Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 42,43 | 6.365 | 150 | 42,40 | 44,00 | -4,07% |
Tako je kako je.
.
Ali ajmo vidjeti ima li tu nesto mrvica i za nas ostale. Razmisljam si je li pametno sada kupiti po 50? Gledam jednostavno u odnosu na rizike i potencijal. Sada je jasno da je TNPL spremna kupiti po 50, a da ce u dokapu kupiti najvjerojatnije po 53,50. Tromjesecni prosjek nisam racunao, ali je puno visi od 50.
.
Na koji nacin TNPL moze najjeftinije doci do 50%? Tako da sada prije dokapa kupi do 25% od ovih iz top 10, a u dokapu pokupi tih 33%. Tako nece imati obvezu dati ponudu za preuzimanje jer ce 25% prijeci tek kroz dokap, a kako smo vidjeli naveli su da je u tom slucaju obveza davanje ponude za preuzimanje malo drugacija (u principu je nepostojeca). TNPL tako ima racunicu i vise platiti Bilbiji i ekipi njihove dionice, ali tako da si ne dizu tromjesecni prosjek, vec da javno preko burze kupe za 50, a ostatak se dogovore, kako vec to veliki decki rade.
.
Meni se cini da u ovim okolnostima nije vjerojatno da ce cijena pasti ispod 50, dok je potencijal profita znacajan. To omjer reward/risk cini beskonacno povoljnim, koliki god da je taj potencinal rasta.
.
TNPL ce se vjerojatno nakon dokapa postaviti na kupnju na 50, skupljat ce koliko moze dok ne predje prvi sljedeci prag, kada ce dati ponudu za preuzimanje po najmanje tromjesecnom prosjeku. A mozda budu i agresivniji u kupnji pa i malo znacajnine dignu cijenu na burzi prije ponude za preuzimanje. Ne poznajem bas najbolje pravila vezana za obveze preuzimanja, ali cini mi se da sam ovo za sada dobro pohvatao. Tako mi se cini da ce uvijek biti likvidnosti za izaci po najmanje 50, a postoji taj potencijal profita. Plus na sve ovo je cinjenica da vozarine rastu i rasti ce vjerojatno jos dva mjeseca, a nista manje vazno nije cinjenica da ce sada sa novim vlasnikom koji je dokazani igrac u bransi ova firma poceti bolje poslovati.
.
Kako se to vama cini? Ja razmisljam da pojacam svoju poziciju.
Sve što si napisao, ima smisla.
Rezime svega, uopće ne bi bilo loše da Tankerska u potpunosti ovlada Atlantskom.
U nekoj budućnosti će sasvim izvjesno pokušati skroz izgurati male kao što je bilo na TPNG. I mene su tamo izgurali protiv moje volje, ali sam ipak opako dobro zaradio, tak da u svemu što se trenutno ovdje događa ne vidim neki veći problem.
Tako je kako je.
.
Ali ajmo vidjeti ima li tu nesto mrvica i za nas ostale. Razmisljam si je li pametno sada kupiti po 50? Gledam jednostavno u odnosu na rizike i potencijal. Sada je jasno da je TNPL spremna kupiti po 50, a da ce u dokapu kupiti najvjerojatnije po 53,50. Tromjesecni prosjek nisam racunao, ali je puno visi od 50.
.
Na koji nacin TNPL moze najjeftinije doci do 50%? Tako da sada prije dokapa kupi do 25% od ovih iz top 10, a u dokapu pokupi tih 33%. Tako nece imati obvezu dati ponudu za preuzimanje jer ce 25% prijeci tek kroz dokap, a kako smo vidjeli naveli su da je u tom slucaju obveza davanje ponude za preuzimanje malo drugacija (u principu je nepostojeca). TNPL tako ima racunicu i vise platiti Bilbiji i ekipi njihove dionice, ali tako da si ne dizu tromjesecni prosjek, vec da javno preko burze kupe za 50, a ostatak se dogovore, kako vec to veliki decki rade.
.
Meni se cini da u ovim okolnostima nije vjerojatno da ce cijena pasti ispod 50, dok je potencijal profita znacajan. To omjer reward/risk cini beskonacno povoljnim, koliki god da je taj potencinal rasta.
.
TNPL ce se vjerojatno nakon dokapa postaviti na kupnju na 50, skupljat ce koliko moze dok ne predje prvi sljedeci prag, kada ce dati ponudu za preuzimanje po najmanje tromjesecnom prosjeku. A mozda budu i agresivniji u kupnji pa i malo znacajnine dignu cijenu na burzi prije ponude za preuzimanje. Ne poznajem bas najbolje pravila vezana za obveze preuzimanja, ali cini mi se da sam ovo za sada dobro pohvatao. Tako mi se cini da ce uvijek biti likvidnosti za izaci po najmanje 50, a postoji taj potencijal profita. Plus na sve ovo je cinjenica da vozarine rastu i rasti ce vjerojatno jos dva mjeseca, a nista manje vazno nije cinjenica da ce sada sa novim vlasnikom koji je dokazani igrac u bransi ova firma poceti bolje poslovati.
.
Kako se to vama cini? Ja razmisljam da pojacam svoju poziciju.
Oni moraju dati ponudu u svakome slucaju ako predju 25%. Ne postoji skupštinska odluka kojom bi bili izuzeti od toga. Pitanje je ako se uopće radi o preuzimaju cijene. Zato sam već spominjao da je najbolja obrana visoka ili viša cijena, al kakvi ulagaci takva i burza. Svi sve znaju i defacto rade protiv sebe za najnnepovoljniji scenarij za njih. Da je cijena na burzi 60 ili vise sto bi onda bilo a dokapom…. Al obzirom da je moguće da je Hanfa aktivna strana, a ne neovisni regulator sve je moguće, al nije svaka opcija jednako izvjesna. Ne stoji slučajno nalog na prodaji na 53,60 EUR
Nisam detaljno pratio situaciju vezano uz ATPL zanjih par tjedana.
Uprava mi izaziva teški prolj*v pa sam izbjegavao temu.
Ali kako Tankerska može preuzeti 25-30-35% ili koliko već u dokapu?
Zar nije uvijet da samo postojeći dioničari imaju pravo dokapa?
A njih ne vidim medju dioničarima, barem ne većima da uzmu veću količinu.
Da, da, mogu postojeći dioničari u prvom krugu kupiti jednu na svake dvije koje imaju. Složeno opako.
U drugom krugu, s obzirom da prvi sigurno neće proći kako je namješten, može bilo tko izvana uletiti s koliko i kako hoće. Najvjerojatnije će ući s najmanjom ponuđenom cijenom u ukupnoj količini.
Vidjet ćemo da li će nakon toga dati javnu ponudu malim dioničarima za otkup njihovih dionica po nekakvoj cijeni, kako bi prebacio 50 %.
Imalo bi smisla, no vidjet ćemo.
Vozarine rastu
BCI 5 T/C routes 180000 22996 1351
BPI 5 T/C routes 82500 14905 -254
BSI 10 T/C routes 58328 13753 -137
BHSI 7 T/C routes 38200 12139 -51 BDI INDEX 1780 +43
Futuresi najavljuju period rasta, tako da će 2000 bdi vrlo brzo preskočiti. IB je vjerojatno prodao paket, na gubitku nije. Tankerska je to dobro odradila sad je pitanje po koliko ćemo mi izaći. Možda bude jaka nacionalna kompanija pa se i sa jdpl dogovore odnosno državom. Lova ovdje nije upitna ima je samo je pitanje načina kako će se karte podijeliti…
Da, da, mogu postojeći dioničari u prvom krugu kupiti jednu na svake dvije koje imaju. Složeno opako.
U drugom krugu, s obzirom da prvi sigurno neće proći kako je namješten, može bilo tko izvana uletiti s koliko i kako hoće. Najvjerojatnije će ući s najmanjom ponuđenom cijenom u ukupnoj količini.
Vidjet ćemo da li će nakon toga dati javnu ponudu malim dioničarima za otkup njihovih dionica po nekakvoj cijeni, kako bi prebacio 50 %.
Imalo bi smisla, no vidjet ćemo.
zato.. pitanje svih pitanja je..što ako TNPL nije jedini mogući kupac?
I. K. na 3.mjestu sa 103.258,0000 komada. Sa IB bit će to respektabilna brojka. Sad već možemo očekivati neke objave o preuzimanju. 178 452 000 HITA-VRIJEDNOSNICE D.D. (32998446701)/BILBIJA IGOR (85341849685) su dobile prefix tako da vjerovatno ide u dokap te nakon toga sve ide na račun I. K. Ništa novo bi se moglo reći. Uskoro bi ovo moglo eksplodirati, brzo se kod nas saznaju detalji. Procurit će kad tad… Po 50 sam si nešto uspio sakupiti izgleda da je gotovo sa tim…
da nije žalosno bilo bi smiješno……veliki igraći iz top 10 bježe ko miševi sretni da su dobili 50 po dionici a mali se nadaju da će TP suhim zlatom plačati njihove dionice……ove priće imaju uporište isto kao i mantra da će dokap proći po 60, i svi će se trgati da sudjeluju a dionice će nakon dokapa vrijediti 100…..moš mislit……sad je slična mantra na 50 i čekamo nastavak niza…..neki čak još vjeruju i da će se u drugom krugu uz TP još netko pojaviti i bacat pare iz helikoptera……hoče, Godot……..kad dođe loš q3 bit će češkanja……nije ova igrara bezveze tajmirana između q2 i q3…….pa završnj čin, ako ne prije ide u q1 2024 kad će svi bit sretni da dobiju po principu daj šta daš samo da izađu……na temelju transakcija izlaska igraća iz top 10 i cijena dokapa ne vidim kako bi i zašto bi TP ikome plačala više ……za takav scenarij trebalo bi se dogoditi dry bulk čudo u vidu extra visokih vozarina na duži period a taj film vjerovatno gledati nečemo…….ekipa je sebi osigurala izlaz a da vrijedi više oni bi to prvi znali a očito znaju i da je 50 i kusur puna šaka brade…….još malo ispod stola i svi sretni osim malih……kad kriza uskoro jače vudre ovih 50 će izgledati visoko ko neboder ……..
Nema to veze s vrijednošću jer vrijednost je nesumnjivo veća od one na trzistu.
Koliko ja vidim bit će tu dva bloka. Postojeći i neki novi koji vjerojatno imaju neki deal, al dugoročni deal. Moguće je da u ovome trenutku, dakle nakon dokapa neće biti javne ponude, pa su zato možda neki veći dionicari izašli. Oni su izašli ne samo radi cijene, nego jer bi nakon dokapa potpuno izgubili utjecaj, kojeg su u dosadašnjoj situaciji imali.
Evo ono šta sam pisao prije nekoliko dana, da od ovih vozarina nitko neće imati koristi, jer su svi već svoje brodove lockali do 1Q, zadovoljni puno nižim vozarinama.
DRY BULK QUARTERLY: Atlantic Panamax markets rebalance as participants chase duration
Capovi rastu jer ih nema na trzistu previše za iznajmit, pa izgleda da od toga svi imaju koristi, a imaju tek poneki.
Interkapital se počeo ozbiljnije trpati. Pripremaju se.
https://www.mojedionice.com/trg/IzvDionicariPromjene.aspx?sifSim=ATPL-R-A
I.B. više nije neposredni vlasnik svojih dionica. I on se valjda nešto priprema.
Pavić se gotovo nedvosmisleno izjasnio da je problem što se kupnjom svih novih dionica ne može imati kontrolni paket, a izvjesno je da mu je samo kontrolni paket igra u cijeloj priči.
Znači, ako se odluči za kupnju svih novih dionica, mora nekako nagovoriti I.B. da mu proda sve svoje (po nekoj cijeni), a potom mu fali još oko 5 % da pređe 50 %. To može ili ogromnim nalogom na bidu (kako je bilo na TPNG) ili javnom ponudom malim dioničarima.
Čini se da su I.B. dionice ipak presudne za cijelu kontrolnu priču. A teško da već nisu kontaktirali i o “nečemu” razgovarali.
Bit će ovo zanimljiva priča.