Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 49,00 | 74.725 | 1,525 | 47,60 | 49,50 | 0,00% |
što je je, ipak najsmobolji danas, kakav li će članak sada složiti seebiznismeni
http://www.seebiz.eu/atlantska-plovidba-u-prvom-kvartalu-potonula-u-gubitak-od-38-milijuna-kuna/ar-193221/
U prvom kvartalu su kupili nesto ispod 8% Luke Dubrovnik. Da li je to islo u rashode 1. kvartala?
4 mil. kn. za 7,6% dionica
Znaci 1. kvartal su poslovali na
nuli bez tog izvanrednog financijskog troska.
http://www.seebiz.eu/atlantska-plovidba-potvrdila-kupnju-76-udjela-u-luci-dubrovnik/ar-187893/
U prvom kvartalu su kupili nesto ispod 8% Luke Dubrovnik. Da li je to islo u rashode 1. kvartala?
4 mil. kn. za 7,6% dionica
Znaci 1. kvartal su poslovali na
nuli bez tog izvanrednog financijskog troska.
http://www.seebiz.eu/atlantska-plovidba-potvrdila-kupnju-76-udjela-u-luci-dubrovnik/ar-187893/
Ta kupnja je proknjižena u prosincu 2018. i u bilanci je bila još na 31.12.2018. Inače je to ulaganje i nalazi se u bilanci, a ne rashod.
BVPS je 421kn
Lijepo izvješće.
Pričamo o malom gubitku, ali radi se i o ( za sada ) skrivenoj dobiti.
Još u revizorskom izvješću za 2018 napisano je da brodovi vrijede više nego što se vode knjigovodstveno.
Naime, rabljenim brodovima još od 2017. god. polako raste cijena, pa je trenutno panamax star 5 godina za oko 4 M $ skuplji nego sredinom 2017.
Ruda željeza i dalje poskupljuje što nagovještava zadržavanje trenda. Neki analitičari već spominju mogućnost super ciklusa kao 2010 do 2014 kada je cijena rasla i do 170 $.
Visoka cijena željeza diže i cijenu brodova ( pa i rabljenih ), što nam diže NAV i omogućuje veliko razduživanje u slučaju prodaje nekog broda i trenutni prikaz knjigovodstvene dobiti na tom brodu.
U revidiranom izvješću za 2018. stoji sljedeće: "Na dan 31. prosinca 2018. godine brodovi su procijenjeni od strane neovisnog procjenitelja Associated Shipbroking S.A.M. na tržišnu vrijednost od 157,0 mil USD, što predstavlja nižu vrijednost od izračunate vrijednosti brodova u upotrebi"
U bilanci su brodovi na 31.12.2018. bili 1,24 mlrd kn + 25 mil kapitaliziranog dry docka pa ispada da su na taj dan knjigovodstveno vrijedili oko 250 mil kn više od tržišne vrijednosti.
[/quote]
U pravu ste.
Hvala Vam za ispravak.
Ispričavam se svima ako sam ih naveo na krivi zaključak.
Ja sam krivo zaključio zbog jedne rečenice iz revizorskog izvješća.
Citiram: Na temelju pripravljenih procjena, Uprava je zaključila kako je nadoknadiva vrijednost imovine veća od knjigovodstvene vrijednosti, stoga nije potrebno priznati gubitak od umanjenja vrijednosti.
Rečenica je u dijelu Ključno revizijsko pitanje – Procjena vrijednosti brodova.
Nisam dalje čitao i shvatio sam da je to mišljenje revizora……………… a bilo je mišljenje Uprave ATPL.
kaže mi prijatelj koji plovi na panamaxu već 18 godina da je 9000 dolara za dan pozitivna nula..sve preko toga je dobit..
ok i gdje je ta dobit ?
kaže mi prijatelj koji plovi na panamaxu već 18 godina da je 9000 dolara za dan pozitivna nula..sve preko toga je dobit..
ok i gdje je ta dobit ?
[/quote]
Ovdje smo svi svjesni da je dobit ovog razdoblja to što je gubitak iz osnovnog poslovanja minimalan.
Ima i određene dobiti koja se ne spominje.
Vrijednost $ je 31.12 2018 bila 6,469 Kn, a 30.03.2019. $ je bio 6,61 Kn.
Na gore spominjanu vrijednost flote ( revizorska procjena ) od 157 M $, brodovi su nam u prvom kvartalu dobili na vrijednosti više od 22 M Kn.
Možda Uprava ipak zna o brodovima više od revizora.
Ovo je bila šala, ali u svakoj šali ima i nešto istine.
Po rezultatima poslovanja u ovoj krizi vidi se da je ATPL vrhunski vođena firma.
nadmasili ste srbe koji su svjetski prvaci u opjevavanju svojih poraza.vrhunski vođena firma ima sretne i zadovoljne zaposlenike,kao i rezultate koji su na dobrobit svojih dionicara velikih i malih.vrhunski vođena firma je u progresu a ne u stalnom padu brodovljem i zaradom,vrhunski vođena firma lezi na zdravim temeljima i transparentna je kao svugdje u normalnom svijetu.vrhunski vođena firma nema teret sumnje u stjecanje vlasnistva nad dionicama ma kad se oni dogodili.vrhunski vođenoj firmi ne trebaju poltroni da bi svaki njen potez okarakterizirali slavim,divnim i mudrim pogotovo kada to nisu.
Kolega truth, vidim da ste ogorceni, ali s obzirom na okolnosti, a to je svjetsko trziste prijevoza rasutih tereta Atlantska plovidba posluje sasvim solidno. Vidi se da su optimizirani, kompaktni, proaktivni i najvaznije vuku dobre poteze u dobrim vremenima, pa tako i u malo losijim. Vidljiv je veliki napredak u izvjestavanju i transparentnosti otkad je IB na celu NO, tako da mu cestitam na angazmanu! Sjetimo se samo koliko su on i jos neki napravili u RIVP da postane transparentnije i investabilnije drustvo.
IB nije dosao kao duhovni guru nego je dosao vođen zaradom sto je ok.Nije ok sto su oni tek dolaskom IB poceli voditi firmu ne transparentno nego transparentnije.Nadalje IB nije vecinski i apsolutni vlasnik i kako sam ja prepun teorija urote nisam ni siguran ciji je on ustvari igrac i koji su njegovi interesi u svemu tome.
Uprava bi se mozda mogla nazvati vrhunskom samo u smislu koliko su osobno priskrbili dobiti i tu se slazem da su jako uspjesni,sjetimo se podijeljenih 23 000 000 kn kao nagradu za dobro poslovanje o dodijeljenim dionicama i kako su se sticale ne bi trebalo ni govoriti,otvorite gugl
Prelijepo je sto svaki moj komentar nazivate ogorcenoscu,animozitetom i tko zna kako sve ne.To mi je pogonsko gorivo…
truth je donekle u pravu,mislim da je Bilbija samo produžena ruka nekog starog člana uprave,ali i trenutnog,dugoročno Bilbija neće sigurno izgubiti,a atpl će preuzeti neki strani fond kada Hrvatska uđe u investicijski rang..što se tiče vozarina sada bi trebale malo usporiti zbog tajfuna u Indiji..zapravo zaplet oko ove dionice vjerovatno će se rasplesti kada vozarine budu postojano visoko,ali to još nije slučaj..
Ja sam krivo zaključio zbog jedne rečenice iz revizorskog izvješća.
Citiram: Na temelju pripravljenih procjena, Uprava je zaključila kako je nadoknadiva vrijednost imovine veća od knjigovodstvene vrijednosti, stoga nije potrebno priznati gubitak od umanjenja vrijednosti.
Rečenica je u dijelu Ključno revizijsko pitanje – Procjena vrijednosti brodova.
Nisam dalje čitao i shvatio sam da je to mišljenje revizora……………… a bilo je mišljenje Uprave ATPL.
To jest dio revizorovog izvještaja i tu revizor opisuje što je njemu bilo ključno pitanje cijele revizije. Uprava je tako procijenila, a revizor nije imao primjedbu na takvu procjenu.
Što to, u stvari, znači? Brodovi se vode po trošku stjecanja umanjeno za amortizaciju i vrijednosna usklađenja (impairment). Prilikom pripremanja fin. izvješća, ukoliko ima indikatora da je imovina precjenjena, uprava treba napraviti test umanjenja koji će pokazati da li je knjigovodstvena vrijednost imovine nadoknadiva i zaključiti da li treba napraviti umanjenje vrijednosti imovine ili ne.
Prema računovodstvenim standardima, za nadoknadivi iznos se uzima veće od:
a) tržišne vrijednosti i
b) vrijednosti imovine u upotrebi (diskontirani novčani tijekovi od upotrebe imovine).
U konkretnom slučaju, brodovi u bilanci vrijede više od tržišne vrijednosti, ali je uprava uspjela dokazati revizoru da je sadašnja vrijednost budućih novčanih tijekova veća od vrijednosti u bilanci te nije potrebno provoditi umanjenje. Suprotno je bilo 2014. godine kad je zaključeno da je umanjenje potrebno pa je proknjiženo u iznosu od 750 mil kn.
Dakle, da idu sad prodavati te brodove uknjižili bi gubitak, ali procjena je da će njihovim korištenjem uspjeti pokriti njihovu knjigovodstvenu vrijednost (i više).
Edit: naravno, vrag je u detaljima. Iz izvještaja nije vidljivo kako je rađena procjena budućih novčanih tijekova, odnosno koje su pretpostavke korištene (diskontna stopa, kretanje vozarina i sl.), ali očito je revizor bio dovoljno uvjeren.