Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 47,15 | 1.839 | 39 | 47,10 | 48,30 | -6,00% |
Dakle, evo nekoliko suhih brojeva iz izvješća do kojih svatko (dobronamjeran i objektivan) može doći jednostavnim pregledom izvješća:
– poslovni prihodi u Q3 jednaki prošlogodišnjim, ali uz važnu napomenu – ove godine imamo jedan brod u floti manje nego prošle što znači da su prihodi po brodu ugrubo zapravo cca 8,3% veći, a sve to uz prosječno manje vozarine za cca 5% – znači izvrsno upravljanje flotom i odličnu sposobnost uprave za ugovaranjem poslova,
– EBITDA marža 35% veća u odnosu na prošlu godinu (42%/31%) – znači izvrsno upravljanje flotom i odličnu sposobnost uprave za ugovaranjem i kontrolom troškova,
– EBITDA veća 31% u odnosu na prošlu godinu (110m/84m) – rezultat
– korigirani neto dug smanjen za cca 4%,
– amortizacija povećana za 58%,
– utilizacija flote odličnih 98,48%, veće od prosjeka tržišta – znači izvrsno upravljanje flotom i odličnu sposobnost uprave za ugovaranjem,
– prosječne ugovorene vozarine veće od prosjeka vozarina na tržištu – znači izvrsno upravljanje flotom i odličnu sposobnost uprave za ugovaranjem,
– krediti refinancirani, kratkoročni prebačeni u dugoročne – to znači rasterećenje troškova kamata na godišnjoj razini, a kako su sada krediti na tržištu jeftiniji nego prije više godina kada su stare kredite ugovarali, sigurno ih nisu refinancirali skuplje,
– troškovi kamata povećani za cca 32% – to ne znači da su kamate na kredite porasle, već da se ubrzano razdužuju u ovom dobrom prihodovnom periodu, što je dobra stvar i racionalna odluka svakog dobrog gospodara – pročitajte revizorsko izvješće za prošlu godinu, navedeno je da je prošlogodišnja prosječna kamata na kredite iznosila 6,76% – kako je ove godine YTD LIBOR pao za cca 24% (2,13%/2,79%), kamate koje plaćaju su ove godine bitno manje – iako još uvijek ne znamo kolike su, saznat ćemo na kraju godine iz revizorskog izvješća,
– dobit u Q3 veća 2,67 puta u odnosu na prošlu godinu, i sve to uz bitno veću amortizaciju i ubrzano razduživanje – bez toga bi dobit (kada bismo za primjer uzeli usporedive troškove kamata i amortizaciju iz prošle godine) bila veća za 11,7 milijuna samo u trećem kvartalu, odnosno 7,2 puta, – odlično,
– tečajne razlike neću spominjati u kontekstu dobiti jer je to samo računovodstvena stavka, ali se ne smije zanemariti jer to znači veću vrijednost imovine firme, a time i veću vrijednost pojedine dionice koju mi svi ovdje držimo, koliko god to neki ovdje ismijavali.
Ova trolanja kolega @one, @gklemenc, @Feniks, @mymoon i ostatka ekipe su meni osobno smiješna, kao i svakom onom tko razumije materiju. Problem je što to njihovo koordinirano gnojenje i stvaranje panike kod malih investitora laika koji čitaju ovaj forum stvara nervozu koji temeljem toga donose ishitrene odluke o kupnji/prodaji i onda imamo ovakvo nerazumno rasipanje po bidu gdje oni jadni gube svoje novce a ovi drukeri to marljivo skupljaju iako to neće javno priznati. Ova ekipa je zadnjih dana napisala toliko nevjerojatnih i neargumentiranih gluparija da se s takvima jednostavno nema smisla raspravljati. Kako vidim da su ti kolege već dugo u svijetu investicija i otvoreno se hvale da su vrhunski znalci, ne vjerujem da to što pišu rade iz neznanja, već sa jasnom namjerom.
Temeljem svega ovoga jasno je da se događa preokret u poslovanju. Kako je trenutno stanje na tržištu vrlo povoljno za brodare, a predviđanja svih autoriteta na ovom području dobra i za budući period (pisalo se o tome dovoljno i na ovom forumu, neću ponavljati), mislim da svi mi koji smo u ovome možemo mirno spavati.
Laku noć!
Bravo, skidam kapu, ovo je fantasticno!!!
Člsnak sa poslovni.hr
‘Očekujemo jako dobar četvrti kvartal’.
Značajno povećanje profitabilnosti ipak nije bilo dovoljno da Atlantskoj plovidbi donese dobit u prvih devet mjeseci. Ipak, u kompaniji smatraju da su trendovi pozitivni i optimistično gledaju na zadnje tromjesečje.
Dubrovački brodar objavio je u srijedu da su poslovni prihodi na razini grupe u prvih devet mjeseci iznosili 258,5 milijuna kuna što je preko 5 posto niže nego u istom lanjskom razdoblju. Valja naglasiti kako ovu godinu obilježavaju nešto niže vozarine za rasute terete nego prošle godine. Kako stoji u financijskom izvješću, prosječna dnevna vozarina u devet mjeseci iznosila je malo iznad 10.500 dolara dok je lani u tom razdoblju dosezala 11.215 USD.
31 posto
viša je EBITDA nego u isto vrijeme lani, dosegnula je 110 milijuna kuna
Unatoč tome, kompanija je ostvarila skok dobiti prije kamata, oporezivanja, deprecijacije i amortizacije (EBITDA) od 110 milijuna kuna što je 31 posto više nego lani. No, dok je lani dobit iznosila 4,6 milijuna kuna, sada je zabilježen gubitak od 5,9 milijuna kuna. “Unatoč izuzetno dobrom trećem tromjesečju, prosječne vozarine još nisu na razini prošle godine. No, kompanija ide u pozitivnom smjeru, značajno je povećala efikasnost, a posebno bih naglasio rast EBITDA i EBITDA marže.
K tome, ubrzano se razdužujemo što će uskoro rezultirati značajnim snižavanjem i duga i cijene duga, a što će u bliskoj budućnosti značajno utjecati na promjenu financijskih rashoda”, komentirao je predsjednik NO-a Igor Bilbija. “Očekujem jako dobro 4. tromjesečje i načelno nastavak pozitivnih rezultata treću godinu zaredom uz daljnje povećanje operativne efikasnosti”, dodao je Bilbija, koji je i najveći pojedinačni dioničar.
ATPL je nevjerojatan primjer devastacije vrijednosti i lošeg strateškog promišljanja i operativnog upravljanja.
Izvukao sam namjerno ovaj Report: https://zse.hr/userdocsimages/financ/ATPL-fin2009-3Q-NotREV-K-HR.pdf
Pogledajte brojeve i vidjet ćete kako je sa 2008. na 2009. prihod pao 70%…. a onda je nastavio padati sljedećih 10 godina i danas je valjda najniži. U medjuvremenu je flota prepolovljena, nakon sto je financirano 7-8 novogradnji, rasprodani su hoteli, avio-kompanija, a ulagalo se u Lejine informatičke projekte. Novac se krmčio na sve strane.
Možda će Bilbija napraviti zaokret, no ja osobno u to ne vjerujem jer u ATPL ne postoji vizionar niti dovoljno iskusan poduzetnik, stručnjak, koji bi od ATPL napravio pravu i ozbiljnu brodarsku kompaniju. S nekoliko bulk brodova, uz nikakve uvjete financiranja, ne može se raditi ozbiljan posao. Toliko.
Mittko
NIŠTA, ali doslovno ništa šta ste napisali nije točno. Osim rast ebitde, koja je nastala iz jednostavnog rasta amortizacije. Koliko je meni smiješno uvijek se raspravljati s takvim klincima koji misle da nešto znaju, a pojma nemaju. I ne znam koji me vrag uopce nosi da ja vama idem ovdje nešto objašnjavati, ali takav sam i onda moram. Već sam jednom napisao, čitajte izvješća kako hocete, zaboli mene.
P.S. Daj mi samo reci mittko, čime se ti baviš pa da znaš dal ja pišem neistine ili ne? Ili si i ti samopriuceni analiticar, kao gigic, koji osjeca dionice?
Dakle, evo nekoliko suhih brojeva iz izvješća do kojih svatko (dobronamjeran i objektivan) može doći jednostavnim pregledom izvješća:
– poslovni prihodi u Q3 jednaki prošlogodišnjim, ali uz važnu napomenu – ove godine imamo jedan brod u floti manje nego prošle što znači da su prihodi po brodu ugrubo zapravo cca 8,3% veći, a sve to uz prosječno manje vozarine za cca 5% – znači izvrsno upravljanje flotom i odličnu sposobnost uprave za ugovaranjem poslova,
– EBITDA marža 35% veća u odnosu na prošlu godinu (42%/31%) – znači izvrsno upravljanje flotom i odličnu sposobnost uprave za ugovaranjem i kontrolom troškova,
– EBITDA veća 31% u odnosu na prošlu godinu (110m/84m) – rezultat
– korigirani neto dug smanjen za cca 4%,
– amortizacija povećana za 58%,
– utilizacija flote odličnih 98,48%, veće od prosjeka tržišta – znači izvrsno upravljanje flotom i odličnu sposobnost uprave za ugovaranjem,
– prosječne ugovorene vozarine veće od prosjeka vozarina na tržištu – znači izvrsno upravljanje flotom i odličnu sposobnost uprave za ugovaranjem,
– krediti refinancirani, kratkoročni prebačeni u dugoročne – to znači rasterećenje troškova kamata na godišnjoj razini, a kako su sada krediti na tržištu jeftiniji nego prije više godina kada su stare kredite ugovarali, sigurno ih nisu refinancirali skuplje,
– troškovi kamata povećani za cca 32% – to ne znači da su kamate na kredite porasle, već da se ubrzano razdužuju u ovom dobrom prihodovnom periodu, što je dobra stvar i racionalna odluka svakog dobrog gospodara – pročitajte revizorsko izvješće za prošlu godinu, navedeno je da je prošlogodišnja prosječna kamata na kredite iznosila 6,76% – kako je ove godine YTD LIBOR pao za cca 24% (2,13%/2,79%), kamate koje plaćaju su ove godine bitno manje – iako još uvijek ne znamo kolike su, saznat ćemo na kraju godine iz revizorskog izvješća,
– dobit u Q3 veća 2,67 puta u odnosu na prošlu godinu, i sve to uz bitno veću amortizaciju i ubrzano razduživanje – bez toga bi dobit (kada bismo za primjer uzeli usporedive troškove kamata i amortizaciju iz prošle godine) bila veća za 11,7 milijuna samo u trećem kvartalu, odnosno 7,2 puta, – odlično,
– tečajne razlike neću spominjati u kontekstu dobiti jer je to samo računovodstvena stavka, ali se ne smije zanemariti jer to znači veću vrijednost imovine firme, a time i veću vrijednost pojedine dionice koju mi svi ovdje držimo, koliko god to neki ovdje ismijavali.
Ova trolanja kolega @one, @gklemenc, @Feniks, @mymoon i ostatka ekipe su meni osobno smiješna, kao i svakom onom tko razumije materiju. Problem je što to njihovo koordinirano gnojenje i stvaranje panike kod malih investitora laika koji čitaju ovaj forum stvara nervozu koji temeljem toga donose ishitrene odluke o kupnji/prodaji i onda imamo ovakvo nerazumno rasipanje po bidu gdje oni jadni gube svoje novce a ovi drukeri to marljivo skupljaju iako to neće javno priznati. Ova ekipa je zadnjih dana napisala toliko nevjerojatnih i neargumentiranih gluparija da se s takvima jednostavno nema smisla raspravljati. Kako vidim da su ti kolege već dugo u svijetu investicija i otvoreno se hvale da su vrhunski znalci, ne vjerujem da to što pišu rade iz neznanja, već sa jasnom namjerom.
Temeljem svega ovoga jasno je da se događa preokret u poslovanju. Kako je trenutno stanje na tržištu vrlo povoljno za brodare, a predviđanja svih autoriteta na ovom području dobra i za budući period (pisalo se o tome dovoljno i na ovom forumu, neću ponavljati), mislim da svi mi koji smo u ovome možemo mirno spavati.
Laku noć!
To je to kolega, svaka čast!
Nije mi jasna ova današnja rasprodaja, pa EBITDA je u plusu
47 mil.kn i raste EBITDA marža. Također je dio gubitaka iz
prvog polugodišta anuliran sa dobrim rezultatima Q3 i do kraja
godine ćemo imati lijepu dobit i već treću godinu u plusu.
2008. godine je neto dobit bila viša nego je danas tržišna vrijednost ATPL, pa je bez obzira na to te godine dionica rekordno pala sa 3500 kuna na trocifrene brojke. Mnogima nije bilo jasno što se dogadja, svi što su ostali tada unutra gadno su se prevarili. Pokazalo se da je tržište u pravu, a ovaj pad sad rezultat je određenog nezadovoljstva investitora sa FI, ništa neobično, očekivanja su bila drugačija.
Tko može predivdjeti kretanje BDi do kraja godine i u 2020. biti će bogat čovjek, a osobno sam na hold, nije mi jasno hoće li BDI up ili down.
Kamata je visoka jer je kompanija u rangu najrizicnijih kompanija. Kad ulažeš u takvu kompaniju moraš biti svjestan rizika, a ovdje očito većina vas nema pojma o tome.
Kamata je visoka jer njihovo poslovanje ne zadovoljava uvijete za nize kamate i to je jedina istina i ne treba biti super pametan za taj zakljucak.Da li bi ulagali svoj novac u kompaniju koja je godinama uglavnom ispod vode ? Dugovi se priblizavaju vrijednostima hipoteke na brodove i banka trazi osiguranje u visim kamatama sto je i logicno.
Stjecem dojam tko ovdje ne napise bar 30 redaka sa raznoraznim kraticama nema bas izgleda za ozbiljno shvacanje ili ne daj boze ako tko to razclani a nije u skladu hvalospjeva i ocekivanjupovoljnih vjetova u narednih xy kvartala.Ove godine 6 milijuna kuna duga dogodine ce biti plus par milijuna i tako u nedogled.Gdje su tu novci za obnovu flote ionako prezaduzene kompanije,gdje su novci za novi sustav balasta,gdje su novci ?
3 dana se razglaba koji je konacni ucinak izvjesca od 30 milijuna kuna dobiti pa 21 pa ….. i nisam vidio da je itko od forumskih strucnjaka nasao minus od 6 milijuna kuna.
U popularnoj seriji faruk ima dvije knjige kif i kuf u ap je kif dublo deblja od kuf.
ima jedna zanimljivost na koju sam naišao a nisam primjetio da je već komentirana.
U Nadzornom odboru kao član je i Oleg Uskoković. Vrlo zanimljivo ime i ne pojavljuje se negdje bez posebnog razloga. U prvih 10 dioničara nije vidljiv, da li ima dionice na skrbničkom računu ili ne -ne znam.
Al s obzirom da se uz Bilbiju i to ime našlo usko vezano uz upravljanje društvom ja sam osobno puno mirniji za svoje ulaganje. Očito Bilbija ima jake financijske partnere koji će sigurno znati iskoristiti priliku za zaradom na ovoj dionici (Ako već i nisu ušli)
Kako bi neki rekli -ajmo promatrat
#bitcezanimljivo
ima jedna zanimljivost na koju sam naišao a nisam primjetio da je već komentirana.
U Nadzornom odboru kao član je i Oleg Uskoković. Vrlo zanimljivo ime i ne pojavljuje se negdje bez posebnog razloga. U prvih 10 dioničara nije vidljiv, da li ima dionice na skrbničkom računu ili ne -ne znam.
Al s obzirom da se uz Bilbiju i to ime našlo usko vezano uz upravljanje društvom ja sam osobno puno mirniji za svoje ulaganje. Očito Bilbija ima jake financijske partnere koji će sigurno znati iskoristiti priliku za zaradom na ovoj dionici (Ako već i nisu ušli)
Kako bi neki rekli -ajmo promatrat
#bitcezanimljivo
Pa Želimir ti je već godinama medju prvih 10 dionicara ATPL.
Člsnak sa poslovni.hr
'Očekujemo jako dobar četvrti kvartal'.
Značajno povećanje profitabilnosti ipak nije bilo dovoljno da Atlantskoj plovidbi donese dobit u prvih devet mjeseci. Ipak, u kompaniji smatraju da su trendovi pozitivni i optimistično gledaju na zadnje tromjesečje.
Dubrovački brodar objavio je u srijedu da su poslovni prihodi na razini grupe u prvih devet mjeseci iznosili 258,5 milijuna kuna što je preko 5 posto niže nego u istom lanjskom razdoblju. Valja naglasiti kako ovu godinu obilježavaju nešto niže vozarine za rasute terete nego prošle godine. Kako stoji u financijskom izvješću, prosječna dnevna vozarina u devet mjeseci iznosila je malo iznad 10.500 dolara dok je lani u tom razdoblju dosezala 11.215 USD.
31 posto
viša je EBITDA nego u isto vrijeme lani, dosegnula je 110 milijuna kuna
Unatoč tome, kompanija je ostvarila skok dobiti prije kamata, oporezivanja, deprecijacije i amortizacije (EBITDA) od 110 milijuna kuna što je 31 posto više nego lani. No, dok je lani dobit iznosila 4,6 milijuna kuna, sada je zabilježen gubitak od 5,9 milijuna kuna. "Unatoč izuzetno dobrom trećem tromjesečju, prosječne vozarine još nisu na razini prošle godine. No, kompanija ide u pozitivnom smjeru, značajno je povećala efikasnost, a posebno bih naglasio rast EBITDA i EBITDA marže.
K tome, ubrzano se razdužujemo što će uskoro rezultirati značajnim snižavanjem i duga i cijene duga, a što će u bliskoj budućnosti značajno utjecati na promjenu financijskih rashoda", komentirao je predsjednik NO-a Igor Bilbija. "Očekujem jako dobro 4. tromjesečje i načelno nastavak pozitivnih rezultata treću godinu zaredom uz daljnje povećanje operativne efikasnosti", dodao je Bilbija, koji je i najveći pojedinačni dioničar.
Po meni je ovo ključno u cijeloj priči:
“K tome, ubrzano se razdužujemo što će uskoro rezultirati značajnim snižavanjem i duga i cijene duga, a što će u bliskoj budućnosti značajno utjecati na promjenu financijskih rashoda“, komentirao je predsjednik NO-a Igor Bilbija. ”Očekujem jako dobro 4. tromjesečje i načelno nastavak pozitivnih rezultata treću godinu zaredom uz daljnje povećanje operativne efikasnosti”, dodao je Bilbija, koji je i najveći pojedinačni dioničar.”
ima jedna zanimljivost na koju sam naišao a nisam primjetio da je već komentirana.
U Nadzornom odboru kao član je i Oleg Uskoković. Vrlo zanimljivo ime i ne pojavljuje se negdje bez posebnog razloga. U prvih 10 dioničara nije vidljiv, da li ima dionice na skrbničkom računu ili ne -ne znam.
Al s obzirom da se uz Bilbiju i to ime našlo usko vezano uz upravljanje društvom ja sam osobno puno mirniji za svoje ulaganje. Očito Bilbija ima jake financijske partnere koji će sigurno znati iskoristiti priliku za zaradom na ovoj dionici (Ako već i nisu ušli)
Kako bi neki rekli -ajmo promatrat
#bitcezanimljivo
Pa Želimir ti je već godinama medju prvih 10 dionicara ATPL.
[/quote]
napisao sam namjerno tako jer bez obzira na isto prezime neznam da li su u kakvom srodstvu. Za Olega se piše uglavnom da je poznati varaždinski odvjetnik. Možda ima netko bolje upućen da li su Oleg i Želimir u kakvom rodu.