Autoceste brišu samo dvije godine duga – samo dvije – pa to je dovoljno do izbora. Za crvene to nije samo !
To,to to….prodat,prodat,prodat a lovu što se dobije…pojest,pojest…i na kraj…pokxnjat,pokxnjat,pokxnjat…
Sve je to dio plana…Netko će omastiti brkove…
Nisu sve te igre slučajne…ali i kada sve bude privatizirano neće se smanjiti porezi pa makar se i prepolovio javni sektor…
Ne idu poirezi samo tamo…čak štoviše plaće se i vrate nazad(što nije izlika da se ne odrade određena rezanja)
Recimo onaj tko je dozvolio da se javni dug troši kako se do sad trošio
Hajde malo razmotrite tko je sve zaradio na javnom dugu
Vrlo vjerovatno se i ovdje spremaju garancije ako promet padne ispod određene kvote…
U elaboratu savjetnika zanimljiva je i klasifikacija postojećeg duga HAC-a i ARZ-a. Tu se navode pomalo zastrašujuće brojke kao jedan od važnijih argumenata za ulazak u monetizaciju. Krajem prošle godine dug HAC-a iznosio je 2,95 milijardi eura, a ARZ-a 960 milijuna eura, pa je ukupan dug bio gotovo 4 milijarde eura, odnosno oko 30 milijardi kuna. Savjetnici navode kako bi ukupan javni dug Hrvatske porastao za 14,3 posto nakon što se obveze ARZ-a i HAC-a uvrste u javni dug. Bez izdanih, a nepozvanih jamstava države javni dug iznosi u 2012. godini 53,6 posto BDP-a (BDP za 2012. – 330 milijardi kuna). Ukoliko bi HAC i ARZ bili poptuno isključeni iz izračuna javnog duga isti bi za prošlu godinu iznosio 63,6 posto BDP-a. Možda i najteža okolnost u zaduženosti HAC-a i ARZ-a odnosi se na kratkoročnost otplate dugova. Oko dvije trećine glavnice kredita HAC-a (2,1 milijardi eura) dolazi na naplatu u narednih 5 godina, od toga 1 milijarda eura ove i naredne godine. Najveći udio su 3 jednokratna kredita iz 2008. i 2009. godine, 70 milijuna eura kod ZABA-e, te po 100 milijuna eura kod Hypo banke i JP Morgana. Danas je sasvim jasno kako su upravo ti dugovi odgovornost Vlade Ive Sanadera i operativno prvog čovjeka ministra Božidara Kalmete, koji su dozvolili prekomjerno zaduživanje, iako je bilo očito da se ti dugovi nemaju odakle vraćati.
Sve je se to znalo kad su se autoceste gradile.
Tada je oporba sutjela, a cijela politicka struktura bila da se gradi i zaduzuje. Ne sjecam se da je ijedan politicar bio sumnjicav, a kamoli protiv.
Mediji su takodjer sve to podrzavali, a ono malo protivnika ovakvog nacina gradbhe i zaduzivanja po komercihalnim uvjetima, nisu imali sansu izici u javnost jer su ih nediji ignorirali. A biraci su bili prevareni jer nisu imali potpune informacije, koliko kosta, tko financira i kako ce se vratiti.
Ne zaboravimo da je sve krenulo za vriheme Racanove vlade (time su se hvalili) i nastavljeno za vrijene Sanadera. I jedni i drugi su se bakrcali jreditima i ojrecali velike novce tako da im uz politicki rejting rastu i vankovni racuni. Tu je ipak Sanader bio majka svih lopovluka.
Ali i ovi su lopuze par exelance, samo dosla kriza pa presusili krediti.
Sve je bilo lijepo dok se ne potrose tudji novci, sto bi Tacher-ca rekls za komunizam.
Ako su prihodi od cestarine cca. 1,5 milijardi kuna na godisnjoj razini, onda je jasno, da oni nisu dovoljni niti za placanje kamata a kamoli da se jos i dug vraca. Tome treba jos pridodati place uposlenih, kao i troskove odrzavanja cesta. Zato je Vladi prvi i jedini cilj, osloboditi se ovog balasta, pa cak i pod cijenu, da se ne ostvari maksimalni iznos zakupa. Jedino pozitivno u tome svemu moglo bi biti, da onih 60 lipa trosarine na gorivo, moze pomoci drugom velikom bolesniku HZ-u.
Next step: WATER
Kome ces prodati vodu? Izraelci dobivaju litar vode iz mora za 1 cent.
Gradjani su dozvolili…
zanimljivo kako se nitko nije bunio kad su banke poklonjene strancima, a sanirane novcima građana. nitko se nije bunio kad su majstori privatizacije i pretvorbe usrali sve ono što je napravljeno novcima građana. nitko se nije bunio kad je sanader privatizirao drugi paket ine, stvorene novcima građana. ili prodavao plivu u veroni… čega se stanić boji? novog gazde kod kojeg će trebat zapet da se ne bude gubitaš? odakle stanić misli da će se i dalje sanirat gubici firme u kojoj radi, a na teret građana? je li to pošteno? što ćemo sa ekipom koja je popeglala milijune na gradnji autoputa?
Autocestu preplatimo 5mlrd a realno je to sve koštalo 2-3mlrd. Taj eeexxtra profit narihtamo našim građ. firmama i one odrade posao uprihode taj novac i na kraju ih pola propadne. Neznamo ni nepošteno a kamoli pošteno raditi što u biti znači da nismo tu da mislimo nego da to umjesto nas rade redom beč, budimpešta, boegrad a sad bruxelles te sutra neki drugi. Kaj najbolje mi i ne želimo da nam drugi kroje sudbinu ali uvijhek napravimo sve što možemo da do toga dođe.