ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

alt666, 06.09.2023. u 16:14

Pa Cerp prodaje..ko da veći iznos taj dobija paket..ko te pita za nacionalnost..to je privatna kompanija…zato su i stavili dokap u okvir 53,5-60..da ne bi neko probio 60 eur😉

Jesi li siguran da CERP prodaje?

[i]Freedom' just another word for nothing left to lose[/i]

Cerp ne prodaje još ali će prodavati,zavisi ko ponudi veću cijenu,a ovo da će prodaja broda se knjižit kao gubitak,to stvarno ne razumijem…ali dobro,za mene je ovo pozitivna vijest,neka svako tumači prodaju broda na svoj način,mislim da rade dobar posao…

mitkko, 07.09.2023. u 18:01

AP Libertas, 15 godina star panamax.

.

U prilogu su svjeze tablice vrijednosti brodova.

.

Prema Cleavesu ovakav brod vrijedi $13M, a prema Xclusiv brokerima $14,2M.

A oni ga prodali za 12.35 m$

Tako su i lani prodali AP Ston na vrhuncu vozarina za 19.5 m$ iako je po raznim shipbrokerima tada vrijedio cca 24 m$.

@lapad

Cleaves prati kretanje vrijednosti brodova koji su bez scrubbera i proizvedeni u Kini. Takvi su brodovi Atlantske pa se pokazalo da njihove tablice najbolje odražavaju stvarnu tržišnu vrijednost naših brodova. Tako je barem u zadnjih par godina od kada ja aktivno pratim kretanje vrijednosti brodova. Za razliku od njih neki drugi brokeri u isti koš sa Kinezima stavljaju i ove kvalitetnije/skuplje brodove građene primjerice u Japanu pa im je iskazana prosječna vrijednost za pojedine klase brodova nešto veća.

Nažalost, prilikom zadnje dvije prodaje ATPL je postizala nešto niže prodajne cijene, a kako im je knjigovodstvena vrijednost brodova redovno precijenjenja, prilikom ovih prodaja su bilježili gubitke. Kladim se da će tako biti i ovaj put.

.

U prilogu je ona moja tablica za izračun NAV-a, sa zadnjih podacima iz bilance iz FI za Q2 i svježim vrijednostima brodova prema Cleavesu. Vidi se da se trenutno tržišna vrijednost brodova prema Cleavesu prilično dobro podudara sa knjigovodstvenom vrijednosti. Ali, u toj procjeni ovaj Libertas vrijedi 13M, dok je postignuta prodajna cijena, kako vidimo, 12,35M, Razlika od 5%. Netto je to vjerojatno još par postotaka i manje, nakon plaćanja brokerske provizije, ali ajde, nećemo tjerati mak na konac.

.

Sve u svemu, vjerojatno su tako onda i drugi brodovi u knjigama precijenjeni za tih cca 5%. Nije strašno, prijašnjih godina je to znalo biti i drastično više.

Samo logirani korisnici mogu vidjeti privitke.
You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

Dopunio bih samo prethodni post. Gore sam napisao:

”Vidi se da se trenutno tržišna vrijednost brodova prema Cleavesu prilično dobro podudara sa knjigovodstvenom vrijednosti.”

Ne podudaraju se vrijednosti brodova, već ukupan NAV izračunan na način kako sam gore opisao. Vidimo da prema Cleavesu brodovi vrijede 180M USD, dok nam Uprava u zadnjem izvješću tvrdi da flota vrijedi 202M USD. To je 12% više od procjene Cleavesa, a vidimo da su prodajnu cijenu postigli još 5% manje od procjene Cleavesa!?! To je ta diskrepancija. Ako ćemo se držati tih brojki koje su nam dali u zadnjem FI-u, ova prodajna cijena je čak 15% niža.

.

Zato ja uvijek radim svoju matematiku, to mi se do sada pokazalo najboljim pristupom, ne vjerujem podacima iz FI. Matematika je prilično jednostavna, svi podaci su iskazani u bilanci, a vrijednost brodova preuzeta od Cleavesa.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

Je, samo sto tvoj izračun ne vrednuje stanje broda, pogonski stroj ni činjenicu da je brod napravljen u Škveru, Japanu, Kini ili Koreji, kao ni druge bitne karakteristike koje kupac traži ili ne traži.

Po booku je flota trenutno manje vise fer vrednovana i ne odstupa vise od 10% na ovu ili onu stranu. A osobno mislim da se zapravo ta diskrepancija kreće i u rasponu od 5%.

@one

Pa upravo o tome i pričam. Cleaves uzima u obzir samo Kineske brodove (ne Japan, nego te najjeftinije Kineske brodove), kakvi su i ovi naši. Dugo, ako Uprava kaže da brodovi vrijede 202M USD, Cleaves za te iste brodove kaže da vrijede 180M USD, a brodove u konačnici prodaju čak i ispod procjene Cleavesa… onda tu nešto ne štima. Zato mislim da će nakon ove prodaje imati nekakav knjigovodstveni gubitak.

.

Kako god, meni je tu u svemu bitno samo da je ukupan NAV izražen trenutno približno točno, tako da P/NAV trenutno iznosi 0,55.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

A možda AP kupi jadnoplov hahaha kad dida napravi dokap.

Burza nam sliči državi u kojoj je sve moguće.

Opet jedan veliki nalog na prodaji (4.280 kom)

[i]Freedom' just another word for nothing left to lose[/i]

Možda cerp prodaje na 50,40🤷‍♂️

Ljudi, da li itko od vas cita koliko je ove godine uvezeno i izvezeno robe po svijetu? Čelika, zeljezne rude, ugljena itd. U rekordnim razinama. Ovoliko toga nije prevezeno niti 2019.g koja je bila rekordna. Sad je tu jos i panamski kanal. A vozarine iste, odnosno puno niže nego posljednje dvije godine. Šta mislite zašto? Brodova je dovoljno. Mnogi ne prate da se za sljedeću godinu očekuju slabiji rezultati prevezene robe, a novi brodovi dolaze. Ne mora biti tako, ali vjerujem da nije daleko od istine. Uvjeren sam da će i iduca godina biti propala za brodare i da će cijene prijevoza biti na ovim razinama. Ako se ne dogodi nešto izvaredno, naravno. Popravi li se kineski građevinski sektor nit tu ne vidim nekog pomaka za vozarine, jer je ove godine Kina, unatoc tome, uvezla ogromnu kolicinu zeljezne rude. Kao da im se nista ne dogada. Pa su vozarine opet ostale iste. Ne da vas odvlacim od dionice, nego samo kazem da ne vidim pomaka. Ja sam van brodara, stovise u shortu sam gogl. U prvom mjesecu vjerujem da ce brodari rasti kao i obicno, ali vozarine ce ostati na ovim razinama tokom cijele sljedece godine. Sto nije toliko lose za brodare, ali ih cini puno skupljim nego sto jesu.

I panamax i supramax jucer su bili u zeleno i to je vec nekoliko dana zaredom.Očekivanja su danas ista

New Report

Close