Potpisujem za BDI, posebno ako je točno da su neki brodovi ATPL na spotu, u što nemam razloga sumnjati.. Konačno, kao što sam davno rekao, BDI je odraz stanja na tržištu i kao takav dok je visoko jamči dobar profit brodarima, a posljedično i nama dioničarima..
drys i EXM na +4%, s and p na 143, JDI iznad 13000, a europa se zeleni… pa je li to moguće??? [tongue]
Di se Europa zeleni. Crvena je do grla.
evo tko zna norveški neka prevede…
Bulkindeksen Baltic Dry Index er opp nye 84 poeng til 11.793 poeng i dag. Det tilsvarer 0,7 prosent.
***obrisano***
drys i EXM na +4%, s and p na 143, JDI iznad 13000, a europa se zeleni… pa je li to moguće??? [
[
Di se Europa zeleni. Crvena je do grla.
Ovo ide u onu rubliku e jesam te ! I neka je zaslužio si !!
@ dborak, savage, smootko
naravno da je sjajno što vozarine rastu.
ali mislim da je dborak htio reći nešto drugo. naša očekivanja kao ulagača od budućnosti ne temelje se na tome kako se BDI kretao prošlih mjesec dana ni na tome kako predviđamo da će se kretati sljedećih dana, nego na fundamentima koji nam daju mogućnost bullish prognoze više godina unaprijed.
danas piše petrov u komentaru kako ga rast BDI-a prošlih mjeseci ostavlja bez riječi. i to je ono što se događa onima koji samo gledaju BDI pa zaključuju kako je iz uzlaznog prešao u silazni trend i onda ih zaprepasti kako se to sada odjednom okrenulo.
a činjenica je da taj rast do novih ATH nikoga tko je u svjetskom brodarskom biznisu nije iznenadio. dapače svi su znali da će se to tokom proljeća dogoditi još kad je BDI bio na dnu i iznenadili bi se da do novih ATH nije došao. kao uostalom i ljudi na ovom forumu. tko je gledao BDI vidio je samo crnilo. dok je istovremeno onaj upućeniji znao da smo tek na početku zlatnog doba i nije se puno brinuo što su vozarine tog časa na nekih 50% od jeseni.
ti mora da se šališ? BDI (točnije BPI) znači sve za ATPL u trenutku ugovaranja vozarina. BDI 10-20% viši može značiti razliku od par desetaka milja kn godišnje dobiti samo za Zagreb i Mihu koji dolaze na ljeto. i pogotovo se zato par mjeseci prije isporuke treba očekivati da Atlantska više prati BDI nego što je to uobičajno.
da mijenjanje BDI iz dana u dan manje više ništa ne znači za ATPL osim u trenutku zaključivanja ugovora to stoji, ali reci ti meni – da li će Zagreb i Miho imati bolje ugovore ako BDI do ljeta raste ili pada?
[/quote]
Samo što se brodovi sigurno ne ugovaraju dan prije preuzimanja , nego dosta ranije.A to "dosta ranije" je u slučaju Zagreba (vjerojatnije ,jer je isporuka u lipnju) i M.Pracata vjerojatno već nastupilo.
Primjeri:
Panamax Capitola je ovih dana zaključen na 2 godine po 67,000 $pd- početak 01.07.08. (Zagreb)
Panamax Genco Acheron je ovih dana zaključen na 3 godine po 56,000 – početak 20.07. – 31.08. (M.Pracat)
Panamax Mary Gorgias (2008.) je ovih dana zaključen na 3 godine po 54,750 – početak 01.08. – 30.09.
Neki se brodovi zaključuju i s većim razmakom.A u to zaključivanje je uključen "know-how" managementa , kojeg je timing ključni dio.
Činjenica je da spot vozarine kao što su zadnjih dana strelovito rasle mogu strelovito i padati. TC-i to ipak dosta sporije slijede ; pretpostavljam da je moguće da npr godišnji ugovor za novi panamax ostane u rasponu 70 – 80,000 $pd i u trenutku spot vozarina od 120,000 (BDI 12,000), kao i 60,000 (BDI 8,000).Zato je sada za nas ključno da se nivo period ugovora zadrži što duže – do ugovaranja Zagreba i M.Pracata (ako to već nije obavljeno).
Di se Europa zeleni. Crvena je do grla.
[/quote]
Kolega baron od kojeg je dana ovo citat? Mislim da od danas nije!!
[/quote]
Laž, obmana i imputacija = BAN
Moderatori, zar cete dopustat takve stvari ? Ili je Baron sveta krava ?
@špancir
potpuno se slažem s navedenim. upravo zato je dobro da je BDI i sad visok jer tko zna kad će se ugovarati dotični brodovi. iskreno se nadam da nisu ugovoreni prije više od mjesec dana u vrijeme kad je BDI bio niži, ali mislim da je pogotovo ova uprava malo pametnija što se tih stvari tiče i da brodovi još nisu zaključeni…
p.s. kao što je smootko rekao stariji brodovi ATPLa su na spotu tako da se može očekivati i viša zarada u 2Q nego u prvom bar što se njih tiče. mada bi i sa ponovljenim 1Q bio zadovoljan…
thanks gorgija i spancir.
Nadam se da su se barem neki zapitali zasto se neki ugovori trenutno sklapaju na 10!!! godina po cca 20-25% BDIja.
Osobno, mislim da ce neki od ovih sto ugovaraju na 2 godine gadno nasukati.
Da sam ja ne mjestu Uprave, ovu starudiju bi pod hitno ugovorio na 2-3 godine a ne na spot. Ostali dio flote ce proc vise manje po medijanu kao i obicno.
U shippingu se NIKAD ne gledaju peakovi nego ona srednja linija koja se provlaci po grafovima. Ona je zahebana… nikad ne dodje u sadasnje visine BDI-BPI-… jeva a cesto padne na samo DNO.
Evo vam total bulk orderbook pa malo razmislite.
Pozdrav
Evo, sad svi mozemo malo stati na loptu i upitati se gdje su oni koji su postali BDI, dnevne vozarine i americke brodare svakodnevno stvarajuci masovnu histeriju. A vi? Sto cete vi?
Ne, nisu zauzeti davanjem naloga za prodaju, to su ucinili jucer :P.
Toliko je lupetanja bilo ovih par tjedana, a neki nastavljaju i dalje. Koji su to brodovi na spotu (koliko ja znam to je vise iznimka no pravilo za ATPL) ? Zna li tko jesu li nedovrseni Kinezi ugovoreni? Koliko se sjecam, receno je da nisu?
Što je sad?