Može biti.
U pravilu se velike disrupcije ne uvode administrativno bez perioda prilagodbe.
Moraju se osmisliti i kompenzacijske mjere.
Ali sve što poboljšava (smanjuje) supply vs. demand je dobro.
A u međuvremenu panamaxi idu dalje…
Dry Bulk FFA: Capesize Market Sees Reduced Volume of Trading
CAPE +1.8%
bdi +1% 1582
pnmx +0.1%
supre +0.9% 11733
handy +1% 9882
Što kaže kolega? Kakvo je stanje na semaforu?
http://www.dryships.com/pages/report.php
Divota. Za sve segmente. Q4 se rađa izvrstan.
A supre posebno vesele.
Ajde da malo i JDPL zasja.
i od lošeg ima gore
i od dobrog ima bolje
a i od fejkića još manji fejkić kaj ne?
party na palubi se i dalje nastavlja i ide prema svom finalu
pa da vidimo kako će si tko izabrati.
puno uspjeha svima a posebno onima koji se najteže odluče,koji se najviše boje,
koji od dobre prilike vide bolju
od pesimističnog vide pesimističnije a i od crnog vide crnije.
to što im nebi bio u koži ne garantira da možda nisu i u pravu,rezimirat ćemo nekad.
ovo do sada je vrijedno noćnog roštiljanja i mokrih snova a dalje?time will tell
demand šije suply i tako će izgledno biti na skali u godinama na višemjesečnom grafu.
ako se nastavi po najizglednijem scenariju kvalitetni izgovori za propuštanje će se plačati suhim zlatom.
teško da će i najkreativniji zadovoljiti.
potoci SŽJ će se pretvoriti u rijeke a ni mora i oceani nebi bili senzacija.
na burzi nema bez rizika,samo preuzimanje omjera pot. rizik-pot. dobit
Evo najave nečeg novog što bi gotovo trenutačno značajno podiglo vozarine za sve sektore u slučaju primjene:
The findings will be discussed by the IMO next week when it meets for the second time to develop its initial 2018 greenhouse gas reduction strategy. The UN discussions in London will concentrate on a global emissions reduction target and potential measures for the sector. Regulating ship speed is one of the short-term measures on the table that can be implemented immediately. The IMO is under huge pressure to deliver an effective and adequate response to the Paris agreement and global climate efforts.
…
It takes on average 22 days to transport oilcake from Buenos Aires to Rotterdam via bulk carriers. With slow steaming the journey would take up to 9 days longer, leading to additional expenses (associated with additional sailing days) by up 0.31%. The impact of these additional costs on Argentinean GDP would be insignificant, amounting to no more than a tenth of a percent of the GDP of South American countries. It is unlikely that other countries would experience higher impacts. However, since slow steaming would also reduce fuel costs, net additional expenses could be zero or negative for shipowners. Similarly, if these savings were passed on to the price of exported oilcake sold in Europe, slow steaming would lead to an insignificant impact on Argentinean GDP.
Regulating ship speed could cut emissions by a third – study
Sudeći prema ovome izgledi su dobri, samo je pitanje kada i u kojoj mjeri. To im je gotovo bezbolan način za hitno ublažavanje problema s puno drugih pozitivnih posljedica, a uz današnju tehnologiju jednostavno je primjenjivati ga. Štetio bi jedino naručiteljima prijevoza i ponešto onim brodarima koji su već značajno ulagali u novije eko brodove kako bi stekli prednost na tržištu jer se u tom slučaju ta prednost donekle gubi.
Global shipping emissions rise as IMO meets to discuss climate action
[/quote]
To je onaj dodatni zamašnjak koji je potreban da rast bude brutalan.
Rast BDI se svakako očekuje, ali ovo ce ga vinuti u neslućene visine.
IMO će morati poduzeti neke mjere, to je sigurno, ovo sa smanjenjem brzine je dobra ideja,iako kratkog daha i nedovoljna, jer naravno da će to na kraju rezultirati sa većim brojem brodova, onda smo opet na sličnoj količini zagađivanja, iako će novi brodovi zagađivati manje, ako uzmemo u obzir i količinu zagađivanja tokom proizvodnje broda i potrebne opreme i materijala, tu smo negdje. Ali bio bi to boadr vritnjak naprvo za brodogradnju i brodare naročito…
LP
Ne treba biti samo previše euforičan jer da BDI okrene, ode cijena nazad, zato oprezno u prevelikom dizanju cijene. Ameri su bili crveni već 2 dana i to unatoč rastu BDI-a.
bdi -0.3% 1578
pnmx -0.2%
supre +1% 11850
handy +0.7% 9954
forumas, sve 5.
Samo je fora u tome da sve do 9000 USD za panamaxe, ili čak i nešto niže, ATPL zarađuje.
Na 11000 već vrlo dobro, a sve preko toga je super.
A gleda se prosjek kvartala / godine.
Pa sad računaj.
Stoga nema nikakvog razloga da zbog sezonskog pada vozarina od 30-40% cijena padne više od 10%.
I neće. Svi potencijalni trejderi neka budu na velikom oprezu.