Pozdrav ekipi, dugo nisam ništa komentirao na forumu, a evo malo čisto iz dosade moj kratki osvrt na sve skupa. Mislim da sam čak tu i komentirao svojevremeno razlog rasta cijene i ulaz gospodina IB tamo negdje 2016.g., evo kako sada na to gledam iako ne pratim uopće naše tržište godinama.
Prvo, moj komentar na članak u PD-u.
Malo se gospodin previše zamara cijenom dionice, vidim da je poseban naglasak u clanku porast cijene od cak 41% u jednom danu!? Bez obzira sto je svima jasno kako i zasto se taj rast dogodio, to je stvarno jako bitno za ‘ulagača’ takvog tipa, dugorocnog, fundamentalnog ili ti ga najvećeg dioničara i predsjednika NO!?
Uopće mi nije jasan konstantan fokus gospodina na tržišnu cijenu dionice u već trećem ili četvrtom rekao bi placenom clanku od kada je ušao u ATPL, u kompaniju koja već 9 godina jedva sklapa kraj sa krajem gubeći desetke i stotine miliona kn, usput prodavajući imovinu i muljajući sa financijskim izvještajima. Mislim, ako si ušao dugorocno jer vjeruješ da če se jednog dana ponovo sve posložiti u brodarskom sektoru, zasto moras gurati ovakve clanke u novinama konstantno? Kao da je bitno je li u ovom trenutku cijena dionice 30 ili 400 kn za takve ulagače?
Imam feeling kao da stalno opravdava javnosti svoje preveliko i preskupo ulaganje u ne bas tako perspektivnu kompaniju. Jer, sa obzirom na stanje i dobit kompanije, 70 do 80 kn po dionici bi bio neki plafon trzisne vrijednosti za ATPL za 2018.g. Samim tim, ozbiljne prave igrace ATPL nikad neće privući jer je cijena debelo napuhana. No, valjda zato i ovi konstantni hvalospjevi!? Ono, dok sam citao clanak imao sam osjećaj da su vozarine $50,000 i da bi uskoro mogle biti $100,000, da se radi o najboljim vremenima za brodare, dok tek pravo vrijeme dolazi, sve idealno, ruže cvjetaju. Niđe veze.
Btw. Vidim da ima i do sada nepoznatih detalja u novim izvjestajima, tipa pokvarila se dizalica na brodu pa zbog toga kao manja dobit!? Baš se mislim sta je sa onih 8 šarafa koji su zahrđali, sigurno će ih morati zamijeniti dogodine, eto opet bi mogla biti manja dobit od očekivane, blizu nule. Jbmu, a baš bilo sve super da nije bilo tih 8 šarafa. Ono, wtf!?
Drugo, perspektiva i povijest u grafu.
Nije mi jasno na osnovi čega on vidi tu perspektivu, već sam pisao o tome prije par godina. Ako pogledamo povijest BDI Indexa na koji se poziva stalno, a koji i jest mjerilo produktivnosti ATPL, prosječna cijena u razdoblju od 1985.g. (od kada postoji) do 2018.g., dakle u prethodne 33 godine je 1885 bodova, stoga i tu ne vidim nikakav pomak, a najmanje perspektivu. Treba zaboraviti onaj spike što se dogodio 2007/2008, on se više nikada neće ponoviti, pisao sam i zašto. Što se tiče porasta 2003/2004, svi znamo tko ga je prepoznao i iskoristio najbolje, a smatram da je i ta razina od cca. 3500/4000 nedostizna u budućnosti. I da jest, vidimo da u prosjeku dugoročno apsolutno ništa ne znači.
Eto, samo toliko od mene pa se zabavite malo. Sigurno će biti zanimljivo vidjeti odgovore na ovo. 😉
Pozdrav ekipi, dugo nisam ništa komentirao na forumu, a evo malo čisto iz dosade moj kratki osvrt na sve skupa. Mislim da sam čak tu i komentirao svojevremeno razlog rasta cijene i ulaz gospodina IB tamo negdje 2016.g., evo kako sada na to gledam iako ne pratim uopće naše tržište godinama.
Prvo, moj komentar na članak u PD-u.
Malo se gospodin previše zamara cijenom dionice, vidim da je poseban naglasak u clanku porast cijene od cak 41% u jednom danu!? Bez obzira sto je svima jasno kako i zasto se taj rast dogodio, to je stvarno jako bitno za 'ulagača' takvog tipa, dugorocnog, fundamentalnog ili ti ga najvećeg dioničara i predsjednika NO!?
Uopće mi nije jasan konstantan fokus gospodina na tržišnu cijenu dionice u već trećem ili četvrtom rekao bi placenom clanku od kada je ušao u ATPL, u kompaniju koja već 9 godina jedva sklapa kraj sa krajem gubeći desetke i stotine miliona kn, usput prodavajući imovinu i muljajući sa financijskim izvještajima. Mislim, ako si ušao dugorocno jer vjeruješ da če se jednog dana ponovo sve posložiti u brodarskom sektoru, zasto moras gurati ovakve clanke u novinama konstantno? Kao da je bitno je li u ovom trenutku cijena dionice 30 ili 400 kn za takve ulagače?
Imam feeling kao da stalno opravdava javnosti svoje preveliko i preskupo ulaganje u ne bas tako perspektivnu kompaniju. Jer, sa obzirom na stanje i dobit kompanije, 70 do 80 kn po dionici bi bio neki plafon trzisne vrijednosti za ATPL za 2018.g. Samim tim, ozbiljne prave igrace ATPL nikad neće privući jer je cijena debelo napuhana. No, valjda zato i ovi konstantni hvalospjevi!? Ono, dok sam citao clanak imao sam osjećaj da su vozarine $50,000 i da bi uskoro mogle biti $100,000, da se radi o najboljim vremenima za brodare, dok tek pravo vrijeme dolazi, sve idealno, ruže cvjetaju. Niđe veze.
Btw. Vidim da ima i do sada nepoznatih detalja u novim izvjestajima, tipa pokvarila se dizalica na brodu pa zbog toga kao manja dobit!? Baš se mislim sta je sa onih 8 šarafa koji su zahrđali, sigurno će ih morati zamijeniti dogodine, eto opet bi mogla biti manja dobit od očekivane, blizu nule. Jbmu, a baš bilo sve super da nije bilo tih 8 šarafa. Ono, wtf!?
Drugo, perspektiva i povijest u grafu.
Nije mi jasno na osnovi čega on vidi tu perspektivu, već sam pisao o tome prije par godina. Ako pogledamo povijest BDI Indexa na koji se poziva stalno, a koji i jest mjerilo produktivnosti ATPL, prosječna cijena u razdoblju od 1985.g. (od kada postoji) do 2018.g., dakle u prethodne 33 godine je 1885 bodova, stoga i tu ne vidim nikakav pomak, a najmanje perspektivu. Treba zaboraviti onaj spike što se dogodio 2007/2008, on se više nikada neće ponoviti, pisao sam i zašto. Što se tiče porasta 2003/2004, svi znamo tko ga je prepoznao i iskoristio najbolje, a smatram da je i ta razina od cca. 3500/4000 nedostizna u budućnosti. I da jest, vidimo da u prosjeku dugoročno apsolutno ništa ne znači.
Eto, samo toliko od mene pa se zabavite malo. Sigurno će biti zanimljivo vidjeti odgovore na ovo. 😉
Vrlo dobar osvrt! 👍
p.s. lijepo je vidjeti da još ima “starih forumaša” ovdje, makar i povremeno
Sve da i jest tako, u čemu je problem? Onda i dioničari svjesno sudjeluju u istoj igri i zaslužili su sve čime to rezultira.
Da mi je samo znati koliko je dioničara sudjelovalo na glavnoj skupštini na kojoj se to odvijalo…s koliko je glasova sudjelovao IB i ostali članovi uprave i NO…jel ima gdi zapisnik toga, da je transparentno, da se može pročitati koliko je glasova bilo i koliko je glasalo za tu odluku?
[/quote]
Mislim da se svi možemo složiti da po pitanju transparentnosti, blago rečeno, ima prostora za napredak. Moja poanta je da se dioničari ne mogu praviti blesavi. Pravo je dioničara da ode na glavnu skupštinu i glasa isto kao što mu je pravo da ne ulaže u dionice kompanije koja nije dovoljno transparentna za njegove standarde. Nećemo se valjda ponašati kao dioničari Uljanika.
Ja sam bio. Svi su glasali za…..
Misliš svi prisutni…a koliko je njih bilo? Zašto se to ne može negdi pročitat?
Da li ti uopce znas kako izgleda Skupstina Atlantske…Pa svak je mogao doci i glasati po volji plus uvijek se moze dati punomoc jednoj ili vise (obicno 3 osobe) da glasaju kako zelis….
Pozdrav ekipi, dugo nisam nista komentirao na forumu, pa evo moj kratki osvrt na sve skupa.
Malo se gospodin Smart previse za mara cijenom dionice umjesto da komentira vazne novosti u zadnjih mjesec dana poput
TC Ap Sveti Vlaho 15.500 usd 4-6 mjeseci, dok su spot vozarine za manje supramaxe cca 11.000!!!
TC za Panamax Pelagos 26.000 (dok je spot cca 12.000)s kojim ATPL komercijalno upravlja sto znaci da su uključeni u taj ugovor o najmu.
I to Baltic-Indija a svih 5 ice Panamax ATPL su na Baltiku!!!
Planirana gradnja kompleksa na vlastitom zemljistu…
Netko je danas bio u Dubrovniku
Da li ti uopce znas kako izgleda Skupstina Atlantske…Pa svak je mogao doci i glasati po volji plus uvijek se moze dati punomoc jednoj ili vise (obicno 3 osobe) da glasaju kako zelis….
izgleda kao i svaka druga…ili bi trebala izgledati…
pa kad si već bio, jel možeš reći s koliko su dionica izglasani prijedlozi glavne skupštine?
nemam nikakve zle namjere, samo želim ukazati na problem koji postoji kod kompanije…kada se kompanija počne voditi da u NO instalira čovjeka samo zato jer je odlučio upucati ne znam ni sam koliko milijuna kuna u njene dionice, a sam ne zna ništa o core biznisu…smatram da to ne može biti dobro za dioničare kao ni za kompaniju…u upravi i u NO trebaju sjediti stručni ljudi…a ne podobni…bilo da je ta podobnost politička ili financijska…
prvih 10 dioničara u ATPL drži oko 45% dionica, s time da onaj 10. dioničar (skrbnički ZABA-e) u skdd-u ima 17 700 dionica…to znači da ima n malih dioničara s udjelima od par stotina komada do par tisuća komada…
Sad daj zamisli da netko s 300-400 komada ide iz Zagreba, Karlovca ili Pule…u Dubrovnik na glavnu skupštinu…da digne ruku za prijedloge Uprave i NO…neće ionako ništa postići sa svojih 400 ili 1000 dionica…a onaj koji ima 1000 dionica, to je u protuvrijednosti 400 000 kn…taj se već smatra kapitalcem na ZSE…s obzirom na promete i dnevno trgovanje…
Zato ističem još jednom…u ovoj baruštini…lagano se postavljaju članovi NO i provodi samovolja Uprava i NO….jer su mali dioničari gurnuti skroz na marginu…i izgubili su svaki interes za ulaganje na zse…a kamoli da obilaze glavne skupštine…na kojima ionako ne mogu ništa sa svojim brojem glasova promijeniti…
a vama bi svima kao dioničarima te tvrtke trebalo biti u interesu da tvrtka bude prema dioničarima transparentna…kako u poslovanju, tako i u donošenju odluka vezanih za njeno poslovanje…
Ne zamaram se ja sa nikakvom cijenom dionice, već pišem o činjenicama i brojkama, samo to drži vodu kod ovakve dionice, a posebno kod ovakve nerealne “priče” koja se već godinama plasira po medijima.
Evo, napravio sam vam da pogledate kako su “ATPL brojke” izgledale 2003, kada je BDI index dosegao razinu 4765 bodova, nakon dugogodišnje stagnacije, te kada je u prosjeku u toj godini bio 2617 bodova i kako izledaju “ATPL brojke” 2017. te do sada 2018.g. Također, tu vam je BDI graf iz 2003.g., a također BDI iz razdoblja 2017-2018, prosjek 1250 bodova.
Ovo su fundamenti i činjenice tko zna čitati ovo što sam stavio u prilogu, a to što oni iznajme brod po ovoj cijeni ili onoj cijeni na mjesec dana nije uopće bitno, da ne govorim o tome koliko je “bitno” to što će napraviti zgradu sa apartmanima na vlastitom zemljištu!? Imali su 2 hotela koja su dobro poslovala pa su ih morali prodati da smanje dugove. Možda da se bace samo u apartmane kao core business, kao cijeli grad, mislim wtf?
sličan je problem kod još nekih kompanija, ako ne i većine izlistanih na zse…eto…imate jdpl…ne mogu riješit situaciju s brodom koji im je blokiran u Bangladešu već 10 mjeseci…i koji im donosi gubitke…a ne donosi nikakvu zaradu…pa šta radi uprava? šta radi nadzorni odbor?
I to dioničari moraju doznati iz novina…gdje su obavijesti za dioničare?
treba se zapitati po kojem se ključu postavljaju članovi uprave i NO? da li tko snosi kakve odgovornosti? koliko više malih dioničara uopće dolazi na glavne skupštine?
drugim riječima…male dioničare su ubili…i sad se radi kako se hoće…a nitko nema nikakvih odgovornosti…
I ovo kada pročitam…da kompanija koja se bavi prijevozom rasutih tereta…ide u nekakve projekte “hotelsko-stambenih” kompleksa…da se naježiš…nek se bave nekretninama onda…nek rasprodaju flotu…pa nek grade hotelsko-stambene komplekse…možda će biti uspješniji na tom području s obzirom na poziciju…
…Malo se gospodin Smart previse za mara cijenom dionice umjesto da komentira vazne novosti u zadnjih mjesec dana poput…
Ne zamaram se ja sa nikakvom cijenom dionice, već pišem o činjenicama i brojkama, samo to drži vodu kod ovakve dionice, a posebno kod ovakve nerealne "priče" koja se već godinama plasira po medijima.
Evo, napravio sam vam da pogledate kako su "ATPL brojke" izgledale 2003, kada je BDI index dosegao razinu 4765 bodova, nakon dugogodišnje stagnacije, te kada je u prosjeku u toj godini bio 2617 bodova i kako izledaju "ATPL brojke" 2017. te do sada 2018.g. Također, tu vam je BDI graf iz 2003.g., a također BDI iz razdoblja 2017-2018, prosjek 1250 bodova.
Ovo su fundamenti i činjenice tko zna čitati ovo što sam stavio u prilogu, a to što oni iznajme brod po ovoj cijeni ili onoj cijeni na mjesec dana nije uopće bitno, da ne govorim o tome koliko je "bitno" to što će napraviti zgradu sa apartmanima na vlastitom zemljištu!? Imali su 2 hotela koja su dobro poslovala pa su ih morali prodati da smanje dugove. Možda da se bace samo u apartmane kao core business, kao cijeli grad, mislim wtf?
[/quote]
Nije mi primio BDI 2017-2018, pa evo sve opet ovdje.
Evo, kad sam se ovako zabavio oko vas danas, još malo interesantnih činjenica/podataka, pa da opet prepustim vama temu, da se možete baciti na “ATPL i apartmane” :). Usporedba kretanja BDI indexa i cijene ATPL dionice od 1999 do 2018, kao i posebno označen period kupnje dionica od strane gosp.IB te kretanje BDI indexa u prosjeku u tom vremenu. Da nekima, između ostalima i novinarima PD-a bude jasno zašto je cijena rasla u tom periodu. Jest, BDI je dotakao vjerovatno dno u tom periodu i cijena je pratila porast istog, samo što porast BDI indexa u tom periodu nije bio profitabilan, kao ni 3 godine poslije u prosjeku. Šta mislite, gdje bi bila cijena da se gosp. IB nije pojavio, uh, ne volim ni pomisliti na to. Spasio je čovjek mnoge dioničare, neki su i zaradili na osnovi njega i normalno da morate pisati hvalospjeve o njemu, slažem se. Ja ne moram. 🙂
LP do neke druge prilike 😉
P.S. Bijelo plavi graf je cijena ATPL, jarko zelena linija BDI index.