Investitorsko pravilo je ono poznato “Kupuj kad nitko neće a prodaj kad svi hoće” a trejdersko pravilo je “Bitno da se lova okreće” pa makar i za burek…Upravo sada svjedočimo ovome prvome pravilu isto kao sto je bilo na 100-150kn.
Jel zna tko koliko jos komada ATPL ima taj americki fond koji prodaje i koji se vjerojatno skriva iza skrbnickog racuna?
Ti americki fondovi su mjesecima zakucavali i RIVP, pa kad su prestali prodavati poletila je sa 32 na 40 kn u par dana.
2 dana nema transakcije. Ovo se nikad nije dogodilo na ATPL.
A spot panamaxa raste tjednima i ubrzava ovih dana, danas je 10.446 $.
Jel zna tko koliko jos komada ATPL ima taj americki fond koji prodaje i koji se vjerojatno skriva iza skrbnickog racuna?
Ti americki fondovi su mjesecima zakucavali i RIVP, pa kad su prestali prodavati poletila je sa 32 na 40 kn u par dana.
Potpuno netocno. Americki fondovi i dalje prodaju RIVP. Samo se ukljucilo vise fondova koji ga kupuju…
Što se ovdje događa da se ovako tuče po bid-u?
Jel to dobra ili loša vijest?
U principu vijest je loša. Technical se ugovara na bazi godišnjeg “maning fee-a”, manji je rizik poslovanja, zapošljavaš svoj kadar, a (uobičajeno) upravljaš održavanjem broda na isti način kao da je tvoj. Ukoliko uživaš povjerenje vlasnika, a brod vodiš racionalno, to može biti relativno dobar posao za kompaniju. Takav posao, uz dobro ugovoren “fee”, dugoročno nosi samo pozitivu (rizik je minimalan), jasno – ne i enormnu zaradu, ali neku malu zaradu – svakako.
Mada, osobno bi uvijek više preferirao njihovo upravljanje vlastitim brodovima (što većom flotom).
Pozdrav!
Vrijeme je da se krene u kupovinu polovnih panamaxa i supramax-a.
Svi krediti su refinancirani, kratkoročne obaveze su se smanjile za preko 100 milijuna kn.a cijene brodova su povoljne.
Spot panamaxa raste, samim tim i period TC, a brodovi jeftini kao i u veljači.
Vrijeme je da se krene u kupovinu polovnih panamaxa i supramax-a.
Svi krediti su refinancirani, kratkoročne obaveze su se smanjile za preko 100 milijuna kn.a cijene brodova su povoljne.
Spot panamaxa raste, samim tim i period TC, a brodovi jeftini kao i u veljači.
Bitno je da sa sadašnjim vozarinama ATPL posluje u plusu jer je Panamax
indeks viši za preko 100% u odnosu na veljaču, a što se tiče brodova gospari
iz ATPL su do sada dokazali da imaju nos kada treba kupiti ili prodati brod,
pa vjerujem da će napraviti dobru odluku kao i do sada.
Što se tiče tehničkog managementa broda, vidim da su i prijašnjih godina
uzimali i otkazivali brodove kako im je bilo potrebno, pretpostavljam s
obzirom na narudžbe prijevoza i raspoloživost brodova.
Vrijeme je da se krene u kupovinu polovnih panamaxa i supramax-a.
Svi krediti su refinancirani, kratkoročne obaveze su se smanjile za preko 100 milijuna kn.a cijene brodova su povoljne.
Spot panamaxa raste, samim tim i period TC, a brodovi jeftini kao i u veljači.
Bitno je da sa sadašnjim vozarinama ATPL posluje u plusu jer je Panamax
indeks viši za preko 100% u odnosu na veljaču, a što se tiče brodova gospari
iz ATPL su do sada dokazali da imaju nos kada treba kupiti ili prodati brod,
pa vjerujem da će napraviti dobru odluku kao i do sada.
Što se tiče tehničkog managementa broda, vidim da su i prijašnjih godina
uzimali i otkazivali brodove kako im je bilo potrebno, pretpostavljam s
obzirom na narudžbe prijevoza i raspoloživost brodova.
[/quote]
Evo ti jedan realan scenarij.
Prodaš brod i novom vlasniku npr. ponudiš uslugu upravljanja (ako on nekim slučajem već nema spremnu svoju ekipu za preuzimanje).
Zadržiš posadu i njihovu uposlenost, ostaju kod tebe u ciklusu u kojem ti (ATPL) možeš ići u realizaciju kupnje nekog novog broda za tvoju flotu. U tom trenutku ova zadržana posada ti je na raspolaganju u budućem planiranju (za tvoje potrebe), a ekipu za brod u Management-u, ukoliko nemaš dovoljno svoje posade na čekanju – tražiš na marketu.
Ljudi za tvoje brodove su uvijek prioritet, a da bi se mogao širiti u nekoj bližoj (ili dalekoj!?) budućnosti, te iste ljude moraš zadržati i imati ih na raspolaganju kad do toga dođe.
Zato je TM super opcija prije svega za zadržavanje svog kadra, a onda i za zaradit neku kintu u ova čudna vremena na tržištu.