Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 42,36 | 15.420 | 364 | 42,30 | 44,50 | -0,47% |
Ne zamaram se ja sa nikakvom cijenom dionice, već pišem o činjenicama i brojkama, samo to drži vodu kod ovakve dionice, a posebno kod ovakve nerealne "priče" koja se već godinama plasira po medijima.
Evo, napravio sam vam da pogledate kako su "ATPL brojke" izgledale 2003, kada je BDI index dosegao razinu 4765 bodova, nakon dugogodišnje stagnacije, te kada je u prosjeku u toj godini bio 2617 bodova i kako izledaju "ATPL brojke" 2017. te do sada 2018.g. Također, tu vam je BDI graf iz 2003.g., a također BDI iz razdoblja 2017-2018, prosjek 1250 bodova.
Ovo su fundamenti i činjenice tko zna čitati ovo što sam stavio u prilogu, a to što oni iznajme brod po ovoj cijeni ili onoj cijeni na mjesec dana nije uopće bitno, da ne govorim o tome koliko je "bitno" to što će napraviti zgradu sa apartmanima na vlastitom zemljištu!? Imali su 2 hotela koja su dobro poslovala pa su ih morali prodati da smanje dugove. Možda da se bace samo u apartmane kao core business, kao cijeli grad, mislim wtf?
[/quote]
Nije mi primio BDI 2017-2018, pa evo sve opet ovdje.
[/quote]
Realna analiza kolega. Kao sto rekoh stariji na forumu opreznije razmisljaju dok se mladji kolege nahajcavaju jer ocito jos nemaju dovoljno iskustva.
sličan je problem kod još nekih kompanija, ako ne i većine izlistanih na zse…eto…imate jdpl…ne mogu riješit situaciju s brodom koji im je blokiran u Bangladešu već 10 mjeseci…i koji im donosi gubitke…a ne donosi nikakvu zaradu…pa šta radi uprava? šta radi nadzorni odbor?
I to dioničari moraju doznati iz novina…gdje su obavijesti za dioničare?
treba se zapitati po kojem se ključu postavljaju članovi uprave i NO? da li tko snosi kakve odgovornosti? koliko više malih dioničara uopće dolazi na glavne skupštine?
drugim riječima…male dioničare su ubili…i sad se radi kako se hoće…a nitko nema nikakvih odgovornosti…
I ovo kada pročitam…da kompanija koja se bavi prijevozom rasutih tereta…ide u nekakve projekte "hotelsko-stambenih" kompleksa…da se naježiš…nek se bave nekretninama onda…nek rasprodaju flotu…pa nek grade hotelsko-stambene komplekse…možda će biti uspješniji na tom području s obzirom na poziciju…
Dionicari ne bi trebali biti ironicni (ili cak sarkasticni kao pojedinci na forumu) glede hotela, jer da nisu svojedobno diversificirali djelatnost i kupili Imperijal, kasnije nazvan Hilton i hotel Lapad tvrtka ne bi prezivila krizu. Kamo srece da su srusili staru upravnu zgradu i prije poceli taj novi project, jer sad bi da je to gotovo pobrali vrhnje. Toliko o tom.
Nazalost, bilo je tu teskih poslovnih “bisera” kao sto je pokusaj sa capesize brodom, gradnje novih panamaxa po 40-ak miljuna dolara, i sve to sad dolazi na naplatu.
Cijena dionice pratiti ce BDI koliko god mi sutjeli o tom. Najgore je iza nas, bar se nadam.
Dionicari ne bi trebali biti ironicni (ili cak sarkasticni kao pojedinci na forumu) glede hotela, jer da nisu svojedobno diversificirali djelatnost i kupili Imperijal, kasnije nazvan Hilton i hotel Lapad tvrtka ne bi prezivila krizu. Kamo srece da su srusili staru upravnu zgradu i prije poceli taj novi project, jer sad bi da je to gotovo pobrali vrhnje. Toliko o tom.
Nazalost, bilo je tu teskih poslovnih "bisera" kao sto je pokusaj sa capesize brodom, gradnje novih panamaxa po 40-ak miljuna dolara, i sve to sad dolazi na naplatu.
Cijena dionice pratiti ce BDI koliko god mi sutjeli o tom. Najgore je iza nas, bar se nadam.
Niti sam ironičan niti sarkastičan…koja je osnovna djelatnost ATPL? ne bi li trebali razmišljati o core biznisu, a ne o ulaganju u izgradnju hotela…pa imali su hotele prije 3-4 godine…koje su prodali…dakle…nisu ih prodali pred 20 godina…nego prije 3-4 godine…da bi se pokrpali…i osigurali financije za kupovinu novog broda…i to mi ajde ima još nekog smisla…ali da nakon 4 godine ponovno idu u smjeru da ulažu u nešto što su imali pred 4 godine…a ne ulažu u core biznis…to mi nema nikakvog smisla…
što su uprava i NO poduzeli da poprave krvnu sliku i poslovanje core biznisa? jesu proveli dokap na vrijeme?…nisu…jesu kupili koji novi brod?…nisu….a očekuju kao oporavak cijena vozarina…a misle se upustiti u gradnju hotela…pa tko je tu lud? odakle će financirati tu gradnju?
pa svaka šuša zna donositi takve odluke…eto…uzmeš nekoga s ulice tko nema veze s vezom…i postaviš ga u upravu ili NO…i ništa se ne bi promijenilo u odnosu na sadašnje stanje…isto bi tako prodao imovinu kad bi zagustilo…kao što to rade ovi stručnjaci…
jesu li na kraju krajeva dioničari ikad saznali po kojoj su cijeni prodani hoteli Hilton i Lapad?
dioničari bi se trebali zapitati tko i u kojem smjeru vodi ovu kompaniju….
ovaj građevinski pothvat i meni nešto signalizira, da bi oni mogli početi razvijati nekretninski biznis, a brodarski dio prepustiti nekoj stranoj komapaniji, jer ploviti se mora, ali ne moramo i mi, teško se danas nositi s ovim cijenama i belosvjetskom konkurencijom, mala smo mi država i mala tvrtka za velike svjetske oceane, tako bih ja da sam oni
Hmmm a zasto bi atlantska trebala se drzati osnovne djelatnosti?? Pa I HP je poceo s printerima pa je zavrsio s laptopima, Maersk ulaze u trgovacke centre u Danskoj I Njemackoj (Netto) aple I drugih mali milijun….Pa dajte, sto se ovdje imalo pozitivno napise pokusa se izokrenuti od onih sto od brodarstva nemaju ni b.
Moze se uloziti u bilo sto ako ima buducnost I donosi zaradu I dok osnovna djelatnost podupire sirenje a to je pocelo…
Molim vas gospodine Smart da mi odgovorite na jednostavno pitanje vezano za Vaše gornje komentare o gradnji poslovno-stambenog kompleksa AP, iako još nije službeno objavljeno, ali šuška se da gradnja ide već od početka iduće godine. Dakle, imate svoje zemljište na atraktivnoj lokaciji (koliko sam razumio, to je na lokaciji gdje je bila stara zgrada AP), i gradnja te nove zgrade je cca od 1000-1200 eur po m2 a cijena m2 u Dubrovniku za novogradnju je između 3500-4000 eur. Na stotinjak stanova koliko se šuška da će biti, to je čista zarada od oko 3000-3500 eur po kvadratu ako ne i više kako sad stvari stoje. Ne govorim, može se dogoditi da u sljedećih godinu-dvije do kada zgrada bude gotova, cijena m2 u DBK-u padne i ispod 3000 i na 2500 što nije baš realno, ali sve i onda imaju čistu zaradu od oko 1500-2000 eur po m2. Izračunajte gospodine Smart (to vam je 2.-3. razred osnovne škole) kolika je tu zarada od investicije koja sama sebe isplati u vrlo kratkom vremenu i za koju će vas svaka banka popratiti. Dalje, vezano za prodane hotele koje toliko volite spominjati ako ste tih godina pratili izjave koje je uprava AP davala, znali bi ste da su hoteli i kupljeni radi diversifikacije poslovanja i upravo radi toga da ako nastupe krizne godine (koje su nažalost nastupile i dosta dugo potrajale kao št svi i znamo), da se isti hoteli mogu uvijek prodati jer su nekretnine uvijek nekretnine i vrijde a pogotovo hoteli u Dubrovniku. Dragi gospodine Smart, da nije onda bilo takvog razmišljanja i diversifikacije poslovanja vjerojatno AP danas ne bi ni postojala. I za vašu informaciju u hotelskom biznisu nema neke velike zarade jer ako se malo bolje informirate ulaganje u hotel se može isplatiti za nekih 20-30 godina ovisno o poslovanju tako da se nemojte zavaravati da je zarada od poslovanja hotela bila bajna. Jedino se slažem da je izlet u kupnju aviona i osnivanje Dubrovnik Airlinea bio nepotreban jer je tu uvijek blio previše rizika, no dobro, ne možete uvijek svugdje pogoditi. Kupnja skupih brodova u to vrijeme bila je normalna pojava jer je tada tržište bilo takvo da su vas sa vozarinama od oko usd 50000-100000 dnevno sve banke kreditirale bez problema pa su se svi zaljetali sa narudžbama (što se kasnije naravno pokazalo kobno za tržište), a ne samo AP. Ali zamislite samo da su umjesto kupnje hotela u to vrijeme kupovali još skupih brodova koji bi ih u vrijeme kad je nastupila kriza samo još dodatno financijski opteretili i stvorili još veći gubitak, tako da toliko o hotelima.
Dalje, jeste li ikad čuli da u zadnjih deset godina krize nisu isplačene plaće pomorcima ili zaposlenicima, ok, smanjivane jesu, ali zar to nije svatko radio u doba krize i zar nije to samo racionalno, te su čim se malo tržište oporavilo plaće ponovno povišene, možda još ne na one razine, ali prema riječima uprave AP (a nema razloga da im nevjerujemo jer se lako može provjeriti) plaće pomoraca su u rangu ostalih svjetskih Bulk kompanija, naravno da se nemože praviti usporedba sa tnakerima, plinašima i kruzerima gdje su plaće daleko veće.
Dalje, vezano za male dioničare kojima i sam pripadam, postoje redovne godišnje glavne skupštine društva koje se održavaju jednom godišnje i o čemu su svi mali dioničari obaviješteni i na kojoj naravno svaki mali diončar može sudjelovati i glasati i nije mi jasno zašto komentari o netransparentnosti kada se na skuptini govori i o poslovanjiu u prethodnoj poslovnoj godini i o očekivanjima za iduću i o svim bitnim poslovnim potezima kao i činjenica da se sve redovito objavljuje na zg burzi što je naravno i obaveza svake ozbiljne firme. Neki bi možda htjeli da se..
Hmmm a zasto bi atlantska trebala se drzati osnovne djelatnosti?? Pa I HP je poceo s printerima pa je zavrsio s laptopima, Maersk ulaze u trgovacke centre u Danskoj I Njemackoj (Netto) aple I drugih mali milijun….Pa dajte, sto se ovdje imalo pozitivno napise pokusa se izokrenuti od onih sto od brodarstva nemaju ni b.
Moze se uloziti u bilo sto ako ima buducnost I donosi zaradu I dok osnovna djelatnost podupire sirenje a to je pocelo…
pa dioničari atlantske se kunu u to da su uložili u tvrtku koja se bavi prijevozom rasutih tereta…i gledaju svakodnevno kretanje cijena vozarina…vide u staklenim kuglama oporavak istih…
pa čega su dioničari onda?
nek se uprava očituje…nek bude malo odgovorna i prezentira plan svojim dioničarima…kojim će smjerom…nekretninskim ili će ploviti?
Ne, dionicari su ulozili u tvrtku koja je prezivjela najvecu depresiju u djelatnosti kojom se bave, tvrtku koja nije razvodnila svoje dionicare, tvrtku koja je vezana za grad I ljude u kojem posluju (drustveno odgovorna) I tvrtku koja nakon niza teskih godina je na putu oporavka I biljezi plus u poslovanju. Ja bih bio najsretniji kad bi tvrtka ulozila I u nekretnine I u brodarstvo (svejedno koja grana samo da je perspektivno) I tako polagano podize vrijednost tvrtke….Pa u Dbk. na lokaciji koju imaju kvadrat stana je oko 4000 eura I zasto to nebi stavili u funkciju I dalja ulaganja…..
Marcipan, ulagati u nekretninski biznis i to u Dubrovniku gdje je povrat najbrži i naprofitabilniji mislim da veću marginu sigurnosti nećeš naći na području lijepe naše. Ukoliko se dio kapitala preusmjeri u tu granu djelatnosti sa iskustvom koje IB ima u tom segmentu poslovanja, nije upitan pozitivan rezultat.
..objavljuje na dnevnoj bazi kad se netko iz uprave AP ide popiškiti ili pokakiti. Za zgradu se nije još službeno objavilo vjerojatno dok sva birokratska dokumentacija ne bude riješena kao i za sve ostale stvari koje se ne objavljuju dok nisu sigurne.
Dalje, o posljednjim financijskim rezultatima, smatram da je ovo prva godina za koju se može reći da je tržište malo krenulo pa stoga rezultati uopće nisu ni toliko loši pogotovo kad se vidi koliko se duga vratilo posljednjih godina što malo tko spominje. Sad će netko reći pa prodali su hotele za pokrpati dugove, pa jesu, ali su i vratili dosta duga od redovnog poslovanja što se lako može pročitati u izvješćima.
Budimo malo strpljiviji i optimističniji jer ako se Trump i Xi dogovore oko trade-a, a ako imalo pratite brodarske vijesti veliki broj svjetske tonaže će dogodine biti po škverovima ugrađujući scrubbere, dok će se sigurno zbog istoga razloga povećati i scrapping jer se ne isplati na starije brodove od preko 20-25 i kusur godina (kojih ima još poprilično na tržištu) ugrađivati scrubbere i ballast water systeme 2019 bi napokom mogla biti dobra poslovna godina, još i kad bi se kupio koji polovni jeftiniji brod u dobrom stanju..što se tiče ugradnje scrubbera AP vjerojatno još važe situaciju jer čitam da će rafinerije početi sa proizvodnjom nisko sumpornog goriva a i da će IMO vjerojatno morati dopustiti nekakvu fazu prilagodbe jer teoretski nije moguće da cijela svjetska flota ugradi scrubbere do 1.1.2020, a i banke će vjerojatno lako popratiti financiranje ugradnje jer će se investicija vrlo brzo vratiti, ako kao što govore, vozarine za brodove sa ugrađenim scrubberima budu cca usd 4000-5000 veće od ovih bez scrubbera tako da se ne bi bojao što se toga tiče..
Hvala i lp