da se mene pita ja bi proterao bagin niskopodni tramvaj kroz beograd… nije to tako lose kako izgleda… http://www.youtube.com/watch?v=NwTQmmqm9nk [lol]
Zalit ces se ? kome ? ajde ti Bago u penziju,proslo je vrijeme socijalizma i komunizma.
Rezoniranje gopodina Bage je, blago rečeno, neobično da ne kažemo čudno. Ja sam laik što se tiče prozvodnje i prodaje tramvaja ali svaki put kada u nekom poslovnom časopisu nabasam na temu tramvaja i pročitam što sve rade Siemens ili Bombardier sjetim se Crotrama pa me prođu trnci. Poznato mi je, na primjer, da se tramvaji danas proizvode za svaki grad maltene po mjeri – upravu tu, čini mi se, Končar ima stratešku šansu.
Ostavimao sada po strani komentare zašto je (prema medijskim podacima) dobit Končara za devet mjeseci 89,6 milijuna kuna a na primjer Atlantic Grupe 128,6 milijuna. Naravno, glavni razlog je da se kod nas ništa ne isplati proizvoditi – ali ovog puta to nije taj glavni razlog koji treba potražiti negdje drugdje.
Kako se dobivaju poslovi na ovim prostorima najbolje je definirao je još Emerik Blum :”Pa znate, poslovi se, iako idu preko tendera, najmanje dobivaju na njima. Da bi vas onaj tko je raspisao tender primio za partnera potrebno je mnogošta. Potrebno je da zna za vas, da ima barem neko minimalno povjerenje. Mi smo to morali stvarati i bez referenci o dotadašnjim objektima. Kada smo počinjali lični kontakti su mnogo značili. Danas, kada imamo ime, ne toliko” (njegov posljednji intervju pod naslovom “Treba nam vlast razuma” koji je vodio – nitko drugi – Nino Pavić.
Da li su gospoda Bago, Bandić i Vidošević otišli u Beograd i obavili svoj posao lobiranja za Crotram? Nadam se da nitko nije očekivao da će Končar dobiti posao tek pukom predajom ponude na licitaciju, ma koliko bila, u pravno-administrativnom smislu, korektna i ma koliko cijena bila niža od one ostalih ponuđača.
Posebno zbunjuje tvrdnja gosp. Bage da je natječaj imao samo jedan jedini kriterij a to je cijena i da je Končar bio najjetiniji. Naime, poznato je da je Mercedes najjeftiniji automobil – naravno ne u momentu kupnje nego u momentu prodaje kao rabljenog automobila jer Mercedes godinama i kilometražom najmanje gubi svoju vrijednost. Pretpostavljam da “oni” (blago rečeno nesmotren izraz gospodina Bage) to također znaju.
Ideja žalbe i objašnjavanja na temelju pravnih formalnosti bit će još jedan promašaj. Siguran sam da i gosp. Bago zna da je “mušterija uvijek u pravu”.
Umjesto toga, gosp. Bago bi trebao slijediti uputu Thomasa Alve Edisona: “Nije bitno što si pogriješio. Bitno je što ćeš učiniti kada uvidiš da si pogriješio”.
Tako će se povećati šanse da se Crotram konačno ipak počne izvoziti – dok tehnološki ne zastari i ne postane nekonkurentan.