ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 29.09.2024. u 02:28
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
49,39
8.347
169
48,10
50,00
3,34%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.


AP je tada pametno disperzirala rizik tako da je tadašnje izvanredne profite sačuvala ulaganjem u nekretnine, hotele, avio-kompaniju i ostalo i time si osigurala egzistenciju u turbulentnim vremenima koji su slijedili. Kasnije su tu imovinu rasprodavali da bi u tim izuzetno teškim vremenima za brodare očuvali svoj temeljni biznis. Zato ta firma još uvijek i danas postoji, stabilna je, radi profitabilno i hvata novi val povoljnih uvjeta na brodarskom tržištu koji se sada upravo događa. Da su tada drugačije radili, danas više vjerojatno ne bi postojali ili bi se morali dokapitalizirati u vrlo nepovoljnim okolnostima čime bi napravili štetu i sebi i dioničarima. Dakle, upravo suprotno od ovoga što ti tvrdiš, uprava je pametno, odgovorno i vizionarski postupala.

Pametnom dosta.

Pametno i odgovorno prodavati ono sto ti nosi dobit ,aloo prodavati hotele u dubrovniku je ludost i nista vise,sa avionima su se dobrano nasadili ali to je neka druga prica.Ponasali su se kao pijani bogatas a sebi isplacivali tisuce dionica nagrade ? Da li je to odgovorno ponasanje ?
Molim te pojasni kakvu oni stetu mogu napraviti dionicarima da je vec odavno nisu napravili ? Kao isplata dividende i odluke u vezi iste …tko tu odlucuje ? Mali dionicari ? Kakvo dionicko drustvo ? Jedino drustvo koje ima korist od svega ovog je vec poznato a dolaze pomalo i nasljednici.
Za par godina nitko nece pitati sto se događalo 90-tih godina i odakle im to sve.

“In December 2018, Navios Partners entered into agreements with four banks, for a total amount of $174.3 million for refinancing of eight Capesize, one Panamax and three Ultra-Handymax vessels. The agreements have a weighted average term of 5.3 years and bear an average interest rate of LIBOR plus 270 basis points (“bps”) per annum.”

U prijevodu znači promjenjivu kamatnu stopu od 2,70% + LIBOR (u to vrijeme 2,79%) = 5,49%. LIBOR je od tada do danas pao na 1,89%, što ukupnu cijenu duga u ovom slučaju smanjuje za cca 16%.

Pogledajte koliki udjel LIBOR ima u ukupnoj kamati. Ovdje se radi o kreditu iz novijeg vremena kada su krediti nika povoljniji, možete pretpostaviti koliko je veća bila fiksna marža banke u ukupnoj kamati koju su brodari, pa i AP, prije dobivali.

AP je jedan dio starih kredita refinancirala krajem 2018. (preporučam pročitati revizorsko izvješće za prošlu godinu), sigurno po povoljnijim uvjetima u odnosu na stare, pa bi se efekt tih manjih kamata mogao lijepo odraziti na ukupan dug. Također, u izvješću za Q3 vidimo da je veliki dio kredita i u ovoj godini refinanciran i prebačen iz kratkoročnih u dugoročne, za što također možemo pretpostaviti da su postignuti puno bolji uvjeti nego prijašnjih godina.

Kako je prošle godine prosječna kamata na kredite za AP bila 6,76% (prosječni prošlogodišnji i ovogodišnji LIBOR su gotovo jednaki = 2,25%), zamislite koliki će reprogram kredita imati učinak na ukupni trošak duga.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.


Jako ja dobro razumijem sto se radilo i kako se rastakala firma. Niz promašenih odluka bacio je ATPL daleko na začelje sličnih firmi.

Sve se radilo pogrešno i za takav pogrešan rad placena je visoka cijena. Možda ATPL čeka neki zaokret, no daleko je to od one ATPL koja je imala potencijal da postane ozbiljnija kompanija.

Ja ne vjerujem tim istim ljudima s novim pulenom na čelu firme, a tko vjeruje neka ih slijedi. Brodarstvo je riskantan posao i sektor sa najviše bankrota u slicnim industrijama. U tom smislu, ako je nekome uspjeh to sto firma nije propala, onda je zaista ATPL uspješna. No, uaporkos tome, meni nije.

Pa cuj kad te doceka par godina nepredviđenih povjesno niskih vozarina a to to prebrodis tako da si prodao imovinu van core biznisa, koju si kupio u dobrim godinama kaio osigurač za loša vremena, umjesto podjelio dobit dionicarima, pa poslje moras raditi dokapitalizacije i rasprodaju brodova da vratis goleme kredite.. e onda su super sve odradili,,, jel se sjecate koliko je ekipa pricala kako ide dokapitalizacija, razvodnjavanje pred par godina 🙂 na kraju ćorak

Bilbija, uskoković i ostali odlučili baciti novac na ATPL.. kad takav investitor uloži onda njemu malo više vjerujem od nekih ovdje forumaša..

Mislim da je on napravio malo dublju analizu prilikom ulaganja svojih milijuna..

Pametnom dosta.


Bilbija, uskoković i ostali odlučili baciti novac na ATPL.. kad takav investitor uloži onda njemu malo više vjerujem od nekih ovdje forumaša..

Mislim da je on napravio malo dublju analizu prilikom ulaganja svojih milijuna..

Pametnom dosta.


Ista prica kao na IGH-u kad je onaj mezirovski (ili kako vec) dokapitalizirao po 780kn, pa su pricali kako taj ima sve analiticare svijeta da ga savjetuju i da sigurno nije utukao bezveze. Sad prodaje po 130kn.

Školovana budala je veća budala od one neškolovane

S tehničke strane sve je pod kontrolom. Ekipa se iskrcala, sad natrag prema 460.

Dajte mi jeftino da vam prodam skupo.

Gklemenc.
Iznimke postoje u svemu, ali na kraju dana, to su ipak iznimke.


Pa cuj kad te doceka par godina nepredviđenih povjesno niskih vozarina a to to prebrodis tako da si prodao imovinu van core biznisa, koju si kupio u dobrim godinama kaio osigurač za loša vremena, umjesto podjelio dobit dionicarima, pa poslje moras raditi dokapitalizacije i rasprodaju brodova da vratis goleme kredite.. e onda su super sve odradili,,, jel se sjecate koliko je ekipa pricala kako ide dokapitalizacija, razvodnjavanje pred par godina 🙂 na kraju ćorak

Kakav crni core biznis to je floskula koja se upotrebljava sa vremena na vrijeme po potrebi,Jednoj ozbiljnoj kompaniji sve sto donosi dobit i pomaze da prebrode krizne godine je core biznis,Ispada da je izgradnja stanova opet izlazak iz core biznisa.
Stara zgrada je posljednje sto su prodali od nekretnina uz hotele i avio kompaniju.Nađite mi jedan jedini hotel koji se prodao u dubrovniku osim ovih u vlasnistvu ap ? Dapace grade se novi a stari se poboljsavaju.Cijela hrvatska zivi od turizma a ap se ne moze ni pomoci s tim da ne govorim o dubrovniku gdje javni wc zaradi godisnje 120 K €.Pogledajte izvijecsa hotela imperijal hilton visoke kategorije na samom ulazu u staru gradsku jezgru u grotlu zarade oni su godinama plutali na nuli…ista politika preslikana iz kako kazete core biznisa.
Spominjete par godina nepredviđeno niskih vozarina a nitko ne spominje par godina rekordno visokih također nepredviđenih vozarina.
Kad pogledamo unatrag i pocnemo nabrajati sto je sve ap imala u vlasnistvu a sto ima danas sa povijesno najmanjim brojem brodova u floti dolazimo do zakljucka da se nije dobro radilo tj da se vjerovatno vise radilo o privatnim nego interesima kompanije da ne pricam o nepotizmu i preuzimanju od strane bilbije cija je uloga u svemu u najmanju ruku cudna o cemu sam vec pisao.
Papir trpi svasta nula tamo nula ovamo ,prebaci iz supljeg u prazno prikazi nesto da ne uzburka naslovnice cijena dionice ionako s tim nema veze.


Meni ne treba primjer, Ja znam jako dobro racunati i sto i kako treba računati.

I ne trebaš me pokušavati diskreditirati jer od sada pa ubuduće ću ti pokazati kako to ATPL nema potencijal i da vise nema toliko naivne ekipe koja će samo na osnovu nečijeg piskaranja na forumu ulagati svoje novce.

Pa tome i služe forumi. Da se nešto korektno procjeni i nauci, a ne da se šišaju ovčice fenomenalnim scenarijima koji u stvarnosti nisu održivi. Zar ne?

Evo za pocetak, da budemo malo konkretni, dat cu jedan podatak, EV/EBITDA Atlantske je trenutno 9,13 dok je prosjek peer grupe 9,40.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

Koje grupe?

Tko ulazi sve u grupu i s kojom težinom?

Pod pretpostavkom je točno sto navodis, sto ti taj odnos govori?

9,13 : 9,40?



Kamata je visoka jer je kompanija u rangu najrizicnijih kompanija. Kad ulažeš u takvu kompaniju moraš biti svjestan rizika, a ovdje očito većina vas nema pojma o tome.

Kamata je visoka jer njihovo poslovanje ne zadovoljava uvijete za nize kamate i to je jedina istina i ne treba biti super pametan za taj zakljucak.Da li bi ulagali svoj novac u kompaniju koja je godinama uglavnom ispod vode ? Dugovi se priblizavaju vrijednostima hipoteke na brodove i banka trazi osiguranje u visim kamatama sto je i logicno.
Stjecem dojam tko ovdje ne napise bar 30 redaka sa raznoraznim kraticama nema bas izgleda za ozbiljno shvacanje ili ne daj boze ako tko to razclani a nije u skladu hvalospjeva i ocekivanjupovoljnih vjetova u narednih xy kvartala.Ove godine 6 milijuna kuna duga dogodine ce biti plus par milijuna i tako u nedogled.Gdje su tu novci za obnovu flote ionako prezaduzene kompanije,gdje su novci za novi sustav balasta,gdje su novci ?
3 dana se razglaba koji je konacni ucinak izvjesca od 30 milijuna kuna dobiti pa 21 pa ….. i nisam vidio da je itko od forumskih strucnjaka nasao minus od 6 milijuna kuna.
U popularnoj seriji faruk ima dvije knjige kif i kuf u ap je kif dublo deblja od kuf.
[/quote]

bravo feniks, odličan post! dao bih 100% da mogu

Iako profitabilnija, Atlantska plovidba u minusu 6 milijuna kuna

New Report

Close