ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 26.11.2024. u 13:53
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
49,00
17.542
358
47,60
49,50
0,00%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.


BigBoss: ” Ako se pitate zašto tako rastu cijene plovidba evo više od odgovora: 1. cijena željeza ide gore 2. potražnja za brodovima ima jako uporište dakle veća je potražnja nego sama ponuda 3. ne može se proizvesti toliko brodova kako bi se sve prevezlo što bi se htjelo 4. troškovi mali za ovakve kompanije i što je najbitnije prihodi su dvostruko veći nego prošle godine i rastu dok je trošak isti…… evo primejera ako je kompanija imala 500 milijuna KN prihoda a dobit joj je bila 70 milijuna dakle trošak joj je bio oko 430 milijuna Kn, dok ove godine prihod od vozarina je dvostruko veći dakle sada je promet oko milijardu Kn, a trošak je veći samo za 5 posto nego prošle godine, sada imamo milijardu kn – 451 milijun Kn dobit kompanije jeste 549 milijun Kn, eto zbog toga razloga rastu cijene brodova odlične vozarine i visoki prinos……………. Pozdrav svima i upamtite ovo je samo primjer [smiley2][smiley4] ” Auuu Bigi. Ne upustaj se u ovakve analize. Vecina bulkera je u TC sta znaci da gorivo i lucki troskovi idu na teret unajmitelja. Dva velika troska ostaju brodovlasniku. Ulje i posada. Ulje je u prosloj godini poskupljivalo nekoliko puta a pomoraca vise nema sta je izazvalo rat platama i kao rezultat plate su isle gore 30-40 posto. Celik je znacajno poskupio pa su dokovanja isla gore. O.K. dokovanja su 2 u 5 godina pa kad se razdjeli na 60 mjeseci ne izgleda puno ali treba uzesti u obzir. Na bulker star 20 godina zamjena 100-150 tonacelika je realnost. Sve to obara teriju o porastu troskova 5%.

Odlična primjedba; još bolje da je flota oko 10 godina onda je u tome rangu, dok plaće nebi trebale rasti jer već su odlično plaćeni, jedino putem premija kod ovoga slučaja putem dionica koje su imali ili nisu???

Pozdrav

Napravi razliku http://pravipotez.blogspot.com/


Techman: ” BigBoss: ” Ako se pitate zašto tako rastu cijene plovidba evo više od odgovora: 1. cijena željeza ide gore 2. potražnja za brodovima ima jako uporište dakle veća je potražnja nego sama ponuda 3. ne može se proizvesti toliko brodova kako bi se sve prevezlo što bi se htjelo 4. troškovi mali za ovakve kompanije i što je najbitnije prihodi su dvostruko veći nego prošle godine i rastu dok je trošak isti…… evo primejera ako je kompanija imala 500 milijuna KN prihoda a dobit joj je bila 70 milijuna dakle trošak joj je bio oko 430 milijuna Kn, dok ove godine prihod od vozarina je dvostruko veći dakle sada je promet oko milijardu Kn, a trošak je veći samo za 5 posto nego prošle godine, sada imamo milijardu kn – 451 milijun Kn dobit kompanije jeste 549 milijun Kn, eto zbog toga razloga rastu cijene brodova odlične vozarine i visoki prinos……………. Pozdrav svima i upamtite ovo je samo primjer [smiley2][smiley4] ” Auuu Bigi. Ne upustaj se u ovakve analize. Vecina bulkera je u TC sta znaci da gorivo i lucki troskovi idu na teret unajmitelja. Dva velika troska ostaju brodovlasniku. Ulje i posada. Ulje je u prosloj godini poskupljivalo nekoliko puta a pomoraca vise nema sta je izazvalo rat platama i kao rezultat plate su isle gore 30-40 posto. Celik je znacajno poskupio pa su dokovanja isla gore. O.K. dokovanja su 2 u 5 godina pa kad se razdjeli na 60 mjeseci ne izgleda puno ali treba uzesti u obzir. Na bulker star 20 godina zamjena 100-150 tonacelika je realnost. Sve to obara teriju o porastu troskova 5%. ” Odlična primjedba; još bolje da je flota oko 10 godina onda je u tome rangu, dok plaće nebi trebale rasti jer već su odlično plaćeni, jedino putem premija kod ovoga slučaja putem dionica koje su imali ili nisu??? Pozdrav

Posade su odlicno placene ali uvjek onaj koji je kratak sa njima daje vise. Danas ti se sa top 4 posebno pregovara i pored plata dobivaju addendume to contract da se to ne vidi. Svaki ugovor je taj dodatak sve veci. Mi Hrvati smo postali skupi i prije par godina potraznja za Hrvatima je pocela jenjavati. Sada je situacija takva da je lonac prazan-empty. Mozemo mi zvati nesto plata, bonus ili dodatak ali sva tri ulaze u trosak broda.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"


Ljudi ne trazite potvrde i ne gubite vrijeme. Iduca godina je siguran rast. Engleska banka koja otkupljuje vozarine za iducu godinu placa znacajno vise nego sto je davala za ovu godinu. Sve analize kazu da ce trziste bitri dobro do 2010. Mozda ce i dalje ali se ozbiljne kuce suzdrzavaju davati tako dugorocne prognoze. Moze biti i iznenadjenja kao sta je bilo prije par godina kada je Dalekoistocni tigar postao mackica preko noci ali to nitko ne moze predvidjeti.

Da se nadovežem na Techmana. Na stranici http://www.klehn.de/ , imate popis gotovo svih svjetskih brodovlasnika, tamo možete pogledati njihovu flotu i njihove narudžbe, za 2009 i 2010, jako puno bulkera i containera. Oni su jako dobro iskalkulirali prije nego što su naručili, naročito Nijemci.
Na stranici http://www.fairplay.co.uk/ imate najnoviju knjigu narudžbi, trebate biti logirani. Knjiga narudžbi je složena po po brodogradilištima, po vrstama brodova, pa malo proučite. Pokušao sam staviti ovu koju sam ja skinuo početkom godine u PDF, ali je prevelika, smanjivao sam na dvije manje, ali ne ide. Dakle bulkeri i containeri su IN. Vozarine rastu, sve govori da bi trebalo i slijedećih godina, ako je pametnog managementa, ići gore. I to sve većinom handymax bulkeri, cca 50000dwt

Pessimism Is Your Friend

….Vozarine rastu, sve govori da bi trebalo i slijedećih godina, ako je pametnog managementa, ići gore.

Vozarine rastu, a kao što vidite na NASDAQ-u snažno rastu bordari koji se bave transportom rasutog (drybulk) tereta. Pogledajte koliko su narasli u samo 6 mjeseci.

Slazem se sa Strawinskim. Bulkeri su u trendu. Sa bulkerima smo dosli do konacnih dimenzija. Vecina novih containerasa je veca i veca. Kad sam bio u Hamburgu 2002 godine dosao je novi brod Happaga. Sa 7500 jedinica to je bio naj veci containeras na svijetu. Danas je to malte ne fider. JDPL je imao mislim Pride u MSC TC. Charter hire je bio 26500 dnevno. Sada je izasao u bili su sretni da je Happag uzeo brod na 22000. Ici ce to jos doli za razliku od bulkera.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

Zanimljiv zaključak…

“The Chinese economy continues to be the most prominent factor in determining drybulk rates, Burk said, and if growth continues as expected, “we could see a 25-year bull market, with some cyclical downturns.”

Be vewy vewy quiet. I'm hunting wabbits!

Kolega Alamo je pisao o vrlo važnoj stvari (također na temi “usporedba brodara”) u cijeloj priči, a to je brodogradnja u svijetu i krcate knjige narudžbi.

Možda da pojasnimo pojednostavljenim jezikom za one koji do sada nisu pratili:

Zbog sve veće i veće svjetske potražnje za transportom rasutih tereta (engl. drybulk) dolazi (uz konstantni broj brodova u svjetskoj floti) do drastičnog povećanja vozarina (vidi grafikone gore) što je vrlo snažan vjetar u jedra brodara poput ATPL-a. Zbog povećanih, vrlo profitabilnih vozarina, svi bi željeli imati drybulk brodove pa ih naručuju gdje god imaju prigodu. Svjetska brodogradilišta pucaju po šavovima, no svejedno ne mogu tako brzo zadovoljiti potražnju za brodovima specijaliziranim za rasute terete koliko potražnja za transportom tereta i robe (a time i vozarine!) mogu rasti.

Velika sreća za Atlansku plovidbu u ovoj situaciji je ta što su već dosta ranije naručili brodove (panamax i sl.) pa im se sada (nedavno je isporučen jedan, drugi dolazi vrlo brzo, a ostalih 5 narednih mjeseci, konsekutivno) isporučuju – upravo u trenutku kada su vozarine na povijesnim i rekordnim razinama. Što to znači? Znači da će te nove brodove (a vjerojatno i neke koje već imaju, a ističu im ugovori) moći angažirati odmah po najvišim cijenama ikada do sada i da će se to sljedećih mjeseci ili godina značajno odraziti na dobit, a time i ono što nas najviše zanima, na cijenu dionice.

Dokaz izuzetno velike potražnje za brodovima je to što je najveći svjetski brodograditelj koji već ionako drži nadmoćne udjele u svjetskoj brodogradnji, naime Hyundai Heavy Industries, prekjučer objavio da kani drastično proširiti svoje kapacitete ne bi li za godinu dana (nakon što ih proširi) mogao početi intenzivnije zadovoljavati sveopću svjetsku potražnju za bulk-brodovima. Nakon toga će im trebati još dosta godina (vidi gornje prognoze svjetskih analitičara) da malo dovedu stvari na svoje mjesto…

Ova vijest nikoga ne bi trebala ostaviti hladnim pa tako niti dioničare ATPL-a. Znak da će vozarine i dalje biti na visokim razinama. [smiley2]

Well done, Mr. Strawinsky![smiley2][smiley2][smiley2]

Za kontejnerske brodove bilo je znakovito razdoblje od početka 2003 (300 kom), odnosno sredinom 2003 kad su zapravo počele veće narudžbe, da bi tijekom 2004 ( cca700kom) pa sve do 2006 toliko progresivno rasle da ni Koreja nije mogla pratiti. Tu se uključila Kina.

Za Bulk Carriere, početkom 2003, bilo je negdje cca 400 brodova u narudžbi, da bi početkom 2005 bilo cca 800, dakle 100% povećanje narudžbi, što dovolnjo govori o potražnji. Sada već svi ti brodovi plove i ubiru novac. Taj broj se zadržao do početka 2006, da bi nagla ekspanzija narudžbi krenula ponovo početkom ove, 2007 godine, kad je ukupan broj narudžbi iznosio preko 1300 brodova.

Trenutno dok ovo čitate naručeno je preko 2000 (dvije tisuće) novih bulk carriera, brodova za prijevoz rasutih tereta. [smiley2]

Pessimism Is Your Friend

ATLANTSKA PLOVIDBA DUBROVNIK

ATLANT FRAUKE u Rio de Janeiru, ATLANT REGINE u Shanghaiu, ATLANT SVENJA u Houstonu, ATLANT TRINA u Shuaibi, CITY OF DUBROVNIK 3. rujna u Seattleu, GETALDIĆ u Shanghaiu, GUNDULIĆ 7. rujna u Navlakhi, JADRAN u Norfolku, KOLOČEP u Chennai, KONAVLE 2. rujna u Belleduneu, LIBERTAS u Pulau Lautu, MLJET 8. rujna u Belfastu, MOKOŠICA u Chioggiai, OLUJA u San Nicolasu, ORSULA u Montrealu, PELJEŠAC 3. rujna u Mobileu, PETKA 3. rujna u Tubarau, SVETI NIKOLA I u Paranagui, SVETI VLAHO u Altamiri, ŠIPAN u Annabi.

Napravi razliku http://pravipotez.blogspot.com/


Kolega Alamo je pisao o vrlo važnoj stvari (također na temi “usporedba brodara”) u cijeloj priči, a to je brodogradnja u svijetu i krcate knjige narudžbi. Možda da pojasnimo pojednostavljenim jezikom za one koji do sada nisu pratili: Zbog sve veće i veće svjetske potražnje za transportom rasutih tereta (engl. drybulk) dolazi (uz konstantni broj brodova u svjetskoj floti) do drastičnog povećanja vozarina (vidi grafikone gore) što je vrlo snažan vjetar u jedra brodara poput ATPL-a. Zbog povećanih, vrlo profitabilnih vozarina, svi bi željeli imati drybulk brodove pa ih naručuju gdje god imaju prigodu. Svjetska brodogradilišta pucaju po šavovima, no svejedno ne mogu tako brzo zadovoljiti potražnju za brodovima specijaliziranim za rasute terete koliko potražnja za transportom tereta i robe (a time i vozarine!) mogu rasti. Velika sreća za Atlansku plovidbu u ovoj situaciji je ta što su već dosta ranije naručili brodove (panamax i sl.) pa im se sada (nedavno je isporučen jedan, drugi dolazi vrlo brzo, a ostalih 5 narednih mjeseci, konsekutivno) isporučuju – upravo u trenutku kada su vozarine na povijesnim i rekordnim razinama. Što to znači? Znači da će te nove brodove (a vjerojatno i neke koje već imaju, a ističu im ugovori) moći angažirati odmah po najvišim cijenama ikada do sada i da će se to sljedećih mjeseci ili godina značajno odraziti na dobit, a time i ono što nas najviše zanima, na cijenu dionice.

I da se nadovezem na drugi dio posta. Pametni ljudi prave procjene na losim prognozama. Ako novogradnja moze zadovoljiti uvjete loseg trzista zamislite koji su extra profiti u uvjetima dobrog trzista (ATH)!!!

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

Ima li netko ATPL k/p ….. Hvala unaprijed

Napravi razliku http://pravipotez.blogspot.com/

New Report

Close