Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 47,37 | 2.985 | 63 | 47,20 | 48,20 | 1,06% |
ima jedna zanimljivost na koju sam naišao a nisam primjetio da je već komentirana.
U Nadzornom odboru kao član je i Oleg Uskoković. Vrlo zanimljivo ime i ne pojavljuje se negdje bez posebnog razloga. U prvih 10 dioničara nije vidljiv, da li ima dionice na skrbničkom računu ili ne -ne znam.
Al s obzirom da se uz Bilbiju i to ime našlo usko vezano uz upravljanje društvom ja sam osobno puno mirniji za svoje ulaganje. Očito Bilbija ima jake financijske partnere koji će sigurno znati iskoristiti priliku za zaradom na ovoj dionici (Ako već i nisu ušli)
Kako bi neki rekli -ajmo promatrat
#bitcezanimljivo
Pa Želimir ti je već godinama medju prvih 10 dionicara ATPL.
[/quote]
napisao sam namjerno tako jer bez obzira na isto prezime neznam da li su u kakvom srodstvu. Za Olega se piše uglavnom da je poznati varaždinski odvjetnik. Možda ima netko bolje upućen da li su Oleg i Želimir u kakvom rodu.
[/quote]
Otac i sin su
ATPL je nevjerojatan primjer devastacije vrijednosti i lošeg strateškog promišljanja i operativnog upravljanja.
Izvukao sam namjerno ovaj Report: https://zse.hr/userdocsimages/financ/ATPL-fin2009-3Q-NotREV-K-HR.pdf
Pogledajte brojeve i vidjet ćete kako je sa 2008. na 2009. prihod pao 70%…. a onda je nastavio padati sljedećih 10 godina i danas je valjda najniži. U medjuvremenu je flota prepolovljena, nakon sto je financirano 7-8 novogradnji, rasprodani su hoteli, avio-kompanija, a ulagalo se u Lejine informatičke projekte. Novac se krmčio na sve strane.
Možda će Bilbija napraviti zaokret, no ja osobno u to ne vjerujem jer u ATPL ne postoji vizionar niti dovoljno iskusan poduzetnik, stručnjak, koji bi od ATPL napravio pravu i ozbiljnu brodarsku kompaniju. S nekoliko bulk brodova, uz nikakve uvjete financiranja, ne može se raditi ozbiljan posao. Toliko.
Opet još jedan zlonamjeran i netočan post. Prihodi i dobit nisu pali jer se, kako navodiš, “krčmilo”, loše strateški promišljalo i operativno upravljalo. Takvim zaključivanjem bez ikakvog razumijevanja materije možeš zaključiti da isto vrijedi i za bilo koju drugu svjetsku brodarsku kompaniju.
Brodari su krvotok svjetskog gospodarstva i ovise o globalnim kretanjima. Brodarsko tržište je u vrijeme do 2008. doživjelo svoj povijesni vrhunac nakon čega je uslijedila najveća globalna recesija od 30-ih godina prošlog stoljeća. AP je tada pametno disperzirala rizik tako da je tadašnje izvanredne profite sačuvala ulaganjem u nekretnine, hotele, avio-kompaniju i ostalo i time si osigurala egzistenciju u turbulentnim vremenima koji su slijedili. Kasnije su tu imovinu rasprodavali da bi u tim izuzetno teškim vremenima za brodare očuvali svoj temeljni biznis. Zato ta firma još uvijek i danas postoji, stabilna je, radi profitabilno i hvata novi val povoljnih uvjeta na brodarskom tržištu koji se sada upravo događa. Da su tada drugačije radili, danas više vjerojatno ne bi postojali ili bi se morali dokapitalizirati u vrlo nepovoljnim okolnostima čime bi napravili štetu i sebi i dioničarima. Dakle, upravo suprotno od ovoga što ti tvrdiš, uprava je pametno, odgovorno i vizionarski postupala.
Pametnom dosta.
Jako ja dobro razumijem sto se radilo i kako se rastakala firma. Niz promašenih odluka bacio je ATPL daleko na začelje sličnih firmi.
Sve se radilo pogrešno i za takav pogrešan rad placena je visoka cijena. Možda ATPL čeka neki zaokret, no daleko je to od one ATPL koja je imala potencijal da postane ozbiljnija kompanija.
Ja ne vjerujem tim istim ljudima s novim pulenom na čelu firme, a tko vjeruje neka ih slijedi. Brodarstvo je riskantan posao i sektor sa najviše bankrota u slicnim industrijama. U tom smislu, ako je nekome uspjeh to sto firma nije propala, onda je zaista ATPL uspješna. No, uaporkos tome, meni nije.
Odlicno @mitkko, slazem se sa svim sto ste napisali!!!
Jos bih samo dodao da se sa povecanom amortizacijom u Q3 prikriva dobit
koja ce se prikazati u pravom trenutku.
Nije mi jasna ova današnja rasprodaja, pa EBITDA je u plusu
47 mil.kn i raste EBITDA marža. Također je dio gubitaka iz
prvog polugodišta anuliran sa dobrim rezultatima Q3 i do kraja
godine ćemo imati lijepu dobit i već treću godinu u plusu.
2008. godine je neto dobit bila viša nego je danas tržišna vrijednost ATPL, pa je bez obzira na to te godine dionica rekordno pala sa 3500 kuna na trocifrene brojke. Mnogima nije bilo jasno što se dogadja, svi što su ostali tada unutra gadno su se prevarili. Pokazalo se da je tržište u pravu, a ovaj pad sad rezultat je određenog nezadovoljstva investitora sa FI, ništa neobično, očekivanja su bila drugačija.
Tko može predivdjeti kretanje BDi do kraja godine i u 2020. biti će bogat čovjek, a osobno sam na hold, nije mi jasno hoće li BDI up ili down.
[/quote]
Kada kupuješ dionicu ulažeš u buduće poslovanje kompanije. Cijena je tada pala bez obzira na dobit jer je bilo jasno da je svijet u recesiji i da će buduće poslovanje biti sve lošije. Prosjek vozarina u 2008. je još uvijek bio dovoljno visok da kompanija ostvari dobit (pogotovo ako znamo da promjene u prihodima brodara kasne za dnevnim promjenama vozarina)
Jako ja dobro razumijem sto se radilo i kako se rastakala firma. Niz promašenih odluka bacio je ATPL daleko na začelje sličnih firmi.
Sve se radilo pogrešno i za takav pogrešan rad placena je visoka cijena. Možda ATPL čeka neki zaokret, no daleko je to od one ATPL koja je imala potencijal da postane ozbiljnija kompanija.
Ja ne vjerujem tim istim ljudima s novim pulenom na čelu firme, a tko vjeruje neka ih slijedi. Brodarstvo je riskantan posao i sektor sa najviše bankrota u slicnim industrijama. U tom smislu, ako je nekome uspjeh to sto firma nije propala, onda je zaista ATPL uspješna. No, uaporkos tome, meni nije.
Dakle, ako sam te dobro shvatio, ti da si tada upravljao firmom bi svu zaradu podijelio dioničarima i krizu bi prebrodio meditirajući i gledajući u sunce?
Ne, nego ne bi ugovarao pizdarije od kineskih novogradnji i uopće se širio na avioprijevoz.
Al slusaj me… nemam ja vremena su tu s tobom prepucavati. U ATPL nije znala ljevica sto radi desnica..: al svi su znali tunelariti firmu iznutra. Pa su se kupovali softveri i slične glupost, dijelile najviše plaće i povlastice u branši i pritom se crtali dvorci na nebesima. U posljednjih deset godina, uništena je gotovo milijarda kuna kapitala, cijena dionice izgubila je 90% na vrijednosti, a firma se uspjela samo donekle razduziti. Obzirom na to, nemam dvojbe da od ove točke, stvari mogu ići naprijed, al ne značajno… a kad ne vidim potencijal i ocijenim da uprava nije dorasla izazovnim vremenima koja nas čekaju, onda se okrenem i potražim, uvjetno rečeno, bolju investiciju.
To je moje osobno misljenje, a tko misli drugačije ili ima drugačije procjene, samo naprijed. I sretno.
pa daj ti napravi procjenu pa podijeli s nama kada već mi sami ne znamo, ili si sam donio zaključke isto ovako paušalno?
Ja sam za sebe napravio procjenu. I usporedbu s konkurencijom.
Pobornik sam stava da svatko mora sam naučiti napraviti vlastitu procjenu na lakši ili tezi način pa ja neću licitirati vlastitom u javnosti.
Al eto pomoći ću malo sa recentnim cijenama novogradnji i polovnih brodova Vaš link … i Vaš link … pa imate prilike okušati se sami u izračunu NAV-a ATPL.
ako si gledao samo vrijednost polovnih brodova kako tu navodiš, nisi dobro izračunao NAV, tu je puno više od cijene brodova. Evo da i ja tebi malo pomognem, na linku ti je primjer izračuna NAV-a za Navios Maritime, pa napravi domaću zadaću.
How Does Net Asset Value Measure Navios Maritime’s Valuation?
Meni ne treba primjer, Ja znam jako dobro racunati i sto i kako treba računati.
I ne trebaš me pokušavati diskreditirati jer od sada pa ubuduće ću ti pokazati kako to ATPL nema potencijal i da vise nema toliko naivne ekipe koja će samo na osnovu nečijeg piskaranja na forumu ulagati svoje novce.
Pa tome i služe forumi. Da se nešto korektno procjeni i nauci, a ne da se šišaju ovčice fenomenalnim scenarijima koji u stvarnosti nisu održivi. Zar ne?
slažem se, bilo bi ljepše i korisno svima kada bi se ovdje argumentirano razmjenjivala mišljenja, inače se možemo svi prebaciti na fejsbuk i razmjenjivati recepte za kolače ili šta već drugo tamo rade. Ne pišem inače puno ovdje jer mi se ne da ispravljati krive Drine, imam drugog posla.