Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 49,00 | 74.725 | 1,525 | 49,00 | 49,50 | 0,00% |
A jel Luxima prvi put stekla dionice u javnoj ponudi ili je stjecala dionice i ranije?
I jel mislite da je Bilbija ostao jer je procijenio da će za x mjeseci ili godina kompanija bolje poslovati ili je on već zapravo prodao, samo se čeka pogodan trenutak da se odradi transakcija?
I ovaj dio mi nije jasan sa Uskokovicem i Lonzom? Zašto bi netko na najavu dokapa i promjenu vlasništva prodao dionice ispod cijene u javnoj ponudi?
Ajmo krenuti od činjenica… tko je prodavao vece količine prije najave dokapa od strane Tankerske?
Drzava, Lonza i Uskokovic?
I zašto Bilbija nije sam kupovao dionice u osvit najave dokapa? Nego je, stječe se dojam, pasivno promatrao sto se događa?
Za odgovore na sve ovo nam treba kristalna kugla i da stavimo par ljudi na poligraf. 😊
Vodim se svojim razmišljanjima, a koja su mi do sada donijela solidan uspjeh u investiranju, pa si umišljam da sam i ovdje oko dosta stvari u pravu.
Luxima je koliko sam prošao knjige nešto malo kupila prije dokapa, rekao bi koliko treba da steknu pravo sudjelovanja u dokapu.
Bilbija nije izašao niti bude po ovoj cijeni, u to sam sto posto uvjeren. Da je tako sigurno već bi jer bi to za Tankersku bio jackpot u smislu psihološkog utjecaja na male dioničare. Pogledajte koliko je ljudi pobjeglo van samo zato jer je par velikih lokalnih izašlo + sramotno ponašanje uprave.
Tu se dalje nadovezuju Lonza, Uskoković i ostali. I dalje mislim da bi izašli odavno prije da je postojala ta mogućnost u smislu dovoljne likvidnosti. Prvo, svi oni skupa imaju otprilike isto kao Bilbija, a pogledajte malo koliko je njemu trebalo da skupi te količine. Drugo, što se dešavalo s dionicom kada su krenule ili malo jače kupnje ili malo jače prodaje u kratkom ruku. Pucali bi sami sebi u noge… Treće, ne vidim apsolutno ništa pozitivno od lokalne ekipe, što su oni to napravili da bi za njima plakali? Upravo suprotno, kada su vidjeli da je došao čvrsti i neupitni vlasnik, i da više nema nepotizma, nerada i čupanja bez preuzimanja odgovornosti, brzo su se razbježali. Za razliku od većine ljudi smatram da je dolazak Tankerske vrhunska stvar i što prije počiste lokalnu ekipu to bolje za firmu. Država ako niste primijetili prodaje jako intenzivno svoju imovinu već neko vrijeme, to je obveza unutar procesa pristupanja OECD-u gdje postoje periodična testiranja provedbe propisanih stvari. Tako da nema tu nikakvih teorija zavjera.
Ne znam zašto Bilbija nije kupovao, to bi bilo teško nagađanje. Po meni, glavni razlog je raspršenost vlasničke strukture, i da je ubacio još pet milijuna eura ne bi si promijenio poziciju previše, niti sa Tankerskom niti bez Tankerske. A dojam sa skupštine i koliko sam čuo od malo više upućenih je da nije bio baš oduševljen s prijedlogom dividende 60 kn, ne zaboravite da je tu sam sebi izbio milijun eura cash flowa. I to je znak da ga zanima razvoj kompanije a ne čupanje za što je bila lokalna ekipa.
Preuzimanje ATPL je politicki sponzoriran deal u koji su bili izravno uključeni vodeci ljudi “zna se”, u kojem su svi namireni osim malih dionicara. Ali bas svi. Svi su dobili rikverc ili “zub”.
Bas me zanima sto ćeš reci kad ti TNPL ubaci vlastitu staru bulk isluženu kljusad u flotu i recimo, doda još jednog dana i obulk portfelj Jadroplova. Jel će i onda to biti genijalan potez Pavića i ekipe?
Sto se tiče Luxime, ne bi me iznenadilo da njezin udjel sluzi kontroli cijene, da ne pobjegne i da se mali ulagaci dodatno obeshrabre u svojim inicijativama. Zar ovdje nikome nije čudno da nitko drugi od domaćih ni inozemnih fondova nije htio sudjelovati u preuzimnju komapnije?
Moja je procjena da će najprije TNPL vratiti lovu od dokapa. Dakle, očekujem da će većina tog novca biti vraćena matici, a dionicari će zauzvrat dobiti imovinu upitne vrijednosti.
Ovdje se prečesto zaboravlja da je ATPL sada ovisno društvo TNPL Grupe i da dionicari ATPL niti u strateškom, a niti u operativnom smislu nemaju isti polozaj.
A Bilbija vjerojatno nije kupovao jer je dogovorio “EXIT” po nekoj cijeni kad prođe dovoljno vremena da TNPL neće ostalim dioničarima morati ponuditi istu cijenu.
Bilbija je mogao spriječiti dokap iz odobrenog kapitala, a nije. Pa se postavlja pitanje, zašto?
Mogao je naći treću stranu koja bi digla cijenu dionici, a nakon toga otkupio te dionice u trezor ili je naprosto mogao uvesti drugog igrača ili vise njih u igru. Mogao je ići u izmjene Statuta i drugih akata. No, ništa m od toga se nije dogodilo i nije poduzeto. Čovjek je bio i ostao mumija. Upravljači bez dionica su ga “preglasali.
Vjerojatno je bio pritisnut i preplašen za svoj ulog i sebe, pa se dogovorio.
Zato sam nedavno pitao, pa je bilo brisano… a čiji je Jadroplov? I cija je bila ATPL?
Znate čija, ničija. Zato i jest šaptom pala i nitko se nije pokušao pobuniti i ponuditi dioničarima (ne samo manjinskim) drugačiji put i boljeg vlasnika.
Za „zna se“ vas razumijem, to je po defaultu priča iza svega u Hrvatskoj. Ali vas podsjećam da CERP nije prodao sve dionice iako su u to svi bili uvjereni bez obzira što na njihovom webu piše da ne mogu pola prodati, da TNPL nije kupila JDPL kako su svi bili uvjereni, da je nakaradni pokušaj dokapa JDPL-a također propao, itd. Ali možda ste u pravu pošto zvučite kao da ste dobili popis ljudi i cifre.
Što se tiče njihove flote prije bi rekao da će ju prodati s obzirom na starost pa ili uzeti jedan novi ili ništa, ovisno kako će dalje ići narudžbe u ATPL. U svakom slučaju nije neka mudrost da oni to sada gledaju kao jedno… Kada pričate o uvaljivanju za sitniš zaboravljate da je to ovdje malo teže, glavni razlog što u TNPL imaju više od pet godina 95% a nisu napravili squeeze je upravo činjenica što je ovdje gotovo nemoguće značajnije manipulirati s NAV-om, a nešto sitno ne čini razliku. Imate tri globalna izvora koja procjenjuju vrijednost brodova, a priznati su i od struke, banaka, big four-ova, itd. Tu umanjivanja nema osim za neko dokovanje, popravke i sl. S druge strane imate dugove koji su egzaktni. Tako da je ta priča totalno smiješna, i u smislu da ATPL kupuje brodove od TNPL-a, i u smislu da se rade neki dokap. Dalje kod dokapa si izvrtite i matematiku s brojem dionica pa ćete vidjeti da je upitno da li bi i 75% prešli a kamo li više (dry bulk flota TNPL-a je cca 27 mil eura).
ATPL je dio grupe i kao dio grupe imati će ogromne sinergijske efekte, sigurno par mil eur godišnje operativno. o financiranju da ne pričamo. Taj dio potpuno ignorirate a multiplicirate potencijal strahova koji su sami po sebi dosta upitni.
JDPL ne vidim zašto bi kupili niti što dobivaju s tim osim ako je po turbo smiješnoj cijeni u odnosu na trenutnu, a onda se ni dioničari ATPl-a neće buniti. Najveći paradoks, iako moguće samo zbog smiješnog MCAP-a i free floata, je što mali dižu cijenu JDPL-a i tako sprečavaju bilo kakvu potencijalnu transakciju jer po ovom MCAP-u nitko to neće uzeti. Na ATPL koji je milijun puta bolja kompanija i gdje se mogu ozbiljni novci uložiti se svi razbježali? A kada cijena opet jednog dana ode u podrum pa netko preuzme JDPL biti će priče kao i na TPNG, ATPL… Krađa, pljačka, itd.
Ono što se slažem s vama je da je i mene začudilo da nema nikog od stranih interesenata, bez obzira što je ATPL u globalnim okvirima mikro firmica. Za domaće ne znam tko bi to točno bio, mirovinci ne vide ni puno jasnije priče od ove, a i nije bilo očito političkog naloga.
Kako to Luxima kontrolira cijenu da ne ode prema gore ako su prije kupovali, a nakon dokapa i ponude nisu prodali ni jednu dionicu? Ili tek budu na nekoj višoj cijeni? Ako je tako recite nam na kojoj to očekujete.
Uglavnom, po vama su svi u nekoj sprezi, sve je velika zavjera (uprava sigurno je). Ako gledate ta tri izvora koja spominjem 2024 Q1 imamo rast vrijednosti flote cca 15%, vidjeti ćemo hoće izvještaj biti bliže tome ili će zločesta TNPL prikazati -15% kako bi se svi preplašili. Samo trebamo pričekati koji dan da vidimo da li će im u muljanju pomoći revizori ili svjetski priznati brokeri.
Nisu po meni u sprezi nego su u sprezi. Po svima. Samo slijepci koji se ufaju u vrijednost to ne vide.
Ne znam sto će TNPL i Pavić pokazati u knjigama niti me zanima jer je kompanija preuzeta i izgubljena je prilika da ona ikad posluje fer i transparentno i da ima većinskog vlasnika koji se tako ponaša. Kome je napeto takvo ulaganje neka čeka zadovoljavajući povrat, meni nažalost nije.
Tankerska je mogla odavno napraviti squeez na toj kompaniji, ali neće. Vjerojatno je razlog jer su u vlasničkoj strukturi preostali i bivši uglavnom umirovljeni zaposlenici pa se čeka da biologija ucini svoje. Oni imaju dovoljno glasova za squeez out i znaju da Book koji je recimo gruba procjena fer vrijednosti, neće isplatiti. A konsolidirani Book na kraju 2022. je iznosio 646 EUR po dionici. Tijekom 2023. kompanija je zaradila jos barem 150 milijuna eura, pa je Book narastao na preko 800 EUR po dionici. Istodobno, oni nude preostalim dioničarima 200 EUR po dionici.
TNPL je kljucna za njihovo poslovanje jer ona konsolidira sva ovisna društva. Još je jedan razlog zašto još nema squeeza na TNPL, a taj je da ekipa iz TNPL odnosno ključno rukovodstvo preuzima cijelo vrijeme udjele u zakladi koja je većinski vlasnik i kontrolni dionicar TNPL. Vlasnici zaklade odnosno Tankerske Holding GmbH mogu biti samo postojeći zaposlenici TNPL, pa se kako ljudi odlaze iz kompanije, ili u mirovinu ili sele na ahiret, to vlasnitvo polako koncentrira u kružoku ljudi oko Pavića. Zato nema žurbe oko squeeza. Al zato su na TPNG i TUHO počistili vlasnistvo čim im se ukazala prilika. U tom smislu, kad se riješe Bilbije, moja je procjena da neće birati sredstva da očiste i ATPL od manjinskih suvlasnika. To je moja osobna procjena, a vidjet ćemo da li će buduća događanja to i potvrditi.
I da ne duljim. Bilo je politicke odluke. Politicka odluka je bila da se omogući TNPL da preuzme ATPL i politika je otovrila i pročistila put za tu akciju. “Zna se” čija politika.
Ako mi ne vjerujete, pronađite i pročitajte prospekt dokapitalizacije ATPL iz kojeg je prilično jasno da je Hanfa odobrila potpuno manjkav prospekt koji ne govori dovoljno jasno koje su buduće namjere preuzimatelja. Vec se u njemu izravno spominje maćehinski odnos prema preostalim dioničarima. Drugim riječima prospekt je napisan sa se zadovolji forma i oskudni zakonodavni okvir, a sam dokap nije razvojni nego služi (skoro pa isključivo) ovladavanju kompanijom od strane preuzimatelja.
Tankerska kupuje na burzi dionice.
Pojavili su se s novim računom na poziciji broj 9 u TOP 10 s 7733 dionica.
Koliko vas malih se spremno udružiti?
Udružiti za što?
Moguće da IB ide van. Al neće on kao i svi… treba ga nekako nagraditi. Nije talasao, pustio je da kompanija šaptom padne, vrijeme je da preuzimatelj nekako oplemeni takvo pasivno i slugansko ponašanje.
Nego što je s Batalom? Taj projekat je opet potpuno zamro? Više ga nitko i ne spominje. Da neće… a ne ne… ta neće valjda…
A zašto toliko grizete na atpl? Pa ima u Hr vrhunskih firmi sa dobrom dividendom i rastom cijene dionice….. Atpl je jedan jako jako veliki upitnik
Zgrada je napravljena što se tiče najgrubljih radova.Zavidna veličina.Kvadrat kreće od 5000 pa ko voli….Većina prodana Lp
Udružiti za što?
Moguće da IB ide van. Al neće on kao i svi… treba ga nekako nagraditi. Nije talasao, pustio je da kompanija šaptom padne, vrijeme je da preuzimatelj nekako oplemeni takvo pasivno i slugansko ponašanje.
Nego što je s Batalom? Taj projekat je opet potpuno zamro? Više ga nitko i ne spominje. Da neće… a ne ne… ta neće valjda…
[/quote]