BDI +13, pnx +63$, supre +216$, handyi +210$ 😃👏✌
Evo konkretno
Znači i dalje up.
Sad bi moglo jedno fejk hlađenje opet.
Ali uptrend je neupitan.
zanimljivo, manje klase sada više rastu
bdi +0.9% 1398
pnmx +0.5% 12286
supre +0.9% 10358
handy +2.7% 8131
Opet zeleno 🙂
capeovi sabotiraju sinergiju.
nema veze,neka odmaraju dok se manja braća ne ispušu.
pa će se zamjeniti uloge ili moguća i sinergija?
dilema WIN ili win ?
možda griješim,nebi bilo….
Osjecam potrebu da naglasim da BSI raste neprestano tjednima.
Zato ocekujem odlicne FI nashi brodara za Q3.
I BPI isto. Još bolje zapravo.
Do izvješća ima još mjesec i po, al eto strpit ćemo se i do tada ako treba.. Trpili smo sve ovo vrijeme pa možemo i još malo.. Bit će kasnije slađe, a i rast bi mogao biti izraženiji
Cape danas ok, za Panamaxe i ostalo ćemo tek vidjeti.
Vjerovatno malo hlađenje pa opet prema gore.
Pogledajte orderbook na Clarksons-u, smanjio se za još 10 bulkera.
Podsjecam na cinjenicu koja je vrlo bitna, ali mnogi ne obracaju paznju na to.
Scrapping ima puno veci utjecaj na buduci Utilization Rate flote nego Orderbook
Kada se Ship demolira, efekt je immediate, za razliku od narucenog broda koji ce utjecati na stanje flote tek nakon 3 godine. Zato je puno vaznije promatrati delivery schedule od stanja Orderbook-a
Stanje za Panamax-e:
Fleet = 2501
Delivery Schedule:
2017 –> 36
2018 –> 59
2019 –> 53
Istovremeno imamo 167 Panamax-a starijih od 20 godina
Dobro, shvaćam.
Ajmo sad malo interpretacije.
Ako je za 2018 i 2019 delivery schedule oko 2%, a rast potražnje je oko 3%, te uz neki scrap, rast utilizacije je definitivno veći od 1%. Puno bliže 2% godišnje.
Pogotovo ako uzmemo u obzir starost nekih brodova.
U tom svjetlu pozitivna je ubrzana urbanizacija u Africi radi dizanja cijene čelika, jer onda raste i cijena demoliranog materijala.
cape i dalje stabilno +1.2%