Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 42,78 | 1.626 | 38 | 42,50 | 43,00 | -1,16% |
Nema ti tu ničeg jednoznačnog.
Ugradnju scrubber-a do sada je ugovorilo puno manje kompanija nego se pretpostavljalo. Mnogi (a među njima i neki najveći) su potpuno odbacili opciju ugradnje.
Pojavio ti se novi moment sa LS HFO (gorivo sa manje od 0,5% sumpora), ali tu će biti svega (zbog nedefinirane i neujednačene specifikacije, nijedno od tih goriva se neće moći miješati jedno sa drugim). Onda imaš klasična MGO, MDO goriva na koja će isto tako (bez obzira što je to gorivo višestruko skuplje) mnogi preći da zadovolje MARPOL uvijete od 01.01.2020.
Kao što rekoh na početku, ovo što nam predstoji u pogledu upotrebe goriva nije još svima jasno i mnogi su oprezni u predviđanjima skore budućnosti vozarina (svih vrsta brodova) pritisnutih istim.
Najinteresantnija će biti reakcija rafinerija i općenito tržišta naftnim derivatima, oni se moraju prilagoditi proizvodnjom i zalihama kompletno novoj situaciji.
Ovo ionako nestabilno brodarsko tržište će se dodatno zatresti, a trešnja bi mogla (opet) potrajati.
Bit će napeto, ali to je sve – “part of the game”.
Pozdrav, a ja sad odoh malo skoknut u more i na sunčanje!
(ps – ovo je bio odgovor na jedan post koji je u međuvremenu nestao sa foruma, sorry ako sam nekoga zbunio)
Skriveni nalozi na 440 i 432…
2000 kom na bidu 460 kn…
u prilogu
Skriveni nalozi na 440 i 432…
2000 kom na bidu 460 kn…
u prilogu
sprdačina.
svi ti “kupci”nestali su prije 16,00 da ih prodavači slučajno ne poklope
Dobitnica dana bila je Atlantska plovidba (ZSE:ATPL-R-A) čije su dionice skočile 5,5 posto, na 462 kune, uz 418 tisuća kuna prometa. Bio je to peti uzastopni rast dionica dubrovačkog brodara koji je od početka kolovoza podignut 13,5 posto. Prije dva dana Atlantska plovidba izvijestila je da je nastupila pravomoćnost dvije građevinske dozvole koje je izdao Grad Dubrovnik, Upravni odjel za izdavanje i provedbu dokumenata prostornog uređenja i gradnje, obje od 3. srpnja 2019. godine. Ovim su se stekli svi preduvjeti da se započne nekretninski projekt na lokaciji bivše upravne zgrade društva, navode i Altantske plovidbe.
(Seebiz.com)
Ukoliko kupac planira kupiti malo veće količine (>500kom) nemoguće je bez probijanja kote 500 tj.kupiti skuplje 10% odmah ili polagano skupljati a cijena raste pomalo svakog dana..hm…potrebno je odvagnuti te biti mudar a cijene vozarina su prosječno veće u drugoj polovici godine.
U jutarnjem interview sa Kulasom. Osim sličnih stvari koje je nekidan i Bilbija rekao, Zanimljivo je da su odlučili neugadjivati scrubere u svoje brodove, iz dosta razloga pa će koristiti novo gorivo prilagođeno novim regulativama
Jel to dobra odluka? Ima li netko relevantne informacije i znanje vezano uz predmetna? Hvala.
Bas citao strani clanak da ugradjivanje scrubbera puno previse kasni i da ce BDI zbog toga dodatno porasti krajem godine, a brodogradilista su overbookana zbog toga i dugo se ceka, tako da je vjerojatno odluka na mjestu. Bit ce zanimljivo vidjeti kako ce se naftna industrija prilagoditi novim regulativama za gorivo sa dosta manje sumpora i ostalih stetnih spojeva.
Evo linka na intervju u jutarnjem
Ako se dobro sjećam ovih 14000 komada otpuštenih s računa br3 trebale bi biti vlasništvo CROS-a?
3. ZAGREBAČKA BANKA D.D. -14.174 -1,02% -6,21M 60.000
9. SB-S D.D. +2.255 +0,16% +0,99M 26.130
ad.3. to su oni prodali mimo burze ili?
ad.9.skrbnički dokupio još 2.255 komada.
Jel to dobra odluka? Ima li netko relevantne informacije i znanje vezano uz predmetna? Hvala.
Po mom skromnom mišljenju to je dobra odluka.
Ugradnja scrubbera na 12 brodova bila bi prilična investicija (računaj u grubo 25-30 mil. USD, a možda čak i više). To za sobom povlači i extra stajanja brodova za obavljanje ugradnje i puno toga što se ne da opisati u par riječi…
Nakon ovakve odluke managementa čitava pažnja biti će usmjerena na LS HFO i njegovu kompatibilnost. Uniformna specifikacija ovog goriva još nije definirana i tu je kvaka neizvijesnosti upotrebe istog. Jednostavno, ista goriva (sa manje od 0’5 % sumpora) neće se moći međusobno miješati, jer će im specifikacija ostalih komponenti u gorivu biti potpuno različita i tu leži najveći rizik u priči bez scrubbera.
Drugi problem će biti dostupnost takvog goriva world wide (svugdje gdje brodovi plove).
Treći problem naravno, biti će vezan oko pravilne uportrebe glavnih i pomoćnih motora u uvijetima goriva sa niskim sumporom (tj. odabir pravih ulja za podmazivanje).
Ako, a AP će sigurno o tome voditi računa, ove tri komponente budu pravilno usklađene, odluka o ne instalaciji scrubbera pokazat će se opravdanom.
Da imaju capove onda bi možda vrijedilo razmisliti o tome jer bi povrat investicije bio puno brži. Vrlo mali postotak vlasnika panamaxa se odlužio za ugradnju, u supramax klasi gotovo nitko. Na kraju će o isplativosti ipak odlučiti razlika u cijeni niskosumpornog i visokosumpornog goriva na kraći rok a dugoročno će vjerojatno biti zabranjeni.