Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 49,00 | 21.266 | 434 | 49,00 | 49,50 | 0,00% |
Slažem se sa stavom kolege Big Bossa, 5.600,00 kn.
Meni ovo više naliči na vulkan prije erupcije, i to kakve, stručnjaci na forumu ukazuju na sigurna događanja, a narod ko narod neki čuju pa ne vjeruju, neki čuju, a u biti ne čuju, pa ponovo pitaju, neki se čude, a neki pak ne vjeruju.
Moj target je 6.000,00 kn. i to još ove godine, eto morao sam ponoviti, reda radi.
Onda možemo ponovo postati ovaj post.[lol]
Faktori su: Prvenstveno BSI, nešto manje BPI, još manje BDI, zatim, prosječne cijene vozarina handymaxa/panamaxa i njihovo kretanje zadnjih par godina u usporedbi s prosječnim zaradama atlantske po brodu (ovo je malo kompliciraniji i netočniji izračun, ali daju se postaviti korealacije). O prosječnim zaradama atlantske po brodu ovisi među ostalim i trenutni sastav flote po tonaži (panamax, handymax), te prosječna starost brodova. Uglavnom, trenutno vrijedi procjena kretanja BSI za točnije određivanje fer cijene. Zašto tim navedenim redom? Pogledajte sastav flote, koliko ima kakvih brodova, koje su tonaže, koje su starosti. Nije baš za očekivati da će brodarski indeks (BCI) koji opisuje vozarine za capesizeove (a koji u većoj mjeri određuje BDI) biti relevantan za ovu firmu, zar ne? Ovo je ipak samo moj osobni izračun po nekakvoj logici i bar do sada se pokazao da ima smisla. Po njemu je bio i očekivan pad cijene ATPL tijekom velike korekcije početkom godine. Opasno je bila precijenjena već 21.12. (na 3450) da bi 4.2.2008. dionica bila čak kritički precijenjena (na 2850). Recimo 7.4.2008. je bila na fer razini (2220), kao i 25.4.2008 (2750) iako je evidentno čak 500kn razlike! Neočekivano zar ne? Međutim u ta je 3 tjedna potvrdu (očekivano više) cijene dionica dobila oporavkom brodarskih indeksa (time i vozarina koje se kalkuliraju u budući profit kompanije). Kome se da neka sam računa, ima se šta za raditi ali mislim da se isplati malo potruditi… Prema tome i izvještaj koji će doći nije relevantan za trenutnu cijenu, jer se već sve više-manje zna što se događalo protekli kvartal. Bitno je pokušati znati što će se događati ovaj i idući kvartal, jer upravo o tome će ovisiti cijena…
Hanger, sve dok ne das kalkulaciju kako si izracunao ovo, mislim da nije u redu davati ovakve pausalne procjene. Kako radim s ovakvim stvarima, mogu ti reci da definitivno ima logike u tome sto si napisao, ali si istodobno propustio dosta faktora.
Da i definitivno se ne slazem s brojkama o precijenjenosti i realnoj cijeni. Jedini nacin kako mozes racunati vrijednost ATPL jest da diskontiras cash flow (WACC) koji ATPL ima prema trenutnim ugovorima te da aproksimiras/procijenis ugovore u buducnosti + cash flow iz avio i turizma, uskladis za obveze, dodas imovinu koju ne koriste i cash. Ukratko, moje procijene idu znatno iznad ovih sto si ti napisao.
Bravo Vipy..i ja tako mislim al me j.be matematika, daj nam, pls, tu formulu ovdje navedi
[pray]
ima jedna stvar hanger, a to je sto tih nekoliko faktora moze dignuti “fer” vrijednost Atpl na 10.000 ili na 100kn
za znatan rast nema brige, pitanje je samo kada.
čarobna riječ koja ga trenutno koči je “volatilnost”. brodarski sektor važi kao volatilan i cikličan. većini ulagača, analitičara a možda i smart investitora koji nisu posebno upućeni to se u glavi automatski prevodi u sliku nekontroliranih rastova i padova, i zamišljaju si sektor nekako ovako: prošle godine su imali 250 milja, ok ove će imati možda milijardu, ali zatim mogu opet ići i na ispod 200. o trenutnom superciklusu i organskom rastu kompanije ovakvim investicijskim ciklusima kakav sada imamo oni i ne razmišljaju.
to sam mogao i ja napravit, ajde sad uvrsti komponente iz FI 2007 ATPL u formulu, izračunaj i interpretiraj nam rezultat
[huh]
kolika je stopa WACCa s kojom ćeš diskontirat DCF
Faktori su: Prvenstveno BSI, nešto manje BPI, još manje BDI, zatim, prosječne cijene vozarina handymaxa/panamaxa i njihovo kretanje zadnjih par godina u usporedbi s prosječnim zaradama atlantske po brodu (ovo je malo kompliciraniji i netočniji izračun, ali daju se postaviti korealacije). O prosječnim zaradama atlantske po brodu ovisi među ostalim i trenutni sastav flote po tonaži (panamax, handymax), te prosječna starost brodova. Uglavnom, trenutno vrijedi procjena kretanja BSI za točnije određivanje fer cijene. Zašto tim navedenim redom? Pogledajte sastav flote, koliko ima kakvih brodova, koje su tonaže, koje su starosti. Nije baš za očekivati da će brodarski indeks (BCI) koji opisuje vozarine za capesizeove (a koji u većoj mjeri određuje BDI) biti relevantan za ovu firmu, zar ne? Ovo je ipak samo moj osobni izračun po nekakvoj logici i bar do sada se pokazao da ima smisla. Po njemu je bio i očekivan pad cijene ATPL tijekom velike korekcije početkom godine. Opasno je bila precijenjena već 21.12. (na 3450) da bi 4.2.2008. dionica bila čak kritički precijenjena (na 2850). Recimo 7.4.2008. je bila na fer razini (2220), kao i 25.4.2008 (2750) iako je evidentno čak 500kn razlike! Neočekivano zar ne? Međutim u ta je 3 tjedna potvrdu (očekivano više) cijene dionica dobila oporavkom brodarskih indeksa (time i vozarina koje se kalkuliraju u budući profit kompanije). Kome se da neka sam računa, ima se šta za raditi ali mislim da se isplati malo potruditi… Prema tome i izvještaj koji će doći nije relevantan za trenutnu cijenu, jer se već sve više-manje zna što se događalo protekli kvartal. Bitno je pokušati znati što će se događati ovaj i idući kvartal, jer upravo o tome će ovisiti cijena…
stovani kolega,ja sam malo zaosto,pa nista ne kontam sto ste vi odi napisali,ali bi vas molio da mi napiste koliki treba biti BSI i BPI da fer vrijednost ATPL bude 5000 kn.to je moj target pa me zato zanima.hvala unaprijed
Evo ja sam uzeo podatke od 2007.
http://www.poslovni.hr/57010.aspx
Tražim od svih kolega da radimo na forumu bez psovanja ili bez ružnih riječi.
Pozdrav
vipy: ” http://www.investopedia.com/terms/f/freecashflowfirm.asp ” to sam mogao i ja napravit, ajde sad uvrsti komponente iz FI 2007 ATPL u formulu, izračunaj i interpretiraj nam rezultat [huh]
pa da mi se techeman, spancir, tok i jos par smiju kak ne znam sve ugovore [lol]
napravis si u excelu
ebit x tax (0) = NOPAT – capex + amortizacija + working capital investement.
za buducnost: Ako pretpostavljamo da nema buduceg rasta/promjena broja brodova, onda capex izjednacis s amortizacijom a working capital odredis u % od prihoda tako da mozes imati i cash in i cash out, zavisno od toga da li povecavac prihode ili smanjujes.
POgledajte ovo. A što je s našim brodarima i koja budala na burzi jučer u danas prodaje ovolike količine dionica po ovako smiješno niskim cijenama.[tongue][tongue]