ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 12.01.2025. u 19:11
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
42,43
6.365
150
42,40
44,00
-4,07%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.

mitkko, 26.09.2023. u 18:52

Je li nekome jasno kako je Uprava formirala ovaj raspon cijene u dokapu? Zašto je to baš 53,50-60,00€? To je dosta veliki diskont u odnosu na neto vrijednost imovine.

.

Tu mi se nameću dva odgovora:

1. Uprava misli da trenutno firma ni ne vrijedi više od ovoga pa bi prevelikom cijenom riskirali uspješnost dokapa (ako je dokap uopće legitiman).

2. Uprava radi jeftino dokap jer pogoduje nekom velikom kupcu.

.

Šta vi mislite?

Mislim da je vjerojatniji odgovor pod br.2, a ako je tako,znate li kako se naziva taj mogući čin uprave?

Molim odgovor nekog pravnika

Kupac je sigurno aktivan, nema tko drugi biti nego tankerska. Zanima me da li postoje nekakva pravila zse o kupnji s obzirom da je sad to već 100 000 komada cca 8% koje interkapital skuplja za nekoga (tankerska se ogradila smiješno zar ne). Uprava napravila smiješni dokap.u ovom trenutku… Ovo je gore nego ratna privatizacija, cijena 50 eura zabetonirana. Zanimljivo je kako su to dobro sve izveli u skladu sa rvackim zakonima, da im hoće neki šavorić pomrsiti račune bilo bi lijepo gledati. Ovako ide sve po 50 do daljnjega, IB je slijedeći svemirski putnik…

Ma budžovani, jednom kad preuzmu svu kontrolu, imaju tisućusedamsto načina za izmusti novac iz društva.

Već ovaj potez s isplatom onolike dividende u uvjetima kad firmi fali novaca je cirkus. Prvo to pa onda dokap da se dođe do novaca! Pa to je da ti pamet stane. U zadnje vrijeme, što manje dividende kompanije isplaćuju, to mi se više sviđaju.

U Atlantskoj su mali dioničari su već sada toliko atomizirani…a nakon tog dokapa će biti nalik subatomskim česticama. Uz najveće napore se ranije nisu mogli suprotstaviti velikima, a kud nakon razvodnjavanja. Glas im ne vrijedi ni sad, a dionica će im vrijediti još manje. Ne pričam o cijeni dionice, nego o vrijednosti.

3/4 temeljnog kapitala ZASTUPLJENOG na glavnoj skupštini neće biti tako teško skupiti, pogotovo nakon što hrpa malih proda svoje papire velikima direktno ili skrivenim iza raznih drugih imena. Već s natpolovičnom većinom glasova, te  dividende neće biti stotinu godina i ekipa će dignuti ruke. Ne bih bio u koži onima koji su natovareni ovom dionicom. A razvodnjavanje će se brutalno odraziti i na cijenu. Obično je to tihi ubojica malih dioničara, ali u ovim količinama ide dilution to Kingdom Come. Ali to je ionako “dobra stvar”, zar ne? Kompanija će “procvasti”…

Zanimljivo je kako do sad kad bi dolazilo do nekih preuzimanja na zse cijena bi na samu najavu otišla gore 10 %, i sam sam na tome 3 puta dobro prošao. Uletio i izletio sa dobrom otpremninom u 2,3 dana.  Odradilo bi to fino. Ovdje se već danima komentira i nagađa. Uprava sve zna i radi dokap na ruku koji je dogovoren sa firmom koja neprijateljski preuzima kompaniju. Ne možemo sudjelovati u tome kao prvo jer nemamo iste informacije koje oni imaju i onda kako to može biti legalno?

A jel bi kod tih dosadašnjih preuzimanja bio najavljen dokap od(do) 50% aktualnog temeljnog kapitala?

Mali su se krcali ovime na svakakvim cijenama.. u ne znam kakvim očekivanjima. Slično je bilo i s OPTE.

A i pitanje je kad izađu revidirani izvještaji za ovu godinu, koliki su stvarni gubici ATPL…?

Ja mislim da možda svi skupa malo pretjerujemo. Prosječan Dodo s burze ionako ganja BDI, futurese na vozarine i očekivane rezultate. Njemu je pojam kontrole do sada bio ionako potpuno nepoznat, a ni nakon dokapa mu neće biti poznat. Njemu se promjenom kontrolnih dionicara situacija mijenja ponajviše po pitanju načina menadziranja imovinom firme.

Ja bih dakle pričekao sluzbene podatke o vlasničkoj nakon ovih većih stjecanja i po završetku dokapa, pa bi onda analizirao tko je i koliko kupio.

Atlantska i dalje kupuje dva broda uz opciju da kupi još dva, kod brodara nema dilutiona ako se od dokapa kupuje produktivna imovina po fer cijeni odnosno trzisnoj cijeni uz održivo financiranje. Pogotovo u situaciji ako postoji i potraje dugorocan oporavak vozarina i tržišta rasutih tereta.

Također, bulkeri se u načelu ne preuzimaju, već se uobičajeno trguje njihovom imovinom. Atlantska je nakon dezinvestiranja i refinanciranja dugova ionako već dugo vremana bila u limbu i uprava nije mnogo toga poduzela da stvori novu vrijednost. Ne kažem da će nova uprava ili neki novi vlasnik/vlasnici preko noći promijeniti situaciju, al ne vjerujem da bi im isključiv motiv za dokap i preuzimanje bilo to da zeznu male dioničare. Na kraju dana i oni zele prije svega zaraditi i stvoriti vrijednost, a da li će je i podijeliti s drugim vlasnicima, to će se tek vidjeti… Ajmo promatrat!

 

Vidjet ćemo koliko će ta imovina biti produktivna i koliko će financiranje biti održivo.

Ako sam razvodnjen, onda na cjelokupnoj aktualnoj, ali i budućoj imovini firme imam manji udio u vlasništvu, a ono najbitnije – alikvotni dio ukupne dobiti koji mi pripada je manji. Koliko točno veću dobit postojeći te  novi brodovi moraju proizvoditi da bi se meni kao malom dioničaru to vratilo barem jednako kao do sada? Kako će se to na srednji i duži, pogotovo dugi rok odraziti na cijenu dionice? Ne znam. Nemam kristalnu kuglu. Ali ne vjerujem da će išta dobroga iz toga izaći.

Jedna od mjera kojima se mogu sprječavati neprijateljska preuzimanja je mogućnost izdavanja dionica uz isključenje prava prvenstva postojećih dioničara ili izdavanja zamjenjivih obveznica. Izdavanjem dionica uz isključenje prava prvenstva, uprava dobiva na raspolaganje dionice koje onda može dodijeliti onim dioničarima za koje je sigurna da neće prihvatiti ponudu za preuzimanje.Tako se potencijalnom preuzimatelju onemogućava stjecanje tih dionica, a time i većinski udio u temeljnom kapitalu ciljnog društva. Konačno, to poskupljuje i sam postupak preuzimanja, budući da se ponuda mora odnositi na sve dionice ciljnog društva. Ovdje je temeljni problem pronaći dioničare od povjerenja koji će postupiti sukladno očekivanjima uprave ciljnog društva.

Također se ograničava pravo glasa tim dionicama.

Imali smo situaciju sa Jdpl, a ovo je sada pro verzija nakon neuspjeha…

Trenutno se vani dry bulk firme vrednuju i niže nego Atpl bez obzira na nešto vrijednost imovine. Pogledajte DSX i Gogl.

Ne znam želi li Tankerska preuzeti ATPL. Ja nemam nikakve info o tome. Samo koliko ih znam oni žele uvijek kupiti jeftino.

Koliko se sjećam oni su prije dvije godine željeli preuzeti i jdpl.

 

lojtra, 27.09.2023. u 09:37

Realno, pošto će atpl imati za trećinu dionica više, dionica bi trebala za jednu trećinu manja tj. cca 34 kn.

Kak sad odjednom pa 34 kune?

Bolje onda prodati po ovih 50€ ako tko bude htio uopće.

@Marielena

A sto gledamo?

Sudsci prema Cleavesu GOGL se tenutno trguje na P/NAV 0,85, a DSX na 0,96.

Ne gledajte trend cijene jer on pokazuje da su možda GOGL i DSX bili precijenjeni, prema prethodnim procjenama i da se vraćaju u okrilje nižih procjena.

Po mojem sudu, likvidacijaka vrijednost se trenutno mnogo stabilnijom za vrednovanje nego poslovanje jer koliko vidim nitko be zauzima decidirane procjene bit će ovako i ovako… stvari se mogu okrenuti i u jednom i u drugome smjeru. Puno pro et contra…

 

Jdpl je planirao dokap po 25 kn, uprava je to prikazivala kao dobru stvar. Došao je Pavlović nakon smjene čitave uprave i prekinuo taj deal. Državni aparat shvatio da to nije dobro. Modus operandi ostaje isti te nakon toga prelaze na atpl po istom principu. Treba osvjestiti dio iz top 10 ljudi koji su stvarali firmu te pomrsiti račune kupcu.  Dosta kapitala bi trebalo za nešto konkretizirati u ovome, interkapital će sakupiti 25% vrlo brzo jer je sve dogovoreno. Samo smo bespomocni promatrači trenutno ali sve to možemo promjeniti sa par dopisa na prave adrese pa da malo idu u status promatranja i blokade…

New Report

Close