BDI – Indikator budućnosti

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska BDI – Indikator budućnosti

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

BULK:BALTIC DRY-INDEKSEN -5,2% TIL 1.009 POENG
Oslo (TDN Direkt): Baltic Dry-indeksen er ned 5,2 prosent til 1.009 poeng, ifølge The Baltic Exchange onsdag.

Baltic Dry -5,2%
Capesize -13,8%
Panamax -0,9%
Handysize -0,2%
Supramax -0,3%
Baltic Dry-indeksen angis i poeng. Resterende segmenter er snittrater i dollar pr dag.

Dato BDI Capesize Panamax Handysize Supramax
14.11.18 1.009 7.987 11.878 9.419 10.801

WH curtails Navarro’s role after remarks on China
The White House is cutting down trade adviser Peter Navarro’s public role after Director of the National Economic Council Larry Kudlow criticized him yesterday for his comments about a future trade deal with China, CNBC reported on Wednesday, citing a source familiar with the matter. However, Navarro is not planning to leave the administration in the near future, the report said.
Kudlow said that Navarro’s comments were not made on President Donald Trump’s behalf. “His remarks were way off base. They were not authorized by anybody. I actually think he did the president a great disservice,” Kudlow pointed out.
Navarro said that, when a deal with China is achieved, it will be on the “president’s terms, not Wall Street’s.” He also stated earlier that China’s policies have an “upsetting” effect on global economy, while Trump’s actions are “less destructive.” Trump is expected to meet with Chinese President Xi Jinping at the G20 summit in Buenos Aires for trade talks.

https://www.teletrader.com/wh-curtails-navarros-role-after-remarks-on-china/news/details/45730091

[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)[/color]

BDI opako pada i u zadnjih mjesec dana je izgubio oko 35% vrijednosti, te se približio najnižoj točki iz 2018.g. koja je 06.04. bila 948 bodova. Trenutno je na 1064, a prosjek za 2018.g. koji je po meni bitniji za ATPL je u ovom trenutku 1367 bodova. No, sve u svemu, jako slabo to sve skupa izgleda.

Puno lakše je pričati o novcu nego ga stvarati - Voltaire

[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)[/color]


BDI opako pada i u zadnjih mjesec dana je izgubio oko 35% vrijednosti, te se približio najnižoj točki iz 2018.g. koja je 06.04. bila 948 bodova. Trenutno je na 1064, a prosjek za 2018.g. koji je po meni bitniji za ATPL je u ovom trenutku 1367 bodova. No, sve u svemu, jako slabo to sve skupa izgleda.

Ne trebate toliko brinuti, BDI je prvenstveno pao zahvaljujući capeovima, a Atlantska plovidba ih nema. Predlažem vam da pratite BPI, BSI i BHSI, odnosno pripadajuće TC Avg vozarine koje su relevantne za brodara kojeg komentirate. Da vas dodatno umirim, jučer su vozarine za panamax, supre i handye bile veće nego prošle godine na isti dan.

[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)[/color]


BDI opako pada i u zadnjih mjesec dana je izgubio oko 35% vrijednosti, te se približio najnižoj točki iz 2018.g. koja je 06.04. bila 948 bodova. Trenutno je na 1064, a prosjek za 2018.g. koji je po meni bitniji za ATPL je u ovom trenutku 1367 bodova. No, sve u svemu, jako slabo to sve skupa izgleda.

Slažem se da ne izgleda dobro, samo što BDI pada zbog najvećeg udjela BCI indexa u njemu koji jako pada od kraja listopada. Poznato je da je BCI index najvolatilniji od svih indexa i kad pada onda pada brže od svih drugih, ali isto tako kad poćne rast onda raste brže od drugih. Capeovi su tržište za sebe i izgleda da nema utjecaja na BPI index koji niti raste niti pada trenutno jer je Atlantik solidan dok je Pacifik loš. Znamo da AP nema niti jedan Cape i da najviše ovisi o Panamaxima u Balticu radi ice trade-a koji joj donose i najveću zaradu tako da što se toga tiče su ok..Ako uzmemo usporedbu s prošlom godinom vidimo da je slično bilo i onda je počeo nagli rast od kraja 11-og do druge polovice 12-og najviše radi potražnje za ugljenom zbog sezone grijanja. Da li će ove godine to izostati vidjet ćemo.

[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)[/color]



BDI opako pada i u zadnjih mjesec dana je izgubio oko 35% vrijednosti, te se približio najnižoj točki iz 2018.g. koja je 06.04. bila 948 bodova. Trenutno je na 1064, a prosjek za 2018.g. koji je po meni bitniji za ATPL je u ovom trenutku 1367 bodova. No, sve u svemu, jako slabo to sve skupa izgleda.

Ne trebate toliko brinuti, BDI je prvenstveno pao zahvaljujući capeovima, a Atlantska plovidba ih nema. Predlažem vam da pratite BPI, BSI i BHSI, odnosno pripadajuće TC Avg vozarine koje su relevantne za brodara kojeg komentirate. Da vas dodatno umirim, jučer su vozarine za panamax, supre i handye bile veće nego prošle godine na isti dan.
[/quote]

Da…ali smjer je jasan…ako se stanje tako loše odražava na capeove…za očekivat je da ništa bolje neće biti i drugima…ali može biti da se varam…kako bi jedan kolega reko…ne bi bilo…pa nikad ne bi dovršio…
Pozdrav migra, gdje god bio!

[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)[/color]


Ne trebate toliko brinuti, BDI je prvenstveno pao zahvaljujući capeovima, a Atlantska plovidba ih nema. Predlažem vam da pratite BPI, BSI i BHSI, odnosno pripadajuće TC Avg vozarine koje su relevantne za brodara kojeg komentirate. Da vas dodatno umirim, jučer su vozarine za panamax, supre i handye bile veće nego prošle godine na isti dan.


Slažem se da ne izgleda dobro, samo što BDI pada zbog najvećeg udjela BCI indexa u njemu koji jako pada od kraja listopada…

Očito ste me zamijenili sa nekim, znam ja zašto BDI pada sada i zašto raste npr. kad Cape-ovi potegnu, samo što se to onda drugačije prezentira po medijima ili po forumu. No, ionako sam rekao da je prosjek važniji za ATPL što sam vam nedavno tu i prilagao sa chartovima, bez obzira što je taj prosjek jadan i nikakav.


@brodolomac

Vidim da si jako fokusiran na Kinu od kada si se tu registrirao, dakle od prije godinu i pol i očito je da očekuješ već dulje vrijeme neki brutalan preokret kod GDP-a, a koji će kao preokrenuti brodarsko tržište opako prema gore. Pa evo, moram ti reći da se to neće dogoditi što ti očekuješ. Kina je postala opako zadužena o čemu sam i pisao tu prije cca. godinu dana kada je dug po BDP-u bio oko 235%. IMF predviđa da bi Kina do 2022.g. mogla doseći dug od 300% po BDP-u. Dakle, to ukratko znači da bi se Kina za level BDP-a koji je imala npr. 2007.g. morala zadužiti 4 puta više sada, što je nemoguće jer se u 2017.g. Kina više zadužila od US EU, UK i Japana zajedno. Dakle, treba lijepo čitati brojke, sve piše i onda upotrijebiti malo logike i razuma kada se piše o tome, treba biti realan i ne navijati ili ako ne razumiješ dovoljno dobro, onda ne treba pisati o tome.

Što se tiče Kine i njenog BDP-a, evo u prilogu kako to izgleda od 2000-2018 i kakva je tendencija, a upravo zbog ovoga što sam napisao sada, a o čemu sam pisao i prije tu.

Puno lakše je pričati o novcu nego ga stvarati - Voltaire

[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)[/color]




BDI opako pada i u zadnjih mjesec dana je izgubio oko 35% vrijednosti, te se približio najnižoj točki iz 2018.g. koja je 06.04. bila 948 bodova. Trenutno je na 1064, a prosjek za 2018.g. koji je po meni bitniji za ATPL je u ovom trenutku 1367 bodova. No, sve u svemu, jako slabo to sve skupa izgleda.

Ne trebate toliko brinuti, BDI je prvenstveno pao zahvaljujući capeovima, a Atlantska plovidba ih nema. Predlažem vam da pratite BPI, BSI i BHSI, odnosno pripadajuće TC Avg vozarine koje su relevantne za brodara kojeg komentirate. Da vas dodatno umirim, jučer su vozarine za panamax, supre i handye bile veće nego prošle godine na isti dan.
[/quote]

Da…ali smjer je jasan…ako se stanje tako loše odražava na capeove…za očekivat je da ništa bolje neće biti i drugima…ali može biti da se varam…kako bi jedan kolega reko…ne bi bilo…pa nikad ne bi dovršio…
Pozdrav migra, gdje god bio!
[/quote]

Ne ulazeći u razgovor o tome je li neka dionica podcijenjena ili precijenjena…kolega mislim da niste u pravu u pogledu smjera, gledajući višegodišnji trend BDI je u porastu…kratkoroćno može padati ili rasti…ali dugoročna ili višegodišnja tendencija je porast BDi to je lako iščitati iz izvješća brodarskih kompanija u zadnjih 5 godina…a kao što sam pisao i prije ono s čime raspolažu naše kompanije uglavnom je stabilno s fluktuacijama + – 10 posto…. osobno mislim da bi za značajniji rast dobiti bila potrebna stabilna cijena za panamaxe između 14000 i 16000 usd…kao i rast tankerskog indexa iznad 750 bodova…

[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)[/color]




BDI opako pada i u zadnjih mjesec dana je izgubio oko 35% vrijednosti, te se približio najnižoj točki iz 2018.g. koja je 06.04. bila 948 bodova. Trenutno je na 1064, a prosjek za 2018.g. koji je po meni bitniji za ATPL je u ovom trenutku 1367 bodova. No, sve u svemu, jako slabo to sve skupa izgleda.

Ne trebate toliko brinuti, BDI je prvenstveno pao zahvaljujući capeovima, a Atlantska plovidba ih nema. Predlažem vam da pratite BPI, BSI i BHSI, odnosno pripadajuće TC Avg vozarine koje su relevantne za brodara kojeg komentirate. Da vas dodatno umirim, jučer su vozarine za panamax, supre i handye bile veće nego prošle godine na isti dan.
[/quote]

Da…ali smjer je jasan…ako se stanje tako loše odražava na capeove…za očekivat je da ništa bolje neće biti i drugima…ali može biti da se varam…kako bi jedan kolega reko…ne bi bilo…pa nikad ne bi dovršio…
Pozdrav migra, gdje god bio!
[/quote]
Zna se zašto ovo pada. Nije potrebno gledati BDI. Netko se istresa da se izgubi iz evidencije do 01/01/2019 a netko dogovorno to uzima. Mala je ovo barica da se nešto skrije. Uglavnom netko je danas lakši za 4 000 000 kuna.

Sokrat: Vidiš li prijatelju ona tri čobana? Sve dok oni mogu da nadglasavaju mene i Platona i uslijed toga da donose odluke, ja u demokraciju ne vjerujem.

[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)[/color]

Zna se zašto ovo pada. Nije potrebno gledati BDI. Netko se istresa da se izgubi iz evidencije do 01/01/2019 a netko dogovorno to uzima. Mala je ovo barica da se nešto skrije. Uglavnom netko je danas lakši za 4 000 000 kuna.

Ma cijeli sektor je previše opterećen trgovinskim ratom između SAD-a i Kine…to je počelo biti vidljivo s trećim kvartalom…na direktnom udaru su prijevoznici…najveće gospodarstvo u svijetu usporava i u padu je…2010. im je rast GDP-a bio preko 12%…sad smo na 6.5%…s tendencijom daljnjeg pada…prelaze sve više na plin i na alternativne izvore energije…što isto ne ide u prilog rastu vozarina…sve manja potražnja za naftom…oporavak vozarina s minimalnih vrijednosti napunio je order book…fosta brodova se napravilo i ranije…zato nije dovoljno samo gledati u order book za 2019…nego treba pogledati koliko je bilo brodova napravljeno i isporučeno i 2010., 2011.itd…svi oni će ploviti narednih 20-ak godina…
I sad još ta neizvjesnost…hoće li štrumpf udariti dodatne tarife…a sudeći po svemu…ameri su odabrali predsjednika s dijagnozom…a mišljenja sam da neće na razgovorima doći do dogovora…oni će biti povod za uvođenje dodatnih tarifa…eto…a onda čak nije isključeno da bdi ode na 600 bodova…
Tako ds ovo nema nikakve veze s nečijim istresanjem i manipuliranjima…jer zse je barica…u kojoj se brckaju male ribice…koje su isto u strahu i gledaju što se zbiva na svjetskim tržištima…preko bare…opet otvaranje u zelenom…završit će u crvenom..i nikako da prekinu taj trend…početak je to bear marketa…nije to obična korekcija…a eskalacija će biti nakon ne postizanja dogovora…

[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)[/color]


Ne ulazeći u razgovor o tome je li neka dionica podcijenjena ili precijenjena…kolega mislim da niste u pravu u pogledu smjera, gledajući višegodišnji trend BDI je u porastu…

…ali dugoročna ili višegodišnja tendencija je porast BDi to je lako iščitati iz izvješća brodarskih kompanija u zadnjih 5 godina…

U proteklih 10 godina BDI je jedino u porastu od 02/2016 kada je dodirnuo dno od 290 bodova, pa do danas (prilog), što nije nikakvo mjerilo. U tom periodu je prosjek BDI-a 1076 bodova, a po mom grafu možete vidjeti da je razina od cca. 1700 očito plafon. Prvi put kada je dohvaćena u 12/2017 BDI se vratio -45,6% na ispod 1000 bodova. Slijedeći put kad je ista razina dohvaćena nedavno u 07/2018 vidimo da BDI opet ponire nazad prema 1000, tu je i za sada je opet -40% od tog peaka.

Što se tiče proteklih 5 godina na kojima ti vidiš taj “oporavak”, prosjek BDI-a je 1015 bodova, i trenutno se nalazi na -54% od najviše razine u tom periodu, koji je bio davne 2013.g. tj. na 2337 bodova i konstantno je ispod nje u 5 proteklih godina.

Nije mi jasno zašto konstantno zatvarate oči pred konkretnim činjenicama i pokazateljima?

Puno lakše je pričati o novcu nego ga stvarati - Voltaire

[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)[/color]



Ne ulazeći u razgovor o tome je li neka dionica podcijenjena ili precijenjena…kolega mislim da niste u pravu u pogledu smjera, gledajući višegodišnji trend BDI je u porastu…

…ali dugoročna ili višegodišnja tendencija je porast BDi to je lako iščitati iz izvješća brodarskih kompanija u zadnjih 5 godina…

U proteklih 10 godina BDI je jedino u porastu od 02/2016 kada je dodirnuo dno od 290 bodova, pa do danas (prilog), što nije nikakvo mjerilo. U tom periodu je prosjek BDI-a 1076 bodova, a po mom grafu možete vidjeti da je razina od cca. 1700 očito plafon. Prvi put kada je dohvaćena u 12/2017 BDI se vratio -45,6% na ispod 1000 bodova. Slijedeći put kad je ista razina dohvaćena nedavno u 07/2018 vidimo da BDI opet ponire nazad prema 1000, tu je i za sada je opet -40% od tog peaka.

Što se tiče proteklih 5 godina na kojima ti vidiš taj "oporavak", prosjek BDI-a je 1015 bodova, i trenutno se nalazi na -54% od najviše razine u tom periodu, koji je bio davne 2013.g. tj. na 2337 bodova i konstantno je ispod nje u 5 proteklih godina.

Nije mi jasno zašto konstantno zatvarate oči pred konkretnim činjenicama i pokazateljima?

[/quote]

Dok BDI ne probije pouzdano range od 2000-2400 bodova i zadrzi se iznad njega, tu nema pouzdanog oporavka. Tehnički gledano.

Po mojem sudu dobro je da se ATPL razduzila, no s druge strane nije jasno kako i kojim smjerom menadžment namjerava voditi kompaniju u nadolazećem razdoblju. To bi trebalo jasnije komunicirati sa svim dioničarima i prema javnosti.

New Report

Close