Jedan od najnovijih pametnih prijedloga naše vlade je davanje u koncesiju dionice A3. Što to zapravo znači?
U novinama piše da bi se moglo jednokratno dobiti 1 milijarda eura za koncvesiju na 33 godine dok bi zarada u tom periodu trebala biti oko 4 milijarde eura.
Evo mog komentara na to (brojke su onako odokativnom metodom). Kao prvo, onaj tko uzme u koncesiju zaradit će barem dvostruko jer neće imati glomazni aparat kao što je sada HAC.
Drugo, održavanje će svesti na minimu što će mu donijeti dodatnih 2 milijarde eura. To znači da će na kraju koncessijskog razdoblja ta dionica biti spremna za “ponovnu izgradnju” koja će koštati sigurno više od danas dobivenih milijardu eura.
Treće, sav onaj glomazni aparat zvan HAC neće se smanjiti nimalo (osim onih koji direktno rade na naplati cestarine) što će opteretiti troškove ostalih autocesta kojima upravlja HAC.
Za milijardu eura sada, proračun će izgubiti prihode u slijedećh tridesetak godina.
Zašto sada oporba ne reagira. zato jer i oni će dobiti plaću od “autoceste” i nije im u interesu se buniti. Mislim da je ovo jedan dobar povod da se ljudi pozovu na ulice.
Pitam se što je slijedeće? Vjerojatno je slijedeći vodovod, hrvatske šume i to je to.
Sve ovo podsjeća me na devedesete kad su se novi strojevi prodavali na kile da bi se isplatile plaće još koji mjesec. A onda su svi ostali bez posla.
O tome ja cijelo vrijeme trubim, pa me se pljuje po ovom forumu. Voda ne da je sljedeća, već je dobar dio prodan Mol-u. Brilijantni umovi s Rumenige/Sanader parom na čelu će naći načina da i javne puteve daju u koncesiju
Drugo, održavanje će svesti na minimu što će mu donijeti dodatnih 2 milijarde eura. To znači da će na kraju koncessijskog razdoblja ta dionica biti spremna za "ponovnu izgradnju" koja će koštati sigurno više od danas dobivenih milijardu eura.
good point.
mislim da su se britanci opekli na privatizaciji željeznice svojevremeno – kod ovih stvari gdje nema konkurencije se radi: uzimaj pare dok možeš, a održavanje ostavi nekom poslije.
Ima nesto sto se zove duznicko ropstvo, sve zdravo i sto nosi dobitak bit ce oteto jer smo roblje i argumenti vise ne igraju nikakvu ulogu.
Ovo bi biloklanje krave zbog hamburgera….nek bolje iznajme dalamtinu, aha budu.
Pod izlikom krize prodat ce i ono malo vrijednog sto nam je ostalo. Dugo smo bili svoji na svome.
neka daju Pelješki most u koncesiju,, tj,, neka nađu tko bi imao interesa da ga napravi i drži u koncesiji sljedećih 50 godina,, i da ga isplati samo od naplate cestarine preko njega,,