ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 13.01.2025. u 11:36
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
42,50
1.233
29
42,40
43,00
0,24%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.

Ali zašto bi cijena na tržištu bila istovjetna ili veća onoj po kojoj oni vrše upis novih dionica?

Oni koji u to idu, čine to s namjerom da pojačaju kontrolu nad tim dioničkim društvom, a ne da brzo zarade na njegovim dionicama.

Istina je – oni će plaćati više nego što košta dionica na ZSE, ali za što točno? Nakon što se poveća broj dionica za neki veliki postotak, koliko dobiti će meni pripadati temeljem svake moje dionice, dakle “per share”? Pomozite mi da shvatim. Jer cijena dionice na ZSE nije dogovorena cijena(barem sam tu to sklon vjerovati), ali ova pri dokapu jest dogovorena. Zašto bih sutra plaćao 20 ili više % veću cijenu za dionicu temeljem koje ću imati pravo na manje ukupne dobiti kompanije?

A sto znaci ne nude previše za ništa? Znaci moguće ih je osujetiti u namjeri, samo sto je većina investitora nezainteresirana za dugoročni razvoj kompanije i gleda na svoje ulaganje kao spekulaciju. Tako gledano, uvijek te netko može naguziti.

Pa koliko se vas odlučilo nasem kolegi Vergiliju dati punomoć za zastupanje na svibanjskoj i lipanjskoj skupštini? Grlati pojedinci, mjesto da se trude posrati bas svako ulaganje i brodarske indekse, trebali bi barem ponekad koristiti ipak malo odmjereniji pristup i tu i tamo napisati i poneko afirmativno opažanje i razmišljanje. Nije bas ATPL tolika rupa da bude vrednovana ovako nisko. A vjerojatno neće ni postati.

Tesko da upravljanje ATPL može i bude bilo lošije od trenutnog, tako da praticipacija novog suvlasnika iz branše ili dolazak novog kontrolnog dionicara ne mora biti los signal za buduće poslovanje. Bulkeri su kompanije koje se cesto dokapitaliziraju, pogotovo ako zele opstati na trzistu i razvijati se i rasti.

A da li će prilikom preuzimanja buduće kontrole, neki novi vlasnik ili suvlasnik platiti i neku premiju ponajviše ovisi o nama samima i postojećoj te budućoj vrijednosti odnosno procjeni buduceg poslovanja same kompanije. Ovisi to o znatno vise čimbenika, al ovi su ključni i izravno razumljivi.

Sve stoji ali nisu se do sada pokazali transparentni a još manje pošteni, uvijek neke zakulisne igre i muljaže. Možda eto baš sad bude dobro i drugačije. Sa jdpl su isto igrice bile.. Mislim da nema od toga ništa da je to samo patka. Oni imaju lovu i samo prosipaju priču o kupnji jdpl a sad eto i atpl, neće oni to nikada platiti fair value…

Na jesen prošle godine su među dioničarima kolale priče o potrebi sazivanja izvanredne skupštine s ciljem promjene upravnog odbora.

Nadam se da su i ostali dioničari u zadnjih par mjeseci shvatili tko nam i kako vodi firmu i da je krajnje vrijeme za smjenu vodstva firme.

Spajaju se Zadar i Split. Brodovi pod istu kapu. Tako se šuška i piše

Mene to ništa ne iznenađuje a moje je mišljenje da će isti kapetan voditi i Split. Volio bi da se to ostvari i dobijemo jaku brodarsku kompaniju.

Udruga malih dioničara je dobra ideja, ali mislim da jedna već postoji. A ovo oko dokapa, ide po cijeni iznad marketa, dioničari imaju pravo prvenstva, uprava ima skupštinsku odluku, hanfa odobrila prospekt. Nema meni tu nečega previše spornog.

one, 20.09.2023. u 20:19

 





lapad, 20.09.2023. u 19:31



 

Jasno je da tankerska ni itko drugi ne može kupujući postojeće dionice,kojih ukupno ima cca 1.4 milijuna,postati većinski vlasnik Atlantske,bez drastičnog povećanja cijene dionice.

Ali može postati veliki,ili većinski vlasnik firme preko nepotrebnog izdavanja novih 700.000 dionica.

A to nam se upravo sprema.

 



 

Gle, kada bi svi dionicari upisali polovinu postojećih dionica kojima su vlasnici za Tankersku ne bi ostalo ništa ili skoro ništa… nekih 20-25 tisuća komada.

Dakle, dva su kljuca za uspjeh/neuspjeh dokapitalizacije. Visoka cijena na burzi koja bi potaknula postojeće vlasnike dionica da udju po relativno “nizoj” cijeni i pojačaju poziciju i drugo – veći interes za dionicama i sudjelovanje fondova ili nekih drugih investitora čime bi relativni udjel jednog investitora pri upisu bio manji, a on bi za ostvarivanje kontrole odnosno situaciju da pokuša preuzeti kompaniju morao kupovati na burzi i podići cijenu. Dakle, defacto sve ovisi o postojećim dioničarima i animiranju novih značajnijih dionicara za upis novih dionica.

Ako ne bude interesa i jedan invesitor upise sve sto je ponudjeno, a to je njegovo pravo, a isto pravo imaju svi ostali postojeći dionicari. Pa tko to pravo i u kojoj mjeri Iskoristi, otvorit će razne mogućnosti. Ili neće. Dakle, tko je bio na određeni datum vlasnik jedne dionice ima pravo sudjelovati i povećati svoj udjel u kompaniji. Nije u interesu ni Bilbiji da ga naguze osim ako se s njima dogovori i uzme lovu ispod stola ili neku obveznicu ili slični papir osmišljen od InterCapitala ili nekog drugog savjetnika.

Treba gledati šire i ne plakati za prolivenim mlijekom. Važnije je sto učiniti s preostalim mlijekom… sačuvati ga ili uzeti još.

 

Pa zašto onda već sada nije velika cijena na burzi? Gle taj Bid. Pa gdje su svi ti entuzijasti, vjernici i fanatici? Što će im biti okidač za kupnju? Kad drugi krenu kupovati? Ima i dionica na kojima su nedavno braća kupovala po prilično paprenim cijenama pa su pohrlili kupovati i mnogi mali i kako sada izgleda cijena te dionice(znate da pričam o SPANu..)?..? Gdje će to u budućnosti, vjerujem da će opet gore jer je perspektiva dobra, ali ATPL..ne znam.. hoće li onda opet 2027. biti neki dokap na ATPL pa će to služiti za razne silne lukrativne capexe i ne znam kaj? Nije im to baš efikasan poslovni model. 😕

Moramo se paziti tankerske, smanjio se prosjek na 50 nema kupnje. Blok kupovinama ce preuzeti vrhnje od krupne ribe a malima će ponuditi mrvice hoćeš nećeš, drzava ce im poklonit svoje po sitiniš. Ne vidim spas ako tako krenu a skloni su tome…

Nema u ovoj državi ništa pošteno pa tako se ovdje ne treba nadati poštenju. Dobro nisu prepisali atlantska plus zakon od fortenove. To bi ipak bio level više. Ajde bilbija zaj…eb i nas i zaradi lovu zato si i došao. Gospari kapetani su ostarili a djeca im tulava tako da nema tu kruha, prodati će obiteljsku srebreninu da tulavci mogu preživjeti…

BabaLuji, 21.09.2023. u 14:34

Nema u ovoj državi ništa pošteno pa tako se ovdje ne treba nadati poštenju. Dobro nisu prepisali atlantska plus zakon od fortenove. To bi ipak bio level više. Ajde bilbija zaj…eb i nas i zaradi lovu zato si i došao. Gospari kapetani su ostarili a djeca im tulava tako da nema tu kruha, prodati će obiteljsku srebreninu da tulavci mogu preživjeti…

Heh, ti već znaš sto će i kako će biti, a još se nije ništa ni dogodilo.

Ja eto mislim da ce biti beračica love. Al Ajmo promatrat kako kaže gigic23.

Ja bolje znam od tebe kakvi su, al to ne znaci da ću im svoje dionice predati ili prodati bez premije. Dakle, ovo je trka na duge staze i bit će i uspona i padova, al bitno je završit trku. Ako je sve unaprijed dogovoreno znat će se.

Znas, reci ću ti malu tajnu. Sjecas se dionice TNPL i delista. Najviše na burzi se u to doba moglo dobiti 600 kn, a prije delista se trgovalo oko 300 kn. No, nekolicina koji su se okupili oko jednog investitora prodali su svoje dionice za 1200 kn. A taj im nije bio “frend”.

Propuštene su prilike da se postojeći UO Atlantske dovede u red i sad se svi ostali dionicari moraju suočiti s posljedicama svoje neaktivnosti i pasivnosti.

Bit će još prilike za reakciju i udruživanje, al ovaj put to treba biti prije dolaska prijetnje, a ne nakon sto je “vatra već planula”. Tad je kasno razmisljati i vatrodojavi i nabavci aparata za gašenje požara.

Da, slažem se oni se lagano organiziraju i skovali su plan. Treba dobro utopiti ovaj naš paket malih dioničara. Bilo bi dobro da imamo jednu dobru nacionalnu kompaniju, ne bi me iznenadilo da uzmu i jdpl uz pomoć države. Tko zna koja direktiva iz brisla…

New Report

Close