Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 49,00 | 74.725 | 1,525 | 47,60 | 49,50 | 0,00% |
“I druga stvar – kako to mislite da se ocekivao los Q4… pa vozarine su bile fantasticne.”
“Ova trenutna uprava je radila niz losih poteza zato smo sada tu gdje jesmo, ali to je sada vec proslo svrseno vrijeme, nema smisla vise o tome raspravljati.”
Ja sam očekivao ovo jer cijelo vrijeme pričam da je ovo loša kompanija. Ima još kolega koji su očekivali ovo…
Nisam primjetio da komentirate novčani tok. Samo sam proletio kroz te brojke.. sad gledam kvartalni na tabeli… 28 i posebno 29 zanimljiv – Novčani izdaci za stjecanje financijskih instrumenata (15.311.744).
Ušlo im od dokapa 37,329 milijuna i od krede 30,052 milijuna. A novac iz poslovanja minus 2,699 milijuna! Nisam veliki ekonom, ni silni stručnjak za brodare, ali zar nema svaki biznis koji nije banka sličan koncept novčanog toka? Od čega ovo točno proizvodi novac? Što, financira se dokapima i dugovima? I još uspijeva u cijeloj ovoj godini skuriti preko 20 milijuna eura?!
Na kakve su financijske instrumente skurili preko 15,3 milijuna eura?
Kreativno kniigovodstvo ocito 🙃, jer pise da im je prosjek vozarina malo preko 12.167$ za proslu godinu, sto ako je bio gubitak od cca 2.9 mil$, to daje parsto dolara dnevno po brodu na ovu vozarinu da bude na nuli.
Ali vrag zna kako i sta knjize, fakturiraju za naplatu, kad se pogleda iznos vozarina na 31.12. Iz tablice u izvjescu koje su ovako odoka daleko iznad tih 12k$. Budemo vidjeli u sljedecem izvjescu jasniju sliku mi se cini. Neznam jel mogu fakturirati sa odmakom za usluge 🤔
U svakom slucaju NAV sa novim povecanim brojem dionica nakon dokapa je oko 72€, a kratkotrajne imovine imaju da pokriju sve bitne obveze zasad. Sto je dosta vise od prijasnjeg NAVa na stari broj dionica.
ja znam da svake godine manje znam čitajući fi atlantske. i znam da gotovo uvijek postoji neko veće odstupanje od q4 i godišnjeg. dakle, bolje da pričekamo revidirano gosišnje.
Ovo je strašno. Oni ni uz onako dobre vozarine nisu uspjeli izvući barem neku nulu, ako već ne poslovati pozitivno. RDG je uljepšan jer je stvar spasila prodaja one novogradnje, čime je ostvaren izvandredni prihod od 2,9M€… bez toga bi gubitak u Q4bio čak 3,0M€. Uz onako dobre vozarine. Strava.
.
Gledam rashode, svi izdaci su uobičajeni, nema ništa izvanredno… ATPL uvijek radi “time charter” pa je to i očekivano. Troškovi su tako prilično predvidivi jer ih čime uglavnom “režije”. Uz pretpostavku da će ovakvi troškovi biti i u sljedećem periodu, a nema razloga da tako ne bude, lako se može iskazati minimalno potrebna vozarina da bi se pokrili svi troškovi poslovanja. Rashodi su (14+2,9)M€, flotu čini 11 brodova, jedan kvartal ima cca 90 dana, pa ajde da radi jednostavnosti pretpostavimo i da je uposlenost flote 100%… tako dođemo da im za pokriti sve troškove treba cca 17.000€ po brodu po danu!?! WTF! To je više od 18.000 USD po danu!?!
.
Tankerska plovidba je ovdje ustvari dobrodošla, potreban je svježi kapital i novo vodstvo jer je sve manje imovine čijom prodajom mogu krpati rupe.
Mislim da krivo gledas nema izvanrednog prihoda od 2,9 mil, ima rashod od 2,9 mil na poziciji vrijednosnog uskadistenja, mislim da prodaja novogradnje nije jos proknjizena jer nije jos ni bila prodana u 4Q tek je prodana u 1Q, a da je i bila prodana knjizenje bi trebalo ici na prihode ne na vrijednosno uskadistenje
Znaci i godinama nakon nisu ispravili greske na ovom forumu strasno, prva poruka koja sam napisao jucer sad je odjednom zadnja s datumom danas u 9 sati, kad napises poruku vrati te tamo na temu iz 2006, link korisnika isto tako negdje u proslost 2006 godine, odobrenje postova stoljece nakon, trazilica sta je to nikad culi samo headline jaoooo …….gibam dok ne dobijem ptsp
Baš gledao moje interne tablice koje imam od sredine prošle godine, cca 13k $ je bilo OPEX +krediti… što u biti na prosječnu vozarinu od 12.500$ koju su naveli za 2023. i daje taj minus. E sad kako je došlo do tog prosječnog?
Ako u tablicu ubacim vozarine na stanje 31.12.2023. što su naveli po brodovima ispada prosjek od tada dalje skoro 16k$ po brodu, ili neto dobit po dionici 4,33 eura godišnje ako ostanu te cijene vozarina i troškovi kredita.
E sad zaključite sami dal će vozarine dolje, gore il ostati ovako, te dali će se kreditno razdužiti ove i sljedeće godine do 2026. kad stignu novi brodovi…
Vidim da sam zahebao izračun, nisam ubacio ovaj novi dubrovnik što im kao vozi po 19.878$ po danu, al svejedno i bez njega je po tom fino ako su im točne tablice vozarina
Budemo vidjeli. Iz zadnjeg fin. izv. za q3/2023.. vozarine koje su tamo naveli na dan 30.9. dale su minus u poslovanju. Ove vozarine bez da rastu koje su naveli iz q4, na 31.12. daju finu dobit, i to bez da se smanji trošak kamata, pa onda i trošak po brodu. A mogu sad kad imaju toliko keša na računu sada.
Al i tako se tu sad neće dešavati niš bitno neko vrijeme, pa svejedno
Dakle, strategija je zarobiti kapital u ATPL na idućih xy godina i onda tada negdje, u toj dalekoj budućnosti uživati u renesansi koja će tada stići? Neki se hvale sa par i više tisuća dionica, dakle imali su najmanje 100.000 eura kapitala unutra pred ponudu. Tako tvrde. Ja ne razumijem zašto bi dionica samo jedne kompanije – i pritom toliko loše kompanije – bila dio strategije “kupit i zaboravit”? Sa svime što se događa u Americi i svijetu, ne bi li bilo bolje kupiti za taj novac dionice tipa MSFT, NVDA, WMT, AAPL i takve i zaboravit? Cijene će kratkoročno ići u svakakvim smjerovima, ali na deset i više godina, 99,99% sam siguran da bi se bolje prošlo s te četiri, nego s bilo kojim brodarom, a kud ATPL. Ovo je još nedavno bila dionica za trejd…’kraljica burze’… malo tko je o njoj pisao u kontekstu nekakvog long term buy&hold. Tko nije prodao u ponudi, mislim da je napravio odluku s previše emocija.
Da, i tankerska bi definitivno prosla puno bolje da su investirali u te koje si naveo 😉, ili ajde da bude u svom krugu u brodare vani pa su na miru 😀
Dajem primjer u što mali investitori mogu ubaciti novac na dugo, a ne velike kompanije kojima je to core business i kupuju firme kroz equity deal. Oni imaju kontrolu nad kompanijom i mogu na sve zamislive i nezamislive načine isisati novac, a da dionica uopće ne poraste u cijeni. Dapače, kad se to događa, cijena joj pada.
Ako ćeš ići sebe i hrpu vas malih uspoređivati s Tankerskom, još si dalje od stvarnosti. Stvarnost je da će ovdje ići izvrštenje s burze i to je kraj priče. Čak i još jedan dokap je realna mogućnost.