Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 49,00 | 21.266 | 434 | 49,00 | 49,50 | 0,00% |
?
koliko si toga naboldao i iznio uvreda vidi se da si ti najveći strašljivac ovdje
Pozdrav ekipi koju ne mogu dovoljno nahvaliti zbog strucnosti i pomoci!
Imam par pitanja koja su vjerojatno bedasta, al valda ce te mi oprostiti s obzirom da sam novi u brodarima a i nisam ekonomist.
Gledam zadnji intervju Jerkovica (hvala posteru!) koji najavljuje revidiranje poslovnog plana s obzirom na vise nego uspjesnu godinu… e sad zanima me slijedece. Ocito se sprema povecanje prihoda a mene zanima sto ce se dogoditi (i kada) s tim povecanim prihodima:
1. mogu li se oni iskoristiti za smanjivanje dugorocnih obveza (kredita za nove brodove) – princip rezanja glavnice kao i kod obicnih kredita za gradjane?
2. Jesu li u tim dugorocnim obvezama vec ukalkulirani krediti za nabavu brodova koji ce tek doci (pocetkom iduce godine iz Vijetnama) odnosno, pocinje li placanje kredita od narudzbe ili od preuzimanja?
hvala unaprijed na odgovoru i neka nam i dalje puse maestral!
Onda mi se nije sviđalo da cijena raste pa mi se nekako pričinilo da će samo za mene padati do 2.000 kn. Ali eto nije pa sam ušao po 2.600. Šta je tu je.
Kolega Topalov5, hvala na ovako iskrenom pojašnjenju. Cijenim to i s obzirom na mnoge relevantne i stručne činjenice iznesene od sudionika foruma, isplatit će se, pozdrav. [smiley2]
Gledam zadnji intervju Jerkovica (hvala posteru!) koji najavljuje revidiranje poslovnog plana s obzirom na vise nego uspjesnu godinu… e sad zanima me slijedece:
Ocito se sprema povecanje prihoda a mene zanima sto ce se dogoditi (i kada) s tim povecanim prihodima:
1. mogu li se oni iskoristiti za smanjivanje dugorocnih obveza (kredita za nove brodove) – princip rezanja glavnice kao i kod obicnih kredita za gradjane?
2. Jesu li u tim dugorocnim obvezama vec ukalkulirani krediti za nabavu brodova koji ce tek doci (pocetkom iduce godine iz Vijetnama) odnosno, pocinje li placanje kredita od narudzbe ili od preuzimanja? hvala unaprijed na odgovoru i neka nam i dalje puse maestral!
—————————————————————————————————————————
Pridružujem se pitanjima.
Inače, što se tiče prvog pitanja o smanjenju financijskih obveza, glavnice itd., vidim da je kolega Techman češće izražavao zabrinutost zbog istih, međutim, u ovakvoj situaciji, kada sve upućuje na dugoročnu (višegodišnju) visoku konjunkturu i ekspanziju, i kada se gotovo svi ugledni svjetski brodari debelo zadužuju ne bi li došli do što više dodatnih brodova, u trenutku kada najveća svjetska brodogradilišta ubrzano proširuju svoje kapacitete, mislim da bi bilo pogrešno vraćati kredite i time si umanjiti konkurentnost u sveopćoj utrci za novim brodovima. Čak bi, što je kolega Ententinis nekoliko puta spomenuo, bilo dobro upriličiti IPO čime bi se prikupio vrlo jeftin kapital za kupnju novih brodova dok bi se istim tim brodovima mogli ostvarivati odlični prihodi te pokrivati financijska konstrukcija.
Dakle, u mojim očima, ciljano i kvalitetno zaduživanje Atlanske plovidbe u svrhu kupnje dodatnih brodova, u ovom periodu može biti samo pozitivna i poželjna stvar.
topalov5: ” Onda mi se nije sviđalo da cijena raste pa mi se nekako pričinilo da će samo za mene padati do 2.000 kn. Ali eto nije pa sam ušao po 2.600. Šta je tu je. ” Kolega Topalov5, hvala na ovako iskrenom pojašnjenju. Cijenim to i s obzirom na mnoge relevantne i stručne činjenice iznesene od sudionika foruma, isplatit će se, pozdrav. [smiley2]
Pridružujem se odgovoru.
Danas malo kaskamo ali nije ni čudo kada je JDPL u fokusu. Lijepo je vidjeti da jedan smjenjuje drugoga po prometu i porastu, samo neka tako i ostane možda i građevinci shvate da je njihovo vrijeme prošlo a da dolazi vrijeme brodara.
Koliko će vozarine rasti, evo jednog zanimljivog komentara
Zar je moguće da ja jedini vidim utjecaj početka
proširenja Panamskog kanala
na pomorske vozarine?
I meni je to neobično.
finance.yahoo.com početak radova ne spominje. Drugi siteovi navode otvaranje, ali nisam našao da netko analizira utjecaj radova na vozarine.
Na otvaranju je bio bivši američki predsjednik Carter, kineski dužnosnici, kao i predstavnici drugih važnih zemalja. Kanal bi trebao postati dvosmjeran, kao i dvostrukog kapaciteta. Otvaranje radova proglašeno je 3.9.2007. i jako se poklapa s novim pojačanim uzletom BDI indeksa.
Radovi bi trebali trajati 5 godina, možda dodatnu jednu, pa čak i 7 godina. Ovo je prvo proširenje kanala nakon skoro 100 godina. Kroz kanal prolazi 5-6% ukupne svjetske trgovine (pretpostavljam ne samo pomorske).
Neki analitičari smatraju da radovi neće utjecati na pomorski prijevoz. Meni se čini da već utječu, ali da se prolaz kroz kanal neće biti blokiran duže vrijeme kroz vrijeme gradnje, no povremeno bi trebao biti blokiran.
Naknade za prolaz kroz kanal su već povišene i bit će još više, do 50%, kako bi se financiralo proširenje.
Ako kanal utječe na vozarine, on puno više utječe na prijevoznike suhih tereta i kontejnera nego na tankere budući da su tankeri većih dimenzija i kapaciteta.
Prije 15-ak godina vodile su se borbe u zoni kanala, čak je i zračnim bombardiranjem sravnjen sa zemljom dio grada (nisam siguran je li Panama city).
SAD će u zoni kanala imati uvijek veliku ulogu iako tamo više ne patrolira. 1999. SAD je prepustila kontrolu Panami.
Kroz 5, 6, ili 7 godina, do 2014.(stogodišnjica izgradnje Panamskog kanala) se predviđa sigurno, prošireni kanal bi svakako trebao biti otvoren. Tada će sigurno jako utjecati na svjetski pomorski promet i vozarine (naniže).
http://en.wikipedia.org/wiki/Panama_Canal
http://www.vivapanama.org/PanamaCanal.htm
http://www.lloydslist.com/ll/news/vi…456703&src=rss
http://www.reuters.com/article/topNe…34522620070904
http://www.worldsecuritynetwork.com/…ticle_id=13777
http://www.businessmirror.com.ph/050…hipping02.html
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/4876322.stm
http://www.liderpress.hr/Default.aspx?sid=8402
http://www.vecernji.hr/portal/servic…ivosti/2906880
http://www.gradri.hr/forum/viewtopic…5c7e29edd699f0
http://www.ekonomist.co.yu/ekonews/l…ed=04&id=11881
http://www.vjesnik.hr/html/2007/09/0….asp?r=sss&c=1
http://www.pancanal.com/eng/index.html
http://www.pancanal.com/eng/plan/
http://www.pancanal.com/eng/pr/press…/03/pr243.html
Dakle samo proširenje ima utjecaj na sporost prolaska i s time vozarine moraju rasti
http://www.maxmart.com.tw/orderbook.htm
Evo knjiga narudžbi, odnosno broj narudžbi, za bulkere, svih vrsta, capesize, panamax, handymax, handysize. Dakle samo ove godine će biti isporučeno 200 bulkera, 2008 godine 367 komada, 2009 godine 531 bulker, 2010 god. 535 bulk carriera, te 2011 godine 182. Napominjem da knjiga narudžbi za 2011 još nije zatvorena. Iz ovog se vidi potražnja za bulkerima, raste neupitno, kao icijena vozarina koja je na najvišim povijesnim razinama. CIjene pojedinih vozarina za pojedine brodove možete pratiti na
gdje su svi detalji oko pojedinih brodova, veličina, dnevnih najmova, svakako interesantno za naše vrle analitičare koje jako cijenim. Trebate se ulogirati i vrata su vam otvorena. Neki dan je Techman napisao da su vozarine po prvi puta otišle toliko gore da su dostigle da je dnevni najam broda u dolarima jednak nosivosti broda, sve se vidi u grafovima, neki imaju najam i preko jednog dolara, malo istražujte, uglavnom je zanimljivo. Pozdrav
Drys od 20.08 pa do danas narastao 51 posto[smiley4], dok atpl 15, dok drys još raste[smiley2]
Drys od 20.08 pa do danas narastao 51 posto[smiley4], dok atpl 15, dok drys još raste[smiley2]
jeb.. kolika će im samo biti zarada na kraju godine !!!!![smiley7][smiley7][smiley7]