Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 42,32 | 14.643 | 346 | 42,40 | 44,90 | -0,24% |
Svaka čast GERONIMO![thumbsup]
I svima ostalima na ovoj iznimno atraktivnoj perjanici![thumbsup]
Evo nekoliko dobrih vijesti čak i za mene relativnog laika i novog na ovom polju. Rado bih pročitao komentare upućenijih i uporedbu s atpl u bližoj (ovogodišnjoj) budućnosti…
Cijene za velike brodove koji prevoze isključivo željezne rude i ugljen za potrebe čelične industrije, prema ocjeni analitičara, nesrazmjerno su porasle
Potrošači osnovnih roba suočeni su s najvećim ikad cijenama prijevoza jer je kombinacija kašnjenja u lukama, pojačana potražnja i nedostatak brodova prošloga tjedna podigla cijene transporta blizu rekordnih razina. Povećanje, koje je u protekloj godini iznosilo gotovo 80 posto, uslijedilo je nakon što su proizvođači željezne rude u Brazilu izborili više cijene kod čeličana, što ih je potaklo da imaju više željezne rude spremne za transport.
Cijene za velike brodove koji se koriste isključivo za prijevoz željezne rude i ugljena za potrebe čelične industrije (tzv. Capesize), prema ocjeni analitičara, nesrazmjerno su porasle. “To je čelik”, kaže Martin Stopford, direktor londonskog Clarkson shipborkersa. “To je veliki dio tržišta koje će eksplodirati.” Kineski uvoz željezne rude dostiže godišnju stopu od 455 milijuna tona, sa prošlogodišnjih 394 milijuna.
Uvjeti su pogoršani potražnjom prijevoza za poljoprivredne proizvode. Potražnja za brazilskom sojom, primjerice, eksplodirala je nakon što su se trgovci okrenuli ka njoj ne bi li nadoknadili smanjeni izvoz iz Argentine, gdje su farmeri blokirali prodaju kao dio protesta protiv Buenos Airesovih velkih davanja na izvoz žitarica.
Broj brodara iz Ponta de Madeira, brazilskog najvećeg terminala za izvoz željezne rude i poljoprivrednih proizvoda povećan je sa četiri na 19 od kraja veljače. I trasportne udaljenosti su veće nego prije. Uvozničke zemlje poput Kine moraju kupovati robe na sve većim udaljenostima što dodatno smanjuje raspoloživost brodova, kažu analitičari.
Prosječna cijena na londonskoj Baltic Exchange za brod tipa Capesize proteklog je tjedna dosegnula 188.185 USD, vrlo blizu rekordnih 195.115 iz studenog prošle godine. Istovremeno je Baltic Dry indeks cijena otpreme brodom porastao na 10.237, što je porast od gotovo 80 posto u odnosu na prošlu godinu.
Techman: ” ” Ali te su se analize poklopile s većinom analitičara koji se bave brodskim sektorom, ali za one upućenije znalo se za syper cycle, kada je prošle godine ceo od DRYs-a uživo pričao o tome………
BigBoss impresioniran sam. Stavio sam citat intervjua koji je govorio o supeciklusu na forum .
Ma nije to bas novost. Analiticari vec par mjeseci prognoziraju snazan dry sektor u 2009. Samo jednu vrstu bulkera proglasavaju upitnom zbog broja novogradnji tog tipa koje izlaze u 2009/2010
A takvih mi nemamo …
BigBoss: ” Techman: ” ” Ali te su se analize poklopile s većinom analitičara koji se bave brodskim sektorom, ali za one upućenije znalo se za syper cycle, kada je prošle godine ceo od DRYs-a uživo pričao o tome……… ” BigBoss impresioniran sam. Stavio sam citat intervjua koji je govorio o supeciklusu na forum .
Još bolje treba pratiti dogovor između Kineza i rudara, ako dogovor bude veći za 75 posto ili čak 85 posto u cijeni, to znači skuplja ruda, skuplje željezo skuplji brodovi, veća cijena NAV-a a veće i vozarine…….
Eto to je još bitnije, jer će to značiti održivost razvoja kada se zaključi dogovor, a i sprečava ulazak dodatne konkurencije jer morati ćeš morati imati jako puno novca samo da kreneš…..
Pozdrav
Uz sve to i belex je danas narastao cca 13%. Dok se crobex sunovraćivao govorili su da sve to utječe i da se protiv vanjskih utjecaja neda boriti pa se nadam da je i sada tako kad nam idu na ruku.
Samo moje mišljenje rado bih pročitao i druga makar i oprečna.
A makar i ne[thumbsup]
Uz sve to i belex je danas narastao cca 13%. Dok se crobex sunovraćivao govorili su da sve to utječe i da se protiv vanjskih utjecaja neda boriti pa se nadam da je i sada tako kad nam idu na ruku.
Samo moje mišljenje rado bih pročitao i druga makar i oprečna.
A makar i ne[thumbsup]
Belex raaste zbog pobjede Tadića na izborima, iako i Nikolić nije rekao sve…