ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 08.01.2025. u 15:24
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
43,00
8.600
200
42,60
43,80
1,18%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.

percepcia, 23.01.2024. u 05:37

Može li netko meni laiku objasniti, matematički, zašto je ovo jeftina dionica i zašto je 53€ premala ponuda. Hvala

Da želiš kupiti 11 brodova kakve ima Atlantska (uključujući zgrade i drugu imovinu koju posjeduju), na tržištu bi morao platiti cca 87 EUR po dionici. Taj podatak je objavila Atlantska plovidba u zadnjem financijskom izvješću. Tankerska je ponudila zakonski minimum od 53,60 EUR što je puno manje od vrijednosti imovine. Ali po meni svatko treba odlučiti za sebe što mu je najbolje napraviti…

When speculation has done its worst, two and two still make four.

53 je premala ponuda za one kojima je all time prosjek 55 do 60, a bili su uvjerenja da će to na 100 i više. Dobili su dividendu pa su u nekom manjem dobitku ako su sretni ili u nekom gubitku, vjerojatno također ne prevelikom, ali neće ništa značajno zaraditi na ovome jer:

1) razvodnjeni su 33,33% kroz dokap(jedino što trenutno drži cijenu da se ne uruši u smjeru 40 je ta klaunska ponuda za preuzimanje)

2) društvo posluje s gubicima

3) upravni odbor radi nesuvisle poteze, poput spomenute prodaje novog broda

4) and much more…

Tankerska, ako ne dobije po svome, može krenuti u strategiju zabijanja cijene dionice na jedno dve tri godine, dok svi geniji na ATPL ne dignu ruke od toga, kad uvide da predugo gube efekt uglavničavanja. Naravno, sve što se proda će opet pokupiti Tankerska direktno, odnosno preko svojih ovisnih društava.

@virgilije

EDRY ima 13 brodova. Kupili nedavno 3 ultramaxa stara 8 godina. Imaju manji dug od ATPL-a i isto casha, cak i nakon dokapitalizacije. EDRY otkupljuje vlastite dionice u visini 20% Mcapa. Starost brodova je ukupna potpuno ista. Edry s tim novim brodovima kaze da im je NAV 180 mil$, a iz ATPL-a kazu da sa 2 manje broda vrijede 190 mil$. Nije mi jasno kako. E sad, na burzi EDRY vrijedi 55 mil$, a ATPL 125 mil. $. Po kojim je onda parametrima ATPL jedan i pol puta skuplji, a da ga u vasim ocima cini jeftinim? Npr DSX ima 6x vecu flotu. Volite ATPL usporedivati s njima. Dakle, uz 6x vecu flotu, oni na burzi vrijede samo 1,5x više od ATPL-a. Može li mi tko objasniti ove brojke? Da li je tko ikad u zivotu usporedio od vas ATPl s bilo kojom drugom kompanijom da može tvrditi životom kako je ovo jeftina dionica i kako su vas prevarili sa 53 eura? Zasto vi ne mozete shvatiti svoju limitaciju da nemate pojma o ičemu, nego samo bubate isprazne price jer nikad u zivotu niste usporedili ATPL s ikim, nit ga znate usporediti.

@ trial

 

losa situacija u kini je odlicna za dry bulk, jer ce kinezi morati upucati hrpu love u ekonomiju kako bi je smirili i okrenuli na rast. ako su brodari ovako visoko s kinom toliko u banani, možeš samo zamislit šta će bit kad ekonomija okrene. Uz to, ispred brazila je samo 38 brodova, od nedavnih 100, pa su vozarine i dalje visoke. Dakle, i uz manju zagusenost luka, vozarine se odrzavaju visoko cak i prije kineske nove godine. Bude ovo jako dobra godina. To ne dvojim.

Vergilije, 23.01.2024. u 10:06

 





percepcia, 23.01.2024. u 05:37



 

Može li netko meni laiku objasniti, matematički, zašto je ovo jeftina dionica i zašto je 53€ premala ponuda. Hvala

 



 

Da želiš kupiti 11 brodova kakve ima Atlantska (uključujući zgrade i drugu imovinu koju posjeduju), na tržištu bi morao platiti cca 87 EUR po dionici. Taj podatak je objavila Atlantska plovidba u zadnjem financijskom izvješću. Tankerska je ponudila zakonski minimum od 53,60 EUR što je puno manje od vrijednosti imovine. Ali po meni svatko treba odlučiti za sebe što mu je najbolje napraviti…

Svakome bi bilo najbolje za napraviti da baci pogled na ovo…

https://www.tportal.hr/biznis/clanak/deflacija-razara-kinesko-gospodarstvo-i-prijeti-dugotrajnom-depresijom-foto-20240122

Ako znamo da se rasute brodarine gotovo u pravilu vežu za gospodarsku situaciju u Kini, možemo pretpostaviti što će biti.

 

Možemo vrlo lako usporediti svjetske brodare koji spominjete sa Atlantskom, jučer je izašlo izvješće Cleavesa gdje su sve detaljno analizirali. Parametar po kojim se vrednuje imovina brodara je NAV (Net Asset Value – neto vrijednost imovine). P/NAV je pokazatelj koji uspoređuje odnos cijene dionice sa vrijednošću imovine. Prosječan dry bulk brodar u ovom trenutku ima P/NAV 0,89 (slika iz analize u prilogu). Atlantska po cijeni 53,60 Eur / NAV iz službenih izvješća 87 Eur = 0,62.

Dosta se ovdje negativno piše, objektivno postoji gorak okus zbog dokapa, ali poslovni planovi Tankerske za kompaniju su dobri. U ponudi jasno pišu namjere (točka 15. na stranici 8):

„U pogledu konkretnih planova u vezi sa budućim poslovanjem Ciljnog društva, Ponuditelj će, u pravilu, podržavati investicije koje će rezultirati pomlađivanjem i povećanjem energetske učinkovitosti flote Ciljnog društva, ali pritom ne isključuje i nabavu rabljenih brodova koji mogu biti financijski isplativiji za Ciljno društvo…

…Namjera ponuditelja je, u bitnome, fokusirati se na reinvestiranje dobiti, širenje i modernizaciju flote, potencijalne akvizicije unutar osnovne djelatnosti i porast ukupne vrijednosti Ciljnog društva.“

Pojednostavljeno, misle kupovati nove brodove kojima će povećati vrijednosti društva. O tome su novinari već špekulirali:

“Ako Tankerska plovidba uspije preuzeti Atlantsku plovidbu te Jadroplov za koji su i do sada pokazivali interes, nastat će jedna od najvećih brodarskih kompanija u povijesti na ovim prostorima.”

https://www.fondovi.hr/clanak/tankerska-plovidba-krece-u-preuzimanje-atlantske-plovidbe

Svaki dioničar treba odlučiti što mu je prihvatljivije.

– Oni koji prodaju dobiti će sada novce i to je to.

– Mali dioničari koji ne prodaju mogu se nakon ponude povezati u blok dioničara, zajednički nastupiti te kroz pregovore tražiti bolju cijenu, ostanak dionice na burzi i dr.

 

Samo logirani korisnici mogu vidjeti privitke.
When speculation has done its worst, two and two still make four.

Tantlantska plovidba 😄 s obzirom na kretanje cijena vozarina će samo od tankera isplatiti novu kompaniju do ljeta ako ne i prije. Brutalan rast od kada ovi rokaju.

Trebao bih biti u nekoj dionici i stalno biti u strepnji hoće li i kada biti izvrštena s burze te hrpu svog privatnog vremena koristiti za sastanke s istim takvima, a na kojima ćemo dogovarati nove pa još novije borbe s vjetrenjačama.

Poanta (malog) dioničarstva, u kontrastu s poduzetništvom, je da ne moram stalno misliti o biznisu koji stoji iza predmetne dionice, nego mogu imati povjerenja u druge koji se upravljanjem tim biznisom bave kao profesionalci.

Ovdje je povjerenje u upravni odbor nula. Čak i kod najgorljivijih apologeta dionice. Neće to nitko od entuzijasta reći na glas, ali upravo to si intimno svi misle.

zumzum, 22.01.2024. u 12:35

Može netko malo pojasniti šta bi bilo najbolje za nas male dioničare vezano za papirologiju koju smo dobili na kućne adrese a odnosi se na prihvaćanje ponude. Znam da je to individualna stvar svakog, ali ne bi bilo naodmet ljudima pojasniti koje su im mogućnosti i što sa time dobivaju ili gube.

Molim da mi se odgovori kad su poslali ponudu ta otkup dionica i koji je rok za ponudu? Jer još ništa nisam dobio vezano za ponudu i na koji drugi način se mogu prijaviti za otkup dionica? Imam 200 kom i ne pratim već duže vrijeme burzu ! Hvala na odgovoru

Vergilije

znas kad se koristi P/NAV? Kad se ne moze koristiti neki drugi pokazatelj koji je povoljan. Sta im vrijedi sva ta imovina kad nista ne zaraduje? Probaj pogledati P/E od ATPL-a i ostalih dionica, u zadnjih 12 mj. Znas koliki je P/E ATPL-a? Oko 1250. Ostali su oko 10. Jel ti vrijedi sto imas jeftinu dionicu po NAV-u? Stvarno je zastrasujuce koliko ljudi sebe zele ubijediti u nešto, iako o tome ne znaju nista. Kakav mili NAV? Ima 3000 stvari po kojoj je ATPL daleko najskuplja dionica od svih brodara u svijetu, i onda oni nađu NAV po kojem je donekle pristojna cijena, i njega se uhvate. Ajde dobro.

A i taj NAV si ti racunao ili tko?

zumzum, 22.01.2024. u 12:35

Može netko malo pojasniti šta bi bilo najbolje za nas male dioničare vezano za papirologiju koju smo dobili na kućne adrese a odnosi se na prihvaćanje ponude. Znam da je to individualna stvar svakog, ali ne bi bilo naodmet ljudima pojasniti koje su im mogućnosti i šta sa time dobivaju ili gube.

Objasnile su nam one mustre iz Tankerske u javnoj ponudi, samo treba pročitati dopis. Usprkos NAV-u od 80+ eura oni su dobili 39% firme po 53,50 eura. Kao dioničari smo mogli reagirati u dokapitalizaciji, sada bježi tko može od njih. Onaj tko je imao 0,1% dionica prije dokapitalizacije sada ima 0,066%. A NAV se smanjio po dionici jer su kao što sam rekla upisali dionice po 53,50 eura. A u dopisu jasno piše da će opet u dokapitalizaciju u kojoj će dodatno spustiti NAV. Naravno i vaš udio. Ako im ne da novac onaj tko je imao 0,066% imati će nakon toga 0,044% uz manji NAV. I tako u krug, jasno su napisali. I ako im ne date vaš novac na upravljanje onda će vas delistati. Sve to su jasno napisali u javnom pozivu. Nadalje piše da u budućnosti neće isplaćivati dividendu. Zašto i bi kad mogu sebi izvući lovu kao što su radili  i na TNG-u. Veliki dioničari su svi prodali i prije javne ponude, a sigurno će i ostali koju barem malo razumiju što piše u ponudi i s kim imaju posla. Direktori su im također prodali. Moje mišljenje je da ovi iz Tankerske pumpaju da im se što manje dionica proda jer će ostale kasnije dobiti puuuuno jeftinije. Zato je moj savjet da prodate sada jer će kasnije biti kasno za plakanje.

New Report

Close