Može malo pojašnjenje vezano za ovo refinanciranje: da li to znači da ne mogu otplaćivati kredit po postojećim uvjetima pa su ga refinancirali (u stvari reprogramirali)?
Refinancirali su ga na dodatni rok dospijeca od 5 godina sa povoljnijim uvjetima tj. kamatama kod druge banke, uz produljenje roka dospijeca. Razduzivanje kod banaka sa pretvaranjem kratkorocnih dospijeca u dugorocna rade od 2016., te su u tome vrlo uspjesni. Takodjer prilicno dobro optimiziraju ponudu i potraznju na trzistu rasutih tereta prodajom i kupnjom brodova, te mislim da imaju cak negdje oko 20 posto manje troskove od trzisnog prosjeka po brodu. U svakom slucaju pozdrav s palube, te plovimo mirno i dalje!!
Može malo pojašnjenje vezano za ovo refinanciranje: da li to znači da ne mogu otplaćivati kredit po postojećim uvjetima pa su ga refinancirali (u stvari reprogramirali)?
Tako je, ne mogu plaćati obveze uredno po postojećim uvjetima, niti ga mogu isplatiti i potom otvaraju novi kredit sa duljim rokom otplate. Ovo je već drugo “refinanciranje” u 2018, ukupno u iznosu od 41 milion usd.
Meni je interesantnije kako oni to objave, u najmanju ruku kao da su ga isplatili. Mislim, čemu ovo “putem inozemne banke iz europe” ili “putem renomirane europske banke”? Ako ne želiš javno napisati koje banke i po kojim uvjetima što bi trebali, kao da je bitno je li ta banka europska, kineska, japanska.Btw. Koga briga je li renomirana ili nije, šta to znači dioničarima kad ništa drugo ne znaju.
Nije istina da ga ne mogu isplaćivati po postojećim uvjetima…iz čega je to iščitano? Refinanciranjem si poboljšavaju uvjete isplate kredita.
Ja imam kredit i plaćam kamatu po 5,5% ali mi se kamata obračunava samo do dana otplate, a ne do dana ugovorene otplate kredita. Dakle, ako ga mogu otplatiti ranije, kamata mi se obračunava samo za vrijeme otplate kredita. Ako bi mi netko ponudio kredit za otplatu postojećeg kredita ali po povoljnijim uvjetima, naravno da bih prihvatio. O tome se tu radi i molim da ne obmanjujete javnost.
Zato pitam, da li je prolongiran rok otplate po kreditima jer piše da je refinanciran na 5 godina a da je jeftinije ne spominju. Koje je dospijeće po tim kreditima bilo do sada?
Zato pitam, da li je prolongiran rok otplate po kreditima jer piše da je refinanciran na 5 godina a da je jeftinije ne spominju. Koje je dospijeće po tim kreditima bilo do sada?
Možda bi bilo najbolje da pošaljete mail na upravu?
Siguran sam da će vam rado dogovoriti ako ste dioničar ATPL
Refinancirati znači dospijeće postojećeg kredita otplatiti na nacin i pod uvjetima ugovora sa istim ili drugim vjerovnikom/bankom. U shippingu to je uvijek pokazatelj da isti ili drugi vjerovnik/banka neupitno vjeruje u sposobnost kompanije da će kroz ugovoreni period biti u stanju ispunjavati ugovorne obveze.
Za dužnika/kompaniju je to izazito znacajno jer time moze jednoznačno odrediti najvažnije parametre budućeg pislovanja, a čime privremene kratkoročne obveze po dugoročnim kreditima ponovno postaju dugoročne. U shippingu je 5 godina izrazito dugacak rok, pa sukladno tome ovo iskazuje znacajno povjerenje vjerovnika prema dužniku.
Može malo pojašnjenje vezano za ovo refinanciranje: da li to znači da ne mogu otplaćivati kredit po postojećim uvjetima pa su ga refinancirali (u stvari reprogramirali)?
Tako je, ne mogu plaćati obveze uredno po postojećim uvjetima, niti ga mogu isplatiti i potom otvaraju novi kredit sa duljim rokom otplate. Ovo je već drugo "refinanciranje" u 2018, ukupno u iznosu od 41 milion usd.
Meni je interesantnije kako oni to objave, u najmanju ruku kao da su ga isplatili. Mislim, čemu ovo "putem inozemne banke iz europe" ili "putem renomirane europske banke"? Ako ne želiš javno napisati koje banke i po kojim uvjetima što bi trebali, kao da je bitno je li ta banka europska, kineska, japanska.Btw. Koga briga je li renomirana ili nije, šta to znači dioničarima kad ništa drugo ne znaju.
[/quote]
vidi pod Agrokor, zašto je što bitno ili nebitno
Zato pitam, da li je prolongiran rok otplate po kreditima jer piše da je refinanciran na 5 godina a da je jeftinije ne spominju. Koje je dospijeće po tim kreditima bilo do sada?
Ovaj reprogram kredita u 2018.g. u ukupnom iznosu od 41$ milion usd sa dospijećem 2023.g. su za brodove koji su odavno u floti, a izgrađeni u istom brodogradilištu u Kini. Miho Pracat i Zagreb su koliko se sjećam isporučeni negdje 2009. a blizanci Argosy i Jadran 2012.g. Kako izgleda isplaćivat će ih 20 godina, toliko je dobra situacija na tržištu.
Vrlo je značajno da je AP refinancirala kredite u ukupnom iznosu od preko 41 mil $, a bez da je napravila dokap. Cijela peer grupa, upravo je zbog pritiska banaka/vjerovnika činila suprotno, a zbog nemogućnosti refinanciranja kredita bez povećanja equitya.
Pri tome je uoćljivo jos nesto, a to je ne samo refinanciranje postojećih kredita nego i kupnja dodatnog panamaxa ex Pelagos za 11.95 mil$, a iz čega proizlazi da su vjerovnici apsolutno prepoznali smjer kojim ide AP.
Podsjetit ću odredeni broj forumasa autoritativno tvrdio je da kompanija neće moći refinancirati kredite, da će prodati cijelu flotu itd.
Naravno sve je moguće, pa vjerovatno i zbog tog razloga diverzificuraju kroz nekretninski projekt Batala, stvarajući dodanu vrijednost na ptosoru stare upravne zgrade.
Naravno ne treba smetnuti sa uma ni razduživanje od cca 60 mil$ od Q1/2016.
Strani brodari su radili dokap radi proširenja flote… a to je valjda i cilj ATPL. Bez dokapa, ova firma nema budućnosti jer sa desetak brodova koji stare se ne može raditi ozbiljan posao. Razduživanje i refinanciranje nije bila ideja Uprave već su ih prislili na to kreditori uvjetujući im buduće zaduživanje. Tako je barem izjavljivao Kulaš na Tradewindsu prije dvije godine.
Iluzorno je očekivati da će ATPL u ovako rizičnom biznisu dionice netko plaćati “skupo”, a to je mantra koju ovdje šačica zanesenjaka i pričam ti priču analitičara već godinama prodaje.