ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 15.11.2024. u 04:13
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
49,00
22.540
460
47,70
49,10
0,00%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.

Ovak na brzinu, evo par citata vezano za kašnjenja i naplate zbog kašnjenja:
Matana o novogradnjama u Vijetnamu:
“Polaganje kobilice za prvi brod pod radnim nazivom HL-05 (u Vijetnamu) planirano je za 15. lipanj 2007. godine. Vrijeme porinuća i primopredaje još uvijek se ne može sa sigurnošću odrediti s obzirom da kasni isporuka čelika potrebnog za izradu trupa, a koji Vijetnam uvozi iz Kine. Čini se da kineske željezare, s obzirom na veliku potražnju i potrebe kineskog tržišta, za sada nisu u mogućnosti ispoštovati ugovorene obveze prema vijetnamskom brodogradilištu. Kao logičan slijed ovakve situacije na tržištu repromaterijala, izgradnja i primopredaja brodova blizanaca pod oznakom HL-06 i HL-08 također će kasniti. Nadamo se da ovakvo stanje neće dugo potrajati, i da će kineske čeličane i vijetnamsko brodogradilište naći načine i mogućnosti da se prevladaju navedene situacije.”

Jerković na upit o kašnjenju isporuke Mokošice i Šipana:
“U isporuci oba broda došlo je do zakašnjenja. No, mi smo i takvu mogućnost predvidjeli. U ugovor o gradnji unijeli smo kazne za svaki dan zakašnjenja u isporuci, pa nam je tako smanjena cijena broda za iznos ugovorne kazne.”

All shipping lanes lead to China.


” Kolega jer možete dati obavijest koliko je uobičajno da se dogovaraju dnevni i maksimalni penali za isporuku brodova te jer se oni vežu za nabavnu ili tržišnu vrijednost u trenutku isporuke, onako da imamo taj podatak te da kao dioničari ATPL možemo provjeravati kvalitetu ugovorenih poslova.

Znam otprilike koliko, ali da ne napišem nešto bezveze, sutra ti provjerim, pa javim, i plaća se samo do nekog postotka. Dakle, ako je dnevno 25.000US$, i kasniš 40 dana, a ta ukupna suma veća od nekog postotka ukupne cijene broda, uzima se postotak cijene broda.

Pessimism Is Your Friend

Nemam ATPL ali me zanima ova dionica. Zbog toga me zanima, kada će približno biti isporuka 2 kineske i 3 vijetnamske novogradnje i kakvi su to brodovi?

podaci iz SDA za trgovanje u petak (onih 23,7 miliona) – ovaj 10. je Skrbnički: HYPO ALPE-ADRIA-BANK D.D./SLAVONSKI ZATVORENI INVESTICIJSKI FOND D.D.

Never pay the slightest attention to what a company president ever says about his stock. Bernard Baruch


podaci iz SDA za trgovanje u petak (onih 23,7 miliona) – ovaj 10. je Skrbnički: HYPO ALPE-ADRIA-BANK D.D./SLAVONSKI ZATVORENI INVESTICIJSKI FOND D.D.

ok, to je cca 14,5 milja ali di je preostalih 9?

Hogar vozi Volvo


Čini se da kineske željezare, s obzirom na veliku potražnju i potrebe kineskog tržišta, za sada nisu u mogućnosti ispoštovati ugovorene obveze prema vijetnamskom brodogradilištu.

——————————————————————————————————————————-
Arcelor Mittal najavio ulaganje u proizvodnju (čelika) od 35 milijardi dolara

Najveći svjetski proizvođač čelika Arcelor Mittal investirat će 35 milijardi dolara u proširenje proizvodnih kapaciteta diljem svijeta, izjavio je jučer indijski magnat i predsjednik Uprave Lakshmi Mittal. Prema njegovim riječima, investicijski plan, ponajviše usredotočen na indijsko tržište, rezultat je snažne potražnje za čelikom u svijetu. “Trenutna kreditna kriza i problemi s kojima se suočavaju financijska tržišta nemaju utjecaj na kupce Mittalovog čelika”, naglasio je Mittal dodavši da industrija čelika ima odličnu perspektivu u nadolazećim mjesecima.

(…) “Do 2020. godine potrošnja čelika u Indiji dosegnut će 200 milijuna tona godišnje, četiri puta više od sadašnje potražnje“, rekao je Mittal. (…)

[/b]http://www.poslovni.hr/55100.aspx

Hvala Toknezev, ovo je definitivno dobra informacija!

Knecht, mislim da je Strawinsky prije nekoliko dana tu postao planirane nabavke i detalje, pa si uzmi malo truda i prosurfaj i pronadji taj attachment

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje


TunaSalad: ” podaci iz SDA za trgovanje u petak (onih 23,7 miliona) – ovaj 10. je Skrbnički: HYPO ALPE-ADRIA-BANK D.D./SLAVONSKI ZATVORENI INVESTICIJSKI FOND D.D. ” ok, to je cca 14,5 milja ali di je preostalih 9?

Gledam podatke o izlozenosti fondova i primjecujem da su dva PBZa nakrcani ATPL – Equity i Global. Samo je jedan u top 10 sto, gle cuda, omogucuje igru “kad se male ruke sloze”[smiley2]. Naime, ne bi me iznenadilo kad bi i treci PBZ fond (Stock) bio u igri – moze bez problema kupiti 25 000 dionica a da se to ne vidi u top 10…

Dakle, lako je moguce da je “igrac 1” podigao cijenu za “igraca 2” koji je morao prodati dio dionica (zbog isplata udjela fondova, priprema za THT….) koji je onda prodavao po lijepim cijenama…. kad je ustrebalo ukljucio se i “igrac 3”. Ne zaboravimo da je top 10 jedva iznad 50 % posto sto omogucuje lijepo mesetaranje, jer se ostali ne vide. A tu je jos i Prospectus….

Uglavnom, meni sve ovo izgleda kao lijepa koordinirana akcija, no pricekajmo da prodje IPO i da ZIF ispadne, tada cemo valjda biti pametniji.

Moja teorija pada u vodu ako je zabranjeno trgovanje izmedju fondova iste kuce, no ako je to Fima radila s DDJH, zasto ne bi i PBZ to radio sa ATPL….

btw, ZIF pao na jedva 28 000…..

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje

ups, sad sam malo provjeravao matematicki, i cini mi se da skrbnicki na 4. mjestu ne moze biti Pbz fond… (s obzirom na postotak dionica i ukupnu materijalnu imovinu). Ako ima tko vicniji matematici moze to provjeriti…

Bilo kako bilo, gore navedena prica ostaje, jedino sam se osjecao duznim dati ispravak (mozebitnog) krivog navoda kako ne bih dovodio ljude u zabludu.

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje

quote=toknezev]
Ovak na brzinu, evo par citata vezano za kašnjenja i naplate zbog kašnjenja: Matana o novogradnjama u Vijetnamu: “Polaganje kobilice za prvi brod pod radnim nazivom HL-05 (u Vijetnamu) planirano je za 15. lipanj 2007. godine. Vrijeme porinuća i primopredaje još uvijek se ne može sa sigurnošću odrediti s obzirom da kasni isporuka čelika potrebnog za izradu trupa, a koji Vijetnam uvozi iz Kine. Čini se da kineske željezare, s obzirom na veliku potražnju i potrebe kineskog tržišta, za sada nisu u mogućnosti ispoštovati ugovorene obveze prema vijetnamskom brodogradilištu. Kao logičan slijed ovakve situacije na tržištu repromaterijala, izgradnja i primopredaja brodova blizanaca pod oznakom HL-06 i HL-08 također će kasniti. Nadamo se da ovakvo stanje neće dugo potrajati, i da će kineske čeličane i vijetnamsko brodogradilište naći načine i mogućnosti da se prevladaju navedene situacije.” Jerković na upit o kašnjenju isporuke Mokošice i Šipana: “U isporuci oba broda došlo je do zakašnjenja. No, mi smo i takvu mogućnost predvidjeli. U ugovor o gradnji unijeli smo kazne za svaki dan zakašnjenja u isporuci, pa nam je tako smanjena cijena broda za iznos ugovorne kazne.”
[/quote]

Ma sve to stoji, ali s obzirom na trenutno abnormalno visoke vozarine Atlanska bi više profitirala od promptno isporučenih brodova nego što će od smanjenja cijene broda.
A budući da nije uputno ulaziti previše u sporove s kineskim brodogradilištima nisam siguran koliko će Atlasnka inzistirati na penalima.
Još da malo pojasnim ove penale. Obično se prvo ugovori period za kašnjenja zbog više sile, velike vručine i slično i obično je 30-90 dana. Za ovo kašnjenje se neugovara plaćanje penala.
Nakon toga se ugovaraju takozvani permissable delays za još recimo 100-180 dana. Na ova kašnjenja se plaćaju penali. Sumnjam da je Atlanska ugovorila penale preko 15.000 USD dnevno.
Sva kašnjenja preko toga nisu dozvoljena i Atlanska ima pravo ili raskinuti ugovor ili dogovoriti novi datum isporuke s brodogradilištem

Svakako da bi bilo bolje da brodovi odmah idu u eksploataciju na ove nevjerojatne vozarine, ali pošto se još uvijek nisu poceli raditi, misljenja sam da bi bilo bolje odmah prodati ugovore i zaraditi ukupno cca 150milusd. S tim novcima mogu se odmah kupiti dva dobra polovna broda i poceti zarađivati.

I bez tih brodova koji će biti isporučeni sa malim zakašnjenjem, rezultati i 3Q i godišnji će biti fantastični.
A market nije zec da će pobjeći.
Pa rast tržišta se očekuje do najmanje 2010. godine.
Ne zaboravite i da su ti brodovi naručeni po cijenama koje su danas smiješne.
Vrlo je vjerovatno da će se upravo zbog ovog kašnjenja ugovarati godišnji charteri po 20% većim cijenama nego da su brodovi bili isporučeni na vrijeme.
Dan kad Jerković sazove press konferenciju, a to je najavljeno za 10. mjesec, i objavi revidirani poslovni plan za 2007. zbog rezultata koji su nadmašili sva očekivanja će biti dan kad ćemo vidjeti najveći skok dionice dosada.

NE CVETA CVEĆE NI U NAŠE PREDUZEĆE

New Report

Close