati brojke, sve piše i onda upotrijebiti malo logike i razuma kada se piše o tome, treba biti realan i ne navijati ili ako ne razumiješ dovoljno dobro, onda ne treba pisati o tome.

Što se tiče Kine i njenog BDP-a, evo u prilogu kako to izgleda od 2000-2018 i kakva je tendencija, a upravo zbog ovoga što sam napisao sada, a o čemu sam pisao i prije tu.

[/quote]

Tu pričaš o tzv corporate debt(privatni),koji je kod USA recimo oko 202% /GDP,kad pogledamo kineski goverment debt i nije uopće loša situacija,66%/GDP, USA ima isti pokazatelj 105%/GDP,vanjski dug Kine 13%/GDP, USA vanjski 97%/GDP.

"Only dead fish swim with the stream"

US-China trade talks resume- Beijing’s commerce ministry
High-level negotiations aimed at overcoming the ongoing trade dispute between the United States and China have resumed following a phone call between the countries’ two presidents earlier this month, the Chinese Commerce Ministry confirmed on Thursday. The ministry expressed hope to resolve the trade dispute through negotiations and dialogue, adding that the groups from both countries have been engaged in trade talks. The ministry also “sincerely” promised to open up Chinese markets.
Earlier this week, White House chief economic advisor Larry Kudlow announced that the trade discussions with China are “resuming, and that’s a good thing” but added that a deal with Beijing will have to be in accordance with American interest. Before Kudlow’s remarks, both the US President Donald Trump and his Chinese counterpart Xi Jinping expressed heir willingness to overcome the disagreements between the two countries through negotiations.

https://www.teletrader.com/us-china-trade-talks-resume-beijings-commerce-ministry/news/details/45742778

Tvoja replika nema baš nikakve poveznice sa sadržajem koji sam napisao. O Kini nije bilo ni spomena, niti sam ikad davao prognoze gospodarskog rasta Kine.

Biće ovo onda neki drugi brodolomac?



@marcipan
,

dakle radi se o laganom usporenju rasta gospodarstva Kine, a ne o padu. S time da je gospodarki rast Kine u 2017., ako se ne varam, iznad planskih vrijednosti iznijetih od strane kineskih vlasti za ovu godinu…


@ marcipan

ne bih brinuo za Kinu, znadu oni što rade i biti će prije ili kasnije broj 1 u svijetu, prvo gospodarski, a onda i vojno…


@ marcipan

Da, Kina je iza SAD-a, ali se puno brže kreće i prije ili kasnije će ih preteći. S time da Kinezi ne trče kratke staze već maraton…

Nisam ja previše istraživao šta ti pišeš, već sam samo ovdje na temi BDI upisao stranicu 100, ti o Kini, vratio se nazad na stranicu 50, ti opet o Kini. Stoga je moj komentar bio usmjeren na Kinu i njihov BDP sa grafom i statistikom.

Puno lakše je pričati o novcu nego ga stvarati - Voltaire

Brazil soy exports to surpass 80 mln tonnes in 2018 on Chinese demand

Brazil soy exports to surpass 80 mln tonnes in 2018 on Chinese demand

Frozen Out of China, American Farmers Refuse to Sell Their Soy
The hope is that over the next few months, trade tensions will ease, and China, the top market for the oilseed, will start buying from American farmers again, lifting depressed prices in the process.

Frozen Out of China, American Farmers Refuse to Sell Their Soy

Ma što ne kažete da se cape vratio u pozitivu
cape +5.9%
a drug marcipan ode u defenzivu

Voda nikad ne zavrije dok je gledaš.

New Report

Close