ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 13.01.2025. u 06:55
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
42,43
6.365
150
42,40
44,00
-4,07%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.

Oni i igraju na kartu pasivnosti i apatije. Mjesto da se investitori bave vrijednošću oni se međusobno plaše necijim potezima koji su utemeljeni na prethodnim iskustvima u kojima su “mali” bili potpuno sporedni akteri. A ovdje to nisu. Kao da je sudbinski predodređeno da sve bas bude onako kako će odlučiti jedan ili manji dio postojećih dionicara.

Dakle, događa se baš sve kako bi potencijalni preuzimač i očekivao. Umjesto da se i manjinski investitori postave na kupnji, i s nekoliko stotina tisuća eura odvuku cijenu iznad 60 EUR, oni pasivno promatraju kako im bilo tko može upisati sve ponuđene dionice po 53,5 EUR. Jer kao oni na burzi mogu kupovati po 50, a sve vise od te cijene je valjda neisplativo?!

Da je cijena 65 ili 75 eura na burzi, jel bi bilo potencijalno atraktivno  upisati nove dionice po 60 odnosno 53,5?

A i 65 i 75 EUR su znatno ispod staticke vrijednosti kompanije.

Sve je stvar psihologije, ocekivanja i strategije. Onog u čemu su nažalost naši dionicari, pocevsi od ovih na forumu, uglavnom deficitarni.

Dakle, mjesto vike da vatra gori i da će sve izgoriti, treba uzeti šmrk i kramp te gasiti požar.

Spajaju se Zadar Dubrovnik i Split pod istu kapu kapetana pa da dobijemo pravu brodarsku kompaniju

. To bi volio dočekati.

Prospekt me razočarao. Okekivao sam da će napisati nešto konkretno, a oni ustvari nisu rekli ništa više od onoga što inače piše u FI.

.

Nije jasno zašto uopće skupljaju kapital, nisu obznanili niti po kakvim ugovorima im voze brodovi, nisu naveli buduća očekivanja i projekciju poslovanja, nisu niti elaborirali vrijednost imovine… apsolutno ništa od onih informacija koje bi bile bitne jednom investitoru koji razmatra uložiti svoje novce u ovu firmu.

.

Novce navode da će koristiti u principu za tekuće poslovanje. Ovakva formulacija u kombinaciji sa činjenicom da im Bilbija posuđuje novce i vozarinama koje cijelu godinu stvaraju gubitke ustvari govori da su u problemu sa tekućom likvidnosti. Lova iz dokapa će im omogućiti da prodišu. 40M koje planiraju prikupiti nije dovoljno ni za ova dva broda koja su naručili.

.

Procjena budućeg poslovanja -> “Izdavatelj se nije odlučio dati predviđanje ili procjenu dobiti.” Sve ozbiljne firme daju nekakav guidance, pa makar i uz sve moguće ograde. Ovo što su ovdje izjavili je za mene sramotno.

.

Ovih 6 brodova koji su na dugoročnim ugovorima nemamo pojma koliki prihod ostvaruju. Kažu da “dnevna vozarina rezultat je ugovorene formule temeljene na visini indeksa Baltic Panamax Index (BPI)” (odnosno BHSI). Ma daj – a ja sam uvijek mislio da im je vozarina regulirana u skladu sa mjesečevim mjenama. Ovo je skandalozno, za 6 od 10 brodova nemamo pojma kakve su odredbe ugovora, znamo samo da stvaraju gubitke jer vidimo da je BPI cijele godine “ispod nule”. Dakle, tko bi se pri zdravoj pameti i bez insajderskih informacija odlučio uložiti novce u biznis za koji ne može uopće napraviti nikakvu suvislu projekciju poslovanja jer nema pojma po kakvim uvjetima vozi 60% flote!?!

.

Vrijednost flote – nemamo pojma kolika je stvarna vrijednost flote. Iz zadnjih realiziranih prodaja znamo samo da je redovno precijenjena. U prospektu kažu: “Grupa svake godine testira brodove na umanjenje vrijednosti služeći se podacima najeminentnijih svjetskih tržišnih analitičara i revizorskih kompanija koje u svojem poslovanju koriste najviše standarde poslovanja i kontinuirano radi na unapređenju svojih internih procedura. U slučaju da knjigovodstvena vrijednost u Glavnoj knjizi Grupe prelazi nadoknadivi iznos, toj se imovini smanjuje njezina knjigovodstvena vrijednost do nadoknadivog iznosa.” JE li stvarno problem navesti kolika je knjigovodstvena, odnosno tržišna, vrijednost svakog  pojedinog broda. Kolika im je ta “nadoknadiva vrijednost” i temeljem kojim parametara su došli do tih računica. Vidimo da se ne usude dati bilo kakvu procjenu budućeg poslovanja pa je onda logično pitanje kako uopće određuju tu “nadoknadivu vrijednost”. Kako kaže ona poslovica kada slijepac slijepca vodi?

.

Sada nakon svega ovoga i ja počinjem vjerovati u mogućnost da je tu dogovoreno neko preuzimanje.

Prvo, ovo je prospekt pro forme. Da stvarno žele prikupiti nekakav kapital ne bi ovako reda radi odradili prospekt.

Drugo, malo je vjerojatno da idu u dokap bez prethodnog “istraživanja tržišta”. Mirovinci znamo da neće brodare taknuti ni štapom. Neki drugi privatni investitor, individualac kao što je Bilbija.. ta opcija mi izgleda prilično nevjerojatna. Čak sam uvjeren da bi i Bilbija svoje dionice po prihvatljivoj cijeni rado prepustio nekom drugome. Nije se usrećio ovom investicijom, a kako trenutno stvari stoje neće biti tu puno meda ni u nekoj bližoj budućnosti. On je unutra već 7 godina, ne znam koliki mu je prosjek ulaza, ali nekako mi se čini da se kreće oko pozitivne nule. To sigurno nije očekivao kada se odlučio ući u ovu priču.

Treće, puno malih investitora mislim da nema šanse da se tu okupi i bude ozbiljan faktor u dokapu. Bit će možda dva-tri entuzijasta sa nekim manjim ulogom, ali ni blizu potrebno da se dokap uspješno provede.

Četvrto, jedini tko mi izgleda kao ozbiljan igrač je netko iz branše, nekakav fond koji se bavi brodarskim biznisom ili još bolje drugi brodar. Tankerska se tu dobro uklapa, pliva u parama, tankeri rasturaju i daju samo takav cash flow… oni dobro poznaju ovaj biznis tako da im je dobra prilika proširiti svoju flotu u pola cijene kroz ovakav dokap. Ovakav naštimani dokap je zapravo idealan za doći do velikog suvlasništva, a u principu bez obveze davanja ponude za preuzimanje, zato mi se čini da baš “u tom grmu leži zec”.  Jer, kako navode u prospektu, onaj tko na ovaj način stekne više od 25% ima obvezu objavljivanja ponude za preuzimanje, ali (ovo je ključno) “cijena koja bude ponuđena u eventualnoj javnoj ponudi za dionice Izdavatelja može biti ispod cijene po kojoj su ulagatelji kupovali dionice odnosno može biti ispod očekivanja prihoda koje pojedini ulagatelj ima u pogledu ulaganja u dionice.”

Ne da mi se sada računati koliki udjel bi mogla neka Tankerska steći kroz ovaj dokap, ili na koji način bi mogla doći do 51% jer ne mislim dugoročno biti u ovoj priči. Kako god, mislim da je iluzorno očekivati da će mali investitor u ovoj cijeloj priči dobro proći.

.

Iluzorno je očekivati i neku konkretnu premiju u nekom budućem eventualnom preuzimanju ili istiskivanju. Ova firma se trenutno trži sa diskontom u odosu na strane brodare, ali to je sa dobrim razlozima. Strani brodari, lideri u ovoj branši trguju se u prosjeku svega 30% skuplje (gledajući P/NAV). Postoji dobar razlog zašto se brodari trguju ispod vrijednosti NAV-a. Koliko vrijedi imovina koja kontinuirano stvara gubitke, a uz to im vrijednost i dodatno zbog starenja pada? Dionica bi u ovakvim okolnostima konvergirala ka NAV-u samo u slučaju likvidacijej firme i prodaje imovine, a i tada bi se dobilo nešto manje od NAV-a zbog troškova i vremenskog trajanja same likvidacije. Ovako u slučaju daljnjeg poslovanja u okolnostima slabog tržišta se dionica i ne može vrednovati ništa značajnie bolje.

.

Da još spomenem i dividendu. Vidim da tu mnogi mantraju o dividendnom prinosu, bla, bla, bla… Dobit ćemo tu šipak, a ne dividendu. Preduvjet za dividendu je valjda nekakva dobit. Ne znam kako vi, ali ja ovdje ne vidim dobit. Odakle će vam isplatiti dividndu? Tako nekako ustvari navode i u prospektu.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

yieldchaser, 20.09.2023. u 20:52

Ali zašto bi cijena na tržištu bila istovjetna ili veća onoj po kojoj oni vrše upis novih dionica?

Oni koji u to idu, čine to s namjerom da pojačaju kontrolu nad tim dioničkim društvom, a ne da brzo zarade na njegovim dionicama.

Istina je – oni će plaćati više nego što košta dionica na ZSE, ali za što točno? Nakon što se poveća broj dionica za neki veliki postotak, koliko dobiti će meni pripadati temeljem svake moje dionice, dakle “per share”? Pomozite mi da shvatim. Jer cijena dionice na ZSE nije dogovorena cijena(barem sam tu to sklon vjerovati), ali ova pri dokapu jest dogovorena. Zašto bih sutra plaćao 20 ili više % veću cijenu za dionicu temeljem koje ću imati pravo na manje ukupne dobiti kompanije?

Bas. Kada je to razvodnjavanje postalo dobra stvar? Dokap moze biti pozitivan impuls samo kada osigurava neku inovaciju, povecava konkurentnost i slicno, a ne ovako kada sluzi za jeftino vlasnicko restrukturianje i krpanje tekuce likvidnosti.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

Ili kada se proširuje flota u očekivanju rasta cijena brodovlja odnosno imovine odnosno vozarina.

I sto znaci da TNPL ili netko treći odradi preuzimanje po cijeni nizoj nego u dokapu? Koliko bi investitora bilo spremno prodati dionice po toj nekoj nizoj cijeni ako bi se dokap (tko god bio ulagač, a TNPL nije los menadžer) racionalno i efikasno pretovario u produktivnu imovinu?

Ja bih bio skroz zadovoljan da jednog dana (naravno u dogledno vrijeme do tri godine) cijena bude na 100 EUR a oni mi nude 80 u preuzimanju.

Je, ovo je cista spekulacija. Al čak i ako je dokap dogovoren svi manje više ovise o Bilbiji (i nekoliko kljucnih dionicara), a da li će on ili oni kako ti kažeš svoje ulaganje dati po nabavnoj cijeni to samo on odnosno oni znaju.

Na JDPL nije smetalo sto država drži sve kontrolne pragove, a ovdje je problem  sto još niti jedan nije dosegnut.

@one

Je, dokap moze biti pozitivan impuls i u slucaju prosirenja i pomladjivanja flote sa ocekivanjem rasta trzista u nekoj buducnosti. To je ovo “povecanje konkurentnosti” koje gore spominjem. Ali kvaka je da oni ovim dokapom nece biti u mogucnosti dodatno prosiriti flotu, ovaj dokap im samo omogucuje financiranje ovih novogradnji koje su vec narucili. Ocigledno su se s tim novogradnjama malo zaletili, nisu racunali na ovako slabo trziste.

.

Sto se tice JDPL u koji sam svojevremeno kupovao… da, tada mi nije smetala uloga drzave, dapace, to je tada bila prednost. Dionica je zbog te okolnosti bila zakucana, trziste je bilo u rastu (ne u padu kao sada), dokap je bio bagatela i bio ne zicer kockati se na kartu oporavka cijene dionice. Da ne idem sada previse u sirinu, znamo svi sta se tamo izdogadjalo. I ti si tamo zbog ovih razloga zaigrao. Ovdje je to skroz druga prica.

.

Takodjer, meni je to bio trejd sa rokom trajanja, nikako nisam planirao tamo biti dugorocno investiran. Vremenski horizont od tri godine u brodarima je problematican.

.

Vidim da neki komentiraju kako to Cleaves downgrade-a bulkere, dok njihov bivsi sef Joakim sada kupuje te iste bulkere. Pa kvaka je upraco u ovome sto sam gore naveo – Cleaves je ovdje u ulozi analiticara, oni po definiciji pokusavaju dati dugorocne prognoze, dok je Joakim sada trejder, cilj mu je zaraditi novce pa pokusava profitirati na kratkorocnom trejdu. To ne znaci da je Joakim u pravu a oni u krivu, ili obrnuto, stvar je samo vremenskog horizonta i konacnih ciljeva. Eto, ako pogledas knjigu dionicara ATPL vidit ces da i ja trenutno tu imam nesto dionica, a vidis sta mislim o ovoj cijeloj farsi i srednjerocnoj perspektivi bulkera. Cak sam na drugoj temi dao svoju kratkorocnu prognozu i cijeli plan ovog trejda. Sta bih jos vise trebao?

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

one, 21.09.2023. u 16:25

 





BabaLuji, 21.09.2023. u 14:34



 

Nema u ovoj državi ništa pošteno pa tako se ovdje ne treba nadati poštenju. Dobro nisu prepisali atlantska plus zakon od fortenove. To bi ipak bio level više. Ajde bilbija zaj…eb i nas i zaradi lovu zato si i došao. Gospari kapetani su ostarili a djeca im tulava tako da nema tu kruha, prodati će obiteljsku srebreninu da tulavci mogu preživjeti…

 



 

Heh, ti već znaš sto će i kako će biti, a još se nije ništa ni dogodilo.

Ja eto mislim da ce biti beračica love. Al Ajmo promatrat kako kaže gigic23.

Da imamo hanfu oni će nas spasiti ne treba se brinuti uvijek je na zse sve bilo transparentno. Ovi su gori od vujnovca kada kupuju kompanije… Nadraže bi mi bilo da je patka, ako ne bude patka treba biti zec 😄🙃

Ne znam ja sto bi trebao, al znam da ima još dosta suvlasnika koji zele proaktivniju ulogu i nekog tko će zastupati njihove interese u kompaniji. Ili vise takvih.

Ja sam po defaultu kad su brodari u pitanju uglavnom contrarian investor jer kad su početkom 2022. svi otpisivali tankerase ja sam među rijetkima nakrcavao TPNG. Ne kažem da će poštujući tu šprancu bulkeri imati sličnu izvedbu u skoro vrijeme, prvenstveno zbog Kine i njezinog gospodarstva (koja je najveća nepoznanica ili ponder u bulk jednadžbi), ali u nekom trenutku će se situacija krenuti pozitivnim smjerom. Do tada treba preživjeti i izboriti se za utjecaj. Ili barem pokusati.

mitkko, 21.09.2023. u 20:45

@one

Je, dokap moze biti pozitivan impuls i u slucaju prosirenja i pomladjivanja flote sa ocekivanjem rasta trzista u nekoj buducnosti. To je ovo “povecanje konkurentnosti” koje gore spominjem. Ali kvaka je da oni ovim dokapom nece biti u mogucnosti dodatno prosiriti flotu, ovaj dokap im samo omogucuje financiranje ovih novogradnji koje su vec narucili. Ocigledno su se s tim novogradnjama malo zaletili, nisu racunali na ovako slabo trziste.

.

Sto se tice JDPL u koji sam svojevremeno kupovao… da, tada mi nije smetala uloga drzave, dapace, to je tada bila prednost. Dionica je zbog te okolnosti bila zakucana, trziste je bilo u rastu (ne u padu kao sada), dokap je bio bagatela i bio ne zicer kockati se na kartu oporavka cijene dionice. Da ne idem sada previse u sirinu, znamo svi sta se tamo izdogadjalo. I ti si tamo zbog ovih razloga zaigrao. Ovdje je to skroz druga prica.

.

Takodjer, meni je to bio trejd sa rokom trajanja, nikako nisam planirao tamo biti dugorocno investiran. Vremenski horizont od tri godine u brodarima je problematican.

.

Vidim da neki komentiraju kako to Cleaves downgrade-a bulkere, dok njihov bivsi sef Joakim sada kupuje te iste bulkere. Pa kvaka je upraco u ovome sto sam gore naveo – Cleaves je ovdje u ulozi analiticara, oni po definiciji pokusavaju dati dugorocne prognoze, dok je Joakim sada trejder, cilj mu je zaraditi novce pa pokusava profitirati na kratkorocnom trejdu. To ne znaci da je Joakim u pravu a oni u krivu, ili obrnuto, stvar je samo vremenskog horizonta i konacnih ciljeva. Eto, ako pogledas knjigu dionicara ATPL vidit ces da i ja trenutno tu imam nesto dionica, a vidis sta mislim o ovoj cijeloj farsi i srednjerocnoj perspektivi bulkera. Cak sam na drugoj temi dao svoju kratkorocnu prognozu i cijeli plan ovog trejda. Sta bih jos vise trebao?

U prospektu su naveli  da s novcima iz dokapitalizacije neće financirati ove naručene novogradnje

 

one, 21.09.2023. u 21:00

Ne znam ja sto bi trebao, al znam da ima još dosta suvlasnika koji zele proaktivniju ulogu i nekog tko će zastupati njihove interese u kompaniji. Ili vise takvih.

Ja sam po defaultu kad su brodari u pitanju uglavnom contrarian investor jer kad su početkom 2022. svi otpisivali tankerase ja sam među rijetkima nakrcavao TPNG. Ne kažem da će poštujući tu šprancu bulkeri imati sličnu izvedbu u skoro vrijeme, prvenstveno zbog Kine i njezinog gospodarstva (koja je najveća nepoznanica ili ponder u bulk jednadžbi), ali u nekom trenutku će se situacija krenuti pozitivnim smjerom. Do tada treba preživjeti i izboriti se za utjecaj. Ili barem pokusati.

Odličan je post. Glede Kine ja sam o njihovom gospodarstvu razmišljala i došla sam do zaključka da je to gospodarstvo održivo i jako je inovativno. Gledam njihove nove  uporabne visoke tehnologije koje su usporedive po kvaliteti sa proizvedenim Južnoj Koreji, a u pola cijene. Ali više nije samo cijena u pitanju, nego i inovacje. Jako su dobri i mislim da će preživjeti. Njima ne odgovara ovaj rat u EU i mislim da će oni vršiti pritisak da se rat završi. Njima je, svakako, više u interesu mirnodopsko razdoblje nego što je to u interesu USA.

Zato mislim da će u bulkeri preživjeti i BDI će rasti. Jer Kina je, opet, sve bolja.

Status Quo: Roll Over Lay Down

Bartolomej, 21.09.2023. u 21:43

 










 

U prospektu su naveli  da s novcima iz dokapitalizacije neće financirati ove naručene novogradnje

Ma naravno, ne bi ni imalo smisla da ove novogradnje financiraju keshom, nisam na to mislio niti bi to mogli i da zele jer bi im trebalo puno vise novaca. Stvar je u tome da im za financiranje tih novogradnji sigurno treba dio kesha da pokriju nekakav downpayment,  kolateral i druge tekuce troskove ovih novogradnji.

.

U svakom slucaju, jel ne bi bilo ljepse da znamo tocne ciljeve ovog dokapa? Da su recimo rekli – “Planiramo kupiti 2 nova broda, za to nam treba toliko novaca, imamo dogovoren za njih dugorocni najam, brodovi ce ostvarivati takav prihod, povrat investicije ce biti x godina…”. Sve zapravo kako je JDPL napravio za one svoje plinase. Tako bi investitori kuzili da je ovaj dokap razvojni, mogli bi sa necim konkretnim racunati i nesto konlretno ocekivati, trziste bi to onda sigurno nagradilo. Ovako, kada novce planiraju utrositi na krpanje tekucih rupa i omogucavanje ulaza nekom velikom investitoru na stetu malih dionicara i bez obveze preuzimanja, to smatram problematicnim.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

https://zadarskitjednik.hr/grad-zadar/tankerska-demantirala-da-preuzima-atlantsku-plovidbu-2507549

Da staviti će oglas u novine sigurno kad se odluče. Prate i vrebaju novca imaju. Ogrebat će se nedi…

New Report

Close