Samo neka ovo ovako skakuće po +24, ovo su sad već OK vozarine, a sve iznad će biti samo lijepi bonus, a bit će ga i trajati će…
Kažem vam, izvješće će biti megatonska bomba. Ne bi me čudilo +50 mil kn samo za Q3.
Orderbook ce vjerovatno ostati na niskim razinama sve dok se znatno ne poprave Shipping Rates
Govorimo minimalno o Panamax TCE iznad 20000 USD/day i Supramax iznad 15000 USD/day
Cak i tada tesko da ce biti znacajnijih pomaka. Osnovni razlog tome jest averzija banaka prema financiranju Novogradnji. Trebat ce dosta vremena prvo da Banke ociste svoje bilance, jer jako puno non-perfoming loans je vezano upravo uz financiranje u brodarskom sektoru.
Novogradnje mogu doci samo kroz pure Equity finance, ali taj izvor financiranja je limitiran
Mislim da je konstelacija izvrsna u ovom trenutku, jer Svjetsko gospodastvo raste ubrzano, u naredne 3 godine cemo imati IMO requirement implementation vezan za Ballast Water Management System i fuel Sulfur reduction, tako da ce puno brodova otici u rezalista zbog nemogucnosti Retrofit-a (ne postoji fizicki prostor za ugradnju BMS-a )
Jel ima netko da može skinuti ovaj članak:
http://www.tradewindsnews.com/shipyards/1345102/vale-beefs-up-fleet-renewal-to-30-vloc-newbuildings
To je za glavnu rutu Brazil-Kina, planirano cca. 12 mil DWT što je oko 4% svjetske Capesize flote.
Ovdje bi bilo ključno saznati kroz koliko vremena su te novogradnje planirane.
Jer njihov ulazak u kratkom vremenu bi mogao biti game changer.
S druge strane, konkurentniji su od običnih ore carrier-a te bi mogli obeshrabriti druge nove narudžbe u Capesize segmentu, a i utjecati na demolition, odnosno ubrzati ga u kod starijih brodova s većim troškovima.
Eto, ako netko ima neka podijeli.
Hvala!
serislav
To su novi VLOCs koji ce zamjeniti stare (stare ce demolirati)
“This week it was reported that the Vale newbuilding replacement program for 320-365,000 DWT VLOC’s is moving forward rapidly and that they have booked as many as 30 ships so far. The Brazilian mining company is replacing about 50 aging VLOC’s that had been converted from VLCC’s with shallow draft newbuilding’s built to the IMO Tier III emissions standard.”
http://www.compassmar.com/Compass_Maritime_Weekly_Market_Reports.html
Hvala na trudu.
Znaci stizu u zamjenu tek krajem 2019.
Dobro je. Potezat ce Capeovi jos dugo.
Vjerovatno će rasti, ali osobno bih radije da rast u narednoj sezoni ili dvije bude kvalitetan, ali ne prejak. Ako prejako potegne krenut će narudžbe i to je onda za godinu i pol fajrunt.
Radije bih vidio takav rast koji će prvo odguliti second hand brodove da promijene vlasnike, a onda tek u idućoj fazi onaj bitno jači koji bi potaknuo novogradnje.
BDI?
zanimljivo, manje klase sada više rastu
bdi +0.9% 1398
pnmx +0.5% 12286
supre +0.9% 10358
handy +2.7% 8131
Što kaže kolega Mannu?